HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2009.05.22. 10:33 Dagiszabi

Elektronika? Kell az nekem?

by Imikeee

A történet szereplője egy 1997-es gyártású w140 S 300 Turbodiesel „bálnamerci”.  Ez már egy utolsó szériás modell, amibe a OM 606.961-es motort tették, ami megtalálható a w210-es E osztályos Mercedesben is.

 

 

 


 De most nem is ez a lényeg hanem az  5 sebességes  elektronikus automata váltó (722.6) , amit tudni kell róla a történet előtt, hogy ennek a váltónak már elektronikus vezérlése van és ha valami gond van vagy vész módot kapcsol vagy indítás tiltást csinál.
 


A történet nagyon egyszerű, beugrottam az egyik boltba vásárolgatni egy kicsit, majd gyanútlanul bepakoltam a kocsiba, beülök, izzítok, fordítom a kulcsot…csend. Még az önindító se teker.  Ezt hirtelen felindulásból eljátszottam vagy 10szer..semmi :)  Riasztóval is játszottam, akkusarut is levettem, de semmi reakció. Gyors telefon.. már jött is apám menteni, kötél rá és hazahúztuk. Még jó hogy csak pár száz méterre az otthonomtól hagyott cserbe.  Első lépésként rákötöttem a  diagnosztikai rendszerem és  ki is írta szépen hogy EGS (Electronic Gearbox System) control unit  error.  Vagyis  Elektronikus sebességváltó rendszer vezérlő egység hiba.  Valószínű  azt hitte hogy sebességbe van, így letiltotta az indítást. Gyors telefonálgatásba kezdtem, jelzem péntek késő délután volt, biztos mindenki örült nekem :) Így ezúton is megköszönöm a segítséget mindenkinek aki próbált segíteni. Kibontottam az egységet, hogy a számát lelessem, meg reménykedtem benne hogy szét lehet szedni magát a kis dobozt is. A w140-ben ha szembe állsz az autóval , akkor  bal felső sarokban lévő műanyag fedél alatt található. Van ott még izzító relé, ASR/ABS vezérlő..stb. 


Most hogy már az első szívinfarktuson túl voltam jöhetett a következő, amikor  megtudtam az új egység mennyibe kerül, ez  155 ezer jó erős magyar forint.  Na itt még átharaptam a szék lábát, de túltettem magam rajta, és  az egyik barátom ajánlott egy srácot akinek épp van is ilyen meg eladó is meg olcsó is :) De csak pár nap múlva tudtunk volna találkozni. De addig se tétlenkedtem, a régi elektronikát szétszedtem, átnéztük, megdelejeztük és láss csodát..működik.  

Na de  nem hagytam annyiban a dolgot, és hoztam hozzá egy másik vezérlőt is, amit felprogramoztunk az autóhoz. Így most van egy „tartalék” a kesztyűtartóba, így ha még egyszer szórakozni mer, már cserélem is ki ? Engem nem hagy ott sehol még egyszer mert körbelocsolom benzinnel és alágyújtok :)
 

17 komment

Címkék: mercedes bálna elektronika youngtimer w140 egs


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr951137037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mercurius 2009.05.22. 13:53:45

minta zatom úgyszopol!

vegyél motorvezérlést, meg ablaktörlővezérlést is! Asszem, hogy ilyeneket mellékeltek is hozzá nem? Nézd csak meg az izzócsomag alján!

arthur877 2009.05.22. 16:11:07

Ilyenkor miért nem lehet egyszerűen egy kapcsoló kattintásával mindent kikapcsolni, és haza/service-be menni mint egy ócska Wartburggal...?

Imikeee 2009.05.22. 16:23:36

@mercurius :

Motorvezérléssel nincs gond, az ablaktörlő vezérléssel se (esőszenzoros is), hanem a fényszórótörlő vezérlése egy halom selejt..
Arra kell még csinálnom egy külön vezérlőt :)

Jah és az ízzító relé adja meg magát időnként.

46Laca 2009.05.22. 17:04:31

Mester!

Azért azt a "megdelejeztük" részt egy kicsit részletesebben is megírhattad volna...

Imikeee 2009.05.22. 17:19:14

Arról is lesz egy post majd csak összevonva az izzító relé javítással.

widerstand 2009.05.22. 17:47:58

Üdv az Uraknak.
Én Bimmeres vagyok, nem Mercis, de szeretem ezt a blogot nagyon. :) (ennyi volt a beetetés)
Egyik haverom Galantjában fosott be egyszer a vezérlő, általában az elektrolit-kondik a ludasak...

kkn 2009.05.23. 00:33:09

Kötél rá ...

Még jó, hogy nem messzire mentek, az automaták kezelési leírásában kiemelt pont, hogy nem vontatjuk az ilyen autót sem üresben, sem sehogy.

Imikeee 2009.05.23. 12:12:21

@kkn:

Igen. Például az automata váltós Suzuki Swift kezelési könyvébe benne van hogy semmilyen körülmények között nem szabad a vontatni.

De a Mercedes könyvébe benne van, hogy 50km-tert lehet vontatni maximum 40km/h sebességgel.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.05.23. 15:05:39

@Imikeee: Sőt, ha barátunk tudná, hogy az MB automatával szerelt vasakat még be is lehet húzni! ;)
Bírom a tudós észosztókat, akik a halat akarják úszni tanítani...

Dagiszabi 2009.05.23. 17:43:09

@widerstand:
Én meg ortodox Mercis vagyok, de csak neked bevallom, vannak Bimmerek is amik khúrvára bejönnek.
A 7esből mindegyik, a 635CSI, az új egyes, meg az M3-asok nagy része, meg az M1. Csak benzines legyen.

Dagiszabi 2009.05.23. 17:43:53

@Mr. Cool:
Senki nem születik okosnak. Így legalább tanulhat belőle mindenki.

widerstand 2009.05.23. 19:11:11

@dagiszabi
amúgy a kondikkal volt a baj?
mellesleg 6ost hajtok pont. :)
csak nem 35, hanem 28.
amúgy fogalmam sincs hogy mehet egy régi SEC, én már a 635-ös CSi-től is dobom a hajam, pedig nagyon más kategória, bár ez csak a saját véleményem.
napersze. mondjuk én örömautós vagyok, nem streetracer.
w

Dagiszabi 2009.05.23. 20:17:23

@widerstand:
Nemtom mivel volt a baj, Imikee írta a postot, én csak felraktam. Ilyen klubos kalákában nyomjuk ezt a blogot.

Én meg 635-öt nem próbáltam még. Az 500SEC viszont érzésre nem megy annyira mint ahogy az ember gondolná. Az sem egy streetracer autó. Inkább egy gyors túraautó. Alias Granturismo.
Azért a mai jobb motorizáltságú átlag autókkal lazán felveszi a versenyt. Csak nem arra való. Az automata váltója sem igazán támogatja az ilyesféle dolgot. Lehet vele szépen pályázgatni, krúzolni, úgy hogy mindig van tartalék.

t230e 2011.03.27. 00:46:05

Az én szervizkönyvemben is 40 km/oras vontatas all az automata valtos resznel.

szódás1 2012.01.13. 22:11:52

Segítséget szeretnék kérni.Egy E 300 TD motort szeretnék beépíteni egy régi Merci teherautóba.Van-e köztetek az elektronikájához értő ember,aki elmondaná,mit hogyan kell kötni,hogy működjön a teherautóban a motor.Előre is köszönöm!