HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2009.10.27. 07:00 Benyás

Eltörlik az eredetvizsgát...persze

Olvasom a cikket az indexen még vagy egy hónapja. Elsiklottam felette, mintha valamelyik április 1-jei tréfa lenne a sorban, aztán nézem a naptárt, szeptember van, bakker.
Pedig milyen szép is volna, ugye. Megtörténhetne velünk az, ami Európa boldogabbik felében, vagyishogy az autó és/vagy fődarab vásárlást és az utólagos beépítéseket nem valamiféle újkori kínzásként kéne megélnie az állampolgárnak, ahol a bürokrácia a karó, amibe feltolják, az meg a saját segge. Ha az autós társadalomra nem próbálnák évek óta kitartó szakmai munkával ráadni a szopóálarcot, hej, de jó is lenne. Erre meg olvassuk, hogy lehet. Aztán meg felébredünk leizzadva, mert nem elég, hogy belelóg a kezünk, de még ki is borítottuk a bilit.

S_klasse_140
Akit érdekel, hogy jön ez a kép a megkezdett eszmefuttatáshoz, az meg lapozzon.

Az eredetvizsga persze kell, hova is lenne az a sok mindenki, aki megél belőle, élén az állammal, aki a pénz javarészét zsebreteszi. Adóbevétel kell, ezzel nincs gond, kipipáltuk. Az, hogy lopott autót ne lehessen átíratni, megint jól hangzik, köszönjük, kérjük az opciót. De hogy azért szívassák az embert, mert az egyébként minden bűncselekménytől mentes járművében volt valaha motorcsere, az kérem nonszensz. (Most a benzinest dízelesítőkre ne térjünk ki, az egy másik kaszt.)

Nagyjából itt kapnánk fel az elveszettnek hitt fonalat, kérem. Vegyük az alapszitut: tizen-huszonéves kedvencünkben eljött az ideje egy kiadós motorgenerálnak. Namármost sok esetben olcsóbb és egyszerűbb egy komplett motort szerezni a bontóból, mint megcsináltatni a generált - persze ezt is embere és pénztárcája válogatja, de most maradjunk ennél. Az eredeti motort cserélnénk ugyanolyanra, mégis mi ezzel a baj?
Normálisan gondolkodva ugye semmi, de normálisan gondolkodva nem kéne az eredetvizsgán a motorcserés autókat diszkriminatív jelzéssel sújtani, illetve a tervszerűen elkövetett cseréhez - már ha van, aki ilyenre vetemedik - műszaki ellenőrt, múzeális szakvéleményt, atomenergia hivataltól származó igazolást benyújtani.

Youngtimeres aspektusból ugye az a helyzet, hogy az ember nem szívesen cserél újabbra, csak ha muszáj. Egyre többen vannak, akik nem azért járnak öreg autóval, mert az "olcsó," hanem egyszerűen jobban érzik magukat ezekkel az öregedő, de még napi használatra tökéletes vasakkal, mint az új, csupa egyendizájn, csupa műanyag, lélektelen autókkal.
Milyen jó is lenne, ha nem lenne gond korszerűbb, erősebb, urambocsá' kevésbé környezetszennyező technikát rakni az öreglányokba. Van ennek ugye az a véglete, amit 2 éve láttunk élőben egy veterán kiállításon, és Papptibi is megénekelte az idei frankfurti vásár kapcsán, de nem erről beszélek. (Pedig sok ember fél karját odaadnám egy olyan vasért, tényleg.)
Hanem arról, hogy egyszerűen jó lenne, ha különösebb macera, ufónak nézés, gépészmérnöki diploma, közigazgatási szakvizsga és nagyon vastag boríték nélkül megoldható legyen, hogy a mondjuk 80-as évek eleji autómba beépíthessek egy 90-es évek végéről származó erőforrást - ha kell, persze a futómű, fékek, stb. megfelelő upgrade-je mellett.
S_klasse_140_126

Igazából ez az egész arról jutott eszembe, hogy ugyanazon a kiállításon, ahol a Mechatronikkal először sikerült összefutni, belebotlottunk a német S-klasse klubba, akik kiraktak a standra három autót, - W116, 126, 140 - majdnem simán elmentem mellettük. Tulajdonképpen csak a nyitott AMG 600-as bálna miatt mentem oda, aztán átnéztem mellé is, és lehidaltam.
A kiállított másodszériás 126-osban ugyanis az eggyel újabb széria hengerenként 4 szelepes, 8 hengeres blokkja volt beépítve, állítólag a gyári csapat által. Mivel a 126-os nagy kedvencem, én bármikor bevállalnék egy ilyen átépítést - a veterán gyűjteménybe majd jó lesz egy gyári állapotú erste serie. Szóval ha tehetném legálisan, csinálnám, és ezzzel nem vagyok egyedül. Nos, pontosan ezért nagyon bosszantó az a kiborlult bili, kérem szépen.

12 komment

Címkék: vélemény mercedes


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr361477385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zazooo 2009.10.27. 11:28:16

Nagyonjó...

Karbis autóba pl injektort? Kevésbé szennyez, kevesebbet fogyaszt stb. Megcsinálom otthon, szívok vele stb, kész van, szeretném bepapírozni hogy mégse legyen baj. Előzetes végösszeg:

Kb 100Ezer Ft mindennel együtt, és persze építsek be katalizátort, mert a motor kibocsátása nem romolhat. Ja hogy közben maga az autó javul ebből a szempontból? Az le van szarva...

Úgyhogy azóta trükkösen nyíló, beragadást színlelő motorháztetővel járok :)

mercurius 2009.10.27. 12:25:24

Jóóóóóóóó regggeeeeeeelt kedves Benyás! Szótagolom: Ma-gyar-isz-táá-án

Mit csodáxol már ennyire!? Nem vetted még észre, hogy Te vagy az egyetlen, akinek nem jó ez a rendszer? Te, aki eltartod? Párttól rendszertől függetlenül.

Most lehetne sorolni, hogy ha minden egyszerű lenne, akkor ki tartaná el a börokratákat, meg miből tellene erre meg arra közpénzből.

Nem - a válasz, mindegy, hogy mit szeretnél, mit érzel logikusnak, vagy igazságosnak.

Nem értek a joghoz. De megmondhatná nekem valaki, hogy törvényellenes-e, ha lehegesztem a motorháztetőt?

DBandesz 2009.10.27. 13:06:43

Szívesen építenék be én is a fáradt autóba egy másik motort. 700.000 km már érezhető nyomokat hagyott hidegindításban és teljesítményben egyaránt. Szeretnék nagyon egy TD blokkot a jelenlegi szívó helyére, de nem merek belekezdeni mert nagy az isten állatkertje, hát még az államé.

Ez a lehegesztett motorháztető nem is hülyeség. Minden töltendő anyag betöltőnyílását ki kell vezetni a hűtőmaszkhoz á la Audi A2, oszt jóidő.

Ádán 2009.10.27. 13:28:32

Tudom a megoldást: Új-Zéland :-)
totalcar.hu/magazin/kozelet/ujzeland/

1500 Ft az átírás, és akár egy postán is megcsinálják. Motorszámot nem is tartják nyilván.

Ádán 2009.10.27. 13:40:09

Ki tudja, mi a módja a karosszéria-cserének? Ha pl. van az embernek egy törött vagy akármilyen autója, és külföldön vesz egy autót és "kicseréli" a karosszériát?

Gubo77 2009.10.27. 14:55:35

Kicserélni a karosszériát? Tudod, mi lenne a legnormálisabb? Ha van egy adott kocsim, rendszámmal, és úgy alakul, hogy megtöröm, szétrohad stb., akkor egy ugyanilyen típust szó nélkül írjanak át a rendszámomra. A papírmunkát szívesen kifizetem (alvázszám változás, esetleg szín miatt). Talán egy új műszaki vizsga még beleférhet. De ennyi, és nem több!

Subby 2009.10.27. 15:55:56

Mo.-on jelenleg csak típusazonos motorra lehet lecserélni az eredetit. Ez viszonylag olcsó: műszaki adatlap, új forgalmi/törzskönyv, zöldkártya. Ekkor nem kell eredetvizsga. DE! Előbb nem fogalmaztam pontosan: bármilyen motort be lehet építeni, viszont, ha nem típusazonos motorra cseréljük az eredetit, akkor a hivatalos ügyintézést kár is elkezdeni, mert bizony ez abszurdisztán. Gondolom, ha az NKH felnyitogatná az összes motorháztetőt, találna 'nem hivatalos' megoldásokat és büntetne is rendesen, ellenben, ha nem kötnék szegény autótulajok kezét gúzsba, akkor-ahogy azt Benyás is írta-sokan lepapíroznák a beépített motort és nem kellene lehegeszteni a motorháztetőt.

KG126 · http://kg.garageblog.net/ 2009.10.28. 11:41:37

Nekem sikerült pár éve az "öreg szaromba" egy másik "öreg szart" hivatalosan beépíteni. Kb. 4 hónap utánajárás volt a papírozás, és ahol lehetett, megpróbálták lehetetlenné tenni a dolgot. Nem kívánom senkinek azt a szívást amit végigéltem. Abszurd az egész rendszer itthon, és csodálkozva pislogok, hogy külföldön miért tud működni egyszerűen ez a motorcserés átépítősdi história.
Lengyel barátokat kérdeztük, hogy az "öreg szarjukba" hogyan került be egy kevésbé öreg motor, tört angollal elkezdték magyarázni a beépítés műszaki menetét az első csavartól. Sajnos félbe kellett őket szakítani, mert azonos hobbink lévén a műszaki részét könnyű elképzelni látván a végeredményt, kértük hogy azt meséljék el, hogy a papírmunka miből állt? A kérdést szinte nem is értették, beépítették, átíratták, és ennyi.
Nálunk miért nem tud így működni a dolog. Legyen ellenőrzés, legyen szigorú műszaki, hogy a pajtában fa alkatrészekkel és műanyag csavarokkal összerakott 100km-es élettartamú balesetveszélyes rozsdahalmokat kiszűrjék, de aki gondosan megtervezi, előkészíti az átépítést, az összes csavart galvanizálja, mindent felújít, és úgy épít be, azt miért szívatják? Amikor utána egy használhatóbb, üzembiztosabb, kevésbé szennyező autó lesz belőle??????

Ádán 2009.10.28. 12:29:13

@KG126: Biztos nem vigasztal, téged sem, de van rosszabb is. Belgiumban minden adminisztráció egy rémálom. A hivatalokat először nem lehet felhívni. Ha mégis sikerül, nincs ott az illetékes, de megígérik, hogy visszahív. Persze ez soha nem történik meg. Bemegy az ember az önkormányzathoz, ott azt mondják, hogy nem SZABAD angolul beszélniük, csak flamandul (flamand részen) és menjek inkább nyelvtanfolyamra. Végül, ha elindul a dolog, hónapokig tart. Elmentem az adóhivatalba májusban a bevallás miatt. Ha kéri az ember, megcsinálják a hozott adatok alapján a bevallást. Kérdeztem, hogy mennyi előleg jár vissza. Nem tudták, mert csak az adatokat vitték be a rendszerbe, de június végéig kapok róla levelet, és a pénzt is küldik. De nem 1 hónappal később, hanem következő év júniusig!!! Szeptemberben kaptam levelet, hogy mennyi jár vissza, és hogy novemberben küldik a pénzt. Ha tényleg úgy lesz, még örülhetek, hogy fél év után kapom, nem 1. Azt sem értem, miért tart szeptembertől novemberig, hogy a pénzt elküldjék...

Ádán 2009.10.28. 14:00:20

@KG126: Ez a sz@r rendszer elvesztette a kommentemet, miután a küldést megnyomtam. Az volt a lényege, hogy Belgiumban sokkal rosszabb, lassabb minden adminisztráció. Lassú, megbízhatatlan, bizonyos önkormányzatoknál nem SZABAD angolul beszélni az ügyintézőknek, stb. Jövedelemadó-előleg visszafizetésre pl. egy évet adnak maguknak. Mondtam is nekik, hogy otthon forradalom lenne, ha egy évig ülne az APEH az ember pénzén.

Ádán 2009.10.28. 14:02:36

@Ádán: Jé, most ott van a kommentem, ami küldés után többszöri frissítésre sem látszott. Annyira akkor mégsem rossz a rendszer. Szerencse, hogy nem kezdtem újra beírni. :-)

Tommoka 2009.10.30. 02:03:15

Minden éjjel megnézem a Discoveryn az "újjáépítőket",és minden adás végén elmorzsolom a fogam közt az aznapi "áldozatnak" és persze Chip Foose nak hogy:-Addíg örüljetek hogy megy a bót míg Californiában vagytok...Nem itt magyarisztánban...

Benyás ne szítsd a tüzet mert megszününk mint a kereskedelmi rádiók ;))))