HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2011.07.07. 23:30 Herr Tschik

Még egy műszaki-vizsga sztori: A VollBlau-ügy

Ha nem untátok meg Malenykij kolléga vizsgáztatós sztorijait, mesélek én is egyet. Figyelem! A törteneteinkben szereplő hasonlóságok csak a véletlen művei…

 

A kommentekből kiderülhetett, hogy a Malenykij-kombihoz hasonlóan a  Vollblaut is elhúzták a műszakin szűk egy hónapja, utóvizsgáznia kellett.
Egyből a Happy End-el kezdem: ma reggel másodjára átment a kabrió a műszakin, hiba nélkül, 2013-ig van plakett!
Bár azért megbasztatták szépen, mint Marcellus Wallace Tony Rocky Horror-t (aki, mint tudjuk, félig néger, félig szamojéd, bővebben itt)
 
Miről is van szó?
 
A Vollblau 2007-ben került hozzám, friss műszakival, rajta az újkorában (1992-ben) divatos és nem mellesleg műszaki vizsgán engedélyezett 215/60 R15-ös (Felniméret: 7x15 ET35) tuningfelniken és sportrugókon (H&R). Autópályán nagyon feküdt, de a kabriózáshoz ideális országutakra, mellékutakra nem volt való, meg nem is tetszett az ültetés, ezért a rugókat kicseréltem gyári újakra, a felnik helyett meg feltettem a W210-es 8-lyukú felnijét (7,5x16 ET41) 215/55 R16-os gumikkal. Így az összkép hozta a gyári originál állapotot, a 16 collos felnik mégis feldobták a képet a gyári mérettel (205/60R15, 7x15 coll) szemben.
 
  
 
 
2009
 
Elérkezett az első műszaki vizsga ideje nálam, a vas Magyarországon telelt, a műszakiz-tatást összekötöttem egy családi Alpok-túrával. Egy bajorországi Mercedes-szervízbe jelentettem be a vasat, szóltam a felnik miatt is, hogy azt majd be kellene jegyezni. Nem is volt probléma, minden klappolt, szép autó, jó karban, tetszett nekik nagyon, a felnivel sem volt bajuk, már lendítette is a TÜV-ember a pecsétet, amikor feltűnt neki, hogy a gumik sebességindexe H (=210km/h), ami ide kevés lesz, mert a kabrió papír szerint viszi a 230-at. Így nem tudja átengedni. Mann óóóó!!!!
Délután 17:15, estére már foglalva a szállás Zell am Zillerben, most légy okos Domokos. Eszembe jutott, hogy biztos van itt elraktározva egy csomó garnitúra ügyfél-télikerék, rá is kérdeztem a Werkstattmeisternél…rögtön kapcsolt, két kolléga már gurított is ki 4db megfelelő méretű kereket, amíg felszerelték, a vizsgáztató ivott egy kávét. A kabrió átment, egy apró hibával: „Télikerékkel szerelve”.
Király, Alpok-túra megmentve! 
 
  
 
  
2011
 
Eljött az újabb vizsga ideje, időközben lecseréltem a gumikat megfelelő sebességindexűre, és mivel alig mentem a két vizsgaidőpont között 8e km-et, gondoltam nagy gond nem lehet, nem is foglalkoztam a géppel, egyeztettem időpontot egy heilbronn-i MB-szervízzel, és úgy ahogy volt, leadtam a vasat egy „majd jövök”-kel  vizsgáztatni, de a felnikre itt is külön felhívtam a figyelmet, hogy nincsenek még bejegyezve, bitte machen.
 
Dolgom végeztével jövök is vissza, kérdezem a tagot, hogy „Alles klar?” Mondja, hogy persze, annyi korrekcióval, hogy „AU bestanden, HU nicht bestanden”, ami annyit tesz, hogy zöldkártya megvan, de a műszaki nincs. WTF?!
1. Felniméret nem jó. Túl nagy az ET, túl közel van a gátlóhoz. Hiába magyaráztam, hogy elforog mindenhol, nem ér bele semmibe, satöbbi, nem, nem megfelelő.
2. Porvédők a gátlókon lecsúszva. Bitte rögzíteni, vagy cserélni.
3. Olajfolyás a motoron. 
 
Fasza. Egyből hívtam Imikét, hogy a nála lévő, valamikor felújításra váró (eredetileg a veteránvizsgára szántam 10 év múlva) a kabrióhoz passzoló gyári méretű 8-lyukú 15-ös felnik mégsem érnek rá annyira, hanem turbo-módban, mondjuk két hét alatt kéne felújítva. Neki, a Kugyi-műveknek meg az ebay-nek (ott vettem gyorsan 4 gumit) hála, két hét alatt megvoltak a kerekek, mint a nagykönyvben, minden kritériumnak megfelelve: 205/60 R15 91V, 7x15-ös ET41-es frissen fényezett (gyári színkód natürlich) felniken.
A porvédőket a gumisnál fél kézzel rögzítették, kein Thema.
Az olajfolyással annyira foglalkoztam, mint Malenykij Polgár a fékcsövekkel. Mondjuk úgy is jártam vele.
 
 
Tehát ma reggel 7:00, megérkezek a TÜV-állomásra:
 
 
 
- Felni/gumiméret/porvédő rendben, pipa.
- Hanem még mindig olajfolyásra utaló nyomok vannak az alvázon, citromon, kartervédőn stb. Azt mondja a TÜV-Mensch, ez a motor ereszti az olajat így nem mehet át.
 
Bazmeg Csík.
Két napom van az utóvizsga türelmi idő végéig (júli 10.). Meg fog bukni a schönes Cabrio?
 
Mondom a tagnak, hogy persze, szivárog valamelyest, mégiscsak 19 éves a cucc, de nincs alatta tócsa, nem eszi az olajat, lenyomtam vele 1300 Autobahn-kilométert egyben, gond nélkül. Meg már tervben van a HF-, meg minden tömítés cseréje...
 
Azt mondja, hogy ez nem megállapítható, legfeljebb akkor, ha tiszta lenne minden. Mondom elmennék akkor ez ügyben cselekedni. Rendben, mondja, ha ráérek... szóval kiskapu kinyit, mint Malenykij kollegánál, én el.
 
Irány az első mosó, nagynyomásúval neki estem az aljának szépen. Utána ki a garázsba, két krokodilemelővel fel és be alá "ünneplő ruhában". Ronggyal frankón mindent kivikszoltam, motorblokkot is. Aztán vissza a TÜV-höz. Jön a faszi, kérdezi mit csináltam, mondtam, hogy tiszta minden, oké, akkor megnézi mennyire folyik. Aláment, zseblámpázott, motorteret csekkolt, azt mondta rendben van!
 
Persze volt benne jóindulat, mert 1000km után biztosan megint lesznek olajnyomok, de tényleg tervben a tömítések cseréje!  ;) Következő műszakiig meglesz. Hú, de szar lett volna, ha elrántják...hétvégére nyarat mond a Wetterbericht irány a Schwarzwald!
 
Örülünk Vincent!!!!
 
U.i.:
Azért a 16-os felniket nem hagyom annyiban. Addig kutattam, míg találtam egy kabriót in Deutschland, amin kapott engedélyt ugyanez a méret. Szóval van precedens, meg egy-két tipp, újra próbálkozok vele a TÜV-nél.
 

 

11 komment

Címkék: mercedes vizsga műszaki w124 tüv 300ce 24 a124 vollblau


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr903048821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.07.07. 23:50:11

Fú brúder, ezeket a TÜV-manókat klónozzák.
A fölényeg, hogy túl vagy rajta, és már csak kicsit rándulsz össze, ha rájuk gondolsz. :)
Rendben van az a Vollblau, nem tudom mit hisztiznek.
Néha Landshutban vagy Münkenban olyan roncsokat látok rendszámmal gurulni, hogy én érzem magam bohócnak, hogy így törödök az autókkal.

Hurri Kán 2011.07.07. 23:51:37

Jól látom, hogy bár kissé kockák, de nem az a cél, hogy szétszívassák a pógárt?

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2011.07.07. 23:57:36

@gyvy:

Alapvetően így van, nem a szívatás a cél, hanem a járművek megfelelő műszaki állapoton tartása.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2011.07.08. 00:01:04

@malenykij polgar:

Értékelik ők a karbantartott autót, az tapasztalható.

De egy Motor Abdichten-t tényleg fel kell vennem a listára. 20 éves korára megkapja!

csiky944 2011.07.08. 07:17:33

@Herr Tschik: itthon sok helyen a dot számot sem ismerik,nem hogy a sebességindex-et ellenőrizzék :)

sealard 2011.08.18. 21:30:28

C 180-al engem is megszivatott a TÜV-ös vénember, szerinte laza volt a kipuff rögzítése. Nyolc napra rá a helyi Benz guru vitte el, kapta is a stemplit, pedig hozzá sem nyúltak.

autobahnvignette 2012.04.12. 12:50:16

Münchenben/Drezdaban/Frankfurtban eleg sok torok kereskedo el tudja intezni a muszakit.. auto nelkul is! 80 helyett 150, drezdaban 200euroert!
nem kell oket sokat keresni..

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2012.04.12. 21:25:33

@viktoor: Lehet, de sosem volt célom, hogy csaljak a műszakin, már csak a saját magam biztonsága, meg a kocsi állapota iránti elvárásaim miatt sem.

Csak itt kicsit túlestek a ló túloldalára...

autobahnvignette 2012.04.12. 23:55:25

@Herr Tschik: hát igen, engem is megvagtak egyszer, nem megfelelo gumimeret miatt.. bejegyezni ott helyben nem akarta, hozzak rola Typengenehmigungot es akkor beirja..
mas baja nem volt.. majd meg aznap egy teljesen mas ugybol kifolyolag megismertunk egy makedon sracot, aki 200euroert mar adta is a plakettet.. a Te esetedben, aki ha jol ertem csak muszakizni megy ki, kifizetodobb lehet, mert teljesen stresszmentes megoldas, mert tenyleg tulporgik ezt a muszaki vizsga dolgot a nemetek, de nem penz, hanem biztonsag vegett, en ugy erzem..

egyebkent az sem baj, ha lejart a muszaki, 2 honapig csak figyelmeztetes jar erte, esetleg 15 euro buntetes, de 8 honap utan is csak 75 euro ( www.bussgeldkatalog.ws/abgasuntersuchung/ )

bar ezt egy magyar rendor nem toleralja ugy gondolom..

autobahnvignette 2012.04.12. 23:56:58

@Herr Tschik: egyebkent miert baden-württembergbe vitted muszakira? bayern (Pl Bad-Reicenhall, Rosenheim, Passau) joval kozelebb van..

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2012.04.13. 08:03:39

@viktoor:

Vágom,hogy közelebb van, de itt lakok ;)

A gép az első műszakinál Mo-n telelt és nyáron is ott akartam használni a köv. télig, ezért volt Bayern, a másodiknál már itt volt kint BW-ben.

Egyébként azóta sikerült bejegyeztetni a 16-os felniket is mindenféle trükk nélkül. Egyszerűen egy másik városban vittem TÜV-állomásra (jó, ezt egy helyi műhely ajánlotta, mert ott, ahogy mondta, sokkal gyakorlatiasabbak a kollegák)
ahol kértem egy "Einzelabnahme"-t. Megvizsgálták a kereket-gumit, elfordul-e, nem rugózik-e bele, elbírja-e, stb., aztán már adták is ki az egyéni engedélyt erre a kombinációra.
süti beállítások módosítása