HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2010.03.17. 12:17 malenykij polgar

Az tschillagosch autók karbantartásárul és pénzrül

 

Kedvenc vesszöparipáink egyike az "oszt mibe kerül ezt etetni" vagy az "ennyi pénzér´ inkább új autót veszek, he" típusú autóstársakkal való eszmecsere. Meddö vita, hiszen felnött embert ritkán lehet meggyözni olyan dolgokról, amit ö már úgyis jobban tud.
 
Úgy döntöttem tehát, hogy összefoglalom az én sztorimat. Aki szereti a mifajta autóinkat, bizonyára érdekesnek találja a posztot, aki pedig a túlpartról osztogatja a bölcsességeket, annak Pázmány Pétert (1570. -1637., esztergomi érsek) szeretnék idézni, aki eképp zárta egyik levelét: "A protestánsoknak pedig a seggem bűzös terhét küldöm." Elnézést, igazából nem szeretem az anál hasonlatokat.
 
Miböl élünk? Két darab 124-es, elöbb a coupét vettem, másfél évre rá a kombájnt.

Infrastruktúrám nincs a szereléshez, a szakmám sem idevág, pusztán lelkes vagyok.
 
Fantasztikus bölcsességgel nyitok. MINDIG érdemes több pénzt szánni a jó alapra, mert szívás mindegyikkel van, de nem mindegy, hogy mekkora, megy-e az autó vagy áll, és hogy látható-e a vége, vagy kiderül a végén, hogy egy jól kinézö trágyahalmot vettünk, amelyiknek megváltás a bontó.  
 
1. A qp 
1994-es, 220-as. Ez a két tény már magában hordozza a rozsdát és a nagy valószínüséggel fellépö légtömegmérö/pillangószelep/kábelköteg sztorit. Én 130 ezer kilométerrel vettem egy kollegától, városi autó volt, nagyjából ismert elöélettel. Törve nem volt, csak körbeparkolva, így kezdettöl fogva karcos volt, sárvédök fényezve, a tetön beégett fagyanta, jobb ajtón és deszkán horpadásos karc. Megvan még a vásárláskor készített hibalista, aszongya hogy: 
 
- Hardytárcsa szakadt
- Alapjárat (melegen indítás után néha leáll, enyhén ingadozó alapjárat) hehe, már akkor tudhattam volna
- Difi olajszivárgás (erröl ismerszik meg a Mercedes, viszont cserébe ott nem rozsdálnak a futómüalkatrészek)
- Kupplung munkahenger
- Karcoló tolótetö
- Rozsda az ablakmosótartály alatt (amelyik 124-es ezt nem produkálja, az kínai hamisítvány)
 
Nagyjából ennyi volt, egy két szir-szarral megfejelve, de pl. az emelési pontok rendben voltak, a sárvédö meg nem rozsdált (akkor még).
Ezeket a dolgokat (és jópár apróságot) Hegyi Sanyi rendbetette, összes folyadék és szürö cserélve, csupa gyári alkatrész, pénz nem számít alapon jöhetett a dififelújítás is, hát ja, kezdö voltam. Ha jól emlékszem, tokkal vonóval négyszázezer forintot hagytam nála, jöhet az idézet az Üvegtigrisböl. Cserébe lett egy patent kupém, már csak a fényezés hiányzott. Ugyan volt mellette céges autó, de szép idöben nem volt kérdéses, hogy reggel melyikbe ülök, így két év alatt csak belekerült húszezer kilométer. Hobbiautó, aha. Nem meglepö tehát, hogy a használat során kijött néhány apróság, pl. a 2008-as müszaki vizsgára fékcsöveket kért, stb. Természetesen utolérte minden késöi, vagyis MOPF2-es 124-es átka, a rozsda. Ott kezdett rügyezni, ahol a gépkönyv elöírja neki, a sárvédö és a lökös találkozásánál. Na ja, 14-15 év után, de akkor is. Mivel került karc a csomagtartó fedélre, meg a csillagot is csak úgy sikerült lelopni valakinek, hogy karcolta a gépháztetöt is, 2009-re megérett az elhatározás a fényezésre.
Kétszázhetvenezer forint, köszönöm szépen, fizet, távozik. A kész autó elhozatalát a tavalyi nyári nagytalálkozóra terveztem, csilivili géppel indultam Szarvasra. Túl szép volt, hogy igaz legyen, így a találkozóról hazafelé teljesen elment az alapjárat, az öcsém Fred Astaire-t alázva szteppelt a pedálokon, míg hazaért.
Mindez két héttel müszaki elött, hurrá, vazze. Bécsi független Mercedes szervíz, diagnózis, pillangószelep, légtömegmérö. Gut, mondtam én, nézzük az árakat. Drosselklappe haccázvalahány ojró (plusz valami visszatérítés a régiért), légtömegmérö héccáz ojró, valamint munkadíj. Az igen. Amióta megvolt a kupé, elöször jött ki a fillérbaszó ördög és azt súgta a fülembe, hogy vegyek utángyártott légtömegméröt. Ebay, ötven ojró, megrendel, leszállít, beszerel, se kép, se hang. Kína csókoltat, visszaküld, ismét ebay, új Bosch légtömegmérö eredeti csomagolásban, negyszáz ojró, megrendel, beszerel, fizet, távozik. Hurrá.
Ez tavaly összel szeptemberben történt, akkor tankoltam utoljára, azóta csak kb. 200 kilométert mentem vele, hogy aztán rájöhessek, hogy ideje kardáncsapágyat cserélni, mert énekel. 30-50 ojró, plusz munka. Plusz a jobb elsö fényszóró üvege, ami nem szerette a februári hideget és megrepedt. Most ennyi. 152 ezer kilométer, tiptop autó és ezek csak a (szerintem) legindokoltabb munkák és költségek voltak, plusz nyári guma, olaj- és szürücserék, takarítás, ápolás, benya. A következö vizsgára valószínüleg új kidörrentöt kér, a mostani vígan rohad. Átlagfogyasztás most 9,7 lityi, városi használat. Szépótó.

 
2. A Millenium Falcon
Baujahr 1987, 300TE, 213 ezer km, 180 ezerig szervízkönyv. Ebayen meglátva (by Herr Tschik), licit, látatlanban leüt. Fotókkal és szöveggel jól dokumentált hirdetés volt, na de akkor is, ne legyünk már olyan hülyék, mint az autós újságíró, oszt mégis. A szülök föhadiszállásáig autóval mentem (Landshut), Münchenben felszálltam az éjszakai vonatra, irány Domsjö, akarom mondani Berlin. Reggel megnéz, hümmög, kifizet, irány vissza lábon Bajorország, merthogy aznap este Bécsben még céges vacsora. Állapot? 
 
 
Az ebayes hirdetés egyedül a sárvédö rozsdásodását nem említette, az ablakmosótartály alatti folt várható volt, a másik oldalon és az akksitálca környékén is, az emelési pontoknál pláne. Amit se a hirdetés fotói alapján, sem a helyszínen nem akartam elhinni: a kombikra jellemzö rohadást nem produkálta. A hátsó oldalablak alatt mindkét oldalon rendben volt, sem kívül, sem belül nem találkoztam rozsdamanóval. Továbbá müködött a csomagtérajtó elektromos rásegítése, a szintezö, használt kombiknál ezekkel kell kezdeni. Az extrák is szuperáltak, vagyis 21 éves korához képest pazar volt. Megpakoltam a csomagtartót az eladó által felkínált ingyenes tartozékokkal: gyári gépháztetö szigetelés, egy garnitúra kerék, két garnitúra rugó, három garnitúra dísztárcsa, gyári lámpamosó kar, stb., irány vissza Landshut.
Nem volt finn kamion, de az egyik szopás elöjele már jelentkezett. Az egyik tankolásnál akadt a gyújtáskulcs, de el tudtam fordítani. Landshutba érvén leraktam a szülök mélygarázsába az új szerzeményt, sipirc Bécsbe vacsorázni. Azóta néhány klubtárs kórusban tudná velem énekelni az "akad a gyújtáskapcsolóm" c. dalt, merthogy amikor édesapám el akarta vinni takaríttatni az autót, nem tudta beröffenteni. A kopott gyújtáskapcsoló jó tréfa, nekem úgy sikerült megoldani, hogy amikor legközelebb kimentem az autóért, már rendeltünk új gyári kulcsot, ami az esetek 95%-ában még elforgatja a kopott gyújtáskapcsolót. Nem WD-40-ezzük, a grafitzsír is csak annyit ér, mint az ima, Schrei papa tanácsát megfogadva csak egy esélyünk van a szívás helyszínén: "lebegtesd Papa, lebegtesd!!!". Mármint a kulcsot a zárban, oszt vagy sikerül, vagy nem. A "vagy nem" minösített esete Zsoltié a tavalyelötti nyári találkozón, amikor is Szikora Robit énekelhettünk volna, ha Zsoltinak lett volna még humora. A tihanyi révnél rég elmúlt éjfél... Reggel négyig tartott, amíg szétfürészelte a kormányzárat... 
Bécsig tehát eljött az autó, járó motornál tankoltam, bennehagyott kulccsal parkolt három napig a vas. Itt aztán rendeltem bele új gyújtáskapcsolót, amit egy perc alatt kicseréltem, maradt egykulcsos az autó.
Tanulság: akinek akadozik a csillagos youngtimerben a gyújtáskulcs, addig cselekedjen, míg elfordul. 
 
Kezdödhetett a folyadék- és szüröcserés játék, rozsdák kilakatoltatása, Jött még egy ajtóhatároló, egy antenna, külsö hömérséklet kijelzö, blabla. Ez egy-két biszbasz pótlásával együtt annyiba került, hogy jó. Esküszöm, nem emlékszem, kérdezzétek Gombos Atteszt, talán valami 80-90 pénz volt.  Kapott továbbá új hardytárcsát (80 ojró), gyári kidörrentöt, mert nem akartam megvárni, míg az utángyártott megadja magát. Aszongya volt még vízpumpa (csillagos, sokért), kormányteleszkóp, valami szíjfeszítö basz, leömlö tömítések (filléres tétel), szintszabályozó kar (20 ojró), klíma feltöltés (70 ojró), új akksi (90 ojró), ezazamaz, új nyári gumi, új téli gumi, olaj, szürök, sportrugók ki, gyári rugók vissza, ecetera.
 
Tavaly egyszer arra tértem haza egy céges útról, hogy le van harcolva a bal hátsó sarka.
Hurrá, mondom, ez olcsó lesz. Aztán az is lett, mert a malört okozó 88 éves úr lehelyszíneltette az ügyet, így mehetett is a Falcon a helyi MB-dealerhez javításra. Matuzsálem úr biztos végleg abbahagyta a vezetést, amikor a biztosítója értesítette, hogy 2400 eurós kárt okozott malenykij polgar szeme fényében. Kicsit vastagon fogott a cerka, na. 
 
Nagyjából itt tartunk most. Vagyis nem, mert decembertöl februárig nem volt céges autóm és a Falconnal jártam. Kopogott egy kicsit a futómü, így konzultáltam Zsótival és kap az autó egy kis futómü felújítást. Itt most vettem a fáradságot és lehívtam elöbb a stuttgarti árakat, majd pedig a gyári beszállítókét a hungarisztáni alkatrészdílerektöl. 130 pénzre jöttek ki a szilentek, karocskák, izék és bigyók, megrendeltük, Zsóti már remegve várja a Falcont a mühelypalotájában...
Eddig tehát nagyjából szépen összeállt, egy helyen még izzadja a váltóolajat, azzal is elbánunk idén. 12,7-es átlagfogyasztás, évi ezer ojró biztosítás, a 2009-es vizsgán két évre kapott müszakit Dojcslandban. Hurrá.
 
No, kedves Olvasó, látsz olyan problémát, amitöl üzemképtelen és életveszélyes ronccsá vált volna bármelyik? Nem. Hát ezért kell jó alapot venni.  Ezek a költségek a kupé fényezését leszámítva mind a TMK kategóriába esnek. Nálam.
 
Milyen költség volt még?
Hát a perverzió. És ez az igazán veszélyes. Egy darab Becker 7990 a kupéba, mert hogy integrált telefon brútusz kapcsolattal, mp3, meg amúgy is. Egy Becker 6-os CD-váltó hátulra, Silverstone asszem. Négy darab új hangszóró.
A kombi kapott négy Lorinser csatifedelet (80 ezer HUF), ötödik fejtámlát krémbézs velúrban (37 ojró, ebay), passzos könyöklöt (35 ojró, ebay), tempomatot (azt hiszem 90 ojró volt tokkal-vonóval ebayröl, plusz beszerelés Csömörön), nemrég löttem korhü CD-s radiót, a Becker elsö CD-s modelljét (le sem merem írni az árát), azám.
 
A kombi a tavalyi OT-Expón frissen, fiatalosan, polírozva, takarítva, büszkén feszített a kinti placcon, persze a kutyát nem érdekelte, mert kit izgat egy szép, ritka belü 24-es kombi. Hát minket.
Ezért is költünk rá és kortársaira, a szép 26-osokra, 23-asokra, számolja össze, akinek hat anyja van, le van füzve az összes költség.
Néha szíjjuk a fogunkat, de nekünk megéri. A többieknek küldeném Pázmány Péter szavait.  

40 komment

Címkék: felújítás youngtimer w124


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr341846692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dagiszabi 2010.03.17. 13:35:54

Meccsoda írás!
Hut ab ahogy Herr Tschik lakótárs mondaná :)

Kedves olvasók! Remélem látják a különbséget a racionálisan gondolkodó, és tőlünk kicsit nyugatabbra élő követendő példa és köztem a különbséget?
Én megvettem olcsón itthon a szarjaimat, beleöltem minden pénzem és energiám, de egyik se lesz soha olyan mint az ő autói. Vezettem mindkettőt. Hátbazzeg...
Azok Mercedesek.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.17. 13:47:46

@Dagiszabi: 1:1 az állás, mert te meg értesz hozzá és van hol kamuznod. Én meg ezért irigyellek.

Rendelkezésre álló szabadidövel meg szintén hasonlóan állunk ;)

stower 2010.03.17. 13:56:10

Jó kis poszt! Egy barátom fordmondejója viszont 5 (öt) litert fogyaszt. Elgondolkodtató... Na jó, csak vicc vót:)

stower 2010.03.17. 14:32:49

@malenykij polgar: régóta fenem a fogam ilyen tapadókorongos csillagra:)
Próbáltam rábeszélni a srácot a Márkára, egy darabig úgy tűnt hajlik is rá, oszt múlt héten mégis megvette azt a műanyag szahrt:(

nb1973 2010.03.17. 15:20:03

Nagyon tetszett!

"Számolja össze, akinek hat anyja van, le van füzve az összes költség."
Én lefűzni sem mertem :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.17. 15:37:45

@lacip: Tudok rá eladót dajcslandban, de azt hitte, hogy a CIA-töl vagyok, amikor mondtam, hogy az utaláshoz szükségem van a lakcímére. Pedig az én bankom kéri a nemzetközi utaláshoz. Így nem lett nekem tapadókorongos csillagom, pedig jól rátenném a céges vasra.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.03.17. 16:02:59

@malenykij polgar:

Kérem az eladó kontaktját!

Egyébként meg ha különválasztjuk az
- üzembiztos működésre, szervizelésre
és a
- perverziókra,extrákra,makulátlanságra és egyéb normál autósnak felesleges dolgokra
fordított összegeket, az utóbbi felé dől a mérleg nyelve. Bőven. Sokunknak!!!

Itt említhetem magam és mások egyik perverzióját, a hibátlan, de főleg NOS (=New Old Stuck) alkatrészek felhalmozását "tartalékképzés" céljából. :)

Szpinya 2010.03.17. 17:43:13

Kár hogy nem ismerhettem személyesen ezt a Pázmány Petit.
Faxa csávó lehetett.
Egyébként én a vasra költött összeget a műhelyben levő kétajtós szekrény oldalára irogatom, szép sorban.
Szép nagy bútordarab , de már nem sok hely van rajta. ( És ott nem nézi az asszony........de psssszt)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.17. 17:55:32

@Szpinya: Hehe, ez mekkora! Nekem a minap elkezdte rendezgetni a drágám az autós papírokat és rá-rákérdezett, hogy mik ezek a számlák...
Most már tudjuk, mivel lehet egymást terrorizálni. ;)

Szpinya 2010.03.17. 19:12:06

@malenykij polgar:
Ugye, hogy ugye!
És még egy jótanács: Ha írod is valahova a kiadásaidat , azt SZIGORÚAN CSAK CERUZÁVAL tegyed.

Baloo79 2010.03.17. 20:34:32

Remek írás, élvezettel olvastam!

Ui.: Tényleg cseréljétek ki a gyújtáskapcsolót, amint elkezd sz@rakodni!!!!!!! :-)

apamacko 2010.03.17. 21:09:50

Jó írás!
A gépekhez gratula, főleg a qp-hoz :-)
A baj, hgoy most 300-400 Euro-nak megfelelő forintot keresek, és 3500 km-t megyek havonta.
Benzint fizetik, de a karbantartást én nyelem.
Még kéne :
Klímacső+feltöltés :20.000
4db felni jövő télre : 15.000 )acél) v. 30.000 (gyári alu)
Olaj+szűrők. csere (300.000km jövő héten!) : 15.000 Ft
Ajánlottak egy szép bőrbelsőt,barátilag 20.000 Ft
jajj jajj
(bocsi nem MB, de Young, SAABrina)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.17. 21:55:32

@apamacko: Hát ez huncut helyzet. Nálunk úgy van, hogy az autós alkalmazott vagy céges autót kap, vagy saját autójával szolgálja a céget, ebben az esetben a km-pénz 42 cent, ebböl kell kiokoskodni a nyálat, karbantartást, autópályahasználatot. Ez viszont nem lehet több évi 12.600 eurónál.

Te 9000-est vettél, ugye?

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.03.17. 23:09:05

@malenykij polgar:

Papa, akkor miért nem saját autóval jársz...?

42 cent/km-ből mik lennének alattam...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.17. 23:50:17

@Herr Tschik: Hát mert azt többé-kevésbé a munkaadó dönti el, hogy neki melyik gazdaságosabb.
Egyébként szoktam néha, ha kihullik alólam a céges batár és nagyobbat kell autózni. Jól van ez így, legjobb autó a céges autó.

Rocko- 2010.03.18. 07:46:58

@malenykij polgar: igen, 9000-est vett.

a 42 centet (gondolom Eurocentről beszélünk) összelehet hasonlítani a magyar 9 Ft/km aránnyal. bruhahaha.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.03.18. 08:09:46

@malenykij polgar:

Vagy ahogy a régivágásúak mondják: vállalati kocsi!

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.03.18. 09:32:43

Az írás minden szavával egyetértek. Az első benzemnél egy vagyont költöttem a nem megfelelő alapra, mégis szar volt, az 500asnál meg jóformán csak a hülyeségeimre (felni+hótolómánia) kell költenem, mert műszakilag tökéletes. Igaz, az évi 3k km-es futásteljesítmény nem is nagyon veszi igénybe a technikát. De így meg lehet preventíven gondolkodni. új hűtő, viszkó, kopó alkatrészek és sosem ér meglepetés.
Az öcskös hajdani 280asa is frankó volt műszakilag (csak a rozsda támadta), nem is lehetett tönkretenni sem, pedig az gyakran kapott 6000-es fordulatnál neutral drop-ot, volt vele ugratás (2x törött első stabi, 1 törött hátsó lengőkar:)), meg minden elképzelhető gyilkolásban volt része, mégis megbízható, hibátlan volt, mert megkapott mindent.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.18. 10:05:25

Híj, az öcsédnek odaítélünk valami plecsnit, amiért rombolja a Mercedes nagypapa-imidzsét. Tommo fogja átadni neki.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.03.18. 12:41:02

@malenykij polgar: Akkor elcsábítom a majálisra! legyen ám plecsni! ;)

cork77 2010.03.19. 07:08:24

Nem sikerült elvenni a kedvem továbbra sem.

Ádán 2010.03.19. 09:25:36

Jaaa, hogy ezek is el tudnak romlani? ;-)

Akkor kár volt lefoglalózni egyet?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.19. 09:39:24

@Ádán: Bizony kár volt. Ha olyat keresel, ami soha és semmilyen körülmények között nem romlik el, akkor tedd át a foglalót egy Suzukira, Hondára vagy Toyotára.

Suttora 2010.03.19. 10:01:35

@Ádán: Akkor fertőzött vagy :)

Ádán 2010.03.19. 10:01:41

@malenykij polgar: Másfél évig cégautót használtam, és olyan unalmas, hogy csak vezetni kell...

Ádán 2010.03.19. 10:04:37

@Suttora: Megyek haza, és már várni fog egy Youngtimer. Azon lesz mit szerelni. Főleg az utastérben. Vagyis remélem, hogy az a nagy része, mert ott van jó pár dolog...

Tommoka 2010.03.19. 14:20:51

@malenykij polgar: Plecsni gyanánt ebben a titulusban, asszem kellően illő a 3ba rúgott hardytárcsám bekeretezve."Öcskös" azt értékeli,tudomééén... :D

Petya!Nagyon fasza kis post.Egy csomó mindenről nem is tudtam.De mostmár rájöttem,azért sunnyogsz hogy fasza post legyen belőle mi? :D
SKK ;) (öleekezősszmájli)

MAGADAN 2010.03.20. 11:02:24

@malenykij polgar:Futóműves Zsolti az amelyik a Tárház utcában pereg mint a motolla?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.21. 10:21:46

@MAGADAN: Zsolti klubtag és elvállalta a futómü buherát. Nem nyilvános szervíz.

na.perszemár. 2010.03.21. 15:18:03

Nekem is egy 124es kombim van '91-ből... Nem panaszkodnék a fenntartásáról, sőt a javítását csak dícsérném (én legalábbis)...
Viszont aki tudja, hogy hol a fenében van a programozható állófűtésnek a biztosítéka, az írja már meg nekem! a többi biztosítékok közt nincs, az biztos... bár már jön a jóidő, nemköll :) , de szeretném jónak tudni.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.21. 17:58:48

@:snetch:: Fotót!
Nem lehet, hogy az állófütyi biztosítéka a kiegészítö biztiknél van a relédobozban?

apamacko 2010.03.22. 14:11:22

@malenykij polgar: Bizony 9000 CSE.
Na megindultam a lejtőn :-)
A fent említett bőrgarnitúra gazdája (SAAB szerelő) mondta hozzam el mert útban van aztán majd fizetek :-)
Én meg húztam a számat hogy felni tán mégjobban kéne, erre adott 4 db gyári alu-t 15.000-be :-))) csak hozzam el őket még aznap, mert nagyon útban van a párjának!

na.perszemár. 2010.03.23. 10:06:18

@malenykij polgar: Kiegészítő biztik, relédoboz, ennek az állófütyinek speciel nemtudom, hol lehet a relédoboza... motortérben nem, ez meg valahol (bal ajtó tuti nem) elbújtatva :S

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.03.24. 12:20:31

@apamacko:

Pedig az árak igen barátiak, 15k felnik, 20k bőrszerkő...tudom nem ez a baj, hanem a 300-400eur jövedelem... :(

WSzabi 2010.04.05. 17:22:02

@:snetch:: nekem 95-ös van. Sajnos nem tudom hol lehet a keresett relé doboz, mivel nekem nincs benne álló fűtés. Viszont veszettül furdal a kíváncsiság,hogy hol van elhelyezve az infra központ! Ha tudomásod van róla, kérlek oszd meg velem!