HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2009.07.12. 12:50 Dagiszabi

Dagiszabi legújabb hülyeségei.

Sajnos mióta a motort beraktuk a Halálosztóba, azóta nem jártam Magyarországon, csak telefonon rángatom a szálakat.
Egyenlőre úgy állunk, hogy hátulja is van már neki, de sajnos aranykezű lakatosom véges kapacitásait le kellett kötnöm a Miami Weiss tetőcseréjével, de legalább az is végre rendbe lesz rakva.
Be lesz állítva minden eleme, a sok fényezési hibája, horpadása, a beleflexelt rozsdappöttyök és egyéb esztétikai hiányosságai amit szegényem még nagyrészt Gyulán gyűjtött be, most mind el lesznek tüntetve és vállalható lesz a külseje is.
Már csak egy működő tempomat elektronika, egy fűtés hőmérséklet szabályzó elektronika hiányzik hozzá, meg kupakok a rialba és egy rendes festés az állófűtés kályhályának és teljes lesz a kép. Bár már egy ideje letettem rőla, hogy egyszer végére érek ennek a kálváriának, de most megint megcsillant a remény.

Ennyit a gyors helyzetjelentésről.
Jelentem vannak új hülyeségeim is! :)
Csalódni nem fogtok bennem igérem. Mind a 80as évekből való és ha pl egy hirdetett autón valaki meglátja őket akkor rögtön azt mondja, hogy na wazze, megint valami szakadék taxi, vagy építkezős széttaposott fos és már meg sem nyitja a használtautón a találatot.
De én leszarom. Szerintem kemény és majd jót röhögök azokon akik hüledeznek rajta.

Na most már elárulom:

Az egyik a vonóhorog.

Ne felejtsük el, hogy egy felszpojlerezett, szélesített kupén lesz!
De nem azért kell, hogy lomizni tudjak menni a kéttengelyes futóval. Neeem... Annál sokkal nagyobb királyságra.
Hajót akarok vele húzni!
Ennek a projektnek még igencsak az elején vagyok. Ott tartunk, hogy a vonóhorog már meg van. Kb úgy áll mint a BBS RS projektem. Ahhoz is megvan már a gyári kupakletekerő kulcsom :)
Szóval gombom már van, már csak kabát kell hozzá. Még szerencse,hogy pontosan tudom milyen kabátot akarok, így biztos jó lesz hozzá a gomb.

Egy ideje már Kéjnsz kollegával együtt vadásszuk európa összes lelőhelyén a gyári, levehető Oris Anhängerkupplungokat.
Na jó ez nem teljesen igaz. Néztem már USA ebayen is, meg az Angoloknál is. Azt tudtátok, hogy a két náció, bár azonos nyelvet beszél mégsem ugyanúgy hívja az AHK-t?
Az egyik towbar-nak mondja, a másik trailer hitch-nek?

Kéjnsz folyamatosan Franciaországot pásztázza, mivel ő ott van, én meg főleg Németországot, meg minden szóbajöhető weboldalt.
Most már kijelenthetem, hogy mindkét részről teljes a siker. Kéjnsz is talált magának egész günstig darabot. Meg én is elhoztam egyet 170 ajróba E-satz nélkül.
Ami szintúgy nem rossz ár. Érdekes, 124eshez meg 190eshez mindig lehet találni jó áron, de 126hoz vagy nincs vagy mind 200 euró fölött van. Esetenként nem is kicsivel.
Lényegalényeg, az én 170 ajrósom selbstabholungos volt és Stuttgart környékén, szóval Herr Tschiknak ideális megbízatás. Ha nőnemű lennék akkor egy szopást már simán illene felajánlanom neki, de így bajban vagyok, hogy mivel háláljam meg.

Volt azonban egy szépséghibája. Az kábelköteg hiánya. Ezen viszont hamar túlléptem, ugyanis volt egy másik aukció ahol egy gyári zsírúj, soha fel nem szerelt e-satzot kínáltak, pont ehhez a horoghoz, pont első szériás 126oshoz, visszajelzővel.
Pont nekem találták ki. Minden olyan lesz mintha 85-ben így rendelték volna és most kb 86ot írnánk. Egy nehézség volt még a buliban. Hétköznap délután 1kor járt le.


De pont az ilyenek áthidalására vannak a klubtársak. Lacip, bár nem volt otthon, de addig keringett Laptoppal a városban amíg nem talált egy kódolatlan WIFI-t és leütötte nekem 23 ajróba. Ami több mint jó ár. Gyanítom, közrejátszott ebben az is, hogy más se ért rá licitálgatni délben.

A másik: Cb rádió.


Azon kívül, hogy az úton lévők közti ingyenes kommunikációs eszköz, így trafi és egyéb fontos útinformációt lehet szerezni rajta és van egy sajátos igen mókás nyelvezete. Ez is igen erősen éjtíz királyság.
Akkor élte ugyanis virágkorát a CB rádiózás. Akkor még nem volt mobiltelfon. Ma már főleg kamionosok használják és így egy igen összetartó társadalom tagjává válhatunk a megfelelő technikával.
Egészen természetesen CB-ből sem érdemes újat venni. Azok is csak romlottak az idő múlásával. Azaz nem a gyártók meg a tervezett amortizácó vagy hasonló összeesküvés elméletek tehetnek róla, hanem a 2002-ben életbe lépett CEPT norma, ami tulajdonképpen törvénytelenné tette a használható CB-ket és a csak FM sávon működő max 4 Wattos készülékeket tűri meg.
Na ezek körülbelül a kutyadobálásra alkalmasak. Így hát jó magyar szokás szerint megszületett egy betarthatatlan törvény amire mindenki tesz magasról.
Az eredeti tervem az volt hogy itt Lengyelországban veszek egy zsírúj President CB-t, mivel itt nagyon sokan CB-znek személyautóval is és az Elektro World is tele van akciós CB-kkel, amik tök jól is néznek ki, meg picik is.


Ugyanis az egész ötlet úgy pattant ki a fejemből, (azon kívül, hogy folyamatosan távol otthonról fejben szerelek) hogy van az a csúf furkálás a középkonzolomon a Halálosztóban amit el kéne tüntetni és ezek az új CB-k kb pont akkorák hogy elfednék csúfságot, de nem lenne zavaró a méretük.
Na meg milyen jól néz ki egy másfél méteres antenna az autó tetején. Olyan lesz tőle, mint egy távirányítós autó.
Igen ám, de ezek pont a kutyadobálós fajták. Ma már nem lehet kapni normálisat. Bár itt a Lengyeleknél még az AM engedélyezett, de az USB nem. Márpedig minden kamionos azt használja.
Így hát maradt az öreg President Grant, ami kb egyidős az autóval és azóta se csináltak jobbat. Már csak lőni kell egyet.



De rajta vagyok :)

Addig is:

"motornak nagy gázzal, asszonynak bő nyállal!!"

Ahogyan a buricskások mondják.

10 komment

Címkék: mercedes cb halálosztó president grant vonóhorog coupe youngtimer oris w126 ahk


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr591241617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtoszMester 2009.07.12. 16:37:58

Valóban jó kis társadalom a CB-sek. Én személy szerint hívójeles Rádióamatőr vagyok, a mi csapatunkban még annál is erősebb a kötelék, és büszke vagyok rá.

arthur877 2009.07.12. 16:38:02

Veszel egy Grat-ot, a Jenőbá-val megcsináltatod "okosra", és akár még hivatalos frekvencia engedélyt is kaphatsz hozzá! :D
A mikrofon meg egy 2018-as erősítős legyen! :D :D

Dagiszabi 2009.07.12. 18:24:14

Köszönöm a tippeket. Jöhetnek.
Egyenlőre sajnos csak elméleti síkon mozgok ebben a témában, de már sok fórumot, oldalt végigolvasgattam és tetszik a dolog.
Ha valamit esetleg pontatlanul írtam, vagy nem teljesen korrektül, az meg csak a kezdeti műveletlenségemnek tudható be. Majd igyekszem...

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.07.12. 20:14:10

ÁÁÁ kurvajó....!

Azért csak elmegyünk majd 'lomizni' is néha, mert az mégiscsak elég vad dolog egy szélesített 500SEC-el!

(Persze nyilván nem használt, kerítésdeszkának való sílécekért megyünk, hanem Scheunenfund-okért meg egyéb Youngtimer kincsekért...!)

Dagiszabi 2009.07.13. 23:03:06

Megvan a Grant is :)
Meglőttem 66ajroba az íbéjjen.

Spakel 2009.07.14. 21:06:49

Jól látom, hogy két csatlakozód van hozzá? Nekem is van egy csillagos, de csak a ház van meg, benne a lábak nincsenek. Igaz, nekem nem oris, de gyárias. Különösen, hogy kábelköteget is gyáriasan fogom megcsinálni ;-)

Dagiszabi 2009.07.16. 20:04:11

@Hombár:
Az első kép nem az eredeti. Egy másik aukcióból van, mert az enyémet a tartozékokkal össze duct tape-ezve fényképezték.
De egyébként azon is van steckdose valszeg levágott drauttal. A gyári e-satzban viszont csak egy van.

A piroskombira én anno vettem újat kb 1500 forint volt a Hella aluházas. Az teljesen frankó.

stower 2009.08.29. 14:27:54

Egyszer egy barátom gyári új állapotú 23-as kombijával kimentünk a bolhapiacra. Natürlich mit utánfutó :)
Vettünk valami 3 garnitúra gumit + 2 garnitúra kereket. A nemzetiség körbeállta az autót, teljesen rosszul voltak a gyönyörtől:)))
Szóval Szabi, ezt majd próbáld ki csak azért is a qp-val, ha készen leszel!
süti beállítások módosítása