HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2009.02.03. 07:46 Dagiszabi

Igazi Dízelmercim by SDAtti

Nekem is lesz egyszer egy igazi Dízelmercim!


Üdv minden fertőzöttnek, és azoknak akik ez után kapják el a vírust.
Az én fertőzöttségem, valamikor 12 éves koromra datálható.
Iskolából hazamenet megláttam az egyik kocsi beállóban  egy  igazi Dízelmercim !
Ekkor 1980-at írtunk. Az AUTÓ W123 240D volt.
Körbesétáltam, körbetapogattam ,megnéztem mennyi van beleírva a km órába.
Kijött a tulaj és elég morcos ábrázattal meg kérdezte: mit akarsz öcsi?
Én úgy elszaladtam , mint akit lopáson értek, vissza sem mertem nézni, de a látvány örökre megpecsételte a sorsom.
Megfogadtam, nekem is lesz egyszer egy  igazi  Dízelmercim!
Teltek múltak az évek, nősülés, fészekrakás, gyermekáldás, és közben cserélődtek a különféle szocialista autócsodák az udvarunkban.
1994 tavaszán, a hatvani autópiacon megláttam ŐT: W123 220D.
Rokonoktól a hiányzó pénz összekalapolása, és irány Gyöngyösre a Dízelmercim!
Öröm , boldogság ,megvalósult a gyerekkori álom.
A Merci kint aludt az udvarban , mert garázsunk akkor még nem volt.
Reggelre elég rendeset fagyott. Az ablakok körbe bederesedve, én kinéztem ,és gatyában már szaladtam is ki, és már indítottam is .
Az öreg kerregő egy izzításra beindult, azon a reggelen szerintem én örültem egyedül a –5 fokos hidegnek, az összes virágzásban lévő gyümölcsfa lefagyott.
Pár hét használat után olajcsere ,  és jött a fekete leves.
Meleg motornál alapjáraton az olajnyomásmérő , épp ,hogy kimozdult a 0 ból.
Egy öreg szaki megvizslatta és kimondta a rettenetes hírt : motorgenerál.
Én inkább a könnyebbik megoldást választottam, elcseréltem egy W123 300Dre, aminek a motorja jó volt , de a karosszérián már dolgoztak a lemezharkályok.
Eközben összeismerkedtem a környékbeli Merci mágussal ,aki autók behozatalával is foglalkozott.
Elkezdtem nála sofőrködni , és  a Németországban vásárolt autóit én hoztam haza .
Az egyik túra alkalmával a vásárolt autók között volt egy szép W123 200D.
Első pillanatban szerelembe estem.
Míg a 200D vámkezelése lezajlott, addig sikerült a háromcázdének új gazdát találni.
Sok éven át hűséges társunk volt a „barna” 200D.


A „barna” után még volt pár W123 ,a közben felépült garázsunkban, de akkor már a W126 felé húzott a szívem. 
 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr91919616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar-magyar szótár 2009.02.03. 08:21:07

Az alpógármester [Kenderes...] minden áron w123-at akart, Szegeden talált is egy ezüst taxit. Járó motorral tekintette meg, nem kérte eállítani, indítani, majd járó motornál írtak adásvételit, végül a nagyszerű vételt egy hmv-i étteremben ünnepelték meg, a parkolóban laza mozdulattal állította le az örökjárót.
Ami aztán nem indult be. Jó, a huzavonát nem részletezem, autómentővel egy dízelmotorszerelésben jártas nagycsókához vitték. Akik elhatározták, hogy nagy motorfelújít(tat)ás előtt egy bcsúkört mennek a Mercivel, mert mi az, hogy emsterek és nem tudják beindítani. Próbáltak mindent, oda-vissza adogatták az előbefecskendezési szöget 8ez barokkos pompájú skálán látható az adagoló rögzítőívénél) kegyszereket spricvceltek, húztákvonták kötélen 6 órán át nem tudták beindítani.
Azóta is rejtély, vagy a taxis évek óta nem állította le vagy van valami trükk, amit a sokatmegélt dízelmájsztró nem ismert. Ja, az autóban kb 1millió300ezer km volt, a második vezetőülés vasán fityegtek textildarabkák. A sofőrmöghötti ülésrész volt úgy kiülve, mint egy mezei autó vezetőülése.