HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2009.11.13. 07:30 Zaba

Birkózás egy kupac műanyaggal

Avagy fél karotokat egy könyöklőért

by Zaba



Miért kell könyöklő egy Mercedes-be? Talán ezt a kérdést felesleges is feltenni. Automatánál rögtön érthető, ha viszont manuális, váltáskor néha zavarhat.
De a W202-ben a gyári 'Mittelarmlehne' nem csak könyökölni jó ám! Ott van a hátul ülőknek szánt hamutartó, ami gyerekes autókban rágógumikkal, hajgumikkal, csokipapírokkal és használt zsepikkel szokott tele lenni. Aztán a könyöklő-felület alatt egy akkora fakk, amiben két 6-os CD-tár, vagy egy hatos sörmátrix, esetleg 3 kg-s mosópor elfér: a kocsiban felejtett és eladásig eltűnő kedvenc cd-k, iratok, tollak és egyéb dolgok tuti süllyesztője. Elől pedig még egy kisebb rekesz pénztárcának, telefonnak, esetleg egy pohár üdítőnek, ráadásul kivehető, tisztítható betéttel. Ha ide teszed a löttyöt, biztos nem kell majd a hátsó lábtérből magasnyomású mosóval kiszedni az ice tea-t! Szóval hasznos, még a kézi váltós darabokba is. A 'Bicskába' nem tettek ilyet, úgyhogy Tschik kolléga a vásárlás napjától rá volt állítva egynek a beszerzésére, de az e-bayen mind 100 Euro feletti áron cserélt gazdát.
Jó-jó, gondoltam, kimegyek Ürömre, aztán meglátjuk. Ott az derült ki, hogy van, de csak facelift előtti darab, viszont csak ötezer HUF. Megkérdeztem Benyást, tud-e valami különbséget a kettő között; azt mondta, a fedélen kívül ő nem lát -és itt van az eb elhantolva, uraim- semmit, vegyem meg, legfeljebb majd jön az ív, hogy 4 évvel öregebb a könyöklő, mint a kocsi. Úgy éreztem ez megér ez nekem közel másfél tank benzint, úgyhogy megvettem egyet. Ugyan 2 kocsiból vadásztuk össze, de megszereztem hozzá az összes csavart is egyúttal, és nem hiányoztak a fém pöckök és alátétek sem. Meg kell jegyezzem, hogy ezen apróságok közül egyik sem kellett, de ez a képekkel illusztrált részhez tartozik. Vigyázat kamurestaurálás következik!
 


    * A W202 régi és új fajta könyöklője.

Direkt színes darabokat válogattam összehasonlító illusztációnak, mert mostanában a Mercedes-Benz leszokóban van a monokróm (vollblau, vollgrün, pornorot) belsőkről és mindenhová fekete kiegészítőket szerel. A szemnek jóleső színes felületek kimerülnek a kasztni fényezésében és az ülés kárpitozásában.
    * A szükséges szerszámok: jó széles spakli, rövid nyelű csillagcsavarhúzó, ceruza, A/5-ös karton, vonalzó, ceruza, fémreszelő vagy ráspoly, fémfűrész, vékony lappal, órás csillagcsavarhúzó
    * Az eredeti állapot
    * A beszerelésre váró darab
    * Pattintsuk ki a váltókulissza körüli panelt, ami az ablakemelőket és a tükörállító pöcköt is tartalmazza.  Vegyük le a két csatlakozót, pattintsuk ki a váltószoknyát és tegyük félre biztonságos helyre a panelt. Az átalakításkor vigyük magunkkal.
    * A kis pénztartó elem enyhe feszegetésre felfelé kijön. Ezt később visszatesszük, ne dobjuk el!
    * A rekesz fenéklapját felemelve 1 db csavart találunk.
    * Így már az összes -5 db- csavar látható. Kettő az első üléseken ülők hamutartóját fogja, kettő a váltókulisszához rögzíti a rekeszt, egy pedig hátul, a kardánalagúthoz fogja a rekeszt. Távolítsuk el kedvünk szerinti sorrendben, pl. elölről hátra felé.
    * Már ki is emelhető a könyöklő nélküli tárolórekesz. Tegyük félre, illetve a váltókulissza körüli panel alátámasztását rajzoljuk róla körbe a kartonra. A karton jó, ha puha, de legyen tartása. Egy vastagabb rajzlap is megteszi.
    * Itt az látható, hogy a két elem ugyan egyformának tűnik, de a szárak (nevezzük így a váltókulissza mellett végigfutó szakaszokat) végében más a rögzítés, azaz az újabbon nincsenek fém öntvénykék, amik egy csavaranyát tartanának, hanem a két elem (a középkonzol alja és a rekesz szára) nútosan összekapcsolódik.  A hamutartó rögzítőcsavarjai a műanyagban kiképzett villával rögzítik a rekesz helyét, nem kell ide még egy anya! Ezzel is spóroltunk 2 Eurot és öt perc szerelést a gyárban. No, ezen öntvénykék háttámasza az egyik olyan műanyag darab, amit a könyöklősből ki kell fűrészelni. Mivel beépítve nem látszik, nem kell feltétlenül tökéletesre törekedni, de a kiálló darabok segítenek a helyes elhelyezésben, és megakadályozzák a szétcsúszást. Tehát ne vágjuk ki az egészet, hanem itt is vegyünk mintát az eltávolított rekeszről.
    * A váltókulissza körüli merevítők és támasztékok nagyobb falat: Itt sajnos nem lehet megúszni roncsolás nélkül a dolgot, de ez sem fog látszani.  Törekedjünk a lehető legtöbb alátámasztás meghagyására és csak a biztosan minket akadályozó szakaszokat vágjuk ki. A panel alján több apró pöcök van, aminek a helyét ki kell vágnunk.  A váltókulisszához rögzülő merevítőt is rendesen meg kell faragni, és le kell belőle reszelni 2-3 mm-t mert a panel alján lévő kábelcsatorna pont erre fekszik fel, és az eltávolított rekesznél ez alacsonyabb. A fűrésznek többnyire csak a lapját fogjuk használni. Kéziszerszámokkal és kézügyességgel ez, rendszeres próbálgatással kb. 2 óra alatt hibátlanul átalakítható, gépekkel gyakorlatilag percek kérdése.
    * Beszerelni, ha az összes szükséges csavar megvan, 5 perc. (4 db felhasználható az eredetileg beépítettekből, de a könyöklő belsejében lévők hosszúak lesznek) Tehát szükség lesz két D fejű 4.20-as építőcsavarra is. A munkamenet az elején leírtak fordítottja. Beszereléskor hat csavar rögzíti a könyöklő dobozát. 2 a hamutartónál, kettő a váltókulisszánál és kettő a kardánalagútra a doboz belsejében.
Összeszereléskor figyeljünk oda, hogy a lecsiszolt keresztmerevítő alatt bújtassuk át a kapcsolókhoz futó kábelköteget, különben nem fogjuk tudni visszapattintani a panelt.

    * Ha, mint esetemben a pohártartó rekesz más burkolatú, azt ki lehet cserélni az órás csavarhúzó segítségével.
    * Kész. Kb 3 óra melóval, úgy, hogy nem volt honnan lesni, és a poszt megírására pont ezért került sor. Természetesen ha korban megfelelő darabot sikerül venni, a farigcsálás megúszható, és az egész ki-be szerelés 10 perc, fehér kesztyűben, egy szál csavarhúzóval elvégezhető melóvá rövidül. De így is jó lesz, ha meg lesz a pohártartóra az Esprit műkevlár - karácsonyra berendelve.

6 komment

Címkék: mercedes youngtimer könyöklő w202


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr941520320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.11.13. 13:59:57

Zaba, ha így folytatod, hamarosan igazi kamurestauráló válik belőled! ;)

RockyB. 2009.11.13. 16:14:05

Faxa!Gratula Zaba.:-) Azért a spakli(nem Kugyi)durván mutat a kulisszában.
:D

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2009.11.13. 17:44:36

A fotókat rendesen megnézve még egy váltószoknya vásárlással adós vagyok.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.13. 23:10:52

Ej, de jó kamurestaurálós poszt lett. Nekem kellett volna így végigfotózni azt, amikor Sanyi behegesztette a tempomatot. Zaba, nálad a pont.

FERIMOKUS 2009.11.14. 08:57:07

Sziasztok mindenkinek. A könyöklő szerelés képsorozat nagyon precíz. gratula hozzá.üdv.FERIMOKUS

FERIMOKUS 2009.11.14. 09:04:11

u.i. az én gépem is W202-es,automata,tehát a könyöklő gyárilag szerelt,de az enyémbe be van építve MB emblémás rádió telefon is,amihez kell valami telefon kártya,ha tudjátok milyen,ill. belehet-e szerezni hogy működjön is? Megköszönöm a segítségeteket. üdv.nektek.