HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2009.03.14. 13:20 Dagiszabi

A Legendewagen testközelből

30 éves jubileumi G PUR Edition

Sok cikket és képet lehetett az utóbbi 1-2 hónapban találni a neten a jubileumi különkiadású Geländewagenről, de hiába olvastam vagy 20 cikket, mindegyikben ugyanaz a pár apró információ morzsa volt amit a gyár kiadott valami sajtótájékoztatón és az a kb 10 kép amit a Dc media-n is meg lehet találni.
Számomra ezeknek a lényegi tartalma az volt, hogy lehet kapni 460ast újonan! Igaz modern dízellel, de mégis csak egy végletekig leegyszerűsített kőkemény verdát amit más már nem árul. Most vonatkoztassunk el az angol betegtől, mert az ugyan jól néz ki, de egy kupac szemét. Tessék csak végignyálazni a népíteleket róla.
Szóval ez az autó az egyetlen még élő istenkirály és van neki még egy óriási előnye: Csillag van az orrán!
Fülig szerelmes lévén a cuccba, nem elégített ki az a pár sajtófotó és a szinte egyetlen infó róla, hogy 280CDI motor van benne. El kellett menni megnézni, megtapogatni, belenézni az ablakon keresztül, mint gyerekkoromban, mikor azt néztük, mennyi van beleírva. Ofkorsz bele is raktam volna a seggem, de azt nem hagyták. Megnéztem, nem volt nyitva. ;)


Stuttgartba az új múzeumba kellett elzarándokolni, hogy szemügyre vegyem. Hálisten Svájctól nincs túl messze, és egyébként is fel kellett vennem egy köbméter Ebayen rendelt cuccot HerrTschiknél Möckmühlben. Rászántunk hát egy napot.

Nade elég a rizsából. Lássuk, mi fogadott minket.

 


Az első amit megállapítottunk, hogy ez biza nem új. Ezt már odaadták az újságíróknak pár körre. Volt már rajta pár húzás meg sárnyomok. Megmutatták neki a természetes élőhelyét mielőtt kirakták volna ide az állatkertbe.


Ettől mondjuk csak hitelesebb lett, de egy múzeumban kicsit érdekes volt. Igaz követtek el ott egyéb galádságot is autókkal. Ott vannak a legnagyobb kamurestaurátorok.
Kugyi a gittes vödörrel elbújhat mögöttük. Pl fogták a 126os coupe-t ami az autószállító teherautó tetején áll, ezáltal szinte csak az alját lehet látni és egy az egyben telibefújták alulról feketével. Kipuffogóstól, AC-pumpástól, alu lengőkarostól, tokkal vonóval. Még azt a kis táblát is ami a difin van és én is megtaláltam a Halálosztón .

 

Feladvány: sorold fel milyen motor van a képen látható autóban és milyen felszereltsége van, amit erről a képről látni lehet!

 

A második, az hogy valószinüleg megkeresték a 79-ben ott dolgozó törököket és megkérdezték: Te Mustafa, emlékszel még hogy kellett anno kikalapálni azt az ívet? Bocs, sarkot? Na... kéne még összeütni párat abból a 460asból. Hozdd a popszegecshúzót is amit elloptál 25 éve. Az ereszt is valahogy föl kéne rá kókányolni.

Konkrétan olyan prosztó megoldások hemzsegnek a verdán hogy hihetetlen. Az eresz tényleg úgy találomra van megfúrva és popszegecselve, a könyöklő és a középkonzol is a kárpiton kersztül baxott facsavarokkal van behányva. Stb....
Nem hiszitek?
Ezt nézzétek:



Végülis, ha belegondolunk ez cseppet sem von le az autó értékéből. Ha ugyanis Szibériában valamit szerelni kell rajta, akkor nem kell a műanyag patentokat keresni, meg félni, hogy lepattannak a hidegben, hanem elő a csavarhúzó, kombináltfogó, 10es 13as kulcs, drót, szigszalag kombóval és mehet a generál. Tök egyértelmű, hogy az a 4db kiálló csavar fogja az adott alkatrészt. Semmi trükk.

Egyetlen dologban csorbul a koncepció. (a CDI motorn kívül) Mégpedig, hogy ezt bizony már a 21. századi Marketingesek találták ki, hogy létezzen. Kellet kicsit adni arra, hogy messziről minél macsóbban nézzen ki. Föl a fekte alukerékkel és hogy színben passzoljon, fordítva kellett feltenni a gumikat. Ugyanis az eredet BFG a külső oldalon fehér feliratos. Az meg nem illett a kitalált dizányba.

 

Még szerencse hogy más részletbe nem nagyon szóltak bele, mert tök hülyék a műszaki dolgokhoz. Csak azt a kúva CDI-t nem tudom megbocsátani nekik.
A vorkammersaugdiesel még csak OK. Az való egy terepjáróba, mert nincs rajta gyújtás és elmegy a víz alatt is. De ha már erről lemondunk, akkor valami kompjútermentes V8.
Én azonnal átépíteném M117-re és K-jetronicra. A CDI motort meg piacra dobnám az árát meg Utalnám az Old Man Emunak, vagy a Trailmasternek. Esetleg jutna a Mickey thompsonnak vagy a Simexnek, na meg talán csurranna csöppene a Mile Markernek is. Meg Cuccolósnak mire becsövezné a hidraulikus csörlőket.

Megy a csóróálmodozás...
A magyar rögvalónál maradva (Csikós után szabdon) inkább ezt néztem ki magamnak gyorsban:

 


650be hirdetik, két év múlva veterán és M110 van benne, gyönyörű vaj kockásbelső és hosszú. Nem is kéne jobb.
Csak előbb be kéne fejezni a Halálosztót, a Miami Weisst, a Piroskombájnba vissza kéne építeni a turbót, meg beletenni a klímát, ja és a Kata Samurai-át is atomjaira kéne szedni aztán műanyagbódét rá.


Kanyarodjunk vissza kicsit a Múzeumhoz.
Találtam ott még kettő G-t. Az egyik egy rendeltetésszerűen használt darab. Egy mindenféle Offroad túrát megjárt darab. Egy 290GD.
Na ez még egy reményteli gépsárkány. Krézidízel ugyanis ebből a blokkból már csinált ingencsak figyelemreméltó erőforrást. Ezen kívül a 290esek kicsit olyanok mint a PUR edition. Létezik viszonylag fiatalabb is belőlük, mert 2001ig gyártották és a köztes 461-es széria gyermeke. Ami azt jelenti, hogy modernebb a műszeregység meg pár dolgog, de alapvetően megmaradt munkagépnek. Mind a belseje, mind pedig a hajtása. Ez ugyanis a régi konvencionális, kapcsolható összkerekes verzió puritán belsővel. Egy utolsó túlélője egy eltűnni látszó kornak.

Aztán volt ott még egy 230GE is. Azon a részen ahol a hírességek autóit is bemutatták. Mint pl Lady Di Sl-jét. A 140-esét nem láttam. Pedig kerestem :)
Az Sl mellett viszont ott ált a bucsus G akváriummal a hátán.
Igen, a jólismert II. János Pál integetős autója. Nem is tudom mire hasonlít jobban, egy templomra vagy egy kórházra?
Még a belső kilincs is aranyozott és minden fehér bőrrel van bevonva, De ez valahogy a sík papundekli ajtókárpiton elég visszás számomra.

 

" />

 

 

 



Levezetésképpen még egy két kép:

 



Azért van benne magyar alkatrész is!



HerrTschikkal meglestük az összes érdekes autót alulról is. Ennek a biztonsági őrök nem nagyon örültek, főleg mikor a W100 alá feküdtem be. Nem sokon múlt, hogy ki ne
hajítsanak. Főleg hogy ugyanaz az őr kapott el ott is aki már egyszer ránkszólt, mikor a gyerekeknek kirakott kurblival ellátott eaton kompresszornak teszteltük a maximális fordulatát. :)  Még szerncse, hogy majdnem minden teremben más őr volt.

 


Azért gyönyörűek, nem?
Főleg a részletek. De sajnos csak az autó részleteivel szolgálhatok. :)



Végül arra jutottam, hogy egy G az kell. Nincs mese. Andersen meghalt.
Nagy álmom volt a C126 Widebody. Az már alakul. A következő ez lesz, utána már csak egy w140 600SEL kell. Mert az M120 az egy olyan kincs mint az M110. Anélkül nem élet az élet. Ha a legújabb Pagani Zondában is megfelel még, akkor talán nem olyan rossz.
Hú.... Asszem van még miről írnom...
De nem most.

 

10 komment

Címkék: mercedes g edition muzeum legendewagen geländewagen pur


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr561001567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.03.14. 13:50:56

A megfejtés: C126 M117-es blokkal (az anfahrmomentabstützung-ból látszik), tehát 500 vagy 560, szintszabályzóval, sperrdiffivel. Mit nyertem? :D

Dagiszabi 2009.03.14. 13:57:43

@Mr. Cool:
Nyertél. És mivel te vagy az első megfejtő, kapsz egy 17es BBS RS felnit és egy svájci csokit! ;)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.03.14. 14:04:02

Kérhetem a világ legstricisebb csokiját, ami mellékesen a kedvencem? Goldkenn-t! ;)

Dagiszabi 2009.03.14. 14:27:06

Ha találok...
De kérni kérheted :)

Dagiszabi 2009.03.14. 14:37:59

Ja, és a kipuffogóról látszik, hogy elsőszéria, tehát kizárásos alapon 500as. :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.03.14. 20:10:18

Jól gondolkodik kend, egy 6kilós bálna meg egy ős-G kellene, de nagyon. Majd szólj, ha ott tartasz, menjünk együtt shoppingolni, hátha lesz mennyiségi engedmény.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.03.14. 20:11:02

@Mr. Cool:
Na jó, jó, de Reiserechneres vagy nem?

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.03.15. 07:43:42

@malenykij polgar: Ki ne hagyjatok, ha mentek a G boltba! Egy hosszú zwoachtzig GE nekem is hiányzik a gyűjteményből! A bálnát passzolom, inkább egy boxer a stuttgarti szomszédtól ;)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.03.20. 21:16:33

Jelentem Szabi újra Magyarföldön van, és megkaptam a Goldkenn-t! Na meg a BBS RS-emet! ;)

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.05.28. 23:35:08

üdv. két dolog lenne itt, amit megemlítenék:

a PUR ha jól tudom Worker, legalábbis nagyon úgy fest, mint ezek:

http://www.pbase.com/flydutch/w461_worker

már 3 difis, ha jól értelmezem a műszerfalat, szóval nem olyan, mint a korábbi 461. hogy katonáék mit kapnak mostanában, arra egyre kíváncsibb vagyok.

más: egyszer már rákérdeztem, hogy elérhetők lesznek-e újra a g újjászületéséről a képek a youngtimers.hu weboldalon. akkor azt a választ kaptam, hogy adatvesztés történt, de folyamatban van a pótlás. sajnos a képek azóta sem elérhetők. várható ebben változás, vagy adjam fel a reményt? köszönöm.