HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2009.11.03. 18:27 Dagiszabi

A Halálosztó újabb lépései az élet felé

Hosszú idő után végre friss hírek a Halálosztó feltámadásáról.

 
Végre sikerült elmenekülnöm Lengyelországból és két teljes hetet otthon tölthettem a szeretteimmel (MiamiWeiss, Halálosztó, Kata...) aztán mára újfent meg vagyok menve.
A változatosság kedvéért az olasz csizma sarkára, így most csak a tengerparti szállodai erkélyemen napozva nézhetem a képeket a laptopon a vasakról és álmodozhatok az akna otthonos olajszagáról.
Ha sokáig megy ez még így, bizisten felvágom az ereim. :)

Na de lássuk mire is jutottunk a két hét alatt. Előre venném a kifogásokat, hogy miért ilyen kevés dolog sikerült. Végig kellett látogatni a rokonságot, el kellett menni Budapestre a keddi klub találkozóra, aztán az én egyetlen Katalinomat is megfelelő szórakoztatásban kellett részesítenem és ezek meglehetősen időtrabló tevékenységek, bár azt nem mondanám, hogy nem okoztak örömet, főleg hogy pár ezer kilométert sikerült a Miamiweissba is belecsavarni közben, így legalább nem csak a pénz dől bele, meg a munka, de végre a kicsipitsámat is belerakhattam. Jelentem nagyon frankón muzsikál.
Ráadásnak még, egy Autofília találkozóra is elugrottunk ahol degeszre zabáltuk magunkat Sukorón, nem beszélve a mindentvivő DeLorean leseggpróbázásáról. Ezúton is köszi az egész buliért.
Ezek után a következő lista, véleményem szerint parádés sikernek nevezhető:

- Komplett a fékrendszer az autón
- Meghoztam hozzá egy köbméter AMG hótolót és meg van hogy mi hogyan lesz a widebody conversion-el összehozva.
- A motortér kábelezése 99%ban kész.
- A gázosítás utolsó csíráját is kitéptem belőle egy kábelköteg formájában a szó szoros értelmében. Dinamikus fizikai igénybevétel segítségével mintegy fél másodperc alatt távolítottam el úgy ahogyan volt.
- Levettem az olajteknőt, kipucoltam majd némi felújítóspré alkalmazása után új csavarokkal, új tömítéssel felraktam. Újonan nem nézett ilyen jól ki.
- Cool barátom meglátogatott és egy nap alatt összelapátoltuk a kipufogó rendszert a középdobig
- Belehánytuk az összes hűtőt, csövet így most minden létező testnedvét megtartaná ha beönteném   
- A bal első ülést összeraktam és leápoltam az összes lederzentrum.de-s trutymóval amivel lehetséges

Na ez most kicsit olyan fókuszos, vagy BBC World Newsosra sikerült (vagy mint bármelyi hatásvadász hírműsor). Először a highlites, aztán a details.
Akkor most jöjjenek a részletek.

A cél az volt, hogy mire újfent eltűnök, egy mozgatható, vagy akár vontatható autó álljon Herr Lakatosomnál, hátha megesik az az isteni csoda, hogy távollétemben a fényezőhöz kell vinni.
Ennek persze az esélye kb egyenlő azzal, hogy az Amstetteni rémet boldoggá avatják. De részemről legalább már nincs akadálya. Rám már nem lehet kenni, ha bármi csúszás van.
Volt egy titkos cél is, hogy indítható legyen, de legyünk őszinték ez egy picit optimista számítás volt. De mára már nem állunk messze tőle.
Az első lépés a lenini úton a fék. Szerencsére már hónapokkal ezelőtt összevásároltam a fékbetéteket és a felújító készleteket a stiftekkel, rugókkal biszbaszokkal az első és hátsó üzemi fékhez és a rögzítő fékhez is. Na meg persze az összes tárcsát is.
Lakatosom meg lehajtogatta a hátsó híd környékén, el vagy összerohadt fém csöveket rézből és installálta is őket már érkezésem előtt, na meg szerzett az 500as anfahrtmomentabstützungos futóművéhez való gumicsöveket is, mert kiderült, hogy nekem sima 126oshoz valóakat adtak, de nekem nem olyan kell mert az enyémen ugye nem hátul hanem elöl vannak a hátsó féknyergek (nem az első féktárcsán, hanem az agy első részén) és onnan még egy fém cső vezet hátra az agyon, így mindkét végén anyucis cső kellett.

 
A hátsó féknyereg ami elöl van


Na ennek a sok szarnak a fellapátolása az autóra elvitt több mint egy napomat. Na jó ilyen apróságokkal együtt, hogy se ABS pumpa, se főfékhenger, se első fém fékcső nem volt a gépben tehát ezeket is bele kellett applikálni, sőt volt amiből szerezni is kellett másikat és végén még fel is kellett tölteni a töküres rendszert és légteleníteni, nem beszélve arról, hogy pár alkatrészt még meg kellett tisztítani és némi felújítósprével (fekete festék spray) visszaadni nekik a régi csillogásukat.

 
Ilyenvótilyenlett

 
A legtöbb időt mégis az ABS-re menő fémcsövek fésülése vitte el. Még szerencse, hogy ott állt a MiamiWeiss mintának, hogy melyik cső melyik mellett, felett, mikor hogyan kanyarodik. Egyesével a helyükön kellett őket kézzel a helyükre hajlítgatni míg az összes párhuzamos nem lett és egyenlő távolságra nem futott a másikkal. A

Az Autofília találkozó plusz egy Ikeás kanyar  után még összefutottam Botival, akinek az egyik legszebb 126 kupé van a birtokában az országban (szintén BBS RS-el) és van egy közös AMG body kitt projektünk. Majd Alsóörsről elhoztam a már elkészült darabjait a hótolószettnek, hogy legyen mihez hozzáigazítani a sárvédőszélesítéseket és a lökhárítókat. Persze azért nem ilyen egyszerű, mert a hótolók nem a széles verzióra valóak, meg a küszöb is limuziné, ráadásul rá kellett jönnöm, hogy nem is illenek a breitekörper projektbe, így azokból alternatív megoldást kell találnom.
 
Megjöttek a hótolók


Nem kell megijedni, kész tervek vannak a fejemben erről is. A lakatossal összenézegettük, felpróbáltuk az egészet, ő beállítgatta a hézagokat, megszélesítette a lököst és az azon lévő krómokat is meggyógyította. Valamelyik előző gazdi ugyanis ahelyett, hogy az eltört tartófüleket pótolta volna, fogta és oldalanként 3 lemezcsavarral alulról felfúrta a krómon, műanyagon, mindenen keresztül a sárvédők aljához. Hogy tört volna el az összes keze lába és a holló vájta volna ki a szemét.

 
Szétfúrt krómok

Ez a jóember (a lakatos) viszont birka türelemmel legalább tízszer atomjaira szedte az egész lököst, kicserélte az összes rozsdás csavart benne, pótolta a tartókat, beállított mindent és a krómokat úgy behegesztette, hogy meg nem mondom hol volt rajta a luk. A bajság csak az, hogy krómozni nem tud, de nem is lényeges, mert úgyis fényezve lesznek ezek az elemek fasza aranyszínre.
Azaz a dolog fordítva működik. Azért lesznek fényezve a krómok mert szinte mindegyiken van valami sérülés, fúrás, faragás. Javítani lehetetlen őket, a bontott nem ér egy kalap... semmi semmit se, az új meg horror pénz. Még ha csak 1-2 kellene akkor rendben, de az összes annyiba lenne,hogy kapnék érte egy gyári állapotú autót. Ez meg egy projekt gép. Azért vettem romot, mert egy gyárit nem faragnék durva tuninggéppé.
El is gondolkodtam rajta, hogy újrakeresztelem és Halálosztó helyett Zuhaelter Fahrzeug lesz neki a böcsületes neve. :)

A következő lépés immár az indíthatóság munkálatainak előkészítése volt.
Ehhez ugye be kell tenni a klímakondenzátort, a vízhűtőt, amiben a váltóolajnak a hűtője is lakik, de azelőtt az összes kábelköteget el kellett rendezni és a végleges helyén rögzíteni, mert ezek a hűtők alatt futnak. Ha viszont már beraktam a klímakondit, akkor már készre szereltem a klíma csövezését is az új szárítószűrővel, meg hőkapcsolóval és a gyári tömítőgyűrűkkel, amiből viszont az egyik nem a megfelelő méretű érkezett, így az még várat magára. Ezek elég idegesítő dolgok tudnak lenni, mikor az ember eltervezi, hogy hétvégére beveszi magát a műhelybe és végig gondolja lépésről lépésre miket fog csinálni, ahhoz mi kell, azokat megrendeli, beszerzi, aztán Október huszonharmadikán kiderül hogy egy tömítés nem  jó méretű. Istenbizony nyitok egy nonstop autósboltot. Csak nem én vagyok az egyetlen ilyen hülye…
Ezek után az összes csövet be kellett kötözgetni ami vízzel, olajjal, váltóolajjal kapcsolatban van. Bár még pár dolog hiányzik hozzá, mert a gázosítás során elszabdalt csövek helyett ugyan szereztem másikat, de nem voltam elég figyelmes és elhoztam azt a fajtát amin nincs a szélvédőfűtésnek leágazása, így ez a kör ideiglenesen le van dugózva, de ha minden igaz már Pécs belterületén tartózkodik a korrekt darab, minden esetre a rendszer most is tömített. Inkább nonstop bontót nyitok…
Meg a kiegyenlítő tartály és a hűtő közti cső is toldva, foltozva van. Ezt is most konstatáltam, és bár beraktuk, hogy valami legyen benne, a hibbbátlan már ott figyel a másik cső társaságában a szatyorban. Valamint van még abban a zacsiban egy Visco kuplung is, mert persze az is kendácsolt volt és semmi féle ellenállása nincs neki, úgy pedig viszonylag visszafogott a hűtőkapacitása és ha már arra járunk, akkor a ventillátor körüli hűtőburkolatból is rakunk egy európaibb állapotút bele. Szintén a szatyorban van.  Jó nagy lehet az a szatyor. Én még nem láttam, csak kémeim jelentették.
Jah, az olajteknő... Majdnem elfelejtettem. Szegényem már kicsit ütött kopott volt. Látszott rajta, hogy néhány ugratás után nem volt egészen sima a földet érés, valamint full felületi rozsda volt, mivel olajat soha nem látott kívülről, ami nekem az örökös inkontinenciával küzdő M110 után felért a messiással való személyes találkozás élményével.
Viszont belül... A komplett vájlingra való olaj leeresztése után ami benne maradt a teknőben az a Somogybabodi dagonyát megszégyenítette volna. Szerencsétlen áll már másfél éve, volt ideje leülnije a cuccnak. Jelenleg azonban étkezésre alkalmas tasztaságú belü, kívül meg a légy hanyattesik rajta, köszönhetően a felújítóspré áldásos hatásának és vatta új csavaroknak.
Auspuff
A kicsinosított négyleömlőt felbiggyesztettük novi új fínyes csavarokkal a frissen festett öntvényekbe belepréselt réz anyák segítségével. Alulról a már említett olajteknővel együtt ütvefúrnak. Ránézel és beszarsz, behugyozol.

 
Cool és én, beszabehu négyleömlő és az olajteknő társaságában.

Csak a pozíció beállításához feldobtuk még az első közösítő dobot is, de az még majd kap a mindenható felújítóspréből, csak még meg kell hogy jöjjenek az új tűzkarikák, bilincsek hozzá.
Mielőtt nekikezdtünk volna a kipufogórendszer összeépítésének, megnéztük miből élünk. Én már a projekt megkezdésekor tudtam, hogy ami rajta van az autón az megy a méhtelepre úgy ahogy van, így már jó ideje azon vagyok hogy összeálljon a rendszer és összevásároltam minden szemetet, hálistennek látatlanban.
Ennek az eredmény az lett, hogy az első dobig megvan az 560as 300lovas változatának az összes darabja olyan állapotban ami felcsavarozva érdemes, meg vagy 3 autóra való olyan cucc ami a régivel együtt mehet a méhbe, de legalább jó sok pénzemben van. Néztük, forgattuk a középdobokat amik vannak és arra jutottunk, hogy nem érdemes kísérletezni a tökéletes állapotú(nak hirdetett) használtakkal, ebből biza új kell, azzal majd 20 évet még valahogy csak kihúz.
Ok. Gyors telefon a Pappasnak, hogyé mérik az újat. 391 ezer forint.
Ekkor előszedtük még egyszer a kukából azt ami volt és megint csak forgattuk, nézegettük, hogy hátha ki lehet még belőle hozni valamit. Azért én még rápróbáltam a Viannora is. Hátha ők tudnak valamit oksba. 93ezer forint a gyári új. Azonnal hozzatok hármat. Na jó, egy elég. A lényeg hogy lesz belőle zsírúj, minden hozzá tartozó sallanggal és így legalább nem lesz benne semmi gányolás hegesztés, házi gyártmányú bilincs miegymás, hanem majd húsz év múlva is cikkszám alapján meghozatom az újat és csak lecsavarozom a régit és beteszem az újat.
Hátsó dobból eredendően is kizárólag az új került szóba.

Végül odáig jutottunk, hogy ugyan nem tettük bele a leveket, mert minek. Lehet hogy még meg kell bontani valamit. A vízkört pl a csőcserék miatt biztos. De ezen kívül még egy villanyos átnézés hibádzik, valamint a polírozásra küldött szelepfedelek visszarakása ami a jelentések szerint szintén készen van és igen kívánatosra sikerült, egyedül a légszűrőház immáron csillivilli fedelének a csatjai nem méltóak az új környezetükhöz, így azok horganyzását voltunk kénytelenek folyamatba helyezni. Na meg még pár hasonló apróság, úgy mint a tank visszarakása, ami csak a szélesítés befejezése után esedékes, mivel azon a környéken még intenzív egyeskorong és Co kezelés következik a közeljövőben, aztán az AC packnak kell még megszépülnie és visszakerülni, de ehhez is megvan már az új szűrő, legyártva az új csövek, tehát némi ujjgyakorlat és ezen feltétel is kipipálva.
És ha ezek kipipálva akkor jöhet is a röffentés.

 
Pillanatnyilag kb ez az ábra. Épp lightos villanyszerelés közben


 
Ez meg a gázosítás utolsó maradványának dinamikus eltávolítása. Villanyszerelés alternatív módon.

Remélem a cégem kicsit megfeledkezik rólam, miután San Foca-ból hazaérek és akkor van esély, hogy még idén lehessen egyet kanyarodni vele.
Úgy mint tavaly szilveszterkor, mikor Kugyi lehozta az ő RoadHouse kupéját és lehúzott ablakokkal B oszlop nélkül 4 könyököt kirakva büntettünk kilinccsel előre a városban a minuszokban és Killmark kivételével aki valami amerikai desszantos túlélőkabátot viselt a fent említett időpontban, mindenki két hétig olyan taknyos volt, hogy nem kapott levegőt. De megérte.
Szóval ha Hollywodi happy end lesz a story, akkor megismételjük a bulit a Halálosztóval. Nem érdekel a két hét takony.

Az igazsághoz hozzá tartozik hogy az eddig leírt állapotot már az elutazásom előtt két nappal elértük. Az utolsó napot a családnak szenteltem, így amíg Kata vasalta a ruháimat addig én mindvégig mellette álltam és a nappaliban összeraktam a bal első ülést ami így leírva egyszerűen hangzik, de a valóságban valami orbitális szopás. Eredendően mindkét első ülést be akartam fejezni, végül az egyiknek a vége is átcsúszott az utazás napjára. Még szerencse, hogy csak délben kellett indulnom, így be tudtam fejezni, sőt az autónak is tudtam egy búcsúcsókot adni és ha már ott jártam akkor már az akkumulátortálcát is beraktam, hogy legközelebb a villanyos ellenőrzéskor már lehessen bele akksit rakni.
Sőt aznap még a Katát is elvittem ebédelni és a MiamiWeiss ponyváját is leellenőriztem, hogy minden rendben van-e, mert előtte nap lemostam és már sötét volt mikor elraktam a tető alá.

A székösszerakásról annyit hogy ha valakit azzal a Vietnami módszerrel próbálnak egyszer rávenni hogy egy fűtött, memóriás motoros, ortopéd gerinctámaszos ülésből és egy gerinctámasz nélküli ugyanolyanból csináljon egy darab fullos és tökéletes állapotút, hogy ráültetik egy naponta 20 centit növekedő bambuszra ami pár nap alatt szétroncsolva a bélrendszerét borzalmas, hosszú szenvedésekkel teli kínhalált eredményez, inkább válassza azt. Kellemesebb.
A két ülés ugyanis kivülről azonos, így azt gondolná az ember, hogy csak átrakja a huzatot, meg a levegős gerinctámasz párnákat a jó állapotú de kisebb tudásúba, oszt' annyi. Csakhogy belülről tök másképp néz ki. Kezdve ott, hogy az ortopéd verziónak a huzatában is van egy szivacsbetét meg valami egyéb anyag ami az én esetemben már teljesen tönkrement, lukas volt, azon kívül az egész belső szerkezet más és még a huzat belsejébe varrt acél rögzítőfülek is máshol vannak mint a szimpla verzió lyukosztása, fűzőgetheti ki-be a fűtésbetéteket és alakíthat át mindent benne, miközben a kábelek miatt nem lehet a vázszerkezettől 10 centinél messzebre vinni, forgatni, ilyesmi. Na így kell összefeszegetni az összes átfaragott darabját. Jónéhányszor….  Mire jó is lesz.

... És akkor déli tizenkettőkor eljött értem a nagy fekete autó és azóta senki sem látott...
 

21 komment

Címkék: mercedes halálosztó youngtimer w126 kamurestaurálás felújítóspré


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr381496560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.11.03. 20:25:14

Wazze Szabi, de jó kis kocsi lesz ez! És, hogy fog szólni! ;)

Dagiszabi 2009.11.03. 21:05:21

@Mr. Cool:
Mondjuk eddig is jól szólt, mert gyakorlatilag egy perforált cső volt rajta.
A vasoxid perforálta. :)
A nyugdíjasok visszaugráltak a járdára mikor meghallották, pedig én át akartam őket engedni a zebrán.

Ez most csak a második fázis lesz, bár kíváncsi vagyok milyen lesz így a hangja. Szerintem halk lesz de kókemény. Viszont a harmadik fázis lesz majd az igazi, mikor a roots is belekelepel a bugyborékolásba. Yeah!

ommm 2009.11.03. 23:06:37

Dehogynem.
Ezt néztem én, csak ezek szerint már elmeséltél mindent a múltkor :)
Jó lesz, érdekel a vége

Tommoka 2009.11.04. 02:06:36

Már a MiamiWeiss nél is tudtam hogy,beteg vagy :D
A kombájnnál betudtam "utórángásnak" de
ennél meg egyenesen imádom a betegséged,csak má büntetnénk vazzzeee! Ez egy qvvva jó autó lesz,és már csak arra leszek kíváncsi melyiket fogod jobban szeretni... ;)

Dagiszabi 2009.11.04. 06:32:15

@ommm:
Mifelénk nem pörögnek olyan gyorsan az események :)

Dagiszabi 2009.11.04. 06:35:02

@Tommoka:
Melyiket?
Ezt. :)
A kombájnnak sajnos sok esélye nincs a dízelsége miatt.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.11.04. 09:30:47

@Tommoka:

Nem százas a csávó, az sicher.
De már alig várom a fertig művet!!!

Ádán 2009.11.04. 10:29:25

Jól alakul. Pár éven belül kész lesz. Vagy olyan, mint egy családi ház, hogy soha nincs kész? :-)
Kedvet kaptam én is egy kis szereléshez. Kár, hogy most nincs saját youngtimer-em.

Ha jót akarsz tenni embertársaidnak, nyithatsz non stop boltot vagy bontót, de üzletnek nem jó. Ismertem egy boltot közelebbről, és hétvégén mindig csak filléres tömítésért meg ilyesmiért mentek.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.04. 14:09:43

Talán pótülést is kellene tenni bele, mert sokan jelentkezünk majd az elsö próbaútra.
Nyilván leeresztett ablakokkal, mindegy hány fok lesz odakint.

Ádán 2009.11.04. 14:20:59

Mikor veszed az új gázszettet? ;-)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.11.04. 14:51:42

@malenykij polgar:
Ugye? A Dagadt meg át akarja minősíttetni 4 személyesre... hogy fog úgy 4 csajt legálisan hozni a medencéspartyra?

pickapu 2009.11.04. 15:17:00

A fehérrel elvitted az asszonyomat (kaját venni :)), ezt már szeretném majd én is kipróbálni! :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.04. 19:19:40

@Mr. Cool: Csomagtartó, tetötartó, utánfutó. Szarvason is kellett volna...

Dagiszabi 2009.11.04. 19:29:47

@pickapu:
Jó kis kanyar volt :)
Jöhettél volna te is, csak épp nem jelentkeztél.
Egyébként nagyon kedves, rendes lány. Vigyázz rá!

Asszem elkezdek sorszámot osztani a próbakörökre :))))
Vagy rögtön hajószállító utánfutóval együtt jelenek meg és a hajón is elférmég vagy 10 ember :)

Dagiszabi 2009.11.04. 19:31:36

@Mr. Cool:
Így van. Egy autó 4 személyes. Többnek kényelmetlen, így nem engedek beleülni többet. Akit elviszek az érezze jól magát.
A kúrvák meg jöjjenek busszal ha annyira nem tudnak élni nélkülem :)

Dagiszabi 2009.11.04. 19:34:10

@Ádán:
Egészen készen biztos nem lesz az elkövetkezendő 5 éven belül. Na jó 10.
Lévén ez egy projektautó. Ha kedvem támad szerelni akkor csinálok rajta valamit, ha nem, akkor meg büntetekvele. Csak első lépésként addig szeretnék eljutni, hogy menjen és nagyon zavaró baja ne legyen.

Pickanyu (Csőrike) 2009.11.04. 20:34:49

@Dagiszabi: A fehér gyönyörűségben utazni élmény volt :), ebbe is be fogok kéredzkedni :)
Mert ugye jelentkezni tudni kell:
"engem is elvisztek?"
És köszi a véleményt, én is így gondolok Rátok :)

Pickapu asszonykája

Benyás 2009.11.04. 21:04:52

Bakker Dagi, téged se lásson már orvos, ahogyan a prof. mondta egyszer.
Überbrutál lesz, ha elkészül. Respect!

Dagiszabi 2009.11.04. 22:40:01

@Benyás:
Ugye, hogy te egy hibátlan autót vettél, amin csak pár simítást kellett eszközölni? :)

Tommoka 2009.11.05. 01:11:14

@Dagiszabi: Hossz utánfutót vegyél hogy ráférjen a Chris craft :P