HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2009.10.12. 14:58 malenykij polgar

Az elsö tulajt a csuklás érje utol, avagy a W124 extraológiája

Kirohanásom oka a nyolcvanas évek derekán keresendö. Amikor a Millenium Falcon (gy.k. MB 300 TE) legördült a gyártósorról, gazdája már jó pár márkával volt szegényebb. Arról inkább ne beszéljünk, hogy én ugyanazon a napon egy miskolci panelsuli 7. osztályában az aktuális orosz dolgozattól paráztam, nem lenne fair ekkora kontrasztot idekerekíteni.

Egyszóval Hans-Günther átvette a gépet, a kereskedö egy csokor virágot is átadott a kedves kuncsaft becses nejének (igen, ez így dukált) és H-G kigurult a bochumi szalonból. Nem hiányzott neki a könyöklö, wazze? És a tempomat? Hol élt ez az ember??? Miért kell a k-európai tulajnak szörnyü kínok közepette hónapokig  böngésznie az ebayt?

Az alapfelszereltség nem volt rossz, de ez a két elemi dolog számomra érthetetlenül hiányzik.

Nézzük, miböl élünk: 

- metálfény (fontos)

- velúr belsö (odabasz, nincs mese)

- ASD (bassza kutya, nem árt)

- külsö hömérséklet kijelzö (fontos)

- típusjelzés lehagyva (kit érdekel)

- börkormány és bör váltógomb (pazar, jöhet)

- ortopéd ülés (nagy királyság)

- tolótetö (az köll)

- automata váltó (öreg ember nem rakéta)

- hátsó fejtámla (sosem ülök ott, de jöhet, jól néz ki)

- kétszólamú kürt (höhö, ez császár-extra, föleg amióta Szabi megtanított vele szirénázni)

- Becker Mexico electronic (hát, rendelhette volna bele a korabeli CD-s verziót, nem kellene rá félretennem héccáz ojrót)

- automata antenna (jó hogy)

- Doppelrolló (enélkül nem kombi a kombi)

- ülésmagasság állítás (volt anélkül is?)

- légkondicionáló berendezés (naná)

- színezett üveg (legyen)

- lámpamosó (akkor használom, ha az elöttem álló autón tükrözödve látom mozogni) 

- kutyaszar világítás (irodalmi néven kiszálló fény, vagy mi, az az égö az ajtó aljában)

- katalizátor (na de kérem, kíméljük a környezetet)

- alaménium felni (mondjuk a téli acélgurigák is jól néznek ki a korabeli dísztárcsával)

- csomagrögzítö izék a csomagtartóban (T-Modell, mondom)

- ülésfütés (párkapcsolatban élöknek kötelezö extra)

Na kérem, ennyi. Azt is megmondom, miért haragszom az elsö tulajra. Az alapgép ára mintegy 58-59 ezer DM volt. Ehhez rendelt még a lelkem jó 27 ezer márkáért extrákat. Jól teccett olvasni, majdnem az autó árának feléért (ez még most is így van prémiuméknál). Összesen tehát jó 85 ezer márkát utalt át a kereskedönek. Ha nem alkudott.

Akkor miért fájt a könyöklö (DM 250,80) és a tempomat (DM 638,40)?  Sosem tudjuk meg.

Azt viszont igen, hogy én mit rendeltem volna még bele. Vagy inkább közelítsük onnan a dolgokat, hogy mik a legmenöbb extrák egy 24-esben.

- Reiserechner. A korabeli fedélzeti számítógép ára 1.140,- DM volt. Jelenleg egy darab van az ebayen, 700 ojróért. Nem tudom, mekkora meló lenne belerakni az autóba, de nem kis mérközés, az biztos.

 

- Állófütés. Huhú, DM 2.240,10. Naggggyon praktikus extra, részletezésre nem szorul.

- Napellenzök világított tükörrel. DM 142,50 Bagatell.

Harmadik üléssor. Ezekhez jár a biztonsági öv is, így lesz a kombinkból csapatszállító jármü. Egy német taxis mesélte a múlt héten, hogy a szombat esti diszkó-transzportoknál verekednek érte a fiatalok, hogy ki ülhessen hátra. Ennyit erröl az extráról. DM 1.402,20 velúrban.

 

Hát részemröl nagyjából ennyi. Mondjuk ha hétüléses kivitelem lenne, kérnék hozzá külön hátsó fütést is, 1.157,- Deutsche Mark, dankeschön. El lehet filozofálni a villanyos ülésállításról is, memoryval natürlich. Nem beszéltünk továbbá a poroltóról, arról sem, hogy a 24-esnél miért nincs kormányváltós automata (pedig az beszabehu), az automata klíma elönyeiröl, egy korabeli autótelefon látványának szépségéröl (DM 11-13.000 uszkve), a riasztóról és további társairól. Arról sem, hogy a végtelen kombinációk miatt mindig megmosolyogjuk a magyarországi "gigafullos" hirdetéseket. Vagy az "egyedi megrendelésre készült Stuttgartban" dumát. Mind arra készült, kedveseim, ez nem japán autó.

Tény az, hogy Atti segítségével szereztem passzentos könyöklöt, amit a gyártó 400 ojró magasságában kínált volna, és van már tempomatom is. Ami egy gázrudazat állító rudacska híján már kompletten benne van az autóban és hamarosan kiderül, hogy szeretne-e müködni.

 

Hogy honnan vagyok ilyen tájékozott az árakat illetöen? Hát innen, nesze korabeli árlista. A képek is innen származnak.

Hans-Güntherre nem haragszom már annyira. Jó ízlése volt.

17 komment

Címkék: mercedes kombi youngtimer w124


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr431445114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benyás 2009.10.12. 17:22:23

Van egyfajta perverzió a zebranóban virító standheizung vezérlőpanelnek :-) A harmadik üléssor meg instant get (de jó is vót a 24-es kombim, hah) Mindenesetre király a vasad, Papa!

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.10.12. 21:40:46

Teljesen egyetértek!

- Néha tényleg bosszantó tud lenni, hogy bizonyos úgymond "alapvető" extrákat nem rendelt meg az első tulaj. Nem gondoltak ezek még akkor a Wiederverkaufra, Uram bocsá' a Youngtimerek mai hiúságára, a minél hosszabb extralistára??
A dolog sokszor a kereskedő hibás tanácsadásának is betudható, aki nem hívja fel a figyelmet pár lemaradt de értékes extrára. Tudnia kell, mik ezek, jópár vasat eladott már, kívülről fújja az extralistát és vannak ügyféltapasztalatai.
Mert egy autóvásárlás nem kevés válogatással, hercehurcával, miegymással jár, így kimaradhat egy könyöklő beikszelés, amiről a kedves Hans-Günther lehet azt is feltételezte, hogy ez egy Mercedesben alapfelszereltség.

- A Vollausstattung (Full Extra) a német fórumokon is nagy téma, örökké keresik a legvollabbat, persze jön néha egy-egy póni, hogy az övé full gép, azt jól kioktatják, hogy nem és hogy tulajdonképpen fullextrás Mercedes nincs is, mert némelyik extra kiüti a másikat, valamint a földrajzilag eltérő piacoknak is megvoltak az egyedi, egymással nem kombinálható extrái.

- Láttam már olyan vasat is, ahol anno a pénz nem számított és lehetőleg minden, akár felesleges extrát is belerendeltek, csak egy példa: 124es kabrió, a rengeteg hasznos extrán túl megspékelve szintszabályzóval és állófűtéssel. A szintszabályzó még csak-csak, mert lakókocsizhat is akár; de állófűtés egy rongytetősben? Pedig biztos van fűtött garázsa, sőt télre egy terepjárója is. Bár, ha már lúd alapon én is megrendeltem volna...

Rátérve a saját gépparkra: a VollBlau-t elég tisztességesen összeválogatták anno, nekem nem hiányzik különösen semmi belőle (na jó, az elektromos kormányoszlop tetszene benne).
A Dögnél viszont én is megkérdezném az ikszelgető Herrschaften-eket, hogy a speciális sport bőrbelső, villanymemóriás ülések, automata klíma, állófűtés, ASR, stb,stb,stb, ja és a '90-ben méregdrága két első légzsák mellé miért nem fért be a tempomat, a kutyaszarlámpa és a hátsó hangszórópár? Persze ezek szerencsére pótolható extrák, sokkal inkább szívnám a fogam, ha mondjuk a Schiebe-Hebedach-ot hagyták volna le!

Végszóként csak magamat tudom idézni a fórumról:

Egy huszonéves autónál már nem válogathasz a színek és az extrák között katalógusból mint egy újnál. Kutatás és szerencse kell hozzá, hogy a favorizált szín/felszereltség és az jó általános állapot egy autóban meglegyen, sok esetben vagy erről, vagy arról lemond az ember.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.12. 22:24:05

Ez mekkora, kabrió állófütéssel :)))
A Dögnél a hiányzó tempomat nagyobb rejtély mint a yeti meg a loch nessi szörny együtt. A kutyaszarlámpát szerintem elfelejtették. Hangszórót meg azért nem akart hátra, mert elöl sem hallotta, süket volt.
Benyásnak milyen igaza van, most látom csak, milyen állat az állófütés panel a zebranon. Mintha a nagyi szekrénysorába integrálták volna a plutóniumbomba indítópaneljét.

Ja, és az extrák koronázatlan királya? W140, elektromosan állítható belsö visszapillantó...

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.10.12. 22:43:03

@malenykij polgar:

Ehune az említett példány:

www.flickr.com/photos/35858582@N00/sets/72157605990832612/

Újkorábán nagyon überautó volt, de mára megkopott a fénye, eléggé elhasználták. Bár a gazdája aztmondta nekem, annyira megbízik benne, hogy bármikor elindulna vele Timbuktuba. :)

A W140-eseken azért szokott tönkremenni az extrák koronázatlan királya, mert a kiművelt úrifiúk megpróbálják kézzel beállítani a középső tükröt, de az kicsit szorul...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.12. 22:48:16

@Herr Tschik: Hólánckapcsoló, hólánckapcsoló!!! :D

Dagiszabi 2009.10.13. 09:01:38

@malenykij polgar:
Az egy rakás szar
Ha van hólánckapcsolód, akkor nincs ASD-d!

Dagiszabi 2009.10.13. 09:08:49

Attikám!
Ez a HSZ beillett volna akár egy komplett posztnak is :)

De hogy rátérjek a saját példámra, a MiamiWeiss-al nekem nem volt ilyen gondom. Én tiszta lappal indultam. :)
Azon még jobb oldali tükör se volt, nem hogy klíma meg tempomat, meg egyéb úri huncutságok.
Igaz tetőablak és könyöklő volt, meg elöl villanyablak. Azóta viszont már a bedienungsanleitungban szereplő példaképen megtalálható kapcsolók száma azonos a benne fellelhetőekkel. Mai fejjel mondjuk már perverzebbnek és sokkal inkább idegrendszerbarátabbnak látom azt a verziót miszerint is meg kellett volna hagynom úgy ahogy volt. Aminek értelmét látom benne az a standheizung meg az ülésfűtés, jah meg a klíma. A többi az baromság, bár kétségtelenül menő és szórakoztató. És mindezekkel együtt húúúdekéne egy w140 az összes phaszsággal telerakva. :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.13. 09:49:10

Mindjárt csinálok ide egy szavazógépet a legkhirályabb extrákról.

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2009.10.13. 09:56:46

Ati!

Sorhatba, v8-ba minek hátsóhangszóró?
Jó, én eleve csend/motorhangpárti vagyok, még a Busz dezsőjénél, meg a Bicska varrógépmotorjánál is.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.10.13. 10:31:39

@malenykij polgar:

Jó ötlet, csak előbb alaposan szedjük össze a lehetőségeket!

@Zaba:

Nem mondom, tényleg szépen szól a Sor6+kipuff kombó, de azért nem árt egy tisztességes nótafa sem az autóban!!

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.10.13. 11:00:46

@malenykij polgar:
Szavazógép! A Becker-ek, az 5gangos kéziváltók, meg a sperr fog nyerni! meg a "sibeda" :)

Benyás 2009.10.13. 11:08:29

@Dagiszabi:
"Ha van hólánckapcsolód, akkor nincs ASD-d!"
De lehet ASR-ed :-)
(nekem vót a háhúsz kombiban és az öccázban is...)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.10.13. 11:56:35

@Benyás: persze, hiszen a hólánckapcsoló az ASR része, azzal engedsz nagyobb slip-et, hogy a lánc hatékonyan tudjon működni. De az ASD sokkal királyabb dolog, mert az nem korlátozva segít

megint 2009.10.14. 01:03:10

"Azt viszont igen, hogy én mit rendeltem volna még bele." Lássuk be a lehetőség előtted van még, hogy konfiguráljál egy új mercit olyan extrákkal amiket szeretnél, használtnál meg inkább örülni kéne, hogy akkoriban valaki 27000 márkáért rendelt bele extrákat amikhez most te alacson áron jutsz hozzá. Amúgy szép az autó, grt hozzá.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.14. 10:05:37

@megint: Két külön dologról beszélünk. Az új Mercedes konfigurálásának is eljön az ideje, de itt egy youngtimerröl beszélünk, ami az esetek 100%-ban használt autó.

Az elsö esetben úgy cselekszünk, hogy kiválasztjuk a külsö/belsö színkombót és a következö mondattal lökjük vissza az extralistát a dealernek: ikszelj öcsém, de gyorsan és mindent. ;)

A használtnál erre nincs mód. Én csak azt nem értem, hogy ha ennyiért rendelt extrát, hogy maradt ki két párszáz márkás tétel. Herr Tschik autójában is több az extra mint az alapfelszereltség, de kimaradt a tempomat, miafrancvanhe. Most meg lesheti a netet.
Nem drámázunk ezen, boldogok vagyunk a kökorszaki vasakkal. (Föleg, hogy tegnap óta müködik a tempomatom.)

nzanga mobutu junior · http://h.underground.hu 2009.12.29. 18:27:24

mp, mennyit eszik a vas? van aza 300te a hasznaltaton, sokkakhoz hasonloan enis szemezek vele. megiscsak kene egy 4. auto, ugye, ami persze nem negyedik lenne, hanem az elso, inkabb azt hasznalnam ejjelnappal, csak kerdes szamomra a fogyasztas.k.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.12.30. 14:06:12

@nzanga mobutu junior:
Ezen a linken részletesen megnézheted a fogyasztást: www.spritmonitor.de/de/detailansicht/308550.html

Viszont a használtautón lévö 300TE egy darab hulladék. (Ha a 4MATIC-ra gondolsz.)