Szép Napot Hölgyek-Urak!
következzék egy képes beszámoló az idei Retro Classic-ról, Stuttgartból! Természetesen, ahogy azt az cím is mutatja, a teljesség igénye nélkül, mivel egy valamirevaló klasszik-autó kedvelőnek ez a rendezvény ugyanis - legalábbis egy nap alatt – egészében befogadhatatlan, örül, ha a sok élményből és észlelésből pár dolog megmarad a nap végére. Szerencsére hű fotómasinájának hála, valamelyest rekonstruálható az élménydózis, bár ide tökéletesen illik a már sokat hallott „Ezt látni kell!” klisé.
Kitérő: Mi is az a Retro Classic?
Európa egyik legnagyobb Klasszikus Autó és Autómobilizmus kiállítása és vására, a stuttgarti repülőtér melletti Messé-n évente rendezik meg, 9 csarnokban, 100.000m2-en mintegy 1.300 kiállítóval, 3.000 járművel…de ezt már tavaly Malenykij Kolléga elregélte, koncentráljunk az idei anyagra!
Kezdjük az odaúttal: feltűnik, hogy már Stuttgart 100km-es körzetében gyanús oldtimerek, youngtimerek, hobbiautók bukkannak fel a standard német autópályaválasztékban; jó irányba tartunk!
Előző este lefekvéskor a Rázos futam-mal hangolódtam a másnapra, kötelező darab!!!
"- Ez a legnagyobb sebesség?
- Nem, ez még az utazósebesség. Majd megismertetem az igazival!"
Egy Hanzi Svájból.
Megjöttünk! Ez az autópályán (A8, Flughafen Stuttgart) átívelő parkolóház jellegzetes látvány.Építésekor nem állították le a forgalmat, egészben "rátolták" a helyére...
A parkolóházban folytatódott az instant get autók sora, gyakorlatilag minden második autó klasszikus, kuriózum, Sonder- vagy Sportmodell volt. A bejárat előtt Oldtimer parkolót rendeztek be, mint tavaly, most sem tudtunk elmenni mellette:
Só és kosz, igazi Winterwagen(?!): egy 959-es a 292 legyártott példányból.
Ez sem jön veled holnap szembe: Ponton Kombi
- Bist du svájci?
- Jaja, csak ne tegezz, öcsi!
Aki kitalálja, mire kell a két rendszám, nyer egy hangszórót
Chevrolet Corvette az USÁ-nak, Opel Corvette Európának...
W116-osból annyi van, hogy strigulázni kéne...még 6.9-ből is akad pár
Méretek: S-Klasse limuzin és Ford kupé
Bejutva aztán már tanultunk a tavalyiból: meg sem próbáljuk bejárni az összes csarnokot, már nem ez a cél; ki erre, ki arra, kisebb csoportokra oszlunk. Mindenki a saját érdeklődése szerint. Ez sem egyszerű mutatvány, de így legalább lehetőség van pár helyen többet időzni, érdekes dolgokat tanulmányozni, emberekkel beszélgetni... megéri!!!
Az igazi sufnituning: Strosek Porsche
'80-as évek: Gyerek-SL benzinmotorral a Lorinsertől. Preis:4.990 Eur
Piedone a zsaru.
Ezt még Csikós sem akarná megmenteni. Ugye?!
Variációk egy témára: Róma
Egy ismerős: Inferno a placcon
Becsületesnepper.
Az olasz kupénak krómkiegészítőtúltengése volt. Krónikus!
Nem ilyen épülethez szoktak.
Egyik sem mai darab. Mégis világok vannak köztük, W110 és Öccá!
Blickkontakt.
V12-es kombi vadászni!
Barátságos szörny.
Csapat. Nem úgy!
Ááá, ez nagyon kéne!!!
Most kezd durván pénzt érni
Ez is. E30 Cabrio, igazi klassziker!
2001-1989
Az SL-Club standján többek között ezzel a modellel mutatták be a különböző berendezések működését.
R129-Terminator héj nélkül
Ez a W111-es kupé nemrég csattant.
Gyűrődőzóna, biztonsági utascella: Béla Barényi
Bálna QP
Változatok egy karosszériaformára:
AMG 280CE / 15 évet a kertben állt 280CE / Új nyerskarosszéria C123
A kisöreg 1989-ben vette a 2.5-16-ot újonnan. Büszkén jelenti, hogy az asszony még egy métert sem vezette!
Hobbigarázsok új kelléke: a padlótükör
Mechatronik: durva elmék
W108 SEL 5.5 V8 Kompressor - 500PS
Afrika? Dél-Amerika? Ennek már nem tudsz újat mutatni!
Szigorú!!!
Egy autó, hat karbi - az első széria Lamborghini, a 350 GT
Utolsó kommentek