HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2011.05.19. 11:28 malenykij polgar

Naív tulaj vizsgáztat

Mivel a Falcon 2009-ben két évre kapott müszakit Landshutban, ideje volt ismét felkerekedni. 

Kulturális kitérö következik. A kb. 60 ezres lakosú Landshut nem pusztán arról híres, hogy ott laknak a szüleim, hanem arról is, hogy a Münchentöl 70 km-re lévö városka meseszép, jómódú és állat sok szép youngtimer fut az utcákon. Az ellenségröl is szót ejthetünk, hiszen a BMW-nek van itt egy üzeme, annó itt láttam elöször hús-vér Z8-ast, ahogy gurult ki a gyár kapuján. Kb. 3300 ember dolgozik itt és hengerfejeket, lökhárítókat, müanyag komponenseket és egyéb kacatokat gyártanak.

Továbbá négyévente megrendezik a Landshuter Hochzeit nevü ramazurit retró-lagzit, ami egy 1475-ös bajor hercegi kézfogóra emlékezteti az embereket és Európa legnagyobb történelmi játékai között szerepel. Legközelebb 2013-ban lesz.  

Kanyar vissza. A Falcont úgy ítéltem meg, hogy alkalmas a müszaki vizsgára, irány Landshut. Család felpakol, utolsó tankolás a határ elött Riedben (im Innkreis), átérve Bajorországba muszáj volt kiégetni az auspuffból a városi használat nyomait. Az A92 (Deggendorf-Münken) különösen alkamas erre, vasárnap gyér a forgalom, nincs sebességkorlát, egy-két hosszú, elnyújtott kanyar van, amit az A6-ossal élmény volt nyélgázon venni. A Falcon egyrészt nem tudja az A6-os végsebességét, másrészt benne ült b. nejem és nagyszerü fiam, úgyhogy a tempomatot 50 m/s sebességre állítottam.

Hétfön reggel vigyázzban álltam a TÜV-nél és a felnibetegség kezdeti tünetei végül kudarcba torkolltak. A vizsgáztató, nevezzük Seppnek, messziröl kiszúrta a tunyingfelniket.

  

Naná, az lett volna a csoda, ha nem. Átmérö stimmel, szélesség nem, ET sem. Sepp megnyugtatott, semmi baj, megnézzük ki fia-borja a felgen, oszt lesz majd hozzá ABE vagy Gutachten, oszt jól bejegyezzük a papírokba, hajrá. Naív tulaj úgy gondolta, hogy hiba nincsen, hiszen csak eredeti Lorinser görgök ezek, Sepp meg tudja a dolgát.

 

 

Tudta is, módszeresen átcsekkolta az autót, most már azt is tudom, hogy az Abgasuntersuchung (ejtsd: emissziómérés) nem kap külön plakettát az elsö rendszámra, mert része a müszakinak. Közben nyíltan udvarolt az autómnak. Youngtimer rajongóra bukkantam, de a kedvemet ott rontotta el, amikor közölte, hogy pont ilyesmi autót keres. Na azt már nem! Muszáj volt azonnal "all-in"-t bemondani, közöltem vele az autó fogyasztását.

Egy triviális futómü basz miatt amúgy is ismételhet az autó, de a felnik miatt mindenképp UV-ra kerül sor. Sepp ugyanis levette a kereket, felírta magának a jelölést és végigtúrta az adatbázist, hogy van-e valami mübizonylat vagy bármi pöcsétes okmány, hogy bejegyezhessük a görgöket. Hát a franc a setét adatbankjukba, hogy nem készültek a 80-as évekböl. Minden gyerek tudja, hogy ezeket a kerekeket a Jóisten is a 124-esnek teremtette. Csak kiadta a Lorinsernek gebinbe. Aztat nézd, he:

 

  

 

 

Lett, ahogy lett, Sepp széttárta a karját, hogy sajnos nem tud tovább segíteni, de nézzek körül a netes communitykben, hátha lesz Gutachten. Ja, és négy héten belül szíveskedjek ismét elöállni a vassal, utóvizsga 10 euró, dankeschön, servus.

Csak magamat okolhattam, de azért jól esett káromkodni. Irány a MB-Exotenforum, mert hol legyen Gutachten, ha már az ebay-en nincs. Ez azért jó hely, mert itt ugyanolyan elborult agyú emberek tobzódnak, mint mi. Felhegesztettem a segítségkérést, és tadaaaam, jött is a válasz!!! Miszerint nem tud segíteni, de "ein richtig schöner Mercedes".

No, miután ennyivel is elörébb voltam, úgy döntöttem, bejelentkezem a Teremtöhöz. Illetve az alvállalkozójához, irány a Lorinser weboldala. Email ment délután kettökor, a válaszra egész este hatig kellett várni. Já, já, 124-eshez natürlich jó a Felgen, 25 ojróért postázzák a Gutachtent. Nofene.

Akkor most már azt is kiszedjük belölük, hogy pontosan milyen csavarok kellenek hozzá, nehogy már Sepp megint szóvá tegye, hogy nem gömbprofil (Kugelbund), hanem kúpos (Kegel-izé) kell hozzá. Ma tárcsáztam a Lorinsert, ahol Bernd közölte, hogy persze, persze, ilyen-olyan a csavar, micsoda szerencsém van, mert nekik meg annyi van, hogy még adnak is el belöle. Úgy döntött, hogy darabját 3,5 euróra árazza, ad belöle tíz százalék rabattot, meg ingyen hozzámvágja a pöcsétes papírt is. Herr Tschiknak ezúton is köszönet a fáradozásért, megrendeltem a pakkot.

A motyók úton, hamarosan újra szól a hatlövetü. Teljesen legálisan.

 

 

Köszönjük figyelmüket, most már kikapcsolhatja a számítógépet.

 

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr412916293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2011.05.19. 22:44:10

Na bitte schön! Most olvasom, hogy sínen vagyunk! Király! Igaz még sokat nem erőfeszítettem. De a csavarokkal együtt teljesen i.O. az ár.

(Ha már itt tartunk, én a múltkor Ort im Innkreisban tankoltam, tudom ajánlani, nincs személyzet csak 2 kártyás kútfej, ez meglátszott az árakon is)

Ja, a Gutachtent nézd át, nehogy legyen valami előírt módosítás, amit el kell(ene) végezni, mint pl. Kotflügel austellen (ez a seprűnyélkarika-alátét móka az első sátvédőknél...)

Cuccolós 2011.05.20. 06:35:02

Na majd jól mekbuktat UV-n a vágott rugókért :-))

janika97 2011.05.20. 08:04:25

A csavarokról kérnék majd fényképet!
Kerestem én is, de 5 eur/db lett volna és 50% előreutalás.
De a legnagyobb baj az volt, hogy normál hosszúságú volt a feje, ami ugyanúgy beljebb lett volna, mint egy 500 Ft-os csavarnak.
Nem volt kérdés a kérdés.
Vettem hozzá szép fényes szelepsapkákat is, amit másnap reggelre elloptak.
Sose gondoltam volna, hogy azokért a pici szarokért valaki képes lehajolni….

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.05.20. 09:44:27

@janika97: Eddig annyit tudok, hogy M12 x 1,5 és 43 mm szárhossz, no meg hogy egyenes, nem gömbös.
Majd lefotózom. Ha kibújnék a bölcsész börömböl, talán be is tudnám méretezni, mert azon a technika órán épp figyeltem. :)))

Benyás 2011.05.23. 11:43:56

Tudsz élni, Papa! Én csak ide a szomszéd faluba hordom a verdákat vizsgáztatni, te meg egyenesen a germánokhoz szaladsz :-D

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.05.24. 09:17:23

No, közben tudósítás érkezett Landshutból, hogy tegnap megjöttek a csavarok meg a Prüfbericht. Jóapámat megkértem, hogy nézze már át, ír-e valami huncutságot, kell-e a felnik köré új autót venni, de eddig annyit tudunk, hogy csak az említett csavarokkal szabad felszerelni. Nem volt kedve felolvasni mind a 22 oldalt. :)
süti beállítások módosítása