HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2012.08.14. 10:19 Mr. Cool

A fék nem játék! :)))

Az egész úgy kezdődött, hogy pár évvel ezelőtt a Yetro-n mentünk egy rohadtat Herr Tschikkal Szilvásvárad környékén és emelkedőnek felfelé elfogyott az 500-as féke. A tuningbogár már régen megcsípett, szóval egyből upgrade-en kezdtem törni a fejem. A Porsche-k féke mindig is etalon volt, így a 993-as 4 dugattyús nyergeire esett a választás.

porsche-993-bremssattel-brembo-va-front-brake-calipers[12]_1.jpg

Elkezdődött az alkatrészkeresés. A Brit ebay-en lőttem is egy pár nyerget jó áron. Tschik Úr segítségével a Német ebay-ről rezgéscsillapító betéteket hozzá, az alkatrészboltos cimborám szerzett hozzá új betétrögzítő rugókat, betéttartó lemezeket, fékbetéteket és egyéb finomságokat a felújításhoz, szép kis Porsche feliratos dobozok, zacskók érkeztek, egy tanári fizetésért... Lyuggatott tárcsa szintén a netről, ezekkel a kézben már csak rajtam múlt, hogy mi lesz belőle, szóval nekiálltam méregetni, rajzolni, majd gyártatni.

konzol módosítás.jpg

A helyzetet bonyolította, hogy a 26-os csonkállvány kialakítása miatt a két nyeregfél hidraulikus összeköttetését át kell alakítani, mert máshogy nem fér fel a nyereg. De erre is lett megoldás. Legyártattam a konzolt, és újabb problémába ütköztem, a városban a csavarboltokban nem találtam 12*1.5-es, belső kulcsnyílású csavarokat, és azt mondták nem is tudnak szerezni. Ehhez képest Cuccolós Zsolti azonnal szerzett, 12.9-es minőségben, méretre igazította, lehorganyoztatta őket. Most már össze is lehetett szerelni a dummy állványt féktárcsával, nyereggel, konzollal.

konzol.jpg

Gyakorlatban is igazolódtak a méréseim, tökéletesen a helyén van minden, mehetett a cucc a kocsira, ahol már várta a többi tuning barátja, az állítható Koni gátló és a Koni rugó.

porsche2.jpg

Az új, ide gyártatott fékcső is jó lett, ezután lecseréltem fékrendszerben a lét, Ferodo 5.1-es verseny fékfolyadékra. Légtelenítés, és mehet a kipróbálás. Jól is ment minden, fogott, mint a ződ festék, már előre vártam, hogy fog muzsikálni a Yetro-n. Mentem vele kb 100km-t, hogy ha van valami tömítetlenség, akkor adja ki. Indulás előtti este még végignéztem mindent, és akkor láttam, hogy az egyik konzoltartó csavar feje letört!

törött csavar.jpg

A Yetro elúszott, illetve a Jeep-el kellett abszolválnom. Mint kiderült, a 12.9-es csavart nem lett volna szabad horganyozni, mert tovább ridegedik. Na, ennek olyan jól sikerült, hogy a 3-asnál vastagabb fúrók mind kicsorbultak benne, amikor próbáltam kifúrni a helyéről. Végül levettem a csonkállványt, úgyis rossz volt a porvédője a gömbfejnek benne, így a csavar eltávolítása mellett, kapott egy új gömbfejet is, amit a közben lejárt műszaki is indokolttá tett. Újra össze lett rakva, ezúttal 10.9-es csavarral (a gyári is ilyen), horganyozás nélkül. A műszaki vizsgán az egész műhely azt csodálta milyen fék van rajta. Tökéletes értékeket hozott, mint úgy általában az egész autó, így csont nélkül meglett a vizsga. Azóta csak az örömködés megy:)

porsche_bal.jpg

17 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr634711388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.08.14. 12:41:19

Ez még kamuzás? Vagy már performance tyuning?

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2012.08.14. 14:05:14

Az tényleg jó erős volt, nekem is elfogytak a fékbetétek a kabrión a végére...

Ez a cucc viszont nagyon penge, kell nekem is! Hány mm-es ez a tárcsa?

Juteszembe, hétvégén mit láttunk, témába vág:

s7.directupload.net/images/120814/yo6ygqcg.jpg

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.08.14. 14:56:38

@Herr Tschik: Csak 300-as, másodszériásra való tuningtárcsa, de szerencsére ezen már fog az egész betét. 330-ig jó ez a nyereg. Melyikre kell fékupgrade? A kabrióra én R129-es nagyféket tennék, az is négydugós, és emellett plug & play. A CLK-ra meg szintén kell, hogy legyen nagyobb csillagos, faragás nélkül felrakható. Persze, ha jampi, porka feliratot akarsz...;)
Állat ez a hőmérő (meg amire fel van applikálva), amikor teszteltem az új féket, utána én is gondolkodtam rajta, hogy hány fokos lehet a nyereg, mert megérinteni nem mertem volna:)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.08.14. 15:39:26

@Herr Tschik: De ez nem csak egy hőmérő matrica, olyan, mint amivel pl. a kisbabák lázát mérik, de talán vasúti sínhez is létezik ilyesmi.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2012.08.14. 16:45:34

@Mr. Cool:

Persze hogy a CLK-ra kell, főleg azzal "vadulunk"... nem is tárcsa kell, mert az már most is 330mm, inkább egy pofás nyereg, az tetszene...

Virago_1000 2012.09.10. 21:53:46

Mar most rozsdas az a csavar, ha nem horganyoztattad. Bele fog rohadni, gondolom, nem ezt akarod.
A horganyzo ceg (ha normalis es nem sunnyogja el a dolgokat) utohokezelesnek veti ala a nagy szilardsagu csavart, es akkor nem fog lepattani a feje.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.09.11. 08:17:03

@Virago_1000: Dehogy rohad, szigetel a menetrogzito! Nameg ez az auto csak mosaskor lat vizet:-) Tudom en is, hogy meg lehet a galvanizalast csinalni normalisan is, de mar nem bizok a szakikban.

Virago_1000 2012.09.11. 10:19:22

@Mr. Cool: A menetrogzito szigetel? ugye poenkodsz :)) A csavar feje maris feluleti rozsdas, a viztol, amit felver az auto. De ha nem attol, a levego paratartalmatol is az lesz par honap alatt. Gondolom nem akarod ujra kezdeni az egesz melot.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.09.11. 13:07:33

@Virago_1000: Nem kell ezt tulparazni, amit a boltban megveszel csavart, az is birja valahogy, itt most csak az utolagos horgany hianyarol beszelunk. Ez egy becsuletes 10.9, ami most van benne, ha nem lehetne egybol felhasznalni, nem arulnak a boltban sem.

Virago_1000 2012.09.11. 17:48:01

Ne parazd tul, te autod.
Csak kerdezem, akkor minek horganyoznak minden csavart gyarilag, miert nem csak nyersen teszik be meg az utasterbe is, ahol nincs kiteve az idojaras viszonttagsagainak, nem ugy mint pl a feknyereg. Pedig "birja valahogy".
1 ev alatt el tud ugy rozsdallni, foleg, ha telen is hasznalod, hogy nem fogod tudni kicsavarni, csak kifurni, mert a kulcs elforog rajta, es lenyalja a csavarfejen az eleket.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.09.11. 19:53:06

@Virago_1000: Mivel a csavart nem én kovácsoltam a rezsón, ezért ne feledkezzünk meg a gyári felületkezelésről, ami nélkül az általad említett levegő páratartalmától a boltban is megrozsdásodott volna. Szóval jó lesz az oda. Télen meg nem megy. Esőben sem. Sőt, évi 1000km-t sem.
Ja, és belső kulcsnyílású a csavar;)

Virago_1000 2012.09.12. 11:18:03

@Mr. Cool: A csavarnak, amit oda beraktal, nincs gyari feluletkezelese. Ugye lattad, hogy fekete.
Csak foszfatozva, es olajozva van. Mint pl a vastelepen ha veszel zartszelvenyt. Olyan korulmenyek kozt, ami eri a feknyereg kornyeken, ez par honapos vedelmet kepes biztositani.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2013.10.26. 10:36:32

@Virago_1000: Több mint egy év telt el és még nem rozsdás a csavar ;)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2014.09.01. 17:17:16

@Virago_1000: Már 2 év, és még mindig nem rozsdás! ;-)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2016.10.19. 14:27:02

@Virago_1000: Már 4 év, és még mindig nincs rozsda! :D

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2017.09.21. 16:18:22

@Virago_1000: 5év, még mindig nem rozsdás, ennyit az elméletről.
süti beállítások módosítása