HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2009.12.19. 08:30 Herr Tschik

A Dög-projekt: Egy kicsi mozgás Mindenkinek kell... (Sonderausstattung: video)

Üdv Youngtimer-Fanok!


 

Bár már egy jó ideje adós vagyok a Dög helyzetjelentsévél, most mégsem azt fogom elregélni, mi történt vele eddig; majd ráérősen kifejtem, amikor időm engedi.
Egyrészt azért, mert szeretném nem összecsapva, hanem részletesen beszámolva, fotókkal illusztrálva bemutatni a projekt állását, másrészt csak bővebb leírás során tudok kitértni a részletekre, amikre esetleg véleményt, tanácsot, megoldást is várok a kommentekben.
Szóval a nagylevegős status report elnapolva, de nem elfelejtve.

Most egyszerűen csak a tegnapi élményemet szeretném megosztani Veletek.

Idén október 10-én állítottam le a Dögöt, akkor kezdődött el "offiziell" a Rendbehozatal; mint majd be fogok róla számolni, felújításra kerülnek a felnik, a spoilerek, előkészül a gép a lakatosmunkára, aztán persze a lakatosmunka is megtörténik, kap egy technikai revíziót, feltérképeződnek a rendbe hozandó dolgok, közben folyamatosan történik az anyagbeszerzés.
Jelenleg elég csúfan, AMG-öltönyétől megfosztva árválkodik az autó... :(



Azóta egyáltalán be sem volt indítva, ami nem egészséges sem gépnek, sem embernek. Ez egyrészt azért volt így, mert az autó nem volt menetkész (vagy valami szétszedve, vagy felbakolva, stb), továbbá forgalomba sincs helyezve, ergo nincs rendszáma nekije, nem vehet részt közúti forgalomban. (Ezt majd csak tavasszal tervezem, akkor is szezonrendszám formájában, mondjuk a március - október időszak elég lesz, a többi hónapokon pihi, amíg cégautóval nyomom).

Aber!

Embernek, gépnek a halála az állás (az idevágó német szakkif.: Standschaden), ezért fogtam magam, tegnap reggel vettem egy ötnapos rendszámot uszkve 67 eur-ért azzal a szándékkal, hogy még a karácsony előtti hétvégén, ahogy időm engedi átmozgatom egy kicsit a Dögöt. Bizseregtek is már az érzékszerveim a Mercedes Feeling után, meg ugye kell a vasnak a kenés, a "kiégetés" is.
A péntek délutáni meeting után szabaddá tettem magam, irány a garázs. Pár dolgot a helyére tettem a motortérben (na nem kell nagy dolgokra gondolni, műkedvelő volnék, légszívócső, egyéb bizbaszok), rendszámot felraktam, biztonság kedvéért olajat, emelőt be és gyí, indíts! Kíváncsi voltam, mit produkál két hónap után a mínuszokban, de simán indult, olajnyomit épített, alapjáratot szabályzott.
Na, gondoltam, megy itt minden ahogy kell, mégiscsak 120e km van a Technikben!



Ezek után elindultam a napsütésben, felkaptam Rigót, és élményautóztunk vagy három órát, ahogy kell, teljesen céltalanul, dombon-völgyön, bemelegítve Autobahnon. :)

Szépen tette a dolgát a vas, ohne Probleme, víz, olaj rendben, fűtés működik, ülésfűtés királyi. Időközben elkezdett havazni, itt-ott elég durván, egybefüggő porhó fedte nemsokára az utakat, öröm volt nézni a tükörben az AMG-szárnyat, csak úgy porolt a Dög!
Az 56 EUR-ért(!) íbéjezett télikerék-készletem a 10 éves, de szinte sosem használt Winterreifen-ekkel (igazi NOS=New Old Stock) is szépen vette az utat, azt hittem sokkal ridegebb, csúszósabb lesz, de nem: fogott, kanyarodott, megállt.



Szóval egy marha jót autóztunk, nagyon élveztem a  kipufogó dörmögést, a sorhat zúgást, a kihúzatásokat, az valódi bőr illatát, tapintását, a szolíd megvilágítást:



...egyetlen üröm az örömben, a már ősszel is viszonylag erősnek tűnő szélzaj; mintha valahol bejönne a levegő, és elég kellemetlen hangot ad, igazán autópályatempónál, 140/160-tól feltűnő és zavaró. Most az Autobahnon sál-ráhelyezős módszert alkalmazva rájöttem, honnan jön: a jobb oldali A-oszlop alsó részénél van huzat, a szélvédő felől.
Mi lehet ez?
Öreg, hiányos és szelel a szélvédőragasztó?! Netán nincs is ott már vas, tehát rohad...?! Nem akarom elhinni, kívülről semmi sem látszik (bár ez tipikus), meg egyébként is, rozsda szempontból nem rossz a verda. Bármi is az, tavasszal ez is ki lesz pipálva!

Mindegy, pontosabban dehogy az, de most nem akarom vele elrontani a kedvem.

Még van 4 napom a 5-Tage-Kurzzeitkennzeichnen érvényességi idejéből!


A cikkhez tartozó fotóalbumot itt találjátok!

5 komment

Címkék: mercedes dög amg youngtimer w124 almandinrot 300e 24


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr801607865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.12.19. 08:43:36

You made my day! ;)
Szépen szól! (bár kicsit adhattál volna neki jobban is!;D)

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.12.19. 10:49:57

@Mr. Cool:

Sötétben,nagy forgalomban, kezemben a kamerával ez is pont elég volt....

Dagiszabi 2009.12.21. 18:59:38

Tényleg frankón muzsikál!
Respect Attikám!

3.2 Csabi 2009.12.21. 22:50:07

Szépen szól de kéne neki egy kicsi szívóhang az még jobban adná :)