HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

2017.09.19. 11:48 Mr. Cool

Mercedes “Infrakulcs” kamurestaurálás

Amióta megvettem a CLK-t, bosszantott, hogy nem néztem meg jobban a kulcsokat a vásárlásnál, és nem derült fény arra, hogy az egyik kulcsom csak indítja az autót, nem nyítja-zárja, mert a rádiós része tönkrement, egy belefolyt elemnek köszönhetően. Mivel a kulcs nem volt sajnos javítható, megoldást kerestem a problémára, lehetőleg a kulcs újrarendelésének kihagyásával.

De kezdjük az elején, az “Infrakulcs”-nak nevezett eszköznek 4 generációja volt.

kulcsok.jpg

Nálam a 2. Generációról volt szó, ahogy a képen is látszik, ebben NEC programozott IC van. A terv az volt, hogy vásárolok egy új, utángyártott, szintén NEC IC-s kulcsot, és abba átforrasztom a saját kulcsomról az integrált áramkört, átvíve így a programozott tartalmat. A kulcs meghibásodásakor nagyon ritkán sérül ez az alkatrész, és a benne tárolt adat, így egy egészséges donorba ültetve működő kulcsot kapunk. Az enyémnek is ugye csak a rádiós része nem működött, nem világított a piros led a gombok megnyomásakor. A másik gyakori hiba az esetleges leejtésekkor leszakadó, pirossal jelölt, nagy tömegű tekercs, amin keresztül táplálja meg a kulcsot a gyújtáskapcsoló, biztosítva ezzel az indítást, lemerült elemmel.

dsc_0722.JPG

Vásároltam is egy NEC IC-snek hirdetett utángyártott, 433MHz-es, 3. Generációs kulcsot. Persze, amikor megérkezett, kiderült hogy nem NEC van benne és más az architektúrája, így az nem lesz jó a céljaimnak. Szóval fogtam magam, és lőttem az ebay-en egy használt ugyanolyat, amilyen nekem van.

dsc_0718.JPG

Szét kellett dönteni őket, az első lépés az elemtartó kihúzása, a képen látható, hogy tudjuk oldani a rögzítését.

dsc_0719.JPG

A következő lépés a PCB-t tartó műanyag eltávolítása, ez a video sokat segíthet: https://www.youtube.com/watch?v=tJZdf1_F8LM

dsc_0721.JPG

Innét már a kezünkben a panel, cask leforrasztjuk mindkét kulcsról az IC-t, és áttesszük a sajátunkat a donorra.

dsc_0723.JPG

Ezután már csak a fordított sorrendben összeszerelés (új elem fokozottan ajánlott!), és a kulcs kipróbálása, majd az örülés marad hátra. Jó kamurestaurálást!

 

Szólj hozzá!


2017.09.11. 15:02 Mr. Cool

Már a 996 is Youngtimer!

Hogy szalad az idő! Ma húsz éve, hogy az IAA Frankfurt Motor Show-n bemutatták a 996-os kódon ismert 911-et. A német precizitást már a dátum is mutatja, 1997 Szeptember 11-én, 9.11-én leplezték le a megosztó, de ennek ellenére briliáns sportautót, ami, karöltve kistestvérével, a Boxster-el megmentette a céget. Boldog Születésnapot!

996_2.jpg

Szólj hozzá!


2017.09.02. 11:20 malenykij polgar

... egy darabot a szívemböl...

Jó, nem leszünk érzelgösek, szentimentálisak, nem hisztizünk.

A blauschwarz coupé máshol szolgál tovább. Majdnem napra pontosan 11 év után más örül neki, más veszödik vele. Miért is? Túl sok lett a jármü itthon, egy fenékkel egy autót lehet vezetni, három youngtimert az igényeknek megfelelö szinten tartani sok törödést, idöt, energiát, utánajárást és nem utolsósorban pénzt kíván. Részletezzem? Nem hiszem, hogy mélyen bele kellene menni, de ott van a biztosítás, a fékek, a gumik, a normál szerviz, évente vizsga és ezek csak mind azok, amik egy új vagy fiatal autónál is esedékesek. Egy korosabb autónál - a coupé 1994-es - aztán hozzáadódik mindaz, ami .... tudjuk, ismerjük a bajait.

Így hát meghirdettem valamikor tavasszal és kb. fél év után meg is jött a vevöje. Négyhengeres coupét amúgy sem túl hálás dolog hirdetni. A sportos, elegáns karosszériaformához az ember elvárná a teljesítményt is, hat henger való hozzá meg automata váltó. Az én 220-asom ugyan tiptop állapotú volt (nem kevés pénzért cserébe), de legyünk öszinték, a 150 lóerö meg a kézi váltó nem hozza a fölényes menetteljesítményeket. Viszont lehetett érvelni a fogyasztással, vagyis a teljesítmény/fogyasztás kompromisszummal, abban tényleg jó.

Amikor 2006-ban gyakorlatilag az ölembe esett, oda-vissza voltam töle (kétszer is), valljuk meg tényleg szép forma.

124c.JPG

Kétajtós taxi - mondaná Kugyi.

1-mercedes-benz-e-class-coupe-gabor-vida.jpeg

Most már taxiként is kikopott, árak a mélyponton, a jól felszerelt, érdekes színkombinációjú hathengeresekkel lehet villanatni a használtpiacon - jó állapot alap -, de ha ezek közül bármi hiányzik, már eleve kevesebb vevö ugrik.

No, ott tartottunk, hogy 2006-ban megvettem és ezen tanultam Mercedesezni. Megtanultam pl., hogy gyakorlatilag minden csavar külön rendelhetö, egy nap alatt megérkezik és gyakran igen korrekt a gyári új alkatrészek ára. A gép megfelelö állapotba hozása során ismerkedtem meg ezzel a csapattal, akinek a blogjára írom a bejegyzést, no meg jó szerelökkel, akik nélkül jóval körülményesebb és unalmasabb lett volna youngtimer-bohóckodni.

dsc01723.JPG

Fél év után a napi használósból második autó lett, így tök hivatalosan hobbiautónak lehetett hívni és az sem volt gond, ha le kellett támasztani valahol szerelés meg kamuzás miatt.

Szóval, volt youngtimer-bohóckodás. Saját szervezésü összejövetelek, OT-Expo, yetro versenyek, stb.

dsc03565.JPG

(most már mindkét 124-es máshol szolgál)

dsc00393.JPG

prt_0360.JPG

A tihanyi révnél, rég elmúlt éjfél

golf1.jpg

prt_0341.JPG

prt_0399.JPG

prt_0407.JPG

prt_0485.JPG

prt_0500.JPG

2008-ban megszületett a fiam, nyilván csak Mercedessel jöhetett haza a kórházból. (A youngtimeres érdeklödés viszont arra is megtanított, hogy nem csak a Mercedes létezik, a csóró álmodozó listán jó pár más autónak is van helye és ezek nem feltétlenül Untertürkheimben készültek.)

Ekkor persze már megvolt a Falcon is, úgyhogy fokozódtak a youngtimeres élvezetek.

prt_0035.JPG

prt_1431.JPG

img_6851.jpg

_prt8460.JPG

img_9150.JPGErre a képre jó lenne még valahogy az úszószövetséget felfotosoppolni (az is Gyárfás exe, mint a jobb oldali coupé)

Szóval ment, mendegélt, gurult, siklott, kanyarodott, dudált, megállt. Tizenegy év alatt 70 ezer kilométert ment, 201 ezerrel adtam el. Az érzelmi mérleg a négy henger és a kicsit vékony teljesítmény ellenére is egyértelmüen pozitív, ismét bebizonyosodott, hogy egy jó állapotú alap sokkal többet ér, mint egy lefingott olcsó darabb, amiböl aztán a világ minden pénzéért próbálunk várat építeni.

Persze nem volt hiba- és karbantartásmentes a 11 év, csak úgy hirtelen ezek jutnak eszembe: 

- kupplung
- harditárcsa
- lakatolás, telifény
- légtömegmérö
- fojtószelep
- kábelköteg
- szélvédö
- klíma utólag
- AC pumpa
- differenciál csere
- hengerfejtömítés
- féltengely
- fékek kompletten (fél évet állt, berohadt minden), gumik, folyadékok, szürök, ez-az amaz

Különösebb dráma tehát nem volt, a fenti dolgok vagy 124-es, vagy M111-specifikus dolgok, a maradék meg a kor és a használat. Az autó keddig baleset- és sérülésmentes volt.

Fél év alatt hárman jöttek el megnézni, az utolsó érdeklövel gyakorlatilag húsz percen belül megalkudtunk, de azért nyeltem két nagyot, amikor elvitte. Itt lesz 35 km-re, bármikor láthatom majd.

20170829_111624.jpg

Összességében piszok jó autó volt, jó volt kupézni, danke!

 

Szólj hozzá!

Címkék: kupé coupe youngtimer w124


2017.08.02. 11:50 malenykij polgar

Infernális hétvége Budapesttöl Bécsen és Stuttgarton át Saigonig

ACHTUNG, ez egy 2013-as poszt. Vagy 2012-es? Franc tudja :)

 

A tavalyi Retro Classics annyira sokkolt bennünket, hogy az ideire nehéz lett volna nemet mondani. Az elözetes szervezés palacsintájába került egy kis kosz, mert a MBYBK tagjai a stuttgarti rendezvényt követö hétvégén rendezett Veterama-ra is ráizgultak, viszont másfél hetet nem nagyon akartunk dajcslandban kempingezni. Így abban maradtunk, hogy két külön út lesz, én az elsöre jelentkeztem. Négyfös különítmény állt össze, Stern és jómagam Bécsböl, Sanya és Calu a monarchia másik fövárosából indultak.

Csütörtök délelött volt a találkozó Bécsben, a budapesti legények az Infernoval jöttek. Miért is? Mert a brillantrot 450 SE új gazdát keres és a Retro Classics kiváló alkalom az autó kínálgatására. Feltételezve, hogy az Infernot nem látjuk többet, egyböl vállalkoztam arra, hogy én viszem ki Stuttgartig, Sanya és Stern pedig jöhetett az akváriummal (Rönó Grand Espace). 

Volt varázsa, na. Egy 36 éves vényóccal öröm az autópályázás. Néznek és integetnek az emberek, a Mercedes V8-a pedig kulturáltan röfög, gyermekkoromban ilyennek képzeltem volna az autós paradicsomot.
Kedves fillérszexuálól olvasóink kedvéért kitéröt teszünk: a 450-es veterán merga sokat fogyaszt.

Mókás dolog volt a szállás. Mivel gyakorlatilag utolsó pillanatban állt össze a csapat és a döntés, hogy megyünk, ezért infernális szerencse kellett a nem túl távoli, megfelelö színvonalú és mégis megfizethetö szállás felleléséhez. Hát az nekünk nem vót, kérem alássan. Az igaz, hogy nem volt távol. Sindelfingen-alsón, egy családi szállodácskában jutott négy darab egyágyas, amit a (bizonyára) Nguyen család üzemeltetett. Az ellenség megtévesztése céljából Hotel Krone volt a szálló neve, azt azért mégsem tehetik fel a netre, hogy Saigon Residence. Túltettük magunkat rajta, elvégre a reggeli korrekt volt, és miután kitalálta az ember, hogy elöbb a csomagot tegye-e be a szobába, vagy önmagát (késöbb nem nagyon lehetett odabent variálni) még aludni is tudtunk.

Másnap reggel ha frissen nem is, de jókedvüen rongyoltunk el a kiállításra, ahol Sanyának és Sternnek jutott az a feladat, hogy egy szük órával a kiállítás nyitása elött besakkozzák az Infernot a területre. Öket még beengedték, kettövel utánuk már zárták a kaput. Mi Caluval kint vártunk rájuk és megállapodtunk abban, hogy a kiállítói parkolóban álló második-harmadik napi használatos autók értéke megegyezik néhány afrikai ország költségvetésével. Amik pedig a Messe Stuttgart elött jöttek-mentek, azoknak az értékével már a fél fekete kontinenst etetni, ruházni, iskoláztatni lehetne, nem is beszélve a felfegyverzésröl.

Egy szó mint egy se, bekerült az Inferno a nepperplaccra, papír, telefonszám ott virított, Sanya nem óhajtott ott dekkolni mellette, mert két fontosabb dolgunk is akadt. Egy: gyorsan végigszaladni a kiállításon (muhaha), Kettö: csipkebokor vesszö.  Elérni a mannheimi japán neppert, akinél Sanya kinézett egy 107-est. Gy.k.: Bobby cabrio.
Sanya (nem annyira) titkos terve az volt, hogy az Infernot megveszik, aztán tekerünk Mannheimbe, ahol a kiszemelt és jól fotózott 107-est megveszi és lábon jön vele haza. Mi sem lenne egyszerübb, ha mondjuk dél környékén felvenné a telefont hösünk. Mi akkor is elindultunk, magyar ember nem papírkutya. Nagy nehezen felvette a telefont, és annyival lettünk okosabbak, hogy ö fél háromtól vagy mikortól fog ráérni. Mindannyiunk szerencséjére ezt két kilométerrel a Sinsheim tábla elött tette. Azt meglátva azonnal tudtuk, hogy mivel fogjuk elütni az idönket. Sanyába is oltottak egy kis repülésbuzi vért, így már a lehajtón ecseteltük neki, hogy lesz Concorde, Konkordszki, meg minden egyéb nyalánkság.

Mivel 2017-ben folytatom ezt a posztot, nem kizárt, hogy kicsit kihagy a memóriám.

Tehát: szarrá néztük a Sinsheimi múzeumot, majd elindultunk a 107-est megnézni Mannheimbe. Sanyának nem nyerte meg a tetszését, az állapota nem volt százas, ha jól emlékszem. Viszont jót beszélgettünk a tulajjal, aki már akkor évek óta tolta a japán reimportot, ott sorjáztak nála a bálnák meg az R129-ek japán navival.
Annyira rosszul mehetett neki az üzlet, hogy épp akkor épített új showroomot.

No mindegy, rövidre zárom a sztorit. Visszamentünk Stuttgartba, ahol a kiállítás után egy érdeklödö még nézegette az Infernot, de mindenképp emelöre akarta rakni, ami vasárnap nem olyan egyszerü dolog. Sanya egyet gondolt, kinthagyta az Infernot a Bosch parkolóházban és hazajöttünk.

Kérem az érintett kollegák visszaemlékezéseit is, mert én már hülyülök.

 

 

 

 

1 komment

Címkék: oldtimer stuttgart W116 Retro Classic


2017.08.02. 11:45 Stern James

Classic Expo Salzburg 4. rész - Irány Németország!

A Dorotheumos aukciók lezárulta után már csak az autópiac leírásával maradtam adós, ezt hagytam a végére, holott itt töltöttem a legtöbb időt. Megismerkedtem jópár emberrel, autójukat áruló gyűjtőkkel, nézelődőkkel, komoly- és komolytalan érdeklődőkkel egyaránt. És természetesen az eladótérbe kiállított autókat is érdemes volt végignézni.

Stratégiai szempontból körülnézve már ejtettem szót a 280S-ről, amelyik nullfelszereltséggel, de eredeti állapotban keresett gazdát. A tulaj fel is ajánlott egy jelentősebb összeget, ha kicserélem neki a zöld repedt műszerfalborítását az újra, amit ő már megvett, de a bécsi márkaszerviz árak mellett nem tudta rászánni magát a cserére. Írt egy e-mailt a budapesti Pappasnak (Kárpát utca), és saját bevallása szerint ugyanezt az összeget akarta nekem felajánlani a cseréért, az utat megspórolandó. De nekem nem sok kedvem volt autót szerelni. Találkozott pár érdeklődővel, de a repedezett műszerfal letörte a lelkesedést. Szombaton haza is ment, ő abban hitt, hogy a komoly vevő, aki tényleg vásárolni akar, a lehető legkorábbi időpontban bejut a kiállításra (péntek délelőtt), hogy ne maradjon le semmiről. Én azzal érveltem neki, hogy vasárnap vannak a legtöbben, és nagyobb létszámú nézőből nagyobb eséllyel válik ki egy vevő. A fehér 108-ast és a csarnok másik végében álldogáló zöld testvérét kicsit más műfajnak tartottam. Mindkettő nagyon szép volt, nekem a zöld jobban tetszett. Van egy elméletem, ami szerint az S-osztálynak metálfény áll jól (W108, W116), az E-osztálynak (W114-5, W123) az egyszerű fényezés.

PA050029_500x375_1.jpgMindenesetre az Inferno színkombinációját egyik Mercedes sem múlta felül. Viszont nagyon hasonló színkombinációjú Bentley Eight állt velünk egy sorban:

PA050004_500x375.jpg

Nem hétköznapi autó, nem hétköznapi színben. Ha már a csillag nélküli autóknál tartunk, teljesen beleszerelmesedtem a szemben álló Daimler Double Six-be:

PA050011_500x375_1.jpg

Ennek oka a gyönyörű, tényleg újszerű állapot is lehetett, vagy a relatív alacsony, 5.900 Eurós ár. Este aztán megnéztem mobile.de-n, két-háromezerért már egészen jók vannak, ezt nem úgy értem, hogy eltúlzott volt a vételár, mert megfelelt a kivételes állapotnak, hanem hogy ebbe a gyűjteménybe egy viszonylag olcsó autó is belecsúszott. A képen látható négy autót (A124, Daimler Double Six, W107, Porsche 944 turbo cabrio) ugyanis egy német úr árulta, akinek a jó ízlése mellett jópár autója is volt. Élve a lehetőséggel a Daimlert alaposan megnéztem kívül-belül, valóban elegáns, és nem rossz, de azért a műszaki tartalom talán nem nekem való.

 PA050006_500x375.jpg

A 107-es annál inkább, bár abban meg nem férek el sehogy. Az A124 való nekem, csak nem ezüstben, meg nem ezzel az orral, bár az volt ráírva, hogy gyári kialakítás. Végül nem tettem ajánlatot a Daimlerre, hanem szolgálataimat ajánlottam fel az utolsó napon a nyomdát üzemeltető úrnak. Történt ugyanis, hogya a vasárnapi zárás után aggodalmas ábrázattal kezdett kérdezgetni engem arról, hogy van-e lehetőség még hétfőig kiállni az autókkal. Közöltem vele, hogy a tájékoztató szerint hétfő estig kell távozni, és barátságosan felajánlottam személyes közreműködésemet a Porsche 944 turbo Németországba szállításában. (Mármint lábon szállítva természetesen). Felajánlásomat nem fogadták el sajnos, pedig mentem volna egy autópályás kanyart vele:

PA050007_500x375.jpg

Főleg mivel a német autópályán nincs sebességkorlátozás. De végül nélkülem vitték haza.

Nemcsak ők jöttek több autóval:

PA050039_500x375.jpg

Ezen a soron is ugyanaz a telefonszám díszelgett, a tulajdonossal nem találkoztam. Kicsit más stílusú volt ez a gyűjtemény, a PT Cruisert meg nem is annyira értettem, de lehet, hogy én vagyok még éretlen. Az árát elfogadtam volna bármelyiknek. Az autónkénti 150 Eurós kiállítói díjat viszont nemcsak nagy értékű autókra fizették ki. Sikerült megismerkednem egy európai léptékben is jelentős kamurestaurálóval:

PA070146_500x375_1.jpg

W124 coupé, W126 limuzin, egy SL, W140 limuzin, BMW E30 kabrió, Fiat Barchetta.. Ezen a hat autón is ugyanaz a telefonszám volt, igaz nem kinyomtatva, hanem filctollal írva. Az állapota mindegyiknek elég szomorúságos volt, ez az, amihez Ausztriában olcsón lehet hozzájutni. Éppen a W126 hátsó lökhárítóján próbáltam a rozsdafoltokat fotózni, amikor odalépett hozzám a tulaj:

-Örülök, hogy tetszenek Önnek az autóim! - mondta ezerdolláros mosollyal

-Csak nézelődök, mivel magam is eladni jöttem ki... - próbáltam leállítani az értékesítői barátkozását, de vette is a lapot

-Akkor gyere inkább, segíts nekem - mondta, és felkapott valahonnan egy akkumulátort.

Arra kért meg, hogy tartsam nyitva az ajtót, amin kimegy, mert kívülről nem nyitható, és ha becsukódik, meg kell kerülnie az egész Expo területet, hogy visszajöhessen. Kivitte az akkut, majd egy nagy fémflakonnal a kezében tért vissza, amit rázogatott, és golyók csörögtek benne, mint a festékszórókban. Csak remélni tudom, hogy nem festék volt benne, nem volt lelkierőm megnézni, vajon mire használhatta ezt a csarnokban, de a legvalószínűbb, hogy valamelyik autón maradt még kamurestaurálnivaló. Sose késő, bár csütörtökön egész nap lehetett volna autót szépítgetni.

Másnap a Fiat Barchettának próbálta felpolírozni a bemattult műanyag lámpáit, de mindösszesen annyi eredményt ért el, hogy tele lett a motorháztető papírcafatokkal, mert papírtörlőt használt. A fényszóró üvege alá egy aranyrudat is be lehetett volna rejteni, annyira nem volt átlátszó. Azt se lehetett látni, hogy van-e egyáltalán alatta valami, pl. fényszóró vagy bármi más.PA070147_500x375.jpg

Íme a gyűjtemény másik fele, a Porsche nem tartozik hozzá. A Bálna és a C124 sem voltak szépek, pedig ezekből nem nehéz azért jót találni.

PA050017_500x375.jpg

Az SL volt a legelszomorítóbb, el volt repedve a szélvédője, kívül-belül le volt lakva, ráadásul ez volt az egyetlen kabrió, amit becsukva állítottak ki. Érthetetlen. Amikor kezdtem azt látni, hogy nem nagyon van itt piaci mozgás, pláne nem magyar papíros autókra, és a Daimler megvételéről már letettem, kitaláltam, hogy megalapítok egy nemzetközi kamurestaurálószövetséget. Ideális elnök lett volna ennek a hat autónak a gazdája, ő sem adott el semmit, amit szerintem csak azért bán, mert a 900 Euróból, amit a kiállítói díjra költött, biztosan vehetett volna egy hetedik roncsot. Íme a névjegye:

Xerox WorkCentre 3220_20130223154022_1.jpg

Ha esetleg valakinek kellene a Barchetta, a fenti számon tud érdeklődni. A névjegy egyébként öntapadós volt. :)

 

Szólj hozzá!


2017.08.02. 10:09 malenykij polgar

A Falcon nem youngtimer

Mindjárt ide is linkelem azt az ezeréves posztot, amikor azon vekengtem, hogy importáljam-e Ausztriába a Falcont és hogy miért nem. A vége ugyebár az lett, hogy a nehezen saccolható, de minden bizonnyal magas költségek miatt maradt német rendszámmal a Falcon, elvileg a kutya sem nézi Ausztriában, ha nem disznólkodik az ember, úgysem állítják meg.

2 komment

Címkék: vizsga oldtimer kombi youngtimer w124


2017.07.06. 23:02 nagyigery

A tanító - 1. rész: Hazaérkezés

Gyűlt-gyűlt bennem és végre kiírom magamból, az egyik legkedvesebb 190-esem történetét, ami temérdek pénzem, beleértve rengeteg tanulópénzt elvitt, sok-sok fejfájást és bosszúságot okozott, cserébe rengeteg dolgot tanított nekem a típussal és igazából a járműtechnika alapjaival kapcsolatban. Szinte elmondhatom, hogy nem volt olyan csavarja, ami nem járt a kezemben. A legfontosabb, hogy általa ismertem meg rengeteg jó embert, barátot, és magát az MBYBK-t. Ezért minden percet és forintot megért. Bele is csapok.

Minden 2006-ban kezdődött...

akkorra már meg volt a W201-es vonal, mivel elfogyasztottam két legelső szériás 190E-t. Szerettem mindkettőt, de valahogy egyikkel se volt igazán szerencsém ilyen-olyan okok miatt. Nincs is sokminden, amit írhatnék róluk. Mindkettő signalrot volt. Gondolhatjátok, hogy hány embernek lépte át az ingerküszöbét. De nekem tetszett.

1.JPGA második 1983-as signalrot 190E 

Innen jött, hogy a következő is 190E lesz, de olyan, amiben három feltétel teljesül. Olcsón, jót, és jól felszereltet vennék, ha lehet. Persze mindig csak kettő teljesül, mint általában szokott. Most is így volt. Olcsó volt és jól felszerelt. Viszont egyszer majd valahogy jó lesz. Gondoltam én szeleburdi főiskolásként…

Naszóval, a Hahu-n pillantottam meg. Fehér 86-os 190E automata. Automata!? Waaa! Az csak öregek és vezetni nem tudók váltója! De hát jól extrázott! Amúgy teljesség igénye nélkül klímával, 4 elektromos ablakkal, dattel bőrrel, elektromos tetővel, gyári 5db csatifedéllel volt szerelve. Így ezek tudatában szemet hunytam a hajtáslánc ezen eleme felett. És de jól tettem!

Ránézésre volt előélete az autónak. Tetőcsomagtartó nyoma, vonóhorog nyoma, gatya futómű, kopottas belső, külföldi tulaj. Motor váltó jónak tűnt. A fényezés nagyjából gyári volt, de szép viszont nem. A kasztni itt ott sérült volt és még rohadás is volt rajta a klasszikus helyeken. Küszöb, hátsó sárvédőív, csomagtérzsebek, fényszóró alatt, és még itt-ott a doblemezeken. Fontos, hogy leharcolt volt és nem pedig tákolt. Óriási a különbség.

505666_1.jpg

505666_2.jpg

505666_3.jpgA hirdetésben ezekkel a képekkel próbálták eladni. Végülis sikerült nekik.

Lelkes voltam és éreztem, hogy ez jön velem. Ki is lett fizetve a 190e Ft érte és menetre készen voltunk. Indult, a váltó 2. sebességbe rakta magát és szépen haza vettük az irányt, Hajdúszoboszlóra.

Ekkor még nem volt igazán közöm Budapesthez. Főiskolára is Debrecenbe jártam. De azóta ez is gyökeresen változott már, hisz pesti lettem - szigorúan a lakhelyem tekintetében - aminek lesz jelentősége, de ez még most még nem tartozik ide.

Szóval a vidéki srác izgatottan felvonatozott a kocsiért. Egy cimbora segítségével eljutott a kis lepattant kereskedésben, ami a Campona környékén volt, és úgy gondolta, hogy lábon szépen hazaviszi az új szerzeményét. Amivel nem is volt gond…többé-kevésbé.

Elindultam haza, közbe megy a barátkozás. Néztem, itt lóg, ott lóg, ezt ki kell cserélni, azt ki kell cserélni. Mindeközben összenyomott a dattel belső, hisz még a tetőkárpit is olyan volt. Huhh, valahogy nem éreztem magaménak ezt a színt ilyen töményen. Fekete szövethez voltam szokva. Nade hamar szokható volt és végül beleszerettem.

Aztán az úton nem is sokkal a kocsi belecsapott a lecsóba. Automataváltó. Jól indul, gondoltam. Megtettem az út kb. egyharmadát és a 4. fokozat kapitulált, de legalább ment. Mindegy, haladjunk tovább és behúztam 3. fokozatba az előválasztót. Nem is volt gond sokáig. Már a vége fele jártam, amikor a 3. is csatlakozott a negyedikhez. Üres lett az is. Így maradt két fokozat, amit be kellett osztanom kb. 20-30km-re. Akinek van ilyen az tudja, hogy nem nagy buli 2. fokozatban leautózni ekkora távot. Na de hazavitt. Örülés van!

Otthon jött a mustra, mit tett ez a szerencsétlen magával? Nívópálca ki, és ott volt az emulzió. Jó, hogy nem tudta mit csináljon csóri váltó. Nincs más hátra, mint előre, csere azonnal, hisz ez így nagyon nem jó.

Autós és műszaki életem kora hajnalán neki is fogtam a cserének. Nem feltétlen szarrágásból, hanem inkább kíváncsiság és mindig is szerettem saját magamnak megcsinálni a dolgokat. Ezen az autón a legtöbb mindent én csináltam meg. Így joggal mondhatom, hogy sokat, sőt a legtöbbet tőle tanultam.

Na kanyarodjunk vissza. Szóval majonéz leereszt, szűrőt lecserél, olajjal feltölt, kipróbál. Yeah, működött! Megnyugodtam. Kis naiv…Bár vicces, mert hűtő nem lett cserélve, és mégse történt meg újból a keveredés.

Ezt követően jött a megszokott parádé. Az átírás. Meg is kapta az új rendszámát, mivel a külföldi tulaj miatt cserés volt. Az előző "C-B" rendszám ugrott. 

img_0242.jpgÚj otthon, új tulaj, új rendszám

Már nem tudom milyen apropóból, lényegtelen is, de elindultam valamikor utána a napokban Debrecenbe. Félúton látom a tükörben, hogy de szép szabályos csík van mögöttem. De előttem nem! Bakker! Sztoj! Tünés haza, a szerelőhöz. Közben imádkoztam, hogy ha már ilyen hülye vagyok, hogy így elindulok vele, akkor legalább addig bírja ki. Kibírta! De persze az utolsó kenetet felraktam rá, mint később megtudtam. Szegény Polacsek Laci. De szerette a kapuja előtt a sok piros olajat.

Na ő új olajjal, és új szűrőkészlettel indított. Nézem, jahogy kartertömítést is kell cserélni. Baaazz…1. lecke! Ügyes vagy Gergő! Ülj le, egyes!

De ezután a csere után már nem lett jó. Újra távozott belőle a 4. fokozat. Véglegesen. Részeredményként viszont többet nem folyt az olaj.

Csóró főiskolás voltam akkor – ma már főiskolás legalább nem vagyok – így nyári munka bevételét kellett tanulópénzé váltani, hogy vehessek egy váltót. Egy jó bontott 722.400-at. Így tanulva az előzőekből, jól is sikerült a beüzemelés. A régi ment a sufniba „jóleszmajdmégvalamire” alapon. Jó is lett! De majd erről is mesélek.

Majd nyugalmas, de mozgalmas 1 év következett…

Csak használtam, javítgattam, szépítgettem és belaktam. Mint általában azt szokták. Az előző autókból maradt alkatrész bőven és ezekkel indult a varia. Kicsi ültetés, kis zene és egyéb apróságok.

img_0252.jpgA 4 rugó cseréje látványos volt

img_0034.jpg

img_0035.jpg
img_0037.jpgA belsőre és a zenére is lett némi hangsúly fordítva

Következő év témája a motor volt. Az se volt éppen egyszerű. Miért ne kellett volna abba is belenyúlni. De arról majd legközelebb…

1 komment


2017.03.27. 11:21 Mr. Cool

A CLK. M271-el.

A CLK. M271-el.

Szóval az úgy volt, hogy lassan két éve volt egy frontális ütközésem, ahol a modern, passzív és aktív biztonsági rendszerek mentették meg az életemet. Ezután kicsit átértékelődtek bennem a dolgok, az autók biztonságával kapcsolatban. Nem mellesleg racionalizálni is kellett volna a flottát, 6 autóra hízott az évek alatt.  A többi kocsi mellett, napira használtam egy Golf 1 kabriót és egy Seicento Sportingot, amikre már nem bíztam nyugodt szívvel az életünket, így piacra kerültek, a Jeep XJ-vel együtt, mert minek két telekjáró. Decemberben elment a Sei, Januárban a Jeep, a Golfra sajnos még mindig nincs kapás, így most beutaltam a fényezőhöz, hátha csak a tökéletlen esztétika hátráltatja az eladását. Azt már régen kitaláltam, hogy Mercedes kell napira, legyen benzines, automata, ESP-s és kabrió, de 4 üléses. Ebből a CLK következett, nekem a 209-es tetszik, szóval elkezdtem nézegetni a kínálatot. Hogy-hogy nem, pont Debrecenben, 1 héttel a prof. doktorrá avatása előtt felbukkant egy tehetséges példány, meg is kértem Misit, hogy nézze meg, érdemes-e, belevágni, mert akkor úgy készülök a Debreceni túrára. Megnézte, rábólintott. Egy 2003-as, A209-es, 200K volt, a hírhedt M271-es motorral. Az avatás után én is megnéztem, nekem is tetszett, megkímélt volt, szépen működött, jónak tűnt, a motor sem produkálta a típushibákat, sőt, a tető zárás közbeni szekvencia megszakadását sem, amiről Misi beszámolt. Apróbb hibák természetesen voltak, de az árban érvényesítve lettek, megköttetett az üzlet.

clk_kicsi.jpg

Andi vezetett Debrecenből Szarvasra, majd haza. Útközben kezdődtek a gondok, Debrecenben csúnya, nyálkás idő volt, és az ESP párszor megviccelte. Aztán útközben egy-egy nagyobb döccenő után bepirosodott a kijelző, és „Lock Top” üzenetet dobott. Tető kinyit, becsuk, és megoldódott. Persze közben besötétedett, és az utólagosan Xenon-osított fényszóró sem állt a helyzet magaslatán, közvetlenül a kocsi elé világított, még jó, hogy csak követnie kellett engem. Leértünk Szarvasra, onnét a másnapi hazaút az autópályán eseménytelenül telt.

Itthon már elkezdtük használni, olaj, szűrőcserék, váltó átöblítve, és kapott A 271 150 27 33 cikkszámú "Ölstoppkabel"-eket is, nehogy felmásszon az olaj az állítómágnesektől a motorvezérlőig.

olstoppkabel.jpg

Az MB-Treff-en van is egy jó leírás erről ( http://www.mb-treff.de/tipps-tricks/cl203/nockenwellenversteller/ ). Onnét a kép is. Lett új téligumi hátra, mert a nem rávaló, 225/45R17-es elsőhöz párosított 245/45R17-es hátsó bolondította meg az ESP-t. (Nem is értem, miért hagyták meg az öreg ContiWinterContact-ot, amikor előre új gumi került.) Ugyanolyan márkát kapott, mint ami elől volt, még a date code is azonos az előre szereltekkel, utána helyre állt a rend. Legalábbis ezen a fronton, mert a tető hisztizett továbbra is, és jöttek újabb hibaüzenetek is. Fogyott a hűtőfolyadék. Egyre jobban, 200km-enként akár fél liter is eltűnt. Megnéztük vegyszerrel, nem volt égéstermék a hűtőfolyadékban. Közben a kijelző újabb üzenetet produkált „Engine Oil, Visit Workshop”, ami vizes olajat jelez. Mivel nem bíztam az érzékelőben, mert össze vissza mondta, hogy mikor mennyi olaj hiányzik, rendeltem egy nívópálcát, és egy új szenzort. A pálca előbb bekerült, de nem látszott vizesnek az olaj rajta.

nivopalca.jpg

Az más kérdés, hogy hiába árulták ehhez a motorkódhoz, diagnosztika szerint, maximumra beállított szintnél, a pálca minimumot mutat. Mindegy is, ezután arra célzok! :D Na, a szenzorcserekor bekövetkezett az, amitől tartottam. Karamella folyt a karterből, szép emulziót alkotott a fagyálló, a párszáz km-t futott 0W-30-as olajjal. Nem volt mese, szét kellett dönteni, mielőtt nagyobb baj lesz. Reménykedtem, hogy csak az „O” gyűrű (160-as alkatrész), ami a termosztátház és a blokk között tömít, Csabai Sanyi is mondta, hogy az előfordul, hogy ereszt.

hengerfej.jpg

vezerles.jpg

Na, nem az volt. Lejött a szívósor, kompresszor, hengerfej. Nem volt hengerfejes. Ekkor már biztos voltam benne, hogy mi a hiba, mert már olvastam róla, hogy más is járt így.

tomites.jpgA vezérműház és a blokk között, a vízpumpa mögötti tömítések egyik engedte a hűtőfolyadékot az olajtérbe.

tomites2.jpg

Egy filléres alkatrész miatt szét kellett bombázni szinte mindent. A csapágyak megúszták a vizet, a lánc, lánckerekek is jók, (diagnosztika szerint 0-1 fok eltérés volt a főtengely és a vezérműtengelyek között), csak a láncfeszítő lett cserélve, de ha már így szét lett szedve, minden tömítés, karterszellőző cserélve, ahogy a motortartó bakok, szíjfeszítő, vezetőgörgő, hosszbordás szíj, gyertyák is. A (feltöltő)kompresszorban is lett olaj cserélve, ha már kézben volt. Összeállt a gép, úgy működik, mint egy óra, pedig előtte sem volt rossz! A váltások csodásak, mivel megszűnt a falslevegő, nincs már égéskimaradás tárolt hiba sem, élmény vele menni. Pontosabban élmény lenne, ha a tető nem hisztizne. Mivel csak nagyobb úthibákon csinálta, arra gondoltam, hogy a zárt helyzet pozícióérzékelésével lehet valami.

lock_limit_switch.jpg

Igazam is lett, zárt állapotban éppen hogy átkapcsolt a mikrokapcsoló. Állítottam rajta, azóta tökéletes!

Ja, más is volt a tetővel, beázott. Kipucoltam a vízelvezetőket, minden jónak tűnt, de még utána is. A Klub Kabriológusai (Herr Tschík és Málenykij Peti) is azt mondták, hogy hiába nem kell a gyár szerint ezt a modellt már impregnálni, csak az oldja meg a problémát. Megrendeltem a gyári spray-t, 3 flakonnal, hogy biztosan elég legyen, és megvolt az impregnálás.

clk.jpg

Na azóta nem ázott még meg az autó, de nagyon remélem, hogy ez is pipa. Ahogy a többi apróság, mint a néha nem beakadó indexkapcsoló (cserélve gyári újra), a lábhoz nem fújó fűtés is. (törött csappantyúmozgató kar, gyári, módosított karra cserélve) A képen egymás mellett az eredeti és a módosított.

futeskar.jpg

A nem működő fényszóró magasság állítás (vákuumcsövek cseréje, és a fényszóró alaphelyzetének beállítása) is orvosolva lett. Úgy tűnik, végre összeállt, öröm vele menni, finom mint egy Mercedes! Sajnos, ahogy a fentiekből látszik, ez már nem az a minőség, amit az öreg 126-osnál megszoktam, de ennek ellenére egy nagyon jó autó. Meglátjuk, mit produkál még, mindenesetre hosszú távra tervezek vele. Ennek érdekében már nyári garnitúrát is vettem már hozzá, felújított felnik, új gumik, jövő hétvégén fel is ugranak! ;)

nyari.jpg

6 komment

Címkék: CLK M271 A209 Lock Top Hűtőfolyadék


2015.01.26. 19:22 Mr. Cool

Widebody

Már régóta érlelem magamban a gondolatot, hogy készítsek egy gyűjtést, milyen széria autókon látható Szabi Halálosztóján megismert karosszéria szélesítés.

oldal.jpg

Melyik másik időszakra lenne ez legjellemzőbb (persze vannak kakukktojások), mint a csodálatos 80-as évekre? Nyilvánvaló, hogy a sportos kocsik között kell keresgélnünk, azonban furcsa mód, 2 telekjáró is fennakadt a rostán. Az egyik a Frontera Sport, image013.jpg

a másik a 90-es évek végeinek Pajero-ja.image012.jpg

A japánok több sportos modellnél is bevetették a format, jellemzően az “M” betűs cégek. A csibumishi csodálatos Starionja még Prince, Sexy MF klippjébe is becsullankodott! image011.jpg

image016.jpg

A másik a Mazda 626 Coupe-ja, ami egy nagyon finom vonalú autó lett a szélesítéssel. image010.jpg

A 2. Generációs RX7 is widebody,image009.jpg

ahogy az eredetije is, amiről másolták, a 944-es.image015.jpg

Európában ekkortájt mindenre rárajzolták, legyen az hot hatch vagy telivér sportverda. A 3 ajtós Corsa A-nak még GSI-nek sem kellett lennie ahhoz, hogy megkapja az jampi domborítást.image014.jpg

A négynullás márka Coupe Quattro-ja is felszedett némi pluszt csípőtájon image017.jpg

és persze senki nem akart lemaradni, ezért az Escort RS Cosworthtól image006.jpg

az E30M3-ig image004.jpg

mindenhol visszaköszön a forma. Még a csúcs Gran Turismo-ra, a 8-as BMW-re (szintén főszereplő a Sexy MF-ben) is jutott belőle! image002.jpg

Az olaszok is szépen alkalmazták, a Lancia Delta korai modelljein is ki lehet pipálni, nem csak az Integrale-n,image008.jpg

hanem a gömbölyű HPE-n is beazonosítható.image007.jpg

Még a Maserati is bedobta a 90-es évek csodálatos Ghibli-én! image003.jpg

Hirtelenjében ennyi, nekem kéne az összes, ha valakinek még eszébe jut valami, jelezze a kommenteknél!

9 komment


2014.10.19. 23:51 malenykij polgar

Le a kormánnyal!

Coupé-ügyben történt egy és más idén, de jelen poszt egy kamurestaurálási leírás lesz. Hogy mi történt idén? Hát, melegen nem mindig akart indulni, aztán volt olyan, hogy egyáltalán nem akart indulni, az AC-pumpa seprünyeles noszogatásra volt csak hajlandó nyálat adni, pedig csak a szerelöig akartam menni vele. Ott aztán az AC csere után az is kiderült, hogy nagy valószínüség szerint egy motorkábelköteg is felkerülhet a beszerzendö és cserélendö dolgok közé. Megtörtént, köszi Tomi, már majdnem örültünk is, ha az index nem szabotálta volna néha a munkát.

Nem volt baj, mert cserébe az ablaktörlö akkor is beindult, amikor nem vártam. Mondjuk indexelésnél. Vagy csak úgy. Ha valóban bekapcsoltam az ablaktörlöt, akkor utána elmúlt a parajelenség. Az álmoskönyvet felütve arra jutunk, hogy a kapcsoló lesz a huncut. No, akkor csere.

1 komment

Címkék: kupé coupe youngtimer w124 kamurestaurálás


2014.04.11. 14:31 Zaba

Saját kémfotók a legújabb C osztályról (W205)

DSC_0779.jpgNézzétek, mit találtam ma reggel egy ipari terület zárt udvarán! Ugyan a legtöbb részlet már nyilvános, mégis érdekes közelről látni, hová fejlődik a baby Benz.

3 komment

Címkék: kémfotó 2014 mercedes benz W205 C-classe


2013.12.09. 21:26 malenykij polgar

Mese a Millennium Falconról és egy tankról

Úgy kezdjük a mesét, hogy amikor 2011. augusztusában elindultam Berlinbe, már ki-kihagyott a motor, mondhatnánk úgy is, hogy hol volt, hol nem volt ménes. Részterhelésen is, padlógázon is, mindezt gyertya- és elosztófejcsere után, de seráfütty, mert csak röviden tette és egyébként vígan nyihorászott a 180 lovacska, vagy ami maradt belölük az autó vén korára.

3 komment

Címkék: kombi w124 kamurestaurálás


2013.03.17. 08:00 Benyás

Kis safety car history

Hamár szóba került - mert szóba hoztam - a safety car kérdés, merthogy ma startol az idei Forma 1 szezon, végre. Szóval ha nem is a teljes történetet vesszük át, de legalább a Mercedes szempontból lényeges gépeket, na.

Safety_cars.jpg

De hogy ne legyünk teljesen Merci-soviniszták, tágítsuk a kört egy kicsit. Hogy mennyire?

3 komment

Címkék: amg Forma-1


2013.03.12. 07:00 Herr Tschik

Retro Classic 2013 Stuttgart avagy Memory overflow

 

Szép Napot Hölgyek-Urak!

következzék egy képes beszámoló az idei Retro Classic-ról, Stuttgartból! Természetesen, ahogy azt az cím is mutatja,  a teljesség igénye nélkül, mivel egy valamirevaló klasszik-autó kedvelőnek ez a rendezvény ugyanis - legalábbis egy nap alatt – egészében befogadhatatlan, örül, ha a sok élményből és észlelésből pár dolog megmarad a nap végére. Szerencsére hű fotómasinájának hála, valamelyest rekonstruálható az élménydózis, bár ide tökéletesen illik a már sokat hallott „Ezt látni kell!” klisé.


Kitérő: Mi is az a Retro Classic?
Európa egyik legnagyobb Klasszikus Autó és Autómobilizmus kiállítása és vására, a stuttgarti repülőtér melletti Messé-n évente rendezik meg, 9 csarnokban, 100.000m2-en mintegy 1.300 kiállítóval, 3.000 járművel…de ezt már tavaly Malenykij Kolléga elregélte, koncentráljunk az idei anyagra!

 

Kezdjük az odaúttal: feltűnik, hogy már Stuttgart 100km-es körzetében gyanús oldtimerek, youngtimerek, hobbiautók bukkannak fel a standard német autópályaválasztékban; jó irányba tartunk!

Előző este lefekvéskor a Rázos futam-mal hangolódtam a másnapra, kötelező darab!!!

RetroClassic_blog_2013_01.jpg

"- Ez a legnagyobb sebesség?
- Nem, ez még az utazósebesség. Majd megismertetem az igazival!"

 

14 komment

Címkék: utazás mercedes stuttgart amg youngtimer 2013 Retro Classic


2013.02.25. 08:00 Benyás

Heppi börzét avagy Veterama reloaded I.

Kezdődik megint a börzeszezon, gyúrunk is rá tervszerűen. Ízelítőnek egy pár kép a hangulatból, a tavaly őszi kedvenc helyszínünkről, a motorokra kihegyezve, mert azok is voltak ám dögivel. Sőt!

Namost ha a szigetszentmiklósi veteránbörze mond valakinek valamit, azt kell elképzelni, csak éppen több focipályányi területen, és úgy, hogy többnapos a buli.Kicsit érthetőbben úgy, mintha összetolnánk a Nagykőrösi úti autópiacot és a Hungexpót egymás mellé, na. A terület nagyjából tematikusan fel van osztva az árusok között, az egyik rész az autóalkatrészeké, a másik a motoroké és motor alkatrészeké, a harmadik a veteránokra specializálódott gyártó- és felújító cégeké, és a negyedik rész az eladó autóké. 

Ez itten az egyik része a nyílt placcnak, csak hogy érzékeltessem:

Blog_5.bmp

Mikor ezzel még nem szembesültünk, csak a bejárat elé értünk, akkor már kezdtük sejteni, hogy ez nem olyasmi, amihez eddig szoktunk börze címszóval. Hanem milyen?  

Szólj hozzá!

Címkék: motor veterán börze


2013.01.29. 08:26 Benyás

Liberty City utcáin

Nem vagyok egyedül talán, akiről elmondható, hogy a konzolok/PC-s játékok világa sokáig nem különösebben érintett meg, különösen nem az agresszív, ütök, rúgok és a pénzemet szórom jellegű gémek . Aztán jött a Grand Theft Auto, amiről sokáig csak hallottam, de eljöve a GTA Vice City, amit már ki is próbáltam, és kénytelen voltam felrúgni az erről sarkosra kialakított véleményemet. A pörgős sztori, a 80-as évek autói, látvány- és zenei világa hosszú éjszakákra a gép elé láncolt, mi tagadás.

Az azóta megjelent folytatások hasonlóan feelingesek lettek, de az aktuálisan gyúrt változat, a IV-es mindent visz. New York egyes városrészei barangolhatók be, nem is akármilyen verdákkal, hanem például ilyenekkel:

GTA_W126_560.jpg

Szóval a sztori se rossz amúgy, de nálam a rengeteg autós mod vágta le a biztosítékot, így a játék tele lehet - ha akarjuk - a kedvenc csillagosokkal. Hogy mi mindennel? Lássuk!  

1 komment


2013.01.08. 23:15 Stern James

Salzburg Classic Expo 3. rész (3000km, 8 henger, 4 kerék)

Kisebbfajta szerencsével ér fel, hogy csak felületesen futottam át a kiállítást, és nem álltam le órákig beszélgetni minden Mercedest tartalmazó stand kiállítójával, valamint hogy alig csináltam fotókat, mivel így bele lehet zsúfolni három posztba a Classic Expot. Ha igazán alapos vagyok, akkor egy könyv készült volna belőle. Azt hiszem így is érezni azt az élményeknek azt a sűrűségét, amit egy oldtimer-rajongó egy ilyen rendezvényen átélhet. És még hozzá kell tenni, hogy a motorkerékpárokat, valamint a nekem nem tetsző márkákat egyszerűen ignoráltam -akinek szélesebb az érdeklődése, annak kevés a három nap.

De térjünk vissza eredeti célunkhoz, az autónepperkedéshez! Nem ejtettem még szót a Dorotheumról, ami egy nagy osztrák aukciósház, amely 306 éve mindenféle műtárgyak árverésével, zálogba vételével foglalkozik. Welapjukon szerényen csak az osztrák történelem egy darabjának nevezik magukat, és az Inferno történetéből is jutott nekik egy epizód. Ugyanis veterán autókkal is foglalkoznak, és miután 2012 nyarán sikerült eladniuk Bill Gates 1979-es Porsche 911 Turboját, vérszemet kaptak, és autóaukciót szerveztek a Classic Expora. Jól csinálták, mert nem makulátlan 80 éves autókat hoztak, hanem többnyire az ő szintjükhöz képest olcsóbb járgányokat, itt az amerikai-angol szekció:

PA050128_500x375.jpg

Sok Mercedes volt, kezdetnek itt egy állólámpás kupé, amit elöntött az árvíz. Szerintem tető fölött ért neki a víz, ahogy körbenéztem, mindene tönkre volt menve. A bőr, a textil kárpit, a karosszéria, valószínűleg a motornak sem tett jót. Máig rejtély előttem, kinek ér ez pénzt, mivel az állólámpás kupé nem annyira ritka, hogy megérné összelapátolni, bontásra meg melyik alkatrésze is értékes? Egyáltalán mi vízálló egy állólámpásban, a fényszóró üvegbúráin kívül? Esetleg ha valaki ki akarná állítani így, mint érdekességet... valahol 1000 és 2000 EUR között ment el, de már nem emlékszem jól a számokra.

 PA050116_500x375.jpg

Volt egy kaliforniai 280C állólámpa is, jó színkombinációval, tetszett is, leszámítva az USA kivitelt. Az emberi természet olyan, hogy a jót (USA kivitel előnyei: klíma, ami extrém ritka állólámpásban, bőr, tolótető, tempomat) elfogadja, de a rosszat sosem (bénán kinéző vészhárítók és fényszórók). Bár van, akinek tetszik. Persze van, akinek Kiszel Tünde is tetszik. De gustibus non disputandum est, mondja a latin. Kilencezer valamennyiért kelt el, kb. ugyanennyiért van fent hasznaltauto.hu-n is egy, fél órát hasonlítgattam össze a képeket a hirdetéssel, de úgy gondolom, nem ugyanaz. Bár nem túl gyakori, mindenesetre ha mégis az, nem keres rajta, aki eladja.

PA050108_500x375.jpg

PA050111_500x375.jpg

Voltak egészen szép W126-os limuzinok, egy jobbkormányos, és két balkormányos, megkímélt, de nem múzeumi állapotban:

PA050112_500x375.jpgPA050113_500x375.jpgPA050119_500x375.jpgPA050124_500x375.jpg

És pechemre volt egy W116 is, Signalrot színben. Ezt alaposan körbenéztem, mint konkurenciát. 280-as volt, de már injektoros, fekete bőrrel, befehéredett szélvédővel.

PA050121_500x375.jpg

Az első szélvédő gumikédere ennél a típusnál olyan, hogy egy az alsó sarkaiban kis pereme van, és ott megáll a víz. Mármint amíg jó a kéder, mert ahogy megöregszik, és rideg lesz, megrepedezik, már engedi be a vizet magába, a szélvédő alá, ami pedig többrétegű biztonsági üveg, és előbb-utóbb a víz feljut a rétegek közé, és ott tejes, fehér lesz. Ez az Infernon is így volt, eredmény: szélvédőkeret rozsdamentesítés, kédergumi és szélvédő csere. Na ezen ilyesmit nem végeztek. Kicsit mindenben gyengébb volt, kisebb motor, kevesebb felszereltség (nem volt tempomat), gyengébb színkombináció (a fekete bőr nem olyan jó a piros külsőhöz), rosszabb állapot, de úgy véltem, ezeket a különbségeket kevesen veszik észre.

Mindenesetre ez eléggé elrontotta az eladási esélyeimet, azt gondoltam, ha jelentkeznének is érdeklődők, bizonyára csak a licit lezárulta után, mivel akinek megfelel egy 280-as is, az licitálna erre, akinek meg nem, az is kivárná az aukciót, hogy valami refenerciaárat megtudjon, esetleg alkualapként kezelhesse az összeget.

Szombat délután volt az árverés, minden autón volt egy címke alapadatokkal, mint modell, évjárat, km futás, kikiáltási ár, és becsült forgalmi érték. Részletes adatok a katalógusban voltak, mint minden rendes árverésen. A relikviákkal kezdődött a sorszámozás (régi táblák, dísztárgyként használható alkatrészek, autólámpák, emblémák, stb.), majd motorkerékpárok és végül az autók. Jótékonysági árverés is volt, egy inkognitóját megőrizni kívánó adományozó egy 1965-ös Daimler 2,5 litre V8 Saloon elárvereztetésével kívánta Karlheinz Böhm etiópiai jótékonysági munkáját (Menschen für Menschen) segíteni.

Mivel odakint közben elállt az eső, a nap hátralévő részét a Salzach partján olvasgatva töltöttem. Az Expo egyik hátsó kapuja nyitva volt, ott ki tudtam menni a patakpartra, ez hasznos információ annak, aki esetleg nem akar jegyet venni :). Itt találkoztam az egyetlen olyan osztrákkal, akinek értettem a beszédét. Egy anyuka sétált a 3 év körüli fiával, a kisfiú lemaradt, mert megnézegetett mindent, ami az útjába akadt. Például engem, amint olvastam, majd miután megszemlélt, megszólított: "-Darf ich etwas sagen?" (Mondhatok valamit?) Nagyon megörültem, hogy végre valaki érthetően beszél németül, ezért a kérdésre igenlő választ adtam, bár nem volt sejtésem, miről akar beszélni velem. Elmesélte, hogy szálka ment az ujja alá, ami fájt neki, de már kivették, és nincs ott, de azért megmutatta a helyét. Meg akartam tőle kérdezni, hogy osztrák állampolgár-e, vagy egy idetévedt német turista, hogy le tudjak vonni valamilyen következtetést arról, hány éves korban kezdenek az osztrákok érthetetlenül beszélni németül, esetleg már eleve úgy tanulnak meg otthon a családban beszélni, de erre nem volt lehetőségem, mert az anyja szólította (egyébként szintén érthetően). A következő két napban még sokszor eszembe jutott, amikor nem értettem egy szót sem a hozzám beszélő emberek mondanivalójából.

Este elindultam várost nézni, egyrészt ideje volt már, másrészt éttermet is kellett keresni. A szállásomnál található kínai étterem, amit a taxis melegen ajánlott, elég borzalmas volt első este. Korábban voltam már Salzburgban, egy 2007-es Salzkammergut túrán benéztem ide is, megállapítottuk, hogy itt minden Mozartról és a többféle konkurens Mozart-golyóról szól, majd távoztunk néhány órán belül. Igazából született városiként csak vidéken érzem jól magam, és inkább vagyok kiváncsi a jó kilátásra és a szép tájakra, mint bármilyen épületekre, városra, szobrokra. Szerencsére találtam egy szimpatikus éttermet is:

PA070152_500x375.jpg

Sternbrau, Griesgasse 23-25, 5020 Salzburg  Österreich +43 662 8421400

Ahol éppen sörhetek voltak, és a szokásos étlapon kívül búzasör-leves, sörben pácolt és sörtésztában kirántott húsok sorakoztak az étlapon. A sörlevest, Bierfleischt kipróbáltam, és találtam Salzburgerl Nockerlt az étlapon. Az ételekkel úgy vagyok, hogy a német nevéből olyan 50-60%-osan sejtem, hogy mi az. A maradék információért mindig megkérdezem a pincért, és a válasz után már tudom, hogy igazából semmit nem tudok. Ez most sem volt másképp, ezért rendeltem egyet, hogy tájékozottabb legyek.

Egy hatalmas fehér heggyel tért vissza a pincér, aminek a teteje barnára volt pirulva. Tojáshabos édesség, a Sternbrauban jóféle eperszószt adtak hozzá eperdarabokkal. Málenykij Polgár kedvéért itt a recept: Salzburger Nockerl. Elfogyasztása után elveszett belőlem minden ellenérzés, ami 2007-ből maradt a város iránt. Micsoda találmány!

Még sétáltam egy keveset, és találtam egy ilyen kiváló relikvia-boltot, sajnos már zárva volt:

PA070155_500x375.jpg

PA070153_500x375.jpg


Így legalább több Euro maradt a zsebemben, amire szükség is volt, mivel ekkor még nem sejtettem, hogy egy hét múlva sem kerülök haza, mármint Budapestre. A szállásomra könnyebben hazajutottam, bár aki szeret megállóban várakozni, annak is ideális hely Salzburg (a számok percben értendőek):

PA070156_500x375.jpg

 

A következő részben áttekintjük az eladó autókat, új ismerettségeket kötünk, majd végleg elhagyjuk Salzburgot (természetesen az Infernoval), meglátogatjuk Németországot, a TÜV-öt, a Königssee-t, Herr Tschik-ot, és a Meilenwerket.

2 komment


2012.12.26. 22:41 Stern James

4 kerék, 8 henger, 35 év, 3000 kilométer - Classic Expo Salzburg

Az előző rész ott végződött, hogy hazataxiztam a Messezentrumból a szállásra. Se lehetőségem, se energiám- kedvem nem volt kinyomozni a tömegközlekedést, bár úgy sejtettem, nem ártana ezzel is foglalkozni, de már kicsit nyúzott voltam a menetrendekhez. A csarnokból az autóval kiállni a rendezvény végéig nem lehetett, a távolság a Google Maps alapján 3600 méter volt, ezt a szállás foglalásakor csekkoltam még le, és azzal nyugtáztam az értéket, hogy ennyit akár le is sétálok. Volt némi elintéznivalóm, a digitális fényképezőt ugyanis kábel és memóriakártya nélkül hoztam el, ezért a pénteki, első kiállítási nap délelőttjét ennek felhajtásával töltöttem (kábel végül nem lett, mert teljesen speciális volt, univerzális akkutöltőt és memóriakártyát tudtam venni csak). A beszerzőút során megismertem Salzburgot (mivel mindegyik üzletből elküldtek máshová, hogy talán majd ott...). A szükséges kellékek beszerzése után az Expo felé vettem az irányt. A tömegközlekedésben annyi szerencsém volt, hogy az SLB (Salburger Lokalbahn) 1-es számú járata vitt az Expohoz, és volt megállója a szállásom közelében is (700 méterre).

És annyi pechem volt, hogy ezt a távot az 1-es Obus 26 megállóval, a teljes város megtekintésével teljesítette. Először átment a Salzach másik oldalára, tett egy nagy kört, majd visszajött. Ajánlott annak, aki mindent látni akar a városból. Én a harmadik nap már trolizással álmodtam.

További érdekesség volt, hogy a Messezentrumnál ELVILEG 20 percenként járt a menetrend szerint az Obus. (Ez egy troli volt egyébként, Salzburgban az eszközpark jó része trolibuszokból áll, kevés a dízel busz.) Volt, hogy egy órát vártam rá, meg olyan is történt, hogy a másik változat jött, ami nem megy végig az útvonalon. Ez a másik járat a menetrendben fel volt tüntetve, csak nem akkor jött, mint ahogy írta, és nem egy, hanem egymás után három. Így összejött az egy óra várakozás, az "igazi" 1-esre.

Délutánra eljutottam a kiállításra, és lazán megkerülve a jegyért álló sort, a kiállítói belépőm vonalkódos ellenőrzése után bent is voltam. Elhatároztam, hogy az első napot nem nepperkedéssel, hanem a kiállítás 30.000 négyzetméterének felderítésével töltöm. Volt látnivaló! A főbejáratnál a legnagyobb csarnokban a nemzetközi klubok és kereskedők kaptak helyet, a Mirbach és a Hödlmayr standjai voltak az első látnivalók, amelyeket a belépő látogató elsőként meglátott. A Mirbach név talán ismerős lehet azoknak, akik a blogposztokat rendszeresen olvassák, és tudják, hogy egy oldtimer-youngtimer kereskedés, akik kitűnő kapcsolatokkal és szakértelemmel válogatják össze az eladó különlegességeket, majd a szakértelem és tudás árát a vételárhoz adva értékesítik tovább az autókat.

2-1_500x375.jpg

Na de Hödlmayer? Ez a név szintén ismerősen csenghet, mivel a Magyarországra új autókat szállító két nagy cégből az egyiket így hívják. Igen, ők azok, és mintegy mellékállásban létrehozták az osztrák Mirbachot. Az MBYBK elismerését idén a Mirbach helyett ők kapják, mivel Mirbachék inkább 40-60 év körüli járművekkel készültek, nekünk való youngtimereket a Hödlmayer állított ki inkább.

2-2_500x375.jpg

PA050092_500x375.jpg

Ebben a nagy csarnokban állított ki a Pásztor Classics, valamint a Kárpitstudio is. Sok magyar volt a látogatók között is. A fő csarnokban osztrák és német kereskedő és restaurátor cégek képviseltették magukat, komplett szolgáltatást kínáló oldtimer szervizektől, a kilométeróra javítón át az Oldtimer&Teilemagazin nevű negyedéves kiadványig. (a benne lévő kuponnal ingyen lehet hirdetni, ha valaki nepperkedni szeretne).

2-3_500x375.jpg

A cégeken kívül voltak klubok is, bár ők jóval kevesebb helyet foglaltak el. Edelweiss Classic, Salzburg Rally Club, és Mercedes SL -Club Austria. Náluk tényleg szép gépek voltak.

2-5_281x375.jpg

2-4_500x375.jpg

 Volt egy külön csarnok, Puch motorkerékpárok voltak összegyűjtve a gyár alapításától kezdve kb. 1990-ig. Rengeteg volt belőlük, a világ legnagyobb Puch kiállítása volt az Expo újság szerint. Aki szereti az ilyen motorokat, az sajnálhatja, hogy kihagyta, bár nem volt minden egyes példány csúcsrestaurált állapotban:

2-6_500x375.jpg

PA050065_500x375_1.jpg

Egyéb motorok is voltak, amihez nem sok szakértelmem volt, de a tipikus motoros arcokat megismertem mindenhol. Az udvaron elkerített bójás versenypálya volt, ahol a közönség szórakoztatására rendszeres időközönként két antik motorral kergették egymást a szakállas tetovált fickók vasbilivel a fejükön.

Alkatrészbörze is volt, ahol szerszámokat és leírásokat is árultak, meg mindenféle oldtimerhez köthető használati- és dísztárgyat. Ez az Oldtimer Messe Tulln közerműködésével valósult meg, Ami igazán jó volt még, az a Historische Einsatzfahrzeuge csarnok volt, amit talán muzeális rohamkocsiknak lehetne fordítani. Tűzoltó-mentő és rendőrautók voltak időrendi sorrendben, ez hasonlóan a Puch motorokhoz egy színvonalas összeállítás volt, olyan, amit nem látni minden évben. A tűzoltóautók többnyire önkéntes tűzoltóságoktól jöttek (Ausztriában és Németországban ennek nagy kultusza van), a mentők a Vöröskereszttől, a rendőrautók a Rendőrségtől és a Karintiai Rendőrség- és Csendőrségbarátok Egyesületétől. A kiállítók igazi tűzoltók, rendőrök és ápolók-mentősök voltak. A mi szempontunkból talán a Mercedes mentőautó sor vitte a prímet: 115-123-124-210

2-7_500x375.jpg

Bár az én személyes kedvencem az osztrák postabusz lánctalpas kiadása volt. Valahányszor kimentem a csarnokunkból, mindig elhaladtam előtte, de még huszadszor is tetszett nagyon. 1951-ben gyártotta a Schuster, Hacker & Co. Aufbau Lohen, Steyr gyártmányú 5320ccm-es dízelmotorja van, ami mindössze 80 lóerős, nincs adat, mennyi idő alatt gyorsítja 100-ra a 4450kg-ot, valószínűleg azért, mert az 50 is elérhetetlen vele. A téli turizmust segítette személyszállítással 1956-ig Tirolban, 2003-ban újította fel a tulajdonos Postbus.

2-8_500x375.jpg

Voltak ebben a csarnokban oldtimer traktorok is, meg traktoros klubok, melynek tagjai a vontatmányon ülve söröztek. Tematikus olaszautós sarkot is létrehoztak, ahol Lamborghinik, Alfák és egyéb szépségek kellették magukat:

PA050034_500x375_1.jpg

PA050035_500x375.jpg

A rendezvénnyel egy időben zajlott a Salz&Öl Rally, amelynek start és célpontja a vásárcsarnok volt. A bécsi Bentley szalon is kitett néhány eladó példányt a használt autókból, hiába, sosem lehet tudni, kibe botlanak bele. Vagy ki botlik bele egy neki tetsző Bentley-be. Mindenesetre nem tartoztam a célközönséghez. Egy fehér Brooklands volt, ami tetszett, azon gondolkoztam, ha Budapesten a belvárosban a külső sávban vészvillogva otthagynám, valószínűleg előbb merülne le az akkuja, minthogy el mernék trélerezni. Sajnos ezt nem fotóztam le. Igazából nem vagyok nagy fotós, Málenykij Polgár érkezését vártam Bécsből, és ezzel meg is nyugtattam magam, hogy lesznek profi géppel készült jó minőségű képek a kiállításról. De málenykijt legyőzte az influenza, én meg erre voltam képes.

Nagy öröm fogott el, amikor megláttam az Auto Reiter céges zászlóját, mivel pár nappal korábban kiszúrtam egy plüssös 560SEC-et náluk. De azt nem hozták ki, mivel kellett a hely a Porschéknak:

 PA050085_500x667.jpg

PA050081_500x667.jpg

Ide különösebb kommentár nem kell... A fenti, mobile.de linken megtekinthető az aktuális készlet. Élőben sokkoló volt, főleg a jó színű példányok, amiket ők is csaliként tettek ki a stand legláthatóbb sarkába:

PA050084_500x375.jpg

Na de térjünk vissza a csillagosokhoz, találtam hosszított W116-ost is:

PA050103_500x375.jpg

 PA050102_500x375.jpg

Voltak Merciklubok is. Azt hiszem ez a háttér nekünk is jól jött volna, amikor az OT Expon kiállítottunk. Kint volt a Cseh Carsofa Oltimer Club, akik autókból építenek bútorokat (lásd a linken), de mintha klub is lennének, volt pár autójuk kint (W123, W107).

Rengeteg látnivaló volt, a 110 éves Hispano Suiza túraautón át az 1982-es BMW 6-os M1 prototípusig (két darab létezik belőle a világon, és ebből egy itt volt eladó). Szóval sok mászkálással gyorsan el lehetett tölteni a napot. A következő részben visszatérünk a piactérre, de lesz szó Salzburger Nockerl-ről, és arról, mi hiusította meg az Inferno eladását.

1 komment


2012.11.03. 17:59 Stern James

4 kerék, 8 henger, 35 év, 3000 kilométer - első nap

A dolog úgy kezdődött, ahogy mindig szokott: ártatlan, hétköznapi események láncolata vezetett egy hosszabb kalandtúrához. Történt, hogy a fórumon még szeptemberben szervezkedés indult a Veterama meglátogatására. A Veterama egy nagy oldtimeres vásár, amit évente kétszer tartanak meg Németországban: ősszel Mannheimben, és tavasszal Ludwigshafenben.

Ez a két helyszín szinte ugyanott van, csak a Rajna választja el őket egymástól. Mannheim még Baden-Württemberghez tartozik, Ludwigshafen viszont már Rheinland-Pfalz tartomány része.

Mivel én általában csak pár napra előre tudok dönteni ilyen kérdésekben, nem iratkoztam fel. Akkor még nem sejtettem, hogy ennek ellenére ott leszek. Ezzel egyidejűleg már néhány hónapja fent volt a hasznaltauton.hu-n szegény eladó Inferno. Ha korábban nem lettem volna lusta blogposztot írni, már minden olvasó képben lenne azzal, hogyan vettem meg, hogyan épült, és milyen kalandjai voltak. Így azonban csak röviden mutatom be.

Inferno:

Inferno.jpg

W116 450SE, gyártási év: 1977, szín: 525 Brillantrot-metallic, belső: MB-Tex Pergamen, motor: 4498ccm 218LE V8 benzin, automata váltó, klíma, 4x elektromos ablak, tempomat, fényszórómosó, stb.

Túl nagy lelkesedés nem volt a hazai piacon, de mivel csereajánlatokat sem zártam ki a hirdetésben, megismertem pár olyan gyűjtőt, Mercedesekkel foglalkozó embert, akiről korábban csak hallottam. Bár megfelelő csereajánlat nem akadt.

Napi tipp: Ha nincs időd kiállításokra, találkozókra járni, de fontosak számodra a Mercis kapcsolatok, adj fel egy hirdetést.

Az egyiküktől jött az ötlet, hogy esetleg külföldön próbálkozzak az értékesítéssel. Ekkor körvonalazódott bennem, hogy az őszi kiállításokon akár így is részt vehetek, hogy nem a napi használatos autóval megyek, hanem az Infernoval, ezért szeptember legutolsó napján elküldtem jelentkezésemet a Classic Expora, ami Salzburgban van, és a Veteramara. A két rendezvény között egy hét különbség van, de tegye fel a kezét, aki októberben nem töltene el szívesen egy hetet Salzkammergutban vagy Baden-Württenbergben a Mercedes gyár, múzeum, Porsche múzeum, Meilenwerk környékén... Na ugye.

Elsején, hétfőn megírtam mindkét rendezvény szervezőinek, hogy küldjék el PDF-ben a kiállítói tudnivalókat, mert amit postán küldenek, az aligha jön meg csütörtök reggelig, amikor én indulni szándékozom. Csütörtök reggel bepakoltam, túl sok cuccot nem vittem, jó idő volt, pár nyári cipő és ruha kell csak -gondoltam- pláne, hogy csarnokban van a kiállítás. (Messezentrum Salzburg). Szerszámokat, alkatrészeket se vittem, bíztam a technikában. Foglaltam szállást Salzburgban, a Google Maps szerint 3600m-re az Expotól (Ennek még később jelentősége lesz). Csütörtökön 4-ig be kellett viszont állni a lemosott csillogó-villogó autóval, és tudtam, hogy a kocka forma az autópályán bogarakat fog gyűjteni, tehát a mosás megúszhatatlan.

Reggel elindultam, a Lágymányosi híd felújítása miatt viszont laza 1 óra telt el, amíg kijutottam Budapestről. Be kellett ugranom Bécsbe is, ahol egy szolídabb méretű torlódással kűzdöttem egy fél órát. Majd ebédeltem valahol egy benzinkúton, és a jó időben eseménytelenül haladtam tovább az A1-esen. Az Inferno szépen tette a dolgát, érezte, hogy neki való feladat az autópályán konstans 130km/h-val haladni. A vákuumos tempomat is jól működött, bár a reakcióideje kicsit lassabb, mint a W124-esben lévő motorosé. Ha az ember fel akarja venni a korábban tárolt sebességet, és meghúzza a kart, pár másodpercbe beletelik a gyorsítás. A leírás szerint ez a 2 másodperc késés csak a V8-asoknál van, ehhez még azért jön a vákuumdob reakcióideje. Viszont a gázt lehet közben nyomni, és csak akkor elvenni, ha már a tempomat is húzza. (Ha valaki tudja, miért van ez a késés beépítve, írja meg kommentben).

Nem sokkal Salzburg előtt utolértem egy magyar rendszámú Tranzitot, pontosabban először csak egy magyar rendszámos utánfutót láttam, rajta egy angol rendszámú kis MG-vel. Ekkor már sejtettem, hogy jó irányba haladok. Később egy régi, oszták próbarendszámos Kadettet is utolértem, akit később szintén viszontláttam a kiállításon.

MG.jpg

Fél négy körül megérkeztem a Messezentrum Salzburghoz, behajtani nem akartam, mert a kapunál sorompó volt kártyával, személyzet sehol, és előbb tisztázni akartam, ki és mi vagyok. Bár a PDF-ben elküldött leírás és térkép elmagyarázta, hol kell behajtanom, az autómosást akartam letudni előbb. Egy taxidrosztot láttam az út túloldalán, valamint egy lehúzott ablakkal álló taxit, benne a sofőrrel. Megfordultam, és melléállva megérdeklődtem, mik a lehetőségek a városban kézi mosásra. Mint kiderült, csak automata mosóutca van a benzinkútakon, illetve önkiszolgáló pisztolyos-kefés mosó. A taxis át akart küldeni a város túloldalán lévő mosóba, hátha ott van más is (Nem mentem el időhiány miatt, de másnap láttam, hogy nem volt). A legközelebb eső Agip benzinkúton még próbálkoztam kinyomozni, van-e valami autókozmetika, vagy kézimosó, de ők is nemleges választ adtak, így pénzbedobálással sajátkezűleg hoztam ki a helyzetből, amit lehetett. Hát, ha ezt tudom, viszek vödröt meg szivacsot, meg szárazra törléshez Viledát. De sok szükség ezekre nem volt, az Inferno fényezése a nemrég kapott polírral volt olyan jó, hogy elég volt egy ronggyal letörölni a vizet, hogy ne száradjon meg foltosan, és máris mehettem be a Messezentrumba.

A főbejáratnál felvettem a kiállítói belépőmet, adtak egy korlátlanul használható kártyát a ki-be hajtáshoz, amit nem használtam, mivel az autó bent maradt éjszakára, csak utolsó nap este volt szabad kiállni vele.

A piactér az ötös csarnokban volt, ami egy téglalap alakú hosszúkás épület, négy sorban fértek el az autók. A korábban érkezett helyiek (de voltak németek is a határ túloldaláról), már jórészt beálltak, és fényesítgették autóikat. A konkurencia azonnal megtalált: az enyémen kívül még egy eladó W116 volt, teljesen ellenkezője az Infernonak: 280S, minden extra nélkül, 110.000 eredeti kilométerrel, és megbontásmentes állapotban. Még a fényezése is sima akrilfesték volt, nem metál. Pár helyen azért már rügyezett finoman, a műszerfal repedt volt (zöld ráadásul), szóval a 10.900 EUR kicsit soknak tűnt érte, de azt hiszem ebben a műfajban az a kevés ember, aki ilyet keres, meg tud egyezni az eladóval. Ezenkíül egy fehér W108-as állt még a csarnoknak ezen az oldalán, ez a két tulaj jött némi aggodalommal, az ár iránt érdeklődni. (Volt egy harmadik W108 is, de annak a gazdáját nem látta senki a 3 nap alatt, csak kitette és elvitte az autót.)

konkurenz2.jpg

A bécsi nyugdíjas, korábbi benzinkút-tulajdonos bizonyára nem örült az alacsonyabb áru, jobban felszerelt versenytársnak. A W108 gazdája pedig 25 éve őrizgette és ápolgatta a fehéret, nagyon szép volt, csak neki is túl sok autója lett már (nagyon régi Opeljei voltak még otthon). Kértem tőle egy 13-as kulcsot a kötelező áramtalanításhoz, a benzinmentességet megoldotta az Inferno maga (100km már volt benne teletank óta, amikor elindultam, 640 km-rel már tényleg nem sok lehetett benne). Ez a két előírás van a kiállításokon a tűzveszély elkerülésére, ez az OT-Expon is így volt. Az áramtalanítás más szempontból is praktikus, mert a három napi nyitogatás-csukogatás, elektromos ablakozás vezethet oda, hogy nem indul az autó végül.

AMVQ.jpg

Még mindenki nagy fényesítésben volt, amikor én már kissé fáradtan a szállás felé vettem az irányt, a korábban megismert taxis segítségével. A kiállítás bejárását péntekre terveztem, csütörtökön körbe se néztem rendesen.

-Folyt.  köv.-

4 komment

Címkék: Salzburg W116 450SE Inferno Mannheim Ludwigshafen Classic Expo


2012.10.21. 21:07 Benyás

Őszi szezonális nyálcsorgatás

"Itt van az ősz, itt van újra / S szép, mint mindig énnekem / Tudja isten, hogy mi okból / Szeretem? de szeretem."

Namármost ha a Mindenhatóval egy srófra jár az agyunk, akkor a költő a szezonzáró veteránbörzékre és várásokra gondolt... mármint hogy miért is szeretjük az őszt. Merthogy mink azért.

Két hete volt Salzburgban a Classic Expo, ahol a klubot Stern képviselte, múlt hétvégén pedig Európa legnagyobb börzéje, a Veterama Mannheimben, ahova ellátogatott a csapat képviseletében egy különítmény.

VR_1.jpg

Mivel mind Stern, mind a csapat részére kalandosan alakult a program, megvárjuk Stern fater posztját a salzburgi, majd azt követő eseményekről, meg egy mannheimi összefoglalót is rittyent valaki. Addig is kedvcsinálónak az idén márciusban megtartott stuttgarti Retro Classics rendezvényről néhány kép. 

12 komment


2012.08.14. 10:19 Mr. Cool

A fék nem játék! :)))

Az egész úgy kezdődött, hogy pár évvel ezelőtt a Yetro-n mentünk egy rohadtat Herr Tschikkal Szilvásvárad környékén és emelkedőnek felfelé elfogyott az 500-as féke. A tuningbogár már régen megcsípett, szóval egyből upgrade-en kezdtem törni a fejem. A Porsche-k féke mindig is etalon volt, így a 993-as 4 dugattyús nyergeire esett a választás.

porsche-993-bremssattel-brembo-va-front-brake-calipers[12]_1.jpg

17 komment


2012.05.29. 08:30 Benyás

Youngtimers nyerni Yetro

A Youngtimers társaságát évek óta mindig képviseli egy-két csapat a Yetro túraversenyen, és hagyomány az is, hogy mindig áll Mercedes a dobogón. Végre idén úgy alakult, hogy a rutinos Berti-, Herr Tschik- és Stern-féle csapatokon kívül sikerült nekünk is benevezni Malenykij kollégával a versenyre, javítandó az esélyeket.Yetro_1.jpg

Eredetileg a Szürkével mentünk volna, de mikor a szerelőm múlt hétfőn harsányan felröhögött arra a kérdésre, hogy lesz-e ebből kész motor a jövő hétvégére, akkor jobbnak láttam felhívni a csapattársat, és megkérni, hogy ugyan hozza már a saját kupéját. Ha kíváncsi, milyen autóval is indultunk, lapozzon! 

6 komment

Címkék: coupe yetro w124


2012.05.25. 20:06 malenykij polgar

Mercedes Youngtimers menni Yetro

Immár hagyomány, hogy a csapatunk még kisebb csapatokra oszlik és elindul a Yetron.


Egy tányér sztrapacska mellől este, hullafáradtan nem is telik többre. Majd lesz részletes élmény- és képes beszámoló is nemsokára.

1 komment


2012.03.26. 09:18 malenykij polgar

BenzPorscheMeilenwerkRetroClassics avagy hat er, hat er

Mi a közös a Mercedes Benzben, a Porschéban meg egy valag oldtimerben? Sokminden, de most legyen a hét törpe.

Vagyis a mi hétfejü kommandónk. Kirongyoltunk Stuttgartba és feszes iramot diktálva megvolt minden, ami még egy telivér autóbuzinak is kiakasztja a mutatót minden érzékszervén. Mercedes-Benz Museum, Meilenwerk, MB GTC, Retro Classics, Porsche Museum. Vegyük sorra mindet, induljon a csóró álmodozás. 

 

8 komment

Címkék: mercedes porsche stuttgart youngtimer meilenwerk


2012.03.17. 09:54 malenykij polgar

Mercedes múzeum, Retro Classics, Porsche múzeum

Kezdödik a szezony. Rajzanak a motorosok, nyitva mennek a kábriók, a rendörök is elkezdték az akcióikat (nálunk Schönwetterpolizist a becenevük). Ja, és kikerülnek a garázsból a szebbnél szebb vasak.

No és egymást érik az oldtimeres rendezvények is, bele kell húzni, októberig nem sok idö van :)))

Mi úgy nyitunk, hogy elmegyünk a jövö héten Stuttgartba. Megnézzük a Mercedes múzeumot, a Retro Classics Sttutgart nevü rendezvényt (csorgó nyál) és ha lesz idönk, beszaladunk a Porsche múzeumba is.

Nem, nem fogunk minden autópályacsomópontról posztolni és nem lesz tízezres követötáborunk. ;)

Jövünk, megyünk.

Ahoj!

Szólj hozzá!


2012.02.09. 18:46 malenykij polgar

Az OT-Expo margójára

Nem értem.

De nem baj, majd jön valaki és elmagyarázza, addig meg monitorra vetem, hogy mi (én és a családom) hogy látjuk. Volt a helyszínben egy kis magyar narancs: kicsit savanyú, kicsit sárga, de a miénk volt. Megpróbálom elmondani, klikkeljünk.

7 komment


2012.02.02. 16:15 Benyás

Medvenapi morgolódó

Nem tudom, kint volt-e a medve ma a barlangja előtt, és megnézte-e a napot. Viszont ha valahol itt a környékben van a barlangja, akkor az a rossz hírem, hogy kur nagyon hideg, hosszú tél elé nézünk még, és a dédelgetett vasak elővételével várhatunk még egy darabig.

Mercedes Bear



Kedvcsinálónak legyen itt egy kis videó a napsütéses időre leginkább alkalmas kétülésesekről, hamár évfordulójuk van.


Nemsokára élőben is tiszteletünket tesszük előttük, bizony. Csak addig legyen vége a télnek...

Szólj hozzá!


2012.01.01. 20:00 Benyás

Boldog Új Évet!

Politizálni továbbra sem fogunk, de a benzinár a regadóval együtt mehetne idén végre már lefelé. Nem könnyű, de érdekes év elé nézünk, na.

HNY 2012

Mindenkinek boldog, csillagos kilométerekben és kamurestaurálásban gazdag új évet kívánunk!
MBYBK Team

1 komment


2011.12.02. 12:38 malenykij polgar

Regadó, Mercedes-magánimport, bürökrácia, monarchia

Magyarországon szeretünk mindent és mindenkit szidni, aki akadályt görget az autóbuzik kielégülése elé. Állam, hivatal, adó, biztosító, rendör, stb., mindenkinek az annya picháját, mert micsoda igazságtalanságok vannak, és sehol sem szívatják és nyúzzák úgy az autóst, mint Hunniában.

Ez a poszt arról szól majd, hogy hogy is van ez Ausztriában, a Monarchia másik oldalán. Nem Ausztriából, hanem Ausztriába. Vagyis szerzünk egy fájn vasat Németországban és importáljuk Ausztriába. Egyszerü? Olvasd el és döntsd el.

14 komment


2011.11.10. 10:37 malenykij polgar

Mercedes, Ezüstnyíl, König Ludwig

Szeretjük a motorhangot? Persze, de nem mindegy, hogy a szomszéd járatja a négyhengeres dízelét, amíg a jeget kaparja az ablakról, vagy versenypályán süketülünk meg a hangerötöl. Amíg az elsö esetben a pokolba kívánjuk a szomszédot, addig a versenypályán csorgó nyállal forgatjuk a fejünket és észre sem vesszük a halláskárosodást, mert életre szóló élményben van részünk.

Volt ez az izé augusztusban Berlinben, a Mercedes-Benz & Friends nevü dzsembori.

Szólj hozzá!

Címkék: történelem berlin mercedes


2011.11.08. 23:47 malenykij polgar

SLS AMG, még mindig Berlin

Kommentáljam? Inkább Ti tegyétek.

 

Szólj hozzá!

Címkék: berlin mercedes pimp amg


2011.10.28. 10:00 Benyás

A köcsög Mercis archetípusa

Sokan utálják őket - a köcsög Merciseket (BMW-seket, Audisokat - ízlés szerinti rész aláhúzandó).
Mert azt hiszik, mindent megtehetnek. Nem ismerik az indexet. Mindenkit levillognak az autópályán. Pofátlanul bevágnak a sor elejére. Külföldi rendszámmal bújnak ki a traffipax meg a parkolási bírság alól. Gátlástalanul használják a mozgássérültek számára fenntartott parkolóhelyeket - mint ez is itt, ni.
Sp_1

Hogy mi az érdekes ebben a gépben? Klikk a folytatásért!

 

6 komment

Címkék: mercedes steve jobs


2011.10.27. 07:50 Herr Tschik

Fényképalbum: 2011-es DTM zárófutam, Hockenheim

 Kedves Olvasóink,

most lehet egy kicsit lógni, fényképnézegetés jön! Vasárnap kint voltunk  a Hockenheim-Ringen, a DTM idei szezonjának zárófutamán. Top-Wetter, 120 ezer ember, dübörgő motorok, jó kis versenyhangulat, nyálcsorgatás....

ITT lehet csemegézni!

Egy képet kiemelnék a keretprogramból, tulajdonképpen ez köti össze az eseményt a blogunkkal:


A pályán Norbert Haug egy R107-es 500SL-el!

Főnökbe' ;)

 


UPDATE:

Most jelent meg egy klassz kis vidi a 2011-es szezonról a Mercedes-Benz.tv-től

 

 

Na és mire jók azok a C-Coupek...?
 

4 komment


2011.09.20. 08:15 Herr Tschik

Szerencsés Autopanne az NSZK-ban

Egy kis történet következik hétvégi élményeinkről. Igazából semmi különös, csak egy Autopanne (=műszaki meghibásodás) az évi több millióból Németországban (az ADAC-nál 2010-ben több, mint 4,25 millió mentés volt), nekünk viszont egy jó kaland volt.
 
Szóval: már egy fél éve a birtokomban van egy E320 Coupe, amit nem igazán használok, talán ha pár száz km-et mentem vele a vétel óta, Igazán rá sem néztem, ment, tette a dolgát, pár dolgot megpiszkáltam rajta, olajcsere, kapott részben egy "vissz-faceliftet" (jobban csípem a MOPF1-et), de ennyi.
Azonban őszre már terveim vannak vele, ezért haza kell vinnem Magyarhonba, jó kezekbe. Gondoltam, mielőtt meglépem az 1000km-es távot, kicsit használgatom itt is, hátha előjön valami. Nosza, forgalomba helyeztem, találtam klassz Wunschkennzeichnen-t (szabadon választott betű-szám kombináció, 10,20 EUR felár, csak mondom), lemostam és egészen szépen mutatott a vételárához képest.
 
 

18 komment

Címkék: nszk mercedes benz w124 c124 e320 320ce m104


2011.08.31. 08:40 malenykij polgar

A Mercedes megkezdte a visszaszámlálást

Három dolgot szögezek le rögtön az elején. Nem világmegváltóan új dolgok ezek, hanem inkább megerösítik azt, amit eddig is sejtettünk.

1.       A németek tudnak szervezni, nem is kicsit.
2.       A Mercedes-Benz a saját nimbuszához méltó rendezvényt rittyentett.
3.       A Falcon egy hisztis díva, mert tizedannyit nem bohóckodott hazafelé, mint az odaúton, összesen talán ha háromszor torpant. Rendes sorhat módjára teljesítette a hazautat, Berlintöl Drezdáig ki is kormoltam egy kicsit, de tényleg csak egy picit, na.
 
 
Most jöjjenek a vasárnapi események, és talán úgy lesz a legkorrektebb, ha egy teljesen objektív és higgadt szemlélö meséli el.

7 komment

Címkék: mercedes találkozó youngtimer


2011.08.27. 21:26 malenykij polgar

Megvan a tökéletes Mercedes!

Ez a zöld monszter?

 

Nem, ez csak kóstoló, de ez is olyan volt, hogy földbe gyökerezett töle az ember lába. Haladjunk, klikkeljünk, tovább is van, mondom még.

5 komment


2011.08.26. 19:08 malenykij polgar

Ilyen Mercedes sosem volt

Dehogynem, csak a többihez képest nem sok. Egyszer láttam a neten, nem tudtam eldönteni, hogy szép-e, most meg itt áll a placcon.

 

Na de ne rohanjuk ennyire elöre, nézzük mi történik a nulladik napon.

3 komment


2011.08.26. 01:56 malenykij polgar

Ezernyolcszáz darab Mercedes

Ennyi autót regisztráltak, heló.

 

Ebböl az ezernyolcszáz kiállított csillagosból az egyik a Millenium Falcon lesz, ez a hisztis ribanc. Hogy miért becézem? Elmesélem.

13 komment

Címkék: utazás mercedes találkozó youngtimer


2011.08.22. 11:48 malenykij polgar

A világ legnagyobb Mercedes találkozója

Ennyi, se több, se kevesebb. És hogy mi lesz itt? Tuggyaafranc, majd meglátom, ti pedig klikkeljetek ide a továbbra.

Szólj hozzá!

Címkék: történelem mercedes találkozó youngtimer


2011.07.18. 10:00 Zaba

Zöld 10-es

A magyar kártyával történő jóslásban nagy utazást (tengerentúli is lehet), külföldi munkát, külfölddel kapcsolatos dolgokat, felsőbb hatalmakkal való kapcsolatot jelent. Nos, ez a mi idei nyaralásunkra (tíz nap Írországban) erősen igaz volt.

2 komment

Címkék: utazás írország off topic donegal


2011.07.07. 23:30 Herr Tschik

Még egy műszaki-vizsga sztori: A VollBlau-ügy

Ha nem untátok meg Malenykij kolléga vizsgáztatós sztorijait, mesélek én is egyet. Figyelem! A törteneteinkben szereplő hasonlóságok csak a véletlen művei…

 

A kommentekből kiderülhetett, hogy a Malenykij-kombihoz hasonlóan a  Vollblaut is elhúzták a műszakin szűk egy hónapja, utóvizsgáznia kellett.
Egyből a Happy End-el kezdem: ma reggel másodjára átment a kabrió a műszakin, hiba nélkül, 2013-ig van plakett!
Bár azért megbasztatták szépen, mint Marcellus Wallace Tony Rocky Horror-t (aki, mint tudjuk, félig néger, félig szamojéd, bővebben itt)
 
Miről is van szó?
 

11 komment

Címkék: mercedes vizsga műszaki w124 tüv 300ce 24 a124 vollblau


2011.06.18. 17:05 malenykij polgar

Huey, de jó volt :)))

Simán offtopic poszt lesz, de igyekszem majd egy kis Mercedest is belecsempészni a mesébe. A lényeg az, hogy rongyos kis életem egyik felejthetetlen napja zárul lassan.

 

Aki komálja a repülést, annak tetszeni fog. Aki nem, az le van sajnálva.

15 komment

Címkék: utazás rescue youngtimer


2011.06.13. 23:23 malenykij polgar

Perec, avagy újra vizsgázik a Millenium Falcon

Folytatódik a bajor vizsgatörténet.

 

Az ugye még megvan, hogy nemrég elperecelt a kombim a vizsgán. Többek között a csilivili Lorinzer felgenek miatt, amihez azért megjött a mübizonylat, hurrá. Csak éppen az "Auflagen" rovatban annyi szöveg volt, amiböl egy Tesco gazdaságos Biblia is kijött volna.

11 komment


2011.05.30. 13:18 Benyás

Majális 2011 videó

Ami késik, az ugye nem pontos (MÁV-os gyakorlattal előnyben jeligére). Namármost ez is megvan végre, tessék nézni.



HD-s az eredeti anyag, kérésre a DVD-n sokszorosítást megoldjuk.

1 komment


2011.05.24. 09:56 malenykij polgar

Hoppá, jön a világ legnagyobb Mercedes találkozója

Tőgyeim és uraim,

125 év történelem, a márka szeretete és az úri nevelés egyszerre mondatja velünk: nem szarral gurigázunk.

5 komment


2011.05.19. 11:28 malenykij polgar

Naív tulaj vizsgáztat

Mivel a Falcon 2009-ben két évre kapott müszakit Landshutban, ideje volt ismét felkerekedni. 

Kulturális kitérö következik. A kb. 60 ezres lakosú Landshut nem pusztán arról híres, hogy ott laknak a szüleim, hanem arról is, hogy a Münchentöl 70 km-re lévö városka meseszép, jómódú és állat sok szép youngtimer fut az utcákon. Az ellenségröl is szót ejthetünk, hiszen a BMW-nek van itt egy üzeme, annó itt láttam elöször hús-vér Z8-ast, ahogy gurult ki a gyár kapuján. Kb. 3300 ember dolgozik itt és hengerfejeket, lökhárítókat, müanyag komponenseket és egyéb kacatokat gyártanak.

7 komment


2011.04.26. 10:00 Benyás

Oszt' szopol-e?

avagy Szürkeügyi státuszriport

Nagy dolog az ember életében, amikor először lesz Mercedes-tulajdonossá. Még frankóbb érzés, amikor az emberfia először birtokol S-osztályt, pláne, ha egy bálnáról van szó. Mert a bálna egy jelenség, a mai napig az - megnézik, ha feltűnik az utcán. Vm_04

És ha az ember egy fekete bálnával jelenik meg, megteheti, hogy harminccal krúzol méltóságteljesen a városban, ablak le, könyök ki, egész estét betakaró napszemüveg fel, bentről szolidan felsejlik a TFT monitor, és diszkréten dübörögnek a basszusok.

13 komment

Címkék: felújítás amg coupe w124


2011.04.24. 21:18 Benyás

Egy hét múlva Majális!

A jó társaságról, helyszínről és programokról gondoskodunk, a héten az időjárást kell még elboronálnunk. Ha valakinek van esetleg protekciója, mindenképp szóljon! ;-)

LEX: Plakat v2

A plakátot a képre kattintva tudjátok nagyobb felbontásban is megnézni. (felső sárga menüben "Más méret" opció)
Mindenkit várunk szeretettel!

3 komment · 1 trackback


2011.04.20. 13:00 Benyás

Majálisozz velünk!

Mert megérdemled. Mi ott leszünk, megint jönnek a W123-as kollégák és az indexes srácok is. Várunk minden Merci-szerető klubtagot, érdeklődőt a Kakucs-ringen május 1-én 10.00 órától!
MM_2011_logo

Részletek még a héten. Gyertek!

Szólj hozzá!


2011.04.18. 10:00 Zaba

Egy fecske ≠ Ezerkecske

Ez a bejegyzés nem az idén 40 éves Zsiguliról, hanem egy tíz évvel idősebb cégről fog szólni. Tudjátok mit hiányoltam én az OT Expóról? Nem a hálókocsikat, bár az is érdekes lenne, végülis a Vasúttörténeti Parkban tartottuk -már mi is harmadszor- a kiállítást. Gondoljatok bele, milyen jó remake-et lehetne forgatni a Gyilkosság az Orient Expresszen-ből egy ilyen hétvégén! De ki lenne Poirot? Úúú várjatok! Ez messzire vezet, ha belefogok az Agatha Christie témába! (Pl. már csak napok kérdése, hogy teljes legyen a gyűjteményem, már ha valakit érdekel a "nyomorom".)

 

15 komment

Címkék: retro expo off 50 lakókocsi ot knaus schwalbennest