HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2009.08.29. 20:03 Benyás

Most akkor mi hülyék vagyunk?

Mindig ez a kérdés motoszkál a fejemben, amikor olvasom az ehhez hasonló írásokat.
Tévedés ne essék, nem a Suzuki(s)-jelenségről van szó, nem is az autóhitelezéssel kapcsolatos buktatókról, megénekelték azt már épp elegen.

Hanem az újautó-hitel-nagybukta spirálon túlmenően az a kérdés, hogy mi indít embereket arra, hogy egységnyi pénzmagból kompromisszumot kötve megvegyék a kisebbet (értsd: kevésbé biztonságosat), a kevésbé felszereltet, a kevésbé jól menőt.

Amikor ugyanannyi pénzért lehetne mondjuk nagyobbat, extrásabbat, urambocsá' erősebbet is venni. Igaz, nem újat. Igaz, nem garanciálisat. De ha már kompromisszum, akkor én inkább ilyet kötök, mint olyat.

Jómagam mindig is az a fajta voltam, aki nem az ésszerűség mentén próbált autót venni, ezt be kell valljam. (standard feltételek a keresőben: benzines, 3000 ccm felett) Vadászat alkalmával az új autók eleve ki voltak lőve, az amortizáción felül a riasztó értékvesztési adatoktól sosem tudtam elvonatkoztatni. Lásd a hivatkozott iromány, ahol a tulaj mind a négy alkalommal bukja az újautó árának felét, átlag 3-4 év alatt. (a finanszírozási költségeket nem számolva) Egy használt vásárálásánál ott az előny, hogy eleve nem tudsz akkorát bukni a dolgon, ugyanannyi pénzért kaphatsz egy jobban felszerelt, nagyobb, stb. autót. Másrészt ott a rizikó, a magyar népi hagyományok szerinti óratekergetős és szervizkönyv-buherálós gyakorlat miatt szinte csak abban bízhatsz, amit ismersz. Lehet, hogy nekem eddig mindig mázlim volt, de használt vételkor sose sikerült még mellényúlni - na jó, a Szürkével igen, de arról eleve tudtam, hogy szar.

És hogy miért írom le ezt? Mert a nálam (és sok ismerősnél is) bevált autóvásárlási szokásaim miatt már sokszor hülyéztek le, én meg nem értem, miért. A póruljárt Suzukis kolléga esetét olvasva meg végképp nem értem.

21 komment

Címkék: vélemény


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr51347077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.31. 14:42:18

A legutóbbi 3 autóm újonnan lett vásárolva, amin elég sokat buktam. :s
Viszont az mindig kárpótolt, hogy van rá garancia, de szerencsére soha nem kellett igénybe vennem. :)
Viszont egy MB youngtimerre nagyon fáj a szívem.

langolier 2009.08.31. 15:42:07

Még sosem volt saját autóm, cégautóval járok, de egy biztos, ha egyszer saját autót kell vennem, nem fogok újat venni. 1-2 éves alig használt autót kell venni!

Meg persze egy Merci kabriót! ;-)

Ádán 2009.09.01. 10:32:44

Szerintem a Suzukis történet egy kitalált, eltúlzott mese volt, hogy pár embert felébresszen, és tanuljon más hibájából. Nekem leginkább ott lógott ki a lóláb, amikor azért vett újat, hogy legyen benne ABS, CD és adtak téli gumit. A CD és téli gumi aprópénz a veszteséghez képest...

Én is cégautóval járok. Nagy, jó, kényelmes, praktikus, megbízható, de nagyon unalmas. Alig várom, hogy új munkám legyen, és vegyek magamnak egy W124 vagy W126-ost. :)

De az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a méret és a biztonság között nincs ilyen egyértelmű összefüggés: "kisebbet (értsd: kevésbé biztonságosat)". Nem a Yiangling Landwind-re gondolok, mert talán olyan balek nincs Európában, aki megveszi. Láttam egy töréstesztet, ahol a nagy, de öregebb Volvo 960 kombi és a kicsi, de fiatal Renault Modus ütközött egymással. Meglepő az eredmény. www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

Hogy legyen MB youngtimer is tesztelve, itt egy másik törésteszt. :)
www.youtube.com/watch?v=CSEl2ueCATs

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.09.01. 22:46:37

@Ádán:

Osztom a véleményedet a céges autók ügyében: én is azzal járok és unalmas!!!

Habár én már betáraztam mellé egy szép 24est, mégsem tudok nyugton lenni... :)

Egyébként én sem támogatom az új autót, ha privát használatra nézelődik az ember; egy (nem mindegy, hogy hogy) használt autóra, mindenképpen klasszikus modellre voksolok, aminél a jó felszereltség/motorizáltság mellett legalább olyan fontos nekem a megkíméltsége és a "nem-elhasználtsága".

Ádán 2009.09.02. 09:51:36

@Herr Tschik: Engem is csak az tart vissza a vásárlástól, hogy szinte biztos, hogy pár hónapon belül más országban leszek, pl. Magyarországon. Ott pedig ha üzembe helyez az ember egy 124-est, akkor fizetheti az ár sokszorosát a regisztrációs adóra. Pedig itt láttam pár szép autót 250-300 ezer kilométerrel, és máig vezetett szervízkönyvvel.

Ádán 2009.09.02. 10:39:24

@Herr Tschik: Belgium. Jól emlékszem, hogy te vagy a németországi beszerző a klubtagoknak? :)

Ádán 2009.09.02. 11:10:02

Nagy kár, hogy Magyarországon nem lehet egy rendszámot használni több autóhoz. Ezt megtanulhatnánk Ausztriától
belsoseg.blog.hu/2009/04/28/mercit_csak_tiszta_forrasbol

Benyás 2009.09.02. 14:35:56

@Ádán:
Herr Tscik ist ein Transporter :-)

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.09.03. 08:11:52

@Ádán:

Jól!

Itt is lehet kamillázni, 124esek, 126osok 3-6 évesnek beillő állapotban. Bár, az árak sem esnek már...

Ádán 2009.09.03. 10:36:17

@Herr Tschik: Hol az az itt? :)

Hát igen, asszem most kéne bevásárolni, mert olcsóbbak nem nagyon lesznek. Érdekes módon, a hasznaltauto.hu-n még mindig sok 124-es van százpárezer kilométerrel. Otthon ritkán megy 200 000 fölé...

langolier 2009.09.05. 22:36:51

@Benyás: Hehe. Annyira nem kockás a hasa! :)

Rocky190E_2.6 2009.09.07. 13:06:30

Igen mi hülyék vagyunk,de legalább boldog hülyék!:-)

Ádán 2009.09.07. 13:35:09

@Rocky190E_2.6: Nekem is jobb kedvem lett, hogy az előbb kipróbáltam egy eladó 124-es E220-at. :)

Lowtyo 2009.09.07. 13:47:08

ja
fiktív volt a sztori
új autó vásárlásnak is van értelme
- papa vesz egy zsír autót és 20 évig használja, garázsba tartja, néha megy vele unokákhoz, mittomén
- gazdagcsávó vesz egy új mercit használja 2-3 évet és beszámíttatja ismét egy újba. havi 80-100 ezerért folyamatosan új autója van
csakhogy a többség sajnos a belinkelt poszt szerint alaposan pórul jár
én se vennék új autót, de buktam én már sok pénzt használton is. ha jól összeszámolom 10 év alatt kb. egy patyolat 124 árát.

apamacko 2009.09.07. 14:35:40

Üdvözlet!

A sztori kitalált! több mint tíz éve dolgozom viszont (nem suzuki) értékesítőként, innen a sztori alap tapasztalata!
Amúgy majdnem a köreitekbe csöppentem de (bocsi!) nem W124 lett hanem egy SAAB9000. Talán ezért még nem csaptok agyon :-)
A posztban itt leírt jobban felszerelt, kényelmesebb, masszívabb de akár öregebb autó vétele okán lett nekem is a SAABrina.
De ezt a poszt végén update-ként már leírtam.
Jó munkát, szórakozást és autózást nektek!
(ha nem Magyarisztánban lennénk, azért egy W124 230CE azért a garázsba invitálnék még)
Belgiumban meg tényleg ilyen kincsek vannak ezer Euro környékén?
Sajnálom hogy csak névleg vagyunk az EU-ban :-(

Ádán 2009.09.07. 15:54:02

@apamacko: Sejtettem, hogy kitalált. :-)
Ma megnéztem és kipróbáltam egy majdnem olyat, amilyet írsz. Nem 230CE hanem kicsit újabb 124 E 220. :)
fr.autoscout24.be/Details.aspx?id=164182898 Nagyon szép.
116 000 km van benne, úgyhogy drága volt. 2900 euró. ;-) Ennek az átírása Belgiumban 86,70 lenne, mert "fiatal" autó. 15 év fölött egységesen 61,50. Eddig szép, csak sajnos itt sincs kolbászból a kerítés, úgyhogy az éves adó erre 450 euró...

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.09.08. 08:56:45

@Ádán:

Te, ez a 220as kópé még német viszonylatban is olcsó!

Ádán 2009.09.08. 22:48:32

@Herr Tschik: Akkor mit szólsz egy bőrös kupéhoz 1500-ért? ;-))
fr.autoscout24.be/Details.aspx?id=165005904
fr.autoscout24.be/Details.aspx?id=164875175
fr.autoscout24.be/Details.aspx?id=162528032

Van még itt valami furcsa szerzet. Kereklámpásított 124-es.
fr.autoscout24.be/Details.aspx?id=164936826
Asszem, viszonylag egyszerű lehet átszerelni. Otthon láttam egy temetői autót, aminek a műszerfala és elöl a belseje szintén 124-es volt, de az eleje 210-es.

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2009.09.17. 11:46:44

@Ádán: Hát, elég ocsmány hangyász orra lett szegénynek. Kár érte

Benyás 2009.09.17. 12:23:01

@Zaba:
ráadásul SL-ről való az első lökös...broááááf