HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2009.09.16. 06:26 Dagiszabi

Túl az első 600-on

by Zaba

No nem S600-ra gondolok, hanem gondtalan kilométerre az új autómmal.

Mint már tudjátok, sokadik nekifutásra sem találtam számomra megfelelő W124-est. Az a kb. 15 autó, amit élőben megnéztem, meg a többi aminek Ti jártatok utána, mind kehes volt valahol. Volt persze olyan is, amit a vizitem után, beadtak egy kereskedésbe, és 75000-rel visszatekert órával árulják azóta is - persze, kinek nem gyanús egy 20 éves merga pont 174900 km-rel!?

No, de nem is erről akarok szólni: mindenféle nyaggatás és gondolkodás után, bizonyos mértékben igazat adva a többség véleményének, megvettem egy 1998-as S202 C180T-t (az első C kombit).



Az úgy volt, hogy egy vasárnap reggel arra ébredtem, hogy nem mehetek le úgy a Kunságba, hogy nem láttam előtte még ilyen autót közelről, és még csak nem is fogja a kezemet senki. Ezért aztán kiszaladtam a FAP-ra (itt láttam a fent említett '24-est is újra). A 'tanulmányúton' rájöttem, hogy az az autós szaklapokban nyomtatásba került, és a neten is több helyen fellelhető kritika - miszerint az első C limuzinjainak csomagtérajtaja nagyon pici - igaz. Sőt, nem csak pici az ajtó, de a csomagtér is nehezen rakodható, amorf és lapos a W201-hez képest. Ott, ha át is kell emelni a tárgyat a hátfalon, egy nagyjából hasáb alakú tér áll rendelkezésre, a csomag forgatható még bent is. A W202-ben mindenféle dudorok beállnak a térbe és az egész befelé szűkül.

Arra rájöttem már korábban, hogy a feltételrendszeremnek megfelelő '24-hez úgy tűnik nincs elég pénzem, illetve a jelenlegi magyar valóságban olyan autó, amit akarok, tulajdonképpen nincs is. Így hát rávettem magam, hogy ismét körbejárjam azt a C kombit, amivel hetek óta szemeztem, egy ráadásul pesti verdát. Benyás kollégát is kicsalogattam, hogy nézze meg, hiszen ő mégiscsak egy ugyanilyen kasztnit (is) vezet, ha kétszer ekkora motorral is. Ő is rábólintott, meg Sanyi mester is. Igaz, Sanyi már csak akkor látta, mikor elhoztam, s ha nem is mondta, hogy jó lesz ez, de legalább nem fikázta sárba.

Szóval szeptember eleje óta birtoklom, kaptam rá nyári gumit, levizsgázott, zöldkártyázott és tankolgatom szeretettel.

Ami tetszik:

    * szép a színe (női szempont),
    * csöndes,
    * 11 éves létére is újautó érzeted van benne: a 'busz'-nál már nem 100%-os indexkar itt olyan, mintha én mozgatnám először.

A motorja:

    * baráti, 9 l alatti fogyasztással viszi az 1410 kg-ot,
    * de alacsony fordulaton nyomatékszegény, kb. 2000 rpm-től húz tisztességgel,
    * 130-nál 3500-at pörög.

Ami nem tetszik:

    * keresztben keskeny a csomagtér a kerékdobok miatt,
    * a szellőzés kevésbe hatékony a 201-hez képest (és nagy a különbség a klímaüzemhez mérten); lefele állításkor is felpörög a ventilátor egy picit,
    * számomra fura, hogy az ajtókat elindulás után automatikusan zárja, de feloldani csak a vezető oldali ajtó nyitásával, vagy a gombbal lehet,
    * nincsenek a (klasszikus mercedes-es) váltást segítő rovátkák a km-órán,
    * erős napfénynél a lámpakapcsoló jelei pont a külső "villaszippantó"-tükörre vetülnek, ez bezavar a sávváltásba. A tükör beállíthatósága rossz: minden a helyén, mégis sokat látok a kocsi oldalából.

Ami gond van vele:

    * itt-ott javítandó felületi rozsdák alul (lengőkar és hosszborda),
    * olajsaras (de hibátlanul működő) difi,
    * szilentek, gömbfejek,
    * egyik lámpabúra kavicsos,
    * jobb hátsó ablak melletti kédereket helyükre kell tenni,
    * a bal ablakmosóspricni inkább a motorháztetőt mossa.

Az esztétikai kifogások:

    * kiégett izzó a fűtés egyik tekerőjében,
    * kézben maradt levegőbeömlő-állítópöcök,
    * lejáró ajtóbehúzó,
    * és a könyöklő nagyon hiányzik (még...).


Úgy érzem tehát, hogy a segítségetekkel ésszerű kompromisszumot hoztam: egy "fiatal" és jól kihasználható Mercedes-Benz tulaja lettem: az egyhetes családlátogatást a pici összes holmijával megúsztuk a roló alá majdnem beférő cuccmennyiséggel. Drukkolok, hogy csak ennyi gondom legyen vele még jó sokáig és bízom benne, hogy a Ti is megbarátkoztok a típussal, mert az első példányok már ebből a C-ből is 16 évesek, lassan ez is youngtimer lesz.

4 komment

Címkék: zaba autóvásárlás youngtimer mecedes s202 c180t


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr121384939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.09.16. 18:27:41

Gratula Zaba, csak győzőtt a józan ész: kombi.
Pár észervételem volna azért, építő jelleggel:

1. A gyanúd megalapozott. Van még 20 éves Merga alacsony km-el, de nem abban az ársávban, ahol nézelődtél. Jól tetted, hogy nem ugrottál bele valami szharba-fhosba.
2. Tankolgatod? A 600km alatt max 1-szer tankolhattad... Mindig tankold teli! Takarékoskodni úgy kell, hogy nem mész feleslegesen. De a telitank mindig biztos pont, főleg télen, gyerekkel!
3. Alul nem húz, de 2000-től igen? Mi neked az alul??
4. Benyás gépe inkább 3x akkora... :)

Egyébként nem vészes, amiket a hibalistán felsoroltál, szépen kipiálgatod őket, és lehet vigadni!

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2009.09.17. 11:17:19

2. Tankolás: túl vagyok a harmadikon, de csak ez utóbbi volt telitank.
3. Alul nem húz: kérdezzük meg Stern-t, ő is kipróbálta már. Amúgy volt már az, hogy 1500-2000 között kellett odalépnem neki, akkor gondolkodott egy ideig. De, mint írtam 130-ig tudom mit forog: én ugyan nem fogom kinyomni a szemét.

Így újraolvasva elnézést a sok 'is'-ért.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.09.17. 13:25:42

@Zaba:

Az alul-nál arra próbáltam célozni, hogy benzinmotornál 3000-ig van az alul.

Ádán 2009.09.21. 13:36:31

Már egy 202-vel is be lehet kerülni a youngtimer-ek közé? :-)
Egyébként nekem is tetszik a kombi. Valahogy a négyajtós 202 nem tetszik egyáltalán. Főleg a hátsó lámpa és környéke. Én egy 220 CDI-t próbáltam ki pár hete, és meglepően fürge volt. Kellemes meglepetés volt.