HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2009.09.23. 15:45 Herr Tschik

A Dög. Így kezdődött.

Ahogy már egy hete mondtam, kapásom volt, befogadtam egy Dögöt.

Akkor lássuk, hogy is kezdődött.

Süti, ropi, Tibi csoki,kávé, kóla, jó hangulat legyen bekészítve maratoni sztori következik!

Már pár éve youngtimer-mercizem, ami egyet jelent nekem a hobbival, kikapcsolódással és nem utolsósorban a hasonlóan "elborult elméjű" kiváló társasággal.
Két éve már birtokomban van a VollBlau, egy 1992-es csupakék 300CE-24 Cabriolet.
 

Hozzá viszonylag kivételes állapotban jutottam: leinformálható előélet, másodkéz, 108e km, kitűnő állapot, mindehez egy ritka színkombináció és pazar felszereltség. Pár dolgot azért rendbe tettem és változtattam rajta, jelenleg 118 ezer km-el original állapotban pihen.
Igen pihen, pontosabban keveset megy, nyaranta pár ezret (na ezt nagyon nehéz betartani), akkor is kivételes helyeken és eseményeken. Szándékomban áll megkímélni és úgymond "érlelni", értékmegőrizni az Oldtimer-kor felé.

Egy ideje elhatároztam, hogy vennem kell az 1db-os Youngtimer-gyűjteményembe még egy példányt,mivel nehezen kibírható a Mercedes-megvonás, mindig szüksége van az embernek valamire, amivel bíbelődhet, ráadásul két autóval hobbihasználat mellett tényleg realizálható a kímélő üzemmód. Viszont mindenképpen más karaktert szerettem volna, minta a hajózós-krúzolós-sunshine feeling kabrió, ha lehet, kicsit "vadabbat", így az élménytáram is bővül. :D)
Régi vágyam egy 500E/E500, ami a 124-es széria csúcsa (lásd korábbi írásomat), de ugyanígy vágyok egy 126os 500SEC-re is. Sajnos ezek a modellek megfelelő (értsd mint a kabrió) állapotban már ma jelentős piaci árakat érnek el, az E500-akat 15e EUR-tól, de az 500SEC-eket is inkább 10e EUR-tól felfelé érdemes nézegetni, ha az ember nem komplett felújításban gondolkozik. Számolni kell továbbá az 500-asoknál nem elhanyagolható üzemeltetési és esetleges szervízköltségekkel is. Mivel jelen válságos helyzetben ezt nem engedhettem meg magamnak, egyelőre távoli terv maradt az autóparkbővítés.

Mindezidáig.

Ugyanis a használtautópiacot azért több csatornán is követem/követjük a klubtársakkal, hol csak klasszikus csóróálmodozásból, hol véleményezünk egy-egy vasat. Mindig benne van a levegőben, hogy hátha leesik valami kapás, "Schnäppchen". Néha fel is tűnt egy-egy szerényebb költségű, megmentésre érdemesnek tűnő projekt, jópár autót megnéztem a pár ezer eurós ársávban (egyszer még ebayen is vettem egyet vakon), de az elvárásaimnak autót nem találtam. Mindig a technikai állapotuk riasztott el, túl leharcoltak, szétrohadtak, elveszettek voltak az én képességeimhez, lehetőségeimhez.

Aztán két hete itt a környéken belefutottem ebbe:



A száraz tények:

1990-es 300E-24, motor kivételével komplett AMG átépítés 93-ban:
- AMG optikai tuning
- AMG kipufogórendszer
- AMG futómű
- M104 3-Liter Maschine, 220PS, 235km/h.

120e km van benne a szervízkönyv szerint, ami valós lehet, a belső és egyéb nyomok alapján. Két tulajdonosa volt, két ma már öregúr, a második sajnos meghalt, így került ebbe a kereskedésbe a kocsi, három nappal azelőtt, hogy belebotlottam. Lehet, hogy becserélte a család egy Jahreswagen Pözsóra?? Meglehet, állt ott vagy tíz. Szebbnél-szebbek... Gondolom valamivel jobb csereárat adott érte a Händler, mint a németországi roncsprémium (2500EUR) olyan 3,3 - 3,5k euróra tippelek.
Sokat nem mentek vele a majd 20 év alatt; az utolsó 7 évben mindössze 20e km-et. Főként a heilbronn-i Mercedesnél szervizelték, de van benne egy 93-as kötelezőszervíz-bejegyzés, ahol AMG plecsni van. Akkor volt az átépítés. Műszaki 2011/01-ig van rajta, tehát 8 hónapja kapott újat. Alapvetően a papírok rendben voltak, nem tűnt manipuláltnak.



Állapotfelmérés első blikkre:

A külsőn vannak harci nyomok, de gyönyörű a színe (512 Almandinrot Metal) és jó kiindulási alap,: az első lökösön vannak sérülések, főleg festékleverődések, 1-2 repedés, de javítható, a többi AMG elem ép. A felnikre ráfér egy felújítás, elhanyagoltak, nagyobb bajuk nincs, de nagyon megéri, mert csodaszépek lehetnek; Balesetmentesnek mondták, annak is tűnik. Jobb hátsó ajtón vagy egy meghúzás-nyom, nem nagy ügy. Rozsdával is jól áll,csak a hátsó kerékjáratokon láttam rügyezést és persze az emelőpontoknál, de csak a két hátsónál, felületit. Ajtók alja oké, motortér meglepően jó, a kosz ellenére, vagy talán pont azért?! A sárgaság a motoron konzerváló vax.

Ha már motor: beindítottuk, hidegen volt egy kis hangja amíg felkapja az olajat (lánc, esetleg valami segédaggregát, légpumpa?) de fél perc és kisimult. Kb öt percig ment, meg se nyikkant az alapjárat mintha le lett volna szögezve. Látszik a motortérben, hogy nem hobbiautó volt, de szervizelték a kocsit: szépek a leömlők (valós km futás jele), újszerű MB akku (100aH), bordásszíj, légszűrő, semmi kendácsolás, maszek megoldás, minden szépen becetlizve, feljegyezve.
Ja, az AMG kipufogó bemelegedve nagyon szépen dorombolt!!!



Belső:
itt lehet a leginkább elhinni a 120 ezret. Újszerű. Szépek a fekete bőrülések, a fák, minden működik és nem leharcolt, kókányolt. Felszereltsége nagyon jó, teszik az ötkilós sportbelső a sportülésekkel, ezen kívül rengeteg extrafelszereltséggel bír, úgy mint 4x elektromos ablak, elektromos, memóriás ülések, elektromos kormányoszlop, kipörgésgátló, klímaautomata, ülésfűtés, állófűtés, tolótető, légzsákok, stb. Nekem csak a tempomat hiányzik (hála az ebaynek, ez viszonylag kis pénzből orvosolható).



 Az első összefoglalás, önmeggyőzés, érvelgetés:

Egy kicsit foglalkozni kell vele, de aztán nagyon lehetne szeretni!!
Ami a exotikumot illeti, persze nem az, bár az az Affalterbachban történ komplett AMG-Umbau nagy előny, valamint a felszereltsége és a futásteljesítménye is kiemeli, de én is azt mondom, hogy ez még csak egy jó alap, de annak milyen jó!

Szépen rendbe rakva a külcsínyt azért már a széria M104-el sem kell szégyenkezni (főleg ezzel az Auspuffanlagéval, csudajól szól alatta) ezzel a motorral még a költségek is viszonylag behatárolhatóak. Idővel aztán, ha van rá keret, vannak még benne tartalékok, lehet nyomni a tuningot. Akár turbo, akár új motor, minden játszhat.

Akárhogyis, ennek az autónak a "legértéktelenebb" és legegyszerűbben változtatható pontja a motorja, hiszen már jó M104 motorokat (300-24 vagy 320) árulnak 5-700 euróért....(a 4 AMG felni többet ér rajta!) a többi dolog meg már szépen összeszedve adott, ez az igazi érték benne.

4.990 EUR volt a kikiáltási ár és persze nagyon fényezte a csóka. Oké, egy hét múlva szombaton visszamentem, Probefahrt:
mentem vele vagy 40km-et, teszi a dolgát szépen. Motor szépen jár, húz. Váltó is váltogat, oda-vissza, kickdown jól működik. Futómű szépen megy, jól fut, a kabrióhoz képest jó kemény. Sportfahrwerk na, ez tényleg más karakter!  Nem mászik, nem bizonytalan, ahogy a kormányzás sem. Fékek fognak, kipróbáltam keményebb menetben is. Diffi is csendben dolgozott.
Szedi a pacskert is szépen, észre lehet venni azt a 2-300 kiló mínuszt a kabrióhóz képest. Főleg a seggén, azt könnyen megdobta kikapcsolt kipörgésgátlónál.  Kényelmi cuccok közül minden megy szépen, automata klíma, ülésfűtés, schiebedach, ablakok, fejtámlák, elektromos kormány, elektromos ülés működnek, ahogy kell!

Felemeltük, alánéztem, mi van alatta. Tehát a nyalánkságok:

- körben AMG spoiler, csak az elsőn van festéklepattogzás és 1-2 kisebb repedés, javítható. A többi spoiler patika, ohne Schaden
- Futómű: fehér AMG rugók, AMG(Bilstein) gátlók. Rendben vannak.
- Kipuff: a kat után koplett AMG cucc, AMG dobokkal és szép vastag csövekkel. Sajnos a dobokon van már rozsda, a középen 1 foltoznivaló lyukat láttam, a hátsón van 2. Javítani hegeszteni kell, de még menthető.
-Az alváz, lemezek futóműelemek nagyon rendben vannak, rozsdásodást nem láttam! Rozsdát csak a hátsó autó-emelőpontnál és a hátsó kerékjárati íveknél láttam, nem durva.
-Diffi, motor alja az olajteknőnél, valamennyire olajos, de ez normál, szárazat én még nem láttam, főleg nem hathengeresben. Ez lehet az állás, a konstrukció, meg a majd 20 év nyoma ugye. Meglátjuk használat közben.
-Gumik 235/45 R17 P Zerok, 3évesek  ~5-6mm, tehát még bőven.
-Féktárcsák rendben


Konklúzió:
120ezer km-es szervízkönyves autó, makulátlan belsővel, picit makulás, de rendbeszedhető külsővel. Őszintén szólva optikailag jobban a szívem csücske mint az Öccá', na nem mintha az nem ütne, de ez a komplett AMG ruha az überfasza, ráadásul már klasszikus!!

Elgondolkoztam,döntöttem: alku és ha 4000-ig le tudok menni, viszem.

Most nem részletezem az alkudozás menetét, bevetettem mindent, az eredmény:

3.950 EUR, inkluzíve bizonyos teljesítések, úgymint kipuffdob javítás és összes folyadékok (motor,váltó,diffi,víz) cseréje, biztos ami biztos.

Az üzlet megköttetett, Handshake.

Itt már a kötelező első tankolást, valamint a az "Első Legyet a Dögön" egy normális török benzinkutas srácot láthatjátok:



Azóta már én is túl vagyok az első 600-on, erről majd a következő posztban számolok be.
 

 A cikkhez tartozó képgalériát itt láthatjátok.

(Van pár képfelirat és lehet kommentelni is)






 


 

27 komment

Címkék: mercedes dög amg youngtimer w124 almandinrot


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr801401049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

46Laca 2009.09.23. 18:03:34

Üdv Meister!

Grat a géphez!Ein frage:nem lehetne még melegében más nevet adni neki a Dög helyet?Ez nagyon csúful hangzik :-(

Üdv:L

martong 2009.09.23. 18:18:53

Most éppen sárgulok.
Szép fogás, én a G klassera vagyok ráizgulva, de ezt nagyon megkívántam most, Grat :)

Subby 2009.09.23. 21:15:54

Sárgulok már egy kicsit én is:))
Tényleg gyönyörű, és az a legszebb benne, hogy nálunk ezért a pénzért tízéves corollát kapni! Nem mintha azzal valami bajom lenne, de azért mégis...na... ejhhhhhhh..........
Gratulálok ám ezerrel!

Zsomatograf 2009.09.24. 10:53:52

A rohadt mázlista emberét már neki!
Ezúton beállok a sárgulók sorába, ez nagyon kéne!

Benyás 2009.09.24. 11:47:27

jó fogás volt, Papa! ;-)
Az első spoilerből a vonószem takarót megsasolnám közelről, mert az enyémből hiányzik, és most handmade van benn a helyén...

Zsomatograf 2009.09.24. 13:08:11

Egyébként pedig menjetek a fenébe, már a jó értelemben véve!
Nekiálltam elolvasni a korábbi bejegyzéseket, és egy idő után azon veszem észre magam, hogy ha.hu-s hirdetéseket nyálazok, mondván nekem valami ilyen csillag kell! :-)

Evil1979 2009.09.24. 17:29:02

Ma elolvastam még egyszer, és elmész Te...! :) Rohadtul irigyellek, pedig nem vagyok merci fetisiszta :D De ez akkor is karaly!!!

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.09.24. 21:27:22

Köszi Sracok! Lesz meg melo vele böven, de megvan hozza a lelkesedes, majd irom a törteneteket.

Laca Mester:
Miert Dög? Ez ugrott be elöször, mikor meglattam. Erdekes, mert az hogy dögös, ebben a környezetben pozitiv jelzö, pedig azt jelenti, hogy olyan, mint egy dög, nem? :)

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.25. 11:11:00

Szerintem jó vétel volt!!!
Irigykedni tudok csak. :)

Suttora 2009.09.25. 12:57:53

Csúnya egy betegség ez gyerekek :D

Zsomatograf 2009.09.25. 13:31:48

@malenykij polgar:
@Suttora:
Bezony. Mit nekem H1N1? Hehe... Már csak az asszonyt kéne meggyőzni, hogy a jelenlegi 10 éves verdát egy pár évvel idősebbre, kicsit többért tényleg érdemes lecserélni. :-/

Suttora 2009.09.25. 14:14:55

@Zsomatograf: Nem lesz egy könnyű menet, ha jól sejtem :D

Dagiszabi 2009.09.25. 18:33:00

@Zsomatograf:
Nem minden a gyártási idő. Sőt, sokszor jobb is hogy nem újabb.
Egy újszerű w124 sokkal jobb, megbízhatóbb, fenntarthatóbb autó a legtöbb fiatalabb magyar átlagautónál.

Mondom ezt úgy, hogy nekem nincs is.

Dagiszabi 2009.09.25. 18:34:39

Attikám!
Ez a szín, meg az optika...
Hát ez odaver.

126 másodszéria kupéra is volt ez a háromrészes hátsó cucc, meg a hozzá tartozó többi. Ha nem első szériásom lenne, tutira beneveznék rá.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.09.25. 19:45:04

@Zsomatograf és Többiek:

van errefelé egy mondás, hogy "viel Auto für wenig Geld" azaz sok autó kicsi pénzért.
Ez is az a kategória, abszolút!

Frankfurtban az IAA-n nézegettük, mit lehetne kapni 4.000 ojróért, hát nívósabb helyen mondjuk 4 felnit... :)

AndrewGL 2009.09.28. 13:41:57

Hello sziasztok,

Pár hete már olvasom a blogot, lévén én is youngtimer-rajongó (szintén klinikai eset) vagyok, csak másik márka a favorit. Nagyon szép és kuriózum az autó, gratula hozzá!
Igazából azért kommentelek ide, mert az autobildes galériához szólnék hozzá. Ami a 12. képen látható, az kimeríti a főbenjáró bűn fogalmát. Ritka, idős autóremek, láthatóan szépen gondozva, és ez...
Legalább egy korabeli Becker vagy Blau lenne. Nyilván nem pénzkérdés egy ilyen autó restaurálása és fenntartása mellett.
A blog amúgy nagyon tetszik. :)

Üdv

Zsomatograf 2009.09.28. 15:40:31

@AndrewGL: No mondjuk az a fejegység tényleg gány.
Legalább fekete lenne, hogy ne virítson annyira, ha már feltétlen új, hipermodern kell neki. Mondjuk egy új Becker, pölö ez:
www.becker.de/enUK/CAR+NAVIGATION-Mexico+7948.html

Zsomatograf 2009.09.28. 15:43:35

@Herr Tschik: Igen-igen, értem én. Csak az a baj, hogy gyakorlatilag nincs lehetőségem arra, hogy kint vegyek egy ilyen kategóriás autót, se ekkora méretben, se kisebben (mondjuk C-oszt.).
Tudom, egyéni szoc.prob., mint ahogy az is, hogy belóg a kezem a bilibe. :-)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.01. 10:52:19

Nemrég még gyári volt a kombájnom, de elindultam a lejtön. Tempomat, könyöktámasz, és de khurva jól néz ki a standhájcungod...

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.10.03. 08:41:36

@malenykij polgar:

Gyári az most is. Csak éppen te 22 évvel később bővited az extralistát, korabeli extrákkal.
Ezt megcsinálná neked egy MB-szervíz is, bármikor, Nachrüstung címen.

Csak akkor nem jönne ki a creme-beige plüss könyöklőd huszon-pár euróból!!

WSzabi 2009.10.05. 12:46:17

Einfach wunderschön!!!!
Mondjuk a gépháztető AMG-sítésével nem értek egyet, sokkal szebb a gyárival..
A csomagtér tető nagyon komoly munka, fasza-ötös AMG-éknek.

zx-9rr 2009.10.26. 21:47:32

Sziasztok segitsetek!!!Keresek egy normál állapotú 126-ost.3000-es diesel vagy bármilyen köbcentis benzin/gázos 85ös évjáratig.Kb.300.000ft körüli összegért tudom egy szebb állapotúért mélyebben kellene a zsebembe nyúlni de szűkös a keret.....:-)

FERIMOKUS 2009.11.12. 08:28:59

Sziasztok,gratula..a vételhez,kritikusan végignézve is. Főleg az alváz képeket mustráltam végig,mert azé ott a lényeg,és az is megnyugtató..Szeretném látni az ablaktörlőt is közelebbről,ugyanis nekem azzal van gondom,lifeg,lafog a törlőlapát rajta...(hogy javítható?)..üdv.Ferimokus..