HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2009.11.30. 07:30 Dagiszabi

Situation report Halálosztó 2009

Machine type: 500SEC

Machine No.: WDB1260441axxxxx

Assignment status:

The machine is already in running condition.

 

Mocskos mód belejöttem ezeknek a szemét jelentéseknek az irogatásába. Nézzétek ezt el nekem. De nagy hírem van! Él! Lélegzik! És gumit füstöl!

 Újabb másfél hetet tölthettem otthon mielőtt csigaevőékhez deportáltak volna és jelentem a kiváló organizálásnak köszönhetően igen eredményesnek bizonyult ez a kevés idő.
Megjöttek a polír szelepfedelek és a légszűrőház és az új viszkó a ventillátorhoz. Ezeket minusz perc alatt felpattintottam, pár maradék tikbelet bekötöttem.

A kivixú't gép. Bár a géptér már elég poros

 

 

Aztán nekiugrottam a szintén megérkezett vízcsöveknek és egyéb sallangoknak a felapplikálásának, mikor kiderült, hogy Pszihó kollegával félreértettük egymást és a hűtőt a tágulási tartállya összekötőből pont a másikat küldte, mint ami nekem szhar volt.
Így tehát a vízzel feltöltésnek ideiglenesen lőttek. Töltsük akkor fel a váltót olajjal. A negyedik liter után láttam, hogy "ami befolyik az rögtön kifolyik". Hiába cseréltem anno az O gyűrűt a nívópálca házának a csatlakozásánál az úgy eresztett, hogy öröm volt nézni. Mondjuk én nem örültem neki annyira. Abba is hagytam aznapra az egészet. Mentem haza a Katához. Benne több örömömet leltem.
Olaj le, pálcaház ki, probléma feltérképez. Egyeten csavar tartja alul az egészet és ha a felső tartót a helyére teszem akkor pont nem merőlegesen érkezik meg a cső vége a lukba, így hiába húzom meg azt az egy csavart, az életben nem fog zárni. Úgy tízszer kivettük Miki haverommal és precíziós térden hajlítgatásnak vetettem alá, mígnem kiadta. Persze ekkor már a "velem te nem baszol ki" jegyében megkínáltam egy félköbméter tömítőpasztával is.

Miki in action

Ezen a ponton kicsit megakadt a mutatvány, lévén a cél az indítás volt és ehhez hiányzott a tömített hűtőrendszer és ez auspuff. Ami ugyan a leömlőkig megvolt, de azért az mégsem túl sok. Meg egyébként is a Viannoéknál már ott porosodott a százforintos középdobom.
Újabb organizációs feladat következett. Leszervezni a maradék vízcsövet, meg az auspuffot és ha már arra jár a futár, akkor a MiamiWeissról hibádzó egyetlen Lorinser elemet ami már Bécsől Budapestre eljutott, a novi új eredeti hátsó lököst. Na meg akkor már Cool 116os komplett hótolószettjét is a páncéloshoz.
 

A rendszer lelke és a hozzá való sallangok

Immáron minden készen állt. Cső be is került, persze a víz is eresztett orrán száján a két tűzfal között valamelyik legalsó láthatatlan csatlakozásnál. Azt is újfent ausbauen, einbauen.
A középdobot is fellógattuk a helyére, így lakatosom a 3 autóra való halom vashulladékból összekalapált egy olyan rendszert aminek most már minden eleme megegyezik a gyárival, így ha bármit cserélni kellene a jövőben akkor felxet, lángvágót és a Co-t nem kell levinni az aknába, csak a 13as kulcsot.
Na jó alvázszám szerint azért nem lehet rá auspuff komponenseket rendelni, csak ha az ember egy 300 lovas 560as alvázszámát mondja be, de legalább van minden gyáriban hozzá.

Nem sajnáltuk a felújítósprét tőle ;)


Ezen műveletekkel párhuzamosan gyorsan szétkaptam az AC-packot  és annak lemez részeit elküldtem horganyozni, hogy mire ott tartunk hogy indítani kell, legyen benzinnyomás is. Némi hercehurca után végül ez a rész is összeállt.
Ekkor eljött a nagy pillanat. Minden feltétel adott volt az indításhoz, mivel kerítettem bele akkumulátort is.
Adrenalin az egekben, saru rárak (azaz előbb megkeres a kupleráj alján és beszerel) riasztót kinyom. Működik minden mint a nagykönyvben, pedig az utastérben az összes kábelköteg csak halomban és az egész hátsó részből inden drót kigyomlálva, egyedül az AC kábelát vittem hátra.

Ottan fityeg neki a kicsi heréje :)


Semmi füst meg amperszag, cserébe AC sincs. Tapasztalt K-jetes lévén AC relé ki, drót áthidaló be a megfelelő lábakra. Semmi. Rögtön az előző posztban említett szakszerű gáz kiépítésre gyanakodtam. Ott kibogarásztam minden egyes szálat amit barbár gázos kezek érintettek és visszaforrasztottam őket a helyükre.
Na most már menni kell. De még mindig semmi. Már kezdett kiverni a víz, mert az AC relénél még megvolt a kulomb, de hátul a szivattyúnál dögöltt minden. Persze hogy dölött, szét voltak húzva a csatlakozók a kupacban hentergő  kábelkötegnek. Miután összedugtam, már a relével is hibbbbátlanul muzsikált.
Ráapplikáltam az ideiglenes csöveket amivel a marmonkannát bekötöttem a renedszerbe, ugyanis a tankbetöltő környéke meg a hátsó sárvédők még egyes koronggal lesznek kezelve és a lakatos nem szeret repülni, így a tankot még nem raktuk vissza.

A túracsomagtartó.

Akkor próba. Megy minden, csak az aknába kicsit több benya folyik mint a motorba. Pár bilincsre meg hollandira ráhúztam és így már csak egy helyről húggyozot sugárba. A novi új magasnyomású szűrő oldalán van egy lik. Fasza.
Vődör alá, semmi nem számít. Kulcs fordít, Ac indul, kis köszörű és már jár is a V8. Tökéletes alapjárat, amit bemelegedésre szépen vissza is ejt. Királyság van.
A bajság csak az hogy van valami felettébb zavaró hang a váltó citrom környékéről, mintha valami forgó rész folyamatosan összeérne. Járás közben szimultán ellenőrizgettem az összes folyadék szintjét és töltögettem a vizet, váltóolajat, szervo olajat, ahogyan kívánta. A hang halkult is, de meg nem szűnt.
Na derítsük mi lehet. Olajzás van, a vezérműtengelyekre folyik az olaj, tehát a gépben nem lehet baj. A váltóba belement 8 liter olaj, nívó szerint is OK. Rakjuk sebességbe. Ha a váltó a ludas akkor változni kell neki. Nem változott. A váltó viszont működik, kis gázra is leforgatja a kereket előre is meg hátra fele is és semmi egyéb hangja nincs.
tehát elvileg annak se lehet nagy baja. Én arra gyanakszom, hogy az önindító bendixe nem megy vissza és visszaforgatja az önindítót. Ezt majd egy csere önindítóval kipróbáljuk és ha nem segít akkor elmegyünk egy mesekörre és akkor vagy kiadja mi a baja, vagy elhagyja.
Én örülnék ha beigazolódna a gyanúm, miszerint is önindító, ugyanis még mindig azt a legkisebb szopás orvosolni, bár az is elég idegesítő, ha a frissen felújított cucc lenne a rossz. Pont azért vittem el mindent kicserélni benne, hogy ne kelljen hozzányúlni.
De ze már csak akkor fog kiderülni, ha innen hazaérek...
 

14 komment

Címkék: mercedes halálosztó coupe youngtimer w126 kamurestaurálás 500sec


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr231561239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2009.11.30. 10:46:06

Volt szerencsém hallani 560sec indítást még rendzsrer nélkül, leömlővel, nem olyan rossz az úgy sem :)) Csak ilyen idióta vigyorral a fejemen: "öhö höh öhö öhhhöhöhöhö" -t tudtam mondani. ;)

Ordas lesz ez, már most is az, a két polírdekli közötti rész nagyon kínálja a helyet egy kompresszornak, mikor lesz rajt?

Szpinya 2009.11.30. 12:49:08

Nem fillérszexuálásból kérdezem, csak egyszerű kiváncsiságból kérdezném, hogy mennyibe van eddig a mutatvány?
És kb mire taksálod a végét?
Ha nem public akár privátban is jöhet.
Amúgy meg grat. és sok sikert a továbbiakhoz is.
Csigásokat küld el a halál .....ra, és az évzáróra gyere ezzel.Mondjuk konvojban haladva középen, csak a yard miatt. :-))

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.11.30. 12:59:17

@Szpinya:
Mire a végére ér, annyiban lesz, mint amennyiért 32szelepes, wide, AMG kupékat lehet néha kifogni az ebay-en. De ez minden miliméterében olyan lesz, amilyenek szeretné.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.30. 14:17:53

Szabi, a te Lóri elemeid passzolnak? Mert Bertinek nem teljesen az jött, mint amit várt.

Dagiszabi 2009.11.30. 18:25:30

@martong:
Így hátsó dob nélkül új gyári középdobbal már semmi hangja, úgyhogy onnantól kezdve straight pipe lesz. Van egy AMG hátsó dobom amit le akartam másolni rozsdamentesből, de úgy döntöttem, hogy annyi se kell.

Kompresszor az majd akkor lesz, ha már egyszer menni fog és lesz hozzá kedvem, ha érted hogyan mondom ;)

Dagiszabi 2009.11.30. 18:27:44

@Szpinya:
Sokba. De remélem azért kevesebbe mint a fehér. Egyébként nem szoktam számolni. Nem idegesítem magam ilyenekkel. :)

Dagiszabi 2009.11.30. 18:30:10

@malenykij polgar:
Az jött amire számítottam, de széjjel fogom flexelni :))))
De komolyan. Az eredetivel fogom összeépíteni.
Ettől függetlenül lehet, hogy ellátogatunk még kari előtt hozzátok, meg ehhez a Lorinsenes sráchoz. A Halálosztóhoz kéne két küszöb, meg a Kata szeretne a Mariahilferen shoppingolni a fa alá. Meglássuk hogyan érek haza innen.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.11.30. 22:07:50

@Dagiszabi: Ok! A hétvégén még van egy túrám Szaúd-Arábiába, aztán 12-töl szabad vagyok.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.12.01. 14:34:02

@Dagiszabi: Ne flexeld szét, inkább szerezz egy ilyen full műanyag elsőt, és a króm helyét is fújd fehérre! meg akkor a deszkák is legyenek fehérek!
Ha meg mész lorinzenországba, vidd már magaddal a cserélendő hótolómat! ;)

Dagiszabi 2009.12.01. 17:59:15

@Mr. Cool: Márpedig én széjjel fogom flexelni. A fehéren megmaradnak a krómok.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.12.01. 19:30:49

@Dagiszabi: akkor inkább adok neked dekopírfűrészt!:)

Dagiszabi 2009.12.01. 22:13:29

@Mr. Cool: Hagyjad csak.
Rábízom az emberemre. Az majd megoldja ahogyan akarja. Van lángvágója is :)))))

BUBISBUBLEK 2010.01.02. 18:44:08

Szabi ! de baromi jó lett az alja ! klassz ! ;)
azért amikor elhoztuk nem gondoltam volna hogy ennyire rendbe lesz megcsinálva :)
(az önindító beleköszörülhet a fogaskoszorúba)