HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2013.12.09. 21:26 malenykij polgar

Mese a Millennium Falconról és egy tankról

Úgy kezdjük a mesét, hogy amikor 2011. augusztusában elindultam Berlinbe, már ki-kihagyott a motor, mondhatnánk úgy is, hogy hol volt, hol nem volt ménes. Részterhelésen is, padlógázon is, mindezt gyertya- és elosztófejcsere után, de seráfütty, mert csak röviden tette és egyébként vígan nyihorászott a 180 lovacska, vagy ami maradt belölük az autó vén korára.

Történt azóta sok szép és jó dolog, néhány nem szép is, mert ugyebár nekem senki sem csökkentette a rezsit, evett az autó szépen. Egy szó mint sok, idén májusban megint levizsgázott a Falcon, megint két évre kapott plakettet, Ende gut, alles gut, találkozunk 2015-ben.
P_0001.jpg

Elötte azért fel lett készítve az öreg harcos a bétschi XYZ Motorsnál, mindenféle folyadékok, szürök cseréje, gyertyacsere, mennyiségelosztó cseréje (hátha emiatt rángat), undzóvájter, végösszeg: horribilis számú euró, tulaj nyugodt.

Majdnem el is felejtettem, hogy elötte a Falcon részt vett a yetrón. Ez egy jópofa tájékozódási túra, régi autók és az ismerd meg hazádat mozgalom kellemes egyvelege.
Az idei versenyen Stern pajti és Doki bácsi hajtotta, a Zala megyei túrát is gond nélkül abszolválta.
Volna, ha rögtön az elsö etapon le nem szakad az XYZ Motors által frissen felapplikált hátsó kipufogó felfüggesztö gummancs. Mivel többen is rendelkezünk MCPR (Master of Car Pseudo-Restoration) diplomával, a legközelebbi ház kerítéséröl lefejtettünk némi drótot és azonnal profin megoldottuk a lógó hátsó dob problémáját. Késöbb gariban cserélödött a két felfüggesztödarab, azóta sem volt baj. (Lehet, hogy Sternék ugrattak a Falconnal?)

No mindegy, ez volt májusban, azután voltam vele Balatonfüreden,

1009030_600145823363053_615325744_o.jpg

Kisorosziban,

581752_593862890658013_1475334922_n.jpg

meg mittudomén merrefelé még, nyár végén a számláló szép kerek számot mutatott.

20130924_110752.jpg

Ekkor már bohóckodni kezdett a benzinszint mutatója, de egy kedélyes rácsapással abbahagyta a táncot és helyreállt. Aztán nem ugrott a helyére, inkább kiakadt, és cserébe égett a zsebmetszö is.

DSCN0780a.jpg


Arról nem is beszélve, hogy a legutóbbi tankolásnál csak annyi nyál ment a tankba, hogy a spritmonitor 7,2 literes fogyasztást adott ki. Aha, persze. Ilyet a Falcon 50 kilométeren tud, nem százon. Valami gond van a tank körül.
Elövettem a szakkönyvemet (gugli) és jól utánanéztem a lehetséges okoknak a germánus fórumokon.
Legyen a jeladó! Jó drága az új, de hiszen egyszer élünk. Vegyünk 46-os dugókulcsot is!

20131022_114041.jpg 

Igazán nem bonyolult a 124-es kombi tankjeladóját kiszedni. Kicsit megbontjuk a csomagtartóban az elülsö fakk kárpitját, visszahajtjuk, ott is csücsül már a drága.

DSCN0783.jpg

DSCN0789.jpg
DSCN0791.jpg

Levesszük a csatit, rárakjuk a dugókulcsót és tekerünk. Közben csodálkozunk, hogy ez miért megy ilyen nehezen, meg amikor megindult már a menet, miért nem jön ki az a trágya. Mi a franc nem engedi???
Kijött, szétszakadt. Hm. Ócska, vén, 26 éves vacak, nem csoda. De majd az új!!!
Hogyne. Az meg bele sem akar csúszni, hogy szakadjon bele. Belenéz, belevilágít, hahó, te csövecske, ki vagy és mit csinálsz itt?

20131026_102412.jpg

Miért nem engeded be a tankba az új jeladót? Engedsz te az eröszaknak, meglátod. Útban lévö csövecskét (szuszogó) seprünyéllel félretol, új jeladó beletol, dugókulcs rá, teker, reccs, elbaxtam, százhatvan euró. Kilóg a jeladó, túl magas.
Itt már sejtettem, hogy a tank nem eredeti alakjában leledzik, úgyhogy felemeltem az autót. Emeltem volna, de utcán szereltem, aláfeküdtem, nézegettem, betoltam a fényképezögépet alá és önkioldóztam, de alulról nem látszott rogyottnak a tank.
Pedig az volt. Irány az XYZ Motors a 17. kerületben, aki egyböl tankot cserélt volna, jeladóval, két AC-pumpával, karácsony + húsvét = 1700 euró. No nem.  Amikor elhoztam töle az autót, négy kerületet bakkecskéztem át az autóval és szégyenszemre le is fulladt háromszor.

Cs. Sanyi már elötte is helyes irányba kanyargott az email-jokerrel. El volt tömödve a tank szellözöcsöve és ki tudja mennyi idö alatt, de szorgalmasan összeszívta magát a tank, addig míg behalt a jeladó, meg az AC pumpa is már csak szenvedett. Ja, meg persze nem kapott nyálat a motor, lefulladt.

Mi a megoldás? Nem az 1700 eurós bécsi szervíz, hanem M. Sanya traileres kontaktja. Falcon fel, saját eröböl, hehe, irány Budapest, Gombos Atti megcsinálja.

20131112_120648.jpg

Passzoló tankot épp nem lehetett felhajtani, így gyözött ismét a kamurestaurálás. Sürített levegövel felfúj, BANGGGG, tank visszaugrik. Két új AC, egy új jeladó (mármint még egy), AC pumpa relé, benzinszürö, egy-két biszbasz, olajcsere, tádáááám! Gombos Atti megcsinálta.
És újra szól a hatlövetü!
Ha addig nem tojik be valami a vén batáron, akkor legközelebb tavasszal lesz új hír a Falconról, vasra lesz szedve és megújul a karosszéria, mert 26 éves korára megjelentek az elsö rozsdák, a 124-esre jellemzö helyeken. A gyári fényezéstöl búcsúzunk majd.

 

P.S.

Külön bónusz, hogy a fórumos turkálások következményeként elökelö helyen hozza a gugli képkeresöje a Falcont, ha „W124 Tankgeber“-t írok be :)))
gugli.jpg

Na viszonthallásra.

3 komment

Címkék: kombi w124 kamurestaurálás


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr495683691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dojcsáklaci 2013.12.11. 17:01:38

@malenykij polgar: Akkor a pártba:D
Egyébként annyi ojróért,szerintem biciklivel ki menne:-)
süti beállítások módosítása