HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2009.01.14. 15:25 Dagiszabi

Miből lesz a Miami Weiss? Stage1.

Hosszú és rögös volt az út. Más szavakkal: Olajos, piszok drága és izzadtságszagú.
 

És még hol a vége???
 

Én a többséggel ellentétben, semmiféle Freudi, gyerekkori BENZ-es traumát nem tudok mentségemre felhozni. Familiáris csóróságból adódóan zsigulin szocializálódtam. Még csak az anyámékféle „biztos rossz társaságba keveredett” verzió sem igaz. Ugyan később ez megtörtént, csak fordítva áll fenn az ok-okozati összefüggés.
 

Az kérem úgy vót’ , hogy én egyszer csak magamnak kitaláltam, hogy nekem Mercedes kell, és mivel lett állandó munkahelyem, ahova be kellett járni nap mint nap, ezért volt is mire fogni, hogy nekem az tényleg kell. Én legalábbis elhittem. Tulajdonképpen a környezetem is, csak nem egészen így gondolták. Rögtön kérdezgették az alap kérdéseket: Mennyi idős? Mekkora a motorja? Benzineeeees? Mennyit eszik az? Stb…
 

Na ezekre én csak (az ő szemükben) rossz válaszokat tudtam adni, merthogy őszinte gyerek vagyok. De mivel minden kérdésre annyira rossz volt a válasz, ezért csak legyintettek, hogy jóva’hhülyegyerek, majd megnyugszol.

Ez nem jött be nekik.

Én nekiálltam autót keresni. A friss munkahelyemről majdnem ki is rúgtak a telefonszámla miatt, majd később másért már nem is csak majdnem.

Kizárólag 126osokat óccsóé’. Nem egy nyerő kombináció mint az később kiderült, de végül is a helyzetből kihoztam a maximumot (nem vettem dízelt), mikor több ezer kilométer autókázás és tetemes mennyiségű bontószökevény megtekintése után megelégeltem a dolgot és úgy döntöttem, hogy november végén én aztán Szombathelyről ilyen mocsok hidegben nincs az az isten, hogy vonattal menjek haza. Nem is mentem.

Megvettem a fehér (már ahol nem vasoxid barna) 280SE-t benzin-gáz üzemmel.

Hozzátenném, életem első saját autója volt, tehát elég zöldfülű voltam e téren. És 2003.-at írtunk. Tanácsot kérni nem nagyon mertem senkitől, kizárólag a Zsolti cimborámtól (alias Cuccolós) mivel ő volt az egyetlen aki nem akart egyből zártosztályra vitetni az ötleteim miatt. De hálisten’ ő is csak telefonon segített, mert ha meglátja az autót, akkor lehet, hogy ma már a Suzukiklubban lennék.

Kérdeztem:

- Te Zsóti! Ez elég rozsdás.  Nem gáz az?
- De gáz, de mégis mennyire?
- Hát elléggé. Most akkor megvegyem?
- Te tudod…
 

Én meg tudtam, mert volt vagy –5 fok és Szombathely nagyon messze van vonattal Pécsről, ebben meg jó volt a fűtés. (már nem az)
7kilóról lealkudtam 550-re és boldogan vittem haza a „gyönyörűséget”
Mint kiderült benzinnel nem ment, ami akkor nem tűnt akkor bajnak, de kb 3 év és a teljes üzemanyagrendszer többszöri teljes kicserélése megoldotta. Hazafele olyan 190 km/h-nál a facsavarok már nem tartották olyan jól a majdnem középre felapplikált dísztárcsákat, így azok sorban megelőztek és az út széli bozótban landoltak. Az elsőért még megálltam, de fél óra után feladtam a keresést. Hazáig elfogyott mind.
Ott meg belenéztem a papírokba. Ezek alapján vettem egy 240D-t benzin gáz üzemmel 1978ból. Halleluja. Végül is a Mercedes az stimmelt.
 

Szegénykémnek a védelmére, na meg a sajátomra is, azt el kell mondjam, hogy minden hivatalos volt és bódénak is, meg a motornak is a saját száma van a papírokon. Az évjárat meg pont jól is jött mikor nosztalgia biztosítást kellett kötni.
 

Így nézett ki:

Azért voltak érdemei is:
- Ment
- Fűtött
- A motorja nagyon jó (az olajfolyáson és a benzinrendszeren kívül)
- A fekete bőrbelsőn nem volt makula
- A váltója is teljesen jó.
- Az ABS is működött benne, meg tulajdonképpen majdnem minden, mert nem túl sok extra volt benne. (lett) Még az elektromos tetőablak is ment. Legalábbis hátrafele. Előre már nem.

Asszem ennyi. Ja meg hogy azonnal szerelmes lettem belé. És ez azóta is tart.

És mi lett belőle 6év alatt?

Ez:

 

Hogy hogyan?

Szerintem pár évig még olvasgathatsz róla, mire idáig eljutok a történettel.
Kitartás! Képzeld, nekem mennyi kellett belőle.

Cuming soon…

2 komment

Címkék: mercedes youngtimer miami weiss w126


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr99877463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marvell 2009.01.27. 13:20:01

Várom a folytatást Dag:)

Dagiszabi 2009.01.28. 09:58:35

@Marvell:
Lesz, lesz, ne aggódj!
Csak van más projekt is. Már arról is olvashatsz ;-)
süti beállítások módosítása