HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2012.12.26. 22:41 Stern James

4 kerék, 8 henger, 35 év, 3000 kilométer - Classic Expo Salzburg

Az előző rész ott végződött, hogy hazataxiztam a Messezentrumból a szállásra. Se lehetőségem, se energiám- kedvem nem volt kinyomozni a tömegközlekedést, bár úgy sejtettem, nem ártana ezzel is foglalkozni, de már kicsit nyúzott voltam a menetrendekhez. A csarnokból az autóval kiállni a rendezvény végéig nem lehetett, a távolság a Google Maps alapján 3600 méter volt, ezt a szállás foglalásakor csekkoltam még le, és azzal nyugtáztam az értéket, hogy ennyit akár le is sétálok. Volt némi elintéznivalóm, a digitális fényképezőt ugyanis kábel és memóriakártya nélkül hoztam el, ezért a pénteki, első kiállítási nap délelőttjét ennek felhajtásával töltöttem (kábel végül nem lett, mert teljesen speciális volt, univerzális akkutöltőt és memóriakártyát tudtam venni csak). A beszerzőút során megismertem Salzburgot (mivel mindegyik üzletből elküldtek máshová, hogy talán majd ott...). A szükséges kellékek beszerzése után az Expo felé vettem az irányt. A tömegközlekedésben annyi szerencsém volt, hogy az SLB (Salburger Lokalbahn) 1-es számú járata vitt az Expohoz, és volt megállója a szállásom közelében is (700 méterre).

És annyi pechem volt, hogy ezt a távot az 1-es Obus 26 megállóval, a teljes város megtekintésével teljesítette. Először átment a Salzach másik oldalára, tett egy nagy kört, majd visszajött. Ajánlott annak, aki mindent látni akar a városból. Én a harmadik nap már trolizással álmodtam.

További érdekesség volt, hogy a Messezentrumnál ELVILEG 20 percenként járt a menetrend szerint az Obus. (Ez egy troli volt egyébként, Salzburgban az eszközpark jó része trolibuszokból áll, kevés a dízel busz.) Volt, hogy egy órát vártam rá, meg olyan is történt, hogy a másik változat jött, ami nem megy végig az útvonalon. Ez a másik járat a menetrendben fel volt tüntetve, csak nem akkor jött, mint ahogy írta, és nem egy, hanem egymás után három. Így összejött az egy óra várakozás, az "igazi" 1-esre.

Délutánra eljutottam a kiállításra, és lazán megkerülve a jegyért álló sort, a kiállítói belépőm vonalkódos ellenőrzése után bent is voltam. Elhatároztam, hogy az első napot nem nepperkedéssel, hanem a kiállítás 30.000 négyzetméterének felderítésével töltöm. Volt látnivaló! A főbejáratnál a legnagyobb csarnokban a nemzetközi klubok és kereskedők kaptak helyet, a Mirbach és a Hödlmayr standjai voltak az első látnivalók, amelyeket a belépő látogató elsőként meglátott. A Mirbach név talán ismerős lehet azoknak, akik a blogposztokat rendszeresen olvassák, és tudják, hogy egy oldtimer-youngtimer kereskedés, akik kitűnő kapcsolatokkal és szakértelemmel válogatják össze az eladó különlegességeket, majd a szakértelem és tudás árát a vételárhoz adva értékesítik tovább az autókat.

2-1_500x375.jpg

Na de Hödlmayer? Ez a név szintén ismerősen csenghet, mivel a Magyarországra új autókat szállító két nagy cégből az egyiket így hívják. Igen, ők azok, és mintegy mellékállásban létrehozták az osztrák Mirbachot. Az MBYBK elismerését idén a Mirbach helyett ők kapják, mivel Mirbachék inkább 40-60 év körüli járművekkel készültek, nekünk való youngtimereket a Hödlmayer állított ki inkább.

2-2_500x375.jpg

PA050092_500x375.jpg

 

Ebben a nagy csarnokban állított ki a Pásztor Classics, valamint a Kárpitstudio is. Sok magyar volt a látogatók között is. A fő csarnokban osztrák és német kereskedő és restaurátor cégek képviseltették magukat, komplett szolgáltatást kínáló oldtimer szervizektől, a kilométeróra javítón át az Oldtimer&Teilemagazin nevű negyedéves kiadványig. (a benne lévő kuponnal ingyen lehet hirdetni, ha valaki nepperkedni szeretne).

2-3_500x375.jpg

A cégeken kívül voltak klubok is, bár ők jóval kevesebb helyet foglaltak el. Edelweiss Classic, Salzburg Rally Club, és Mercedes SL -Club Austria. Náluk tényleg szép gépek voltak.

2-5_281x375.jpg

2-4_500x375.jpg

 Volt egy külön csarnok, Puch motorkerékpárok voltak összegyűjtve a gyár alapításától kezdve kb. 1990-ig. Rengeteg volt belőlük, a világ legnagyobb Puch kiállítása volt az Expo újság szerint. Aki szereti az ilyen motorokat, az sajnálhatja, hogy kihagyta, bár nem volt minden egyes példány csúcsrestaurált állapotban:

2-6_500x375.jpg

PA050065_500x375_1.jpg

 

Egyéb motorok is voltak, amihez nem sok szakértelmem volt, de a tipikus motoros arcokat megismertem mindenhol. Az udvaron elkerített bójás versenypálya volt, ahol a közönség szórakoztatására rendszeres időközönként két antik motorral kergették egymást a szakállas tetovált fickók vasbilivel a fejükön.

Alkatrészbörze is volt, ahol szerszámokat és leírásokat is árultak, meg mindenféle oldtimerhez köthető használati- és dísztárgyat. Ez az Oldtimer Messe Tulln közerműködésével valósult meg, Ami igazán jó volt még, az a Historische Einsatzfahrzeuge csarnok volt, amit talán muzeális rohamkocsiknak lehetne fordítani. Tűzoltó-mentő és rendőrautók voltak időrendi sorrendben, ez hasonlóan a Puch motorokhoz egy színvonalas összeállítás volt, olyan, amit nem látni minden évben. A tűzoltóautók többnyire önkéntes tűzoltóságoktól jöttek (Ausztriában és Németországban ennek nagy kultusza van), a mentők a Vöröskereszttől, a rendőrautók a Rendőrségtől és a Karintiai Rendőrség- és Csendőrségbarátok Egyesületétől. A kiállítók igazi tűzoltók, rendőrök és ápolók-mentősök voltak. A mi szempontunkból talán a Mercedes mentőautó sor vitte a prímet: 115-123-124-210

2-7_500x375.jpg

Bár az én személyes kedvencem az osztrák postabusz lánctalpas kiadása volt. Valahányszor kimentem a csarnokunkból, mindig elhaladtam előtte, de még huszadszor is tetszett nagyon. 1951-ben gyártotta a Schuster, Hacker & Co. Aufbau Lohen, Steyr gyártmányú 5320ccm-es dízelmotorja van, ami mindössze 80 lóerős, nincs adat, mennyi idő alatt gyorsítja 100-ra a 4450kg-ot, valószínűleg azért, mert az 50 is elérhetetlen vele. A téli turizmust segítette személyszállítással 1956-ig Tirolban, 2003-ban újította fel a tulajdonos Postbus.

2-8_500x375.jpg

Voltak ebben a csarnokban oldtimer traktorok is, meg traktoros klubok, melynek tagjai a vontatmányon ülve söröztek. Tematikus olaszautós sarkot is létrehoztak, ahol Lamborghinik, Alfák és egyéb szépségek kellették magukat:

PA050034_500x375_1.jpg

PA050035_500x375.jpg

A rendezvénnyel egy időben zajlott a Salz&Öl Rally, amelynek start és célpontja a vásárcsarnok volt. A bécsi Bentley szalon is kitett néhány eladó példányt a használt autókból, hiába, sosem lehet tudni, kibe botlanak bele. Vagy ki botlik bele egy neki tetsző Bentley-be. Mindenesetre nem tartoztam a célközönséghez. Egy fehér Brooklands volt, ami tetszett, azon gondolkoztam, ha Budapesten a belvárosban a külső sávban vészvillogva otthagynám, valószínűleg előbb merülne le az akkuja, minthogy el mernék trélerezni. Sajnos ezt nem fotóztam le. Igazából nem vagyok nagy fotós, Málenykij Polgár érkezését vártam Bécsből, és ezzel meg is nyugtattam magam, hogy lesznek profi géppel készült jó minőségű képek a kiállításról. De málenykijt legyőzte az influenza, én meg erre voltam képes.

Nagy öröm fogott el, amikor megláttam az Auto Reiter céges zászlóját, mivel pár nappal korábban kiszúrtam egy plüssös 560SEC-et náluk. De azt nem hozták ki, mivel kellett a hely a Porschéknak:

 PA050085_500x667.jpg

PA050081_500x667.jpg

Ide különösebb kommentár nem kell... A fenti, mobile.de linken megtekinthető az aktuális készlet. Élőben sokkoló volt, főleg a jó színű példányok, amiket ők is csaliként tettek ki a stand legláthatóbb sarkába:

PA050084_500x375.jpg

Na de térjünk vissza a csillagosokhoz, találtam hosszított W116-ost is:

PA050103_500x375.jpg

 PA050102_500x375.jpg

Voltak Merciklubok is. Azt hiszem ez a háttér nekünk is jól jött volna, amikor az OT Expon kiállítottunk. Kint volt a Cseh Carsofa Oltimer Club, akik autókból építenek bútorokat (lásd a linken), de mintha klub is lennének, volt pár autójuk kint (W123, W107).

Rengeteg látnivaló volt, a 110 éves Hispano Suiza túraautón át az 1982-es BMW 6-os M1 prototípusig (két darab létezik belőle a világon, és ebből egy itt volt eladó). Szóval sok mászkálással gyorsan el lehetett tölteni a napot. A következő részben visszatérünk a piactérre, de lesz szó Salzburger Nockerl-ről, és arról, mi hiusította meg az Inferno eladását.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr504887311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stern James 2012.12.28. 11:45:57

Javítottam a Lambo képet és a cseh klub weboldalát, már ez utóbbin semmilyen tartalom nincs szinte. Még mindig nem értem, hogy ők restaurátorok, bútorépítők, vagy klub. Valószínűleg mindhárom :)
süti beállítások módosítása