HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2011.09.20. 08:15 Herr Tschik

Szerencsés Autopanne az NSZK-ban

Egy kis történet következik hétvégi élményeinkről. Igazából semmi különös, csak egy Autopanne (=műszaki meghibásodás) az évi több millióból Németországban (az ADAC-nál 2010-ben több, mint 4,25 millió mentés volt), nekünk viszont egy jó kaland volt.
 
Szóval: már egy fél éve a birtokomban van egy E320 Coupe, amit nem igazán használok, talán ha pár száz km-et mentem vele a vétel óta, Igazán rá sem néztem, ment, tette a dolgát, pár dolgot megpiszkáltam rajta, olajcsere, kapott részben egy "vissz-faceliftet" (jobban csípem a MOPF1-et), de ennyi.
Azonban őszre már terveim vannak vele, ezért haza kell vinnem Magyarhonba, jó kezekbe. Gondoltam, mielőtt meglépem az 1000km-es távot, kicsit használgatom itt is, hátha előjön valami. Nosza, forgalomba helyeztem, találtam klassz Wunschkennzeichnen-t (szabadon választott betű-szám kombináció, 10,20 EUR felár, csak mondom), lemostam és egészen szépen mutatott a vételárához képest.
 
 
Szombati úticélünk a Würth Ipari Park nyílt napja volt Bad Mergentheimban, kb. 70-80 km. Röffentettem is a kupét és barátainkkal négyesben felkerekedtünk. Szépen ment is a vas, egészen az autópályakijáróig, amikor is bejött a pesszimista várakozás amiért az egész próbautat csináltam, Houston baj van: az erő nincs már velünk, alapjáraton úgy jár a motor mint egy Harley, szevasz, elköszönt pár henger. Gyújtásgond lesz ez.
Szerszámilag nem voltam eleresztve, pláne nem imbusz- meg gyertyakulccsal, így arra jutottam, kijátszom az ADAC-kártyát. Haha, de nem most azonnal, nem ezért jöttünk, gyerünk el a Würth-ig. A jó öreg M104 a maradék hengereivel el is vitt minket, pár dombon és egy 13%-os emelkedőn át.
 
Letudtuk a nyílt napot (ami egyébként megérte a látogatást, maga az ipari park festői dombok között egy 120 hektáros egykori katonai területen létesült) és hívtuk az ADAC-ot, hogy baj van, bitte helfen.
Egy óra múlva meg is jött a segítség, egyenesen az NSZK-ból: egy öreg Meister Mercedes-Benz 814-es duplakabinos trélerével, szerződött ADAC-Partner a 70-es évek óta. Ránézett gyorsan a gépre, egyetértettünk a hibában, felpakolta a gépet (mit felpakolta, a saját erejéből álltam fel), beugrottunk négyen az öreg mellé a kabinba és gyí, elvitt a Werkstattjába Distelhausen-be.
 
Apám, ez volt ám a Werstatt, tiszta 80-as, 90-es évek! Bent egy Z1, egy 1802 BMW-éktől, meg pár Csillagos. Az irodában öreg egyből rágyújtott egy staubra, ami már csak a hangulat miatt is fontos volt...
Mondta, hogy ránézni nem tudna a gépre csak hétfőn, mert egyedül van szolgálatban. Alternatívaként kérhetünk pick up szervízt, értünk jön egy másik tréler és hazavisz. Erre szavaztam. Telefon az ADAC-nak, persze rendben, aber 3-4 óra mire lesz szabad kocsi. Scheiße! Mit csináljunk itt 3-4 óráig szombat este? Mondja az öreg, hogy nem probléma, két sarokra van ugyanis a helyi sörgyár (Distelhäuser Bier) az udvarán étteremmel / sörözővel, ott ki lehet húzni. Gute Idee!!!
 
A lepakolás közben még kicsit sztorizgatott, öröm volt hallgatni: 42 éve nyitotta a Werkstattot, mesélt a régi időkről, hogy ment a javítás akkoriban, mi mennyibe került, persze mindent DM-ben számol.
 
Vegül elköszöntünk, átballagtunk két sarokra és tényleg ott a sörgyár, udvarán az étterem, azta'!
 
Volt itt minden ami a gyárból kijön: Pils, Export, Kellerbier, ilyen Hefe, olyan Kristall....hozzá jó kis Bierbrezel! Na gondoltuk, megkóstoljuk a sörkínálatot, ha már ide "kényszerültünk" 3-4 óra hosszára... Rendeltünk sört a listáról, hozzá perecet, hmmm, nem is siettünk már sehová...szűk két óra múlva, alig ittam meg a második sörömet, hívnak, hogy itt a tréler a kocsinál. De kár, igazán betarthatta volna a 4 órát!!!
 
 
Kupé felpakol, indulás, este tízre már otthon is voltunk. Hétfőn diagnózis: 1-es, 6-os henger nem megy. Gyertyák jók, kábelek jók. Trafó? Szerencsére nem, csak kontkathiba. Újra szól a hatlövetű, egy ötvenesből megúsztam! :)
 
 

 

18 komment

Címkék: nszk mercedes benz w124 c124 e320 320ce m104


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr283240110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.09.20. 09:28:21

Ende gut, alles gut. Kicsi idöutazás, kicsi pénzböl. Voltatok factory outletben is. Valahogy Germánisztánban nem parázik annyira az ember, ha gyengélkedik a vas.

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2011.09.20. 11:11:49

Was? Két tréler 70-80 km és egy 50-esből megúsztad? Itthon ez olyan 100ezer, ha nem húznak le!

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2011.09.20. 11:28:04

@Zaba:

A trélerért nem kellett fizetni, hasznos az ADAC Plus tagság :)

A javítás volt ennyi, euróban.

Benyás 2011.09.20. 12:15:15

A kupéról nyomathatnál fel képeket azért. Mik a tervek?
(és mennyi a klubtagsági éves díja)

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2011.09.20. 12:31:57

@Benyás:

Már nyomtam, mikor megvettem Papa:

www.flickr.com/photos/35858582@N00/sets/72157626417753898/

Az ADAC Plus tagság 80 eur/év. Személyre vonatkozik, nem autóra, szóval több autónál jól jön!

Mi lesz a kék kópéval? Talán élményautó, de nem utcai... ;)

Hurri Kán 2011.09.20. 22:41:12

G..i svábok... ott még lerobbanni is egy élmény :)))

Cuccolós 2011.09.21. 10:58:25

@malenykij polgar: Ja ha juróban jön a lóvé hónap elején... én pukkantam már le és nem volt akkora élmény anyagilag :-(

Ádán 2011.09.21. 19:14:43

ADAC, Werkstadt, tréler, stb, úgy könnyű. A youngtimer-t maga szereli az ember, nem? :-)
Én hétvégén fűtést szereltem: kepfeltoltes.hu/view/110921/IMG_1636_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Várom hogy végre hideg legyen és rendesen ki tudjam próbálni.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2011.09.21. 20:28:49

@Cuccolós:

Malenykij Úr itt inkább a szolgáltatás megnyugtató színvonalára gondolt Zsótikám ;)

Egyébként nem az a menő aki juróban kapja, hanem aki CHF-ben

@Ádán:

Lerobbant útközben a fűtés és nekiálltál megszerelni??

:D

Ádán 2011.09.21. 20:47:19

@Herr Tschik: Nem. Sőt, az előző telet is ülésfűtéssel húztam ki. :-/

Így nézett ki a radiátor: kepfeltoltes.hu/view/110921/IMG_1643_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A klíma hőcserélőjéből és a fűtés-dobozból még kb. 2 nagy maréknyi kosz jött ki. Szívesen megetetném azzal, aki évekig pollenszűrő nélkül használta.

Ha már szétszedtem, a 4 vákuum munkahengerből a 3 rosszat kicseréltem. Beállítottam a bovdenes nyílások mozgását. Kicseréltem a fényszóró-magasság tekerőjét.

Ádán 2011.09.29. 12:20:50

@Herr Tschik: Tényleg, mi a klassz Wunschkennzeichnen?

A QP-t sejtem.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2011.10.02. 15:41:31

@Ádán:

=kivánságrendszám. A városjelzés utáni betű és számkombinációt te állítod össze (előtte interneten utána tudsz nézni mi van szabadon ás le tudod foglalni).
A 904 itt a színkód. Kultikus jellemző a Mercedesnél.

- Milyen színű autód van?
- 512.
- Á, felecsde'

:D

Gott in Frankreich 2011.10.08. 22:10:55

@Herr Tschik: Tanulsag: mindig tartsd magadnal a kontaktsprayk Mercijet:
wera.de/uploads/pics/Wera_Schraubchemie_Verpackung_Kontaktor.jpg
(WD40et ilyen celra felejcsed e')

Ádán 2011.10.10. 07:37:18

@Herr Tschik: Az, hogy kívánságrendszámról van szó, az nyilvánvaló volt, csak a 904 jelentése nem. (Enyém tényleg 512)
A színkódok helyett inkább azzal foglalkozom, hogy mi hogy működik. :) Következő feladat a kishúgában (W168) ülésfűtés javítás. Cserélni kell az ülőlap fűtőbetétjét.

Gott in Frankreich 2011.10.21. 20:17:11

@Herr Tschik: Es nem is egy eget vero osszeg:
www.amazon.de/dp/B00505EE7A
Maradvany nelkul parolog (mint minden normalis kontaktspray), vagyis nem lesz az aramvezeto kepesseget ronto trutyi a femfeluletek kozott (mint pl a WD40 eseteben). A Wera vegyszerei amugy ugyanolyan faszak, mint a szerszamaik, a csavarlazitojukat is tudom ajanlani.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2011.10.25. 20:59:29

@Gott in Frankreich:

Valóban, egyébként pont itt a Würth-nél láttam hasonló termékeket!

Gott in Frankreich 2011.10.25. 21:30:36

@Herr Tschik: A Würth is jo cucc, meg a Berner is. Akik muhelyfelszerelessel foglalkoznak, nem szoktak szart arulni, hanem nevesebb vegyipari cegeknel (pl. Sonax, Hoechst, BASF, stb) vasarolnak be.
süti beállítások módosítása