HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2011.08.26. 01:56 malenykij polgar

Ezernyolcszáz darab Mercedes

Ennyi autót regisztráltak, heló.

 

Ebböl az ezernyolcszáz kiállított csillagosból az egyik a Millenium Falcon lesz, ez a hisztis ribanc. Hogy miért becézem? Elmesélem.

Pár héttel ezelött a stuttgarti szervezök kiküldtek egy körüzenetet a regisztrált kiállítóknak, hogy ha mégsem tudnának jönni, szóljanak. Hehe, gondoltam, izzadjon más (erre még visszatérünk), én megyek, a Falcon készenáll. A júniusi vizsga óta nem sokat mentem vele, nyaralni is voltunk, úgyhogy békésen örizte a helyét. Egy kicsit utánaszámolva úgy döntöttem, hogy kijár neki egy olajcsere, Bécs-Berlin 650 km, mi bajunk lehet. Kb. két hete aztán beleültem és rájöttem, hogy jobb lett volna Fehérlófiának, Rambónak, vagy akár Eric Cartmannek is keresztelni, mert ez a Millenium Falcon valahogy nem gyere be. Az is hisztis ribanc volt, mindig akkor jött rá a hoppáré, amikor nagyon kellett volna, hogy igen jól müködjön. Az én Falconom ezt úgy adta elö, hogy elkezdett dadogni. Nem vette a gázt, rázkódott alapjáraton, utána meg úgy csinált mint ha mi sem történt volna. Mi után? Azután, hogy a délelötti csúcsban a Ring legelején lépésben parádézott elakadásjelzövel. Aztán egyszercsak meglódult és hazavitt. Az a jó ez ilyen hibákban, hogy akármi is lehet az oka egy huszonnégy éves vacaknál. Gyújtáselosztó, rotor, nyest, a komplett üzemanyagrendszer, meg mindezeknek az összes édesanyja. 

Na innentöl én kezdtem izzadni. Elinduljak vele Berlinbe? Ezer dolgom volt még az indulásig, de megeröszakoltam egy Bosch szervízt, hogy fogadják a Falcont. Olajcsere, légszüröcsere, persze a hibát ott nem produkálta, mert miért is. Járatták, megszondázták az öreglány kidörrentöjét, stb. stb. A gyújtáselosztó és a rotor már megértek a cserére, hurrá, egyszer élünk. Hazavittem ma délután, gyönyörüen járt, felmentem a csomagokért, los geht´s, ab nach Berlin. Mivel az autó három napig a tempelhofi reptéren áll majd, gondoltam, csak nem leszek jármü nélkül, ha várost is akarok nézni: 

 

Jó dolog egy kombájn, na. Hibátlan idö volt, bár a 37 fok úgy tízzel több, mint amennyi kellemes lenne, de ez van. Beültem, beröffentettem, indulnék . . . nem veszi a gázt.

Nos, mínusz hét fokban is kivert volna a víz, nemhogy harminchétben. Most mafasz van? Elinduljak? Végigzongoráztam magamban különbözö verziókat. Ausztriában rohad le, jön az ÖAMTC, hazaviszi, semmi gond. A cseheknél rohad le, ott a klub csak a legközelebbi márkaszervízig viszi, ott meg majd pislogok, hogy hogy jutok haza és mikor (bringával, jó sokára). A németeknél rohad le, ott is letámasztják egy werkstattban.  Hm, meghoztam a döntést, bár nem áradt bennem szét semmilyen buddhista nyugalom.

Elindultam. Ez a ribi meg olyan volt, mint a Magyar Népmesékben az egyszeri leány, aki a király elé járult: ment is, meg nem is. Sík terepen szépen ment, emelkedökön meg-megtorpant, aztán felgyengélkedte magát mindenhova, még ha nem is lassult le. Aztán sík terepen is ki-kihagyott egy-két pillanatra, de nem volt nagyon vészes. Rambó volt rózsaszín farmerban. A cseh határon még egyszer elgondolkodtam, hogy visszaforduljak-e, de aztán megtaláltam a leszarom tablettát. Mivel nem vagyok autószerelö, átadtam magam a vallásos buzgalomnak: ez egy Mercedes, aminek amúgy sem kell nyitogatni a motorháztetejét és az utolsó lehelletével is elviszi a gazdáját akárhova. Meg vissza. 

 

Tehát mentem, tempomattal, anélkül, a klíma fújta a jeget, szólt a zene a brekkerböl, majdnem minden rendben volt.  

 

Nem tudom, melyik diktatúra csinálta vagy csinálja azt, hogy a kivégzettek családjának kiszámlázta a kötél ill. golyó árát. Na, ez a csehek 1-es jelölésü autópályája Jihlavától Prágáig, amiért még pénzt is kérnek, cserébe módszeresen kivégzi az autót. Rutinos soför felveszi a belsö sáv tempóját és benn is marad. Sternnek a GPS-t rázta le az ablakról, nekem elöhozta a már rég nem látott hibát: bevillan az izzó visszajelzöje, mert a bal fényszóróban picit lazán ül a helyzetjelzö. Régi kedves rigolyája ez a Falconnak, ez a moslék autópálya ki is hozta megint. A cseheknek még nem szóltak, hogy micsoda biznic a politikus Nyusziknak és üzletfeleiknek az autópálya építés EU-támogatással? 

 

Mindegy, túléltük, toltam a csillagot. Prágától Usti nad Labemig már egész civilizált a burkolat, de örültem, hogy vége a szakasznak, mert közeledett a határ, meg a Bundesdeutsche Autobahn. Volna. Lehajtottam a cseszlovák pályáról, beterítettem a szélvédöt mosófolyadékkal, hogy letakarítsam a hullákat, mire egyszercsak megállt a kar. Nem a végállás elött kicsivel, nem is a közepén, hogy pályaversenyes legyen az optika, nem ám. Direkt a szemem elött, szürkületben, alatta és felette meg ott figyelt kb. két liter mosófolyadék. Muhaha. Útépités, ameddig a szem ellát (ha látott volna), kb. tíz kilométert zsiráfoztam, amíg meg tudtam állni egy lámpa alatt. Triviális volt a dolog, a kiváló cseh pálya addig masszírozta a biztosítékot, amíg az megunta. Kivesz, megnéz, visszatesz, örül.

Innentöl semmi érdekes nem történt, kikormoltam Drezdától Berlinig az öreglányt, holnap mosás, takarítás, letámasztom a reptéren az aszfaltra, egy lesz az ezernyolcszáz Mercedesböl a placcon.

Ps.: Aki helyesen tippeli meg a hiba okát, nyerhet egy szaúd-arábiai kulcstartót, ami akrilból készült, kicsi olajoshordót mintáz és igazi nyersolaj van benne a világ legnagyobb olajmezejéböl. A megfejtést valamikor szeptemberben publikálom.  

13 komment

Címkék: utazás mercedes találkozó youngtimer


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr223180960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2011.08.26. 09:54:59

Hogy tanult viharsarki barátomtól idézzek:

" Eddig nyaltál neki, hogy most szophass"

Viszont jó kis olvasmány, újfent!

esef 2011.08.26. 10:15:39

hibát? ez nem hiba. a hiba az amikor az autó megáll az út szélén és kakukk. :D

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.08.26. 11:48:00

@esef: Mondasz valamit.
Csak amikor az ember hozzá van szokva a hat henger nyugalmához meg erejéhez, akkor ne kelljen már kiszámolni az országúti elözéseket.

Cuccolós 2011.08.26. 12:25:40

légtömegmérő poti :-)

Ádán 2011.08.26. 17:27:32

Szerintem a kettes biztosíték okozta a hibát (ablaktörlő) ;-)

Remélem, teszel fel sok képet.

esef 2011.08.26. 18:16:09

@malenykij polgar:
beszélek én a hibákról mint gyakorló franciaautós...
bár hamarosan a Mercik is megkapják a francia dízeleket. nem is értem a Renault hogyan adhatta ilyenhez a nevét... ;-)

rákérdezhetek: valami filléres alkatrészt kellett cserélni, ugye?

ZON 2011.08.26. 21:19:57

Egy hete kedves Ommm sporttársunk ugatott le, hogy az a cseh "autópálya" nem is olyan fos, illetve nem jó, de az hazugság, hogy bármi kárt tenne a kocsiban...
Ha beszélsz vele, azt üzenem neki, mint a hangya LaFontaine-nek, a tücsök útján...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.08.26. 22:14:12

@ZON: Attól függ, mennyit megy rajta az ember. Aki szerint ez a pálya nem szar, az menjen rajta naponta a kedvenc autójával.

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2011.08.27. 06:07:03

Mivel a vényócam ugyanezeket a tüneteket produkálja, és még nem volt alkalmam elvinni Boschtechnikushoz, epedve várom az "eredményt". Lehet, hogy csak egy kikúrt kontakthiba pl. az EHA vagy a poti környékén. Lambdaszonda még.
És hajrá Tempelhof, köszönjük a beszámolót.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.08.27. 07:37:21

@szekerkaa: Igen, az a szép ebben, hogy valami rettenetesen triviális dolog is okozhatja.

Castigliano (törölt) 2011.08.27. 12:35:22

@ZON:
Az biztos,hogy nagyon fos az autópálya,de szerintem kárt nem tesz a kocsikban.Mondjuk a halláskárosodás garantált :D

suximus 2011.08.30. 19:52:33

Az én öreglányom is produkált hasonló hibákat.
Lehet, hogy nem értelmeztem jól a szöveget, de most végül is lett rotor és elosztófej cserélve?
Nálam a kombájnban a rotorban lévő ellenállás volt a hiba okozója. nem biztos, hogy nálad ez produkálja a hibát, de ha nem lett cserélve érdemes egy kukkantást vetni rá.
süti beállítások módosítása