HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2010.08.09. 09:00 Benyás

Sosemvolt kombik

A kombi-flash nálam - így utólag beazonosítva - az első matchboxomnak köszönhető, vélhetően azóta van belém kódolva a nagy, dobozforma autók imádata. A "hogyan lettem kombibuzi" téma talán megér egy külön posztot, de az tény, hogy az utóbbi 10 évben állandó tagja a flottának valamilyen kombiforma autó.

Mercury Cougar Station Wagon 77
Alapvetően ez a poszt a Mercedes gyár kombijainak lett volna szentelve, de talán túl sokat szippantottam a füstölőből, így aztán olyan Merci kombik kerülnek terítékre, amelyek szériagyártásban sosem léteztek. Ezek között vannak szimplán praktikus igények szerint megcsinált autók, vannak kevéssé, ill. teljesen elmebeteg átépítések is. Hogy miről beszélek? Lássuk!

A legtöbb tárgyalt átépítésért az 1936-ban alapított, és mai napig is virágzó Binz nevű német cég a felelős, amely Stuttgart közelében kezdte meg működését. Na, vajon melyik neves német gyártóval alakult ki hamar az együttműködés? Ugye kitalálják... Csapjunk is mindjárt a lecsóba!

Kezdjük tán a Pontonnal, bár nem kapcsolódik szorosan a témához, elvégre nem youngtimer kategória. Viszont azért érdemes megemlíteni, mert egyrészt a gyártásának a kezdetét követő időszakban - az 1950-es évek közepétől - lendül fel igazán az átépítés, mint magánszemélyek által is elérhető szolgáltatási terület. Azért is érdekes a Ponton-sztori, mert rengeteg változat készült belőle, mentőkocsitól kezdve a pick-upig (ezek jórésze exportra ment az USA-ba és Dél-Afrikába, de jutott belőlük Ausztráliába is). A képen itt egy civil kombit látunk, az utolsó szériából:
Ponton kombi

Az állólánykákkal hasonló a helyzet, tán még több karosszériaváltozat készült belőlük, külön posztot is megérne, de őket most kihagyjuk, mint a veterán szekció tagjait, csakúgy mint a W108-as sorozatot. És akkor jöjjenek a finomságok!

Nem tudni, ki volt az első, aki kitalálta. Márminthogy neki nem elég a legnagyobb, a legerősebb, a legjobban felszerelt - a Sonderklasse. Hanem legyen még praktikus is, de ne veszítse el az autó az elegenciáját. Valahogy így jött létre az első S-osztályból faragott kombi, a W116 modellből. (Ne felejtsük el, hogy a kortárs W123 sorozatból készül először kombiváltozat a Mercedes gyár életében.) Nem meglepő módon az S-kombik túlnyomó része a tengerentúlon talált gazdát, és készült belőle ottani változat is, a csomagtartó részen kiszélesedő oldallal. Ez itt a szolídabb verzió:
W116 kombi

Ez után nem meglepő, hogy az S-klasse következő szériájából is készült dobozos változat, nem is akármilyen. Az utóbbi években két példánnyal sikerült összefutni a német ebay-en, mindkettő 20.000,- EUR körüli áron végezte. Természetesen mindkét darab v8-as motorral, ahogy dukál (egyik 500, másik 560 volt), ráadásul az egyiknek olyan a színe, mint itt a képen, ni:
W126 kombi

Nade van, aki ezt is tudja fokozni, készült a kombihoz sportruha is, nálam ez az abszolút mindentvivő. Komoly eséllyel vágnám zaciba a családi ezüstöt és a jelenlegi géppark nagyját, ha egy ilyen szembejönne: W126 kombi Zender

A 90-es évek kultuszgépe, a W140-es S-osztály - közismert nevén a bálna - a kategória koronázott királya volt. Sokak szerint a márka utolsó 30 éves történetében ez az ultimate car, a non-plus ultra, amely amellett, hogy rengeteg új fejlesztést hozott az előd 126-os szériához képest, lezárt egy korszakot a gyár életében - a robosztus, "ebbenmégvananyag" típusok gyártását. Nincs is min csodálkozni, hogy ebből a modellből is elkészült a kombi, bár szerintem kevésbé sikerült harmonikusra, mint a 26-osból készített modell - talán a sután ereszkedő tetővonal, tán a kisiparinak tűnű ablakszigetelés hátul - ki tudja? Nézzék csak: W140 kombi

Azért ebből is sikerült megcsinálni a vadított verziót, ezt itt éppen az AMG nevű német sufnituning cég követte el. A felni sokat dob a dizájnon, de valahogy mégis olyan esetlen az egész...sebaj, a tizenkét hengeres 7,3l-es motor valószínűleg kárpótolna a gyengébb vizuális élményért ;-) W140 kombi AMG

A sor végére hagytam a legelvetemültebb ötleteket. Merthogy a márka zászlóshajójából, a modellpaletta tetején trónoló luxuslimuzinból puttonyost faragni az is elég határeset. De erre is rá lehet tenni egy lapáttal, így kerülnek most napirendre a roadsterből átalakított változatok.
Kezdetnek mindjárt ez az SL, a 129-es kódszámú sorozatból. Első blikkre magához a kasztnihoz nem is nyúltak, "csak" a tetőt faragták hozzá, hogy ilyen...hogyis mondjam...érdekes legyen. (háttérben Photoshop-gyanú árnyéka kószál) Azért ha muszáj volna, meg tudnék barátkozni a gondolattal: W129 kombi

A pálmát nálam azonban ez a Pagoda viszi el, hihetetlenül eltalálták a formáját - halkan mondom, nehogy a veterán szakosztály megverjen, de nekem ez így jobban tetszik, mint az eredeti. Elsőre a Volvo 1800ES ugrott be róla, azt hittem, arról vették az ötletet, de nem, mert a Pagodának előbb fejezték be a gyártását, mintsem az kijött volna. Készült hasonló átirat még a Porsche 944-ből is, jóval később, ugye - szóval ha így nézem, a Pagoda kombi elébe ment a korának. Nézzék csak: Pagoda kombi 1
Pagoda kombi 2

Azért azt hozzá kell tenni, hogy ezt a Pagodát nem a Binz csinálta. Nem tudom, mennyi ideig kéne találgatni, de segítségként utalok Malenykij Peti kollégám egyik korábbi posztjára, amiben rátapint a lényegre. Bizony, bizony, olaszok keze van ebben is.

Önnek melyik kéne leginkább?

21 komment

Címkék: mercedes sl kombi s osztály


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr882206472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stofilol 2010.08.09. 09:58:20

jó összeállítás. mindössze egy banális tévedésbe kötnék bele:

a w140es merci , minden idő egyik legszarabb mercédese, nemis szeretném részletezni a kábelköteg hibákat minden benzinesnél 3,2felett , a papir vékonyraja fúrt hüvejes 3,5ös 20ezer kilométrenként hengerfejes dieselt, az évente kétszer széthulló légrugózást ésatöbbi....ésatöbbi ésatöbbi.

eskü, nemtudom miről beszélesz, de ha egy mercédeszhez értő embert megkérdezel a 140esről, őrjöngő káromkodásba tör ki, merecedes hanyatlásának kezdete, bár ezek után még siralmasabb autók jöttek gondolok itt a későbbi s osztályokra,első gen ML stb amikböl szerényen szolva is , nem-alig maradt müködőképes példány.

Elismerem, rengeteg fejlesztést hozott w140, amit az amerikai piacos igények, és a lexus ls400 és 7es BMW nyomására, kénytelenek voltak kiadni ennyire hihetelenül kiforatlanul. (többek között minden elektronika, a méretek-arányok a pár évvel elötte kiadott lexus LS400 másolata)

a utolsó valamire való a 124es volt, és az abból készül E osztály.

Benyás 2010.08.09. 10:34:23

Maradjunk annyiban, hogy a jól bevált w123-124-126 sorozat után ez az autó egy mérföldkő, rengeteg újdonsággal, extra mérettel, kényelemmel, satöbbivel. Tény, hogy a békebeli szériának ez már a "műanyag" kategóriája, a W202-assal és rengeteg problémával együtt.
A meghibásodásokkal kapcsolatban meg annyi, hogy valóban sok volt a gond ezekkel az autókkal, de valahol ez zárta le a "klasszikus" korszakot, sokunknak. Az utána következő sorozatok ennél sokkal problémásabbak, a rohadó W210-től kezdve a rengetes elektronikai kütyüvel és hibával sújtott W211-es és W220-as szériáig.
A kábelköteg hibák egyébként meg ugyanúgy előjöttek a 124-esben is, a 6-8 hengeres gépeknél, a dízelről pedig nem nyilatkozom, az szerintem nem Sonderklasséba való :-)

mi nem foglalt még 2010.08.09. 17:31:22

@Benyás: a fenéket rohad a w210.
legfeljebb a törött kókányolt cigányverdák.
de ezen az alapon minden kocsi rohad.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.08.10. 07:17:04

@mi nem foglalt még:

Dehogynem rohad, raádásul kirívóbban, mint a Mercedesek általában....ha nem is figyelnek oda rá, meg különösen, hihetetlen módon!

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.08.10. 07:28:10

Kár, mert egyébként a poszthoz illően kombiban nekem nagyon tetszenek, nagy kényelmes batár, giga raktérrel, bizonyos szögből mutatós, igaz?

img10.imageshack.us/img10/6996/tunergalerie48219936.jpg

A korrózió egyébként minden Mercedes problémája, ez van. Láttam már nem egy olyan 24est, 26ost ami olyan volt mint Hófehérke almája: kívül húúú, belül pfúú...

Persze van megoldás, oda kell rá figyelni, nem szabad elhanyagolni, konzerválni kell:

www.carblast.de/mediathek-2/?shashin_album_key=22

www.db-forum.de/forum/e-klasse-cls/22574-erfahrungsbericht-hohlraumkonservierung-unterbodenschutz-am-w210-mit-mike-sanders.html

Meg télen sűrűbben mosni róla a sót, különben:
www.mercedesforum.nl/forum/download/file.php?id=28713&mode=view

mi nem foglalt még 2010.08.13. 08:50:42

@Herr Tschik: Ha jössz ki index fórumos talia akkor mutatok neked egy 210-et ami most töltötte be a tízet és az általad említett egyik csunyaságot sem mutatja.
240 ezer kilométer fölött van benne és egy-két ajtó rányitási nyomon kívül nem találsz rajta mást.
Nem engedem bántani a 210-et mert nagyon jó szerethető autó.
Persze láttam már lehurbolt szart én is, de más típusból is.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.08.13. 11:07:11

@mi nem foglalt még:

Elhiszem, kivétel erősíti a szabályt. Sőt, én is láttam már igazán szép kasztnijú 210est, de annak is volt egy "túlvezérelt" gazdája is, aki odafigyelt rá.
De a mondandóm lényege nem ez volt. Azt próbáltam kifejteni, hogy normál, hétköznapi gondoskodás (laikus tulaj, egy hónapban 1-2x lemossa) mellett nem jól teljesít korrózió szempontból. Nem mindenki Merci-fan aki Mercedesszel jár.

Nem bántom én a 210est, de azért saját magunkat ne basszuk át!

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.08.13. 21:24:11

@stofilol: légrugózás? az a 220...
Egyébként én ismerek pár első tulajos kezében lévő, gondosan karbantartott példányt (350-es dízelt is) ami hiba nélkül teljesít, lassan 20 éves kora ellenére... nem a kínálat aljából kell kiindulni, és meglepetésben lesz részed.

Ádán 2010.08.15. 08:48:45

Micsoda időzítés. Nyaralás közben kezembe került egy 2005 áprilisi "Mercedes Enthusiast" magazin. Olvastam benne többek között sosemvoltt kombikról. Aztán tessék, itt is. A magazinban a Crayford által Angliában készült kombikról volt szó. Volt benne állólámpás, W114 és Sophia Loren W116-osa.

Ádán 2010.08.15. 09:01:27

Itt a 126 tetszik a legjobban.

A kábelköteg tényleg gyenge pont. Nekem 124-es kombim van, még csak 15 éves, csak 5 hengeres, de sok helyen mállik a szigetelés.

A rohadásról az jut az eszembe, hogy Belgiumban, ahol keveset sóznak, néztem használt autókat, és az volt a benyomásom, hogy pl. a 210-eseken kb ugyanannyi rohadás van, mint a 124-eseken, pedig az egy generációval öregebb. Jó pár olyan 210-est láttam, ahol pl a csomagtartó zár körül szinte átrohadt már a lemez.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.08.18. 09:58:47

@Ádán:

Nem rossz az az öthengeres, a világból kimegy!

Két hete jöttünk haza a bruchsal-i éjszakából egy S202 250D-vel. 670.000 km volt benne...egészséges merci dízel hangja volt, kérdeztem a mukit volt-e már generál, asszonta, motor,váltó (automata persze) még bontatlan!

Egyébként ültem már 620.000km-es S210 220CDI-ben is, az is ment még bőven!

WSzabi 2010.08.18. 11:18:12

@Ádán: Élvezed mi, kollega?
Az enyémnek olyan a hangja, hogy a kutasok rendszeresen benyát akarnak tölteni bele :D

Ádán 2010.08.20. 18:52:27

@WSzabi: Tetszik, de az automata váltó nem tökéletes. Szívesen megnézném atiédet. Emlékszem,hogy hírdetted, és sok jót írtál róla. :)

WSzabi 2010.08.24. 01:08:20

@Ádán: elküldtem a kontaktom, vevő vagyok a kölcsönös kombivizitre :)

kicsmocs 2010.10.06. 07:43:53

Kipp-kopp! Nem frissültök? Hiányolom az újabb írásokat! :O)
süti beállítások módosítása