HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2009.03.16. 14:47 Mr. Cool

Hűtőcsere

Rendhagyó módon egy kép nélküli poszt, hamarabb végeztem a melóval, mint fényképezni tudtam volna. A lényeg, hogy az 500-as már egy ideje nyugtalanítóan melegen járt (100° C körül és felett) és már eléggé idegesített. Kapott gyári termosztátot, gyári viszkót, de csak nem akart javulni. már a hűtőt is megpucoltam, mert a klímakondenzátor meg a vízhűtő között vastagon állt a dzsuva. Persze, hogy nem lett jobb utána, csak egy kicsit. Ekkor már biztos volt, hogy a hűtő lesz a hibás, vettem is egy újat pár hónapja, azonban kedvet nem adtak a cseréjéhez, ezért megvártam az erősebb tavaszi napsugarakat, amik most szombatra hozták meg az ihletet. Kicsit paráztam a váltóolajcsövek hollandijaitól, de nem okoztak problémát, megindultak szépen. Szóval viszkó a ventillátorral együtt lecsavaroz, légterelőlemez levesz, víz leenged, olajcsövek levesz, hűtő ki, majd sordított sorrendben vissza. Hűtőfolyadékkal feltölt, indít, termosztát nyit, hőmérő bámul. Ja, hűtőfolyadékszint beállít! Sikeres volt a dolog, sőt, túl sikeres, mert a termosztát nyitása után a vízhőfok beállt 80fokra, illetve kicsit alá. A gyári bimetálos helyett vásárolt bimetál nélküli viszkóval állandóan megy a ventillátor, nem csak 105fok felett, így kicsit túlhűt. De sebaj, legalább nehezebben melegszik meg a nyáron majd, autópályás üldözések után! :) Most már csak le kell zöldkártyáztatnom (a 6 hónapos téli pihenő alatt lejárt) és kezdődhet számára a szezon! Persze addig még vannak apróságok, mint tavaszi nagytakarítás, a felniken a polír felfrissítése. Közben a többi autó is fejlődik, a kéziváltós "új" felnijei már polírozáson vannak, a páncéloshoz megrendeltem az anyagot a szőnyeghez, szóval haladnak a dolgok, nyoma sincs a tavaszi fáradtságnak!

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr321005525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.03.17. 09:37:04

@AtoszMester: Ha visszamész a blog első posztjaihoz, megtalálod. Ezüst 500SE.

Tank84 2009.06.14. 20:49:55

Nekem kiforrt kb 2-3L víz a túlnyomás hatására. (W124 91es 3.0L) Nekiláttam a vizsgálatnak:
Termosztát főzés => forráspontnál nyílik 1-1,5 cm-re, ez jó? Mert a kocsi "owner manuál"-ban az van írva, hogy a víz kb 130C-nál forr a hűtőrendszerben.. Na akkor jött a hütőfolyadék refuel, légtelenítés, majd végül a motorsütés. => nem kapcsolt be a 2db "viszkót" ha jól értettem (hűtőventilátor). 45 percig melegítettem a motort folyamatosan.. Leállítottam a motort, majd 2 percre rá újra elindítottam => egyből hirtelen nagy pörgésbe kezdtek a ventilátorok (ami még sípolt is). Most akkor mi van? Azt tudom, hogy (egyes?) autókban több fokozata lehet ennek a ventilátornak. És ha jól emlékszem mintha lenne is neki.. de nem tudom mi az igazság! Vagy ez így volt OKés az egész?