HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2009.07.14. 19:56 Dagiszabi

Bye bye Busz!

Bye-bye Busz

by Zaba


Ez a busz elment...



...mert a buszoknak már csak ilyen a természetük. Nehezen, majdnem fél év küzdelem árán, de végre sikerült eladnom a 'Buszt'. Rám jellemző módon, pont addigra, mire már a sajtóban is megvan a mi együttélésünket lehetetlenné tevő rendelet kritikája
De már mindegy, ha nem is fél éve, de jó ideje, eldöntöttem, hogy mennie kell. Erőmnek megfelelően lapátoltam bele a pénzt, melyet, mint végül kiderült, nem hálált meg. Ennek mondjuk oka volt az előző tulaj DIY hozzáállása is: de Sanyi mester keze és az én pénztárcám kevés volt ennek a visszafordítására.

És bár ilyet csak a hülye csinál, én mégis kiszámoltam, mennyibe került nekem naponta és kilométerenként:
1 nap mercizés: 1363 Ft
1 km mercizés: 65 Ft
A fenti összeg az összes költség (a vételártól az izzócseréig),  mínusz az eladási ár.
Ki-ki döntse el, ez drága-e, vagy drágább-e mint egy fiatalabb autóval együtt élni.

Végigcsináltunk együtt bő 22 hónapot. Beletörődtem, hogy ti adtatok neki nevet: ezért lett 'Busz'. Elvitt minket szerte szét az országba, sőt a labancokhoz is, és velünk volt életünk két legfontosabb útján: ő volt az esküvői autónk és hazahozta a fiunkat a kórházból. Vele lettünk Család, talán egy limuzinnak ez a legszebb feladat! Pannim mégsem csak ezért mondja, hogy ezt az autónkat szerette a legjobban. Ha pedig egy nő szívéhez is így közel tud férkőzni, akkor annak oka van: úgy gondolom tehát -bár kaptam érte hideget-meleget a társaságból- ez mégiscsak egy jó autó.

Az autó eladásáról, mint tapasztalatról az alábbi örök igazsággal szolgálhatok: Egy autón mindig buksz! Ugyan kivakartad a szarból, de ha többért árulod mint vetted, akkor szemét diler vagy, ha épp annyiért, akkor elmeháborodott szemellenzős barom, ha kicsit olcsóbban, akkor álmodozó, ha pedig a családi kasszát veszélyeztető deficittel akkor egy nehéz alkupartner. Én mindegyiken végigmentem, és az elmúlt fél évet nem szeretném sokszor megismételni.

Túl vagyok tehát rajta, engedem a kezét, izé a kormányát, hogy az új tulaj eltűnjön a naplementében, mint Charles Bronson a Volt egyszer egy Vadnyugat végén
... Peter Fondával a másik lovon.
És indul az új projekt: Találjunk nekem egy 200E automatás-klímás-tetőablakos-MOPF1-zöldplakettes autót. Olcsón jót, de nem kell rögtön a jövő héten.

3 komment

Címkék: mercedes busz zaba youngtimer 190d


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr331246402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dagiszabi 2009.07.14. 20:31:40

Két dolog kimaradt:
1. Eladási ár
2. Miért is lett Busz a neve?
Erre mondjuk válaszolhatok én is. Mert olyan szíp BKV kék színe van neki! Ami persze nem gyári.
Bocsi ;)

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2009.07.15. 09:27:25

1. Az eladási árról annyit, hogy a javítgatásokkal együtt nagyjából másfélszer annyit buktam vele, mint amennyiért két éve vettem. Nekem sokat.
2. Nem ennyire egyszerű: Busz azért lett, mert kék, dízel, négy ajtós, és 90%-ban Budapest közig. határán belül közlekedett.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.07.15. 10:25:04

@Zaba:

1. 65Ft/Km? Tehát az üzemanyagktg kb 3-4szerese....hány össz km-en?
Hát ja ezek a ráfordítások a következő 100e km-en hozták volna vissza a pénzt...így csak bukó...sőt inkább tanuló!
De mindez legalább diszkontkivitelben: még mindig jobb egy 190D árán és javíttatásán bukni másfélszerest, mint mondjuk egy 2,5 millás bálna kupén!

2. Felejtsd is el és irány Nyugat!