HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2010.03.25. 14:35 Dagiszabi

Amikor rossz végére kerül az ember fia…

avagy motorgenerál + EFI átépítés

by Cuccolós Zsóti


A Benz Youngtimerek gazdáinak „G” pontja valahol a műszercsoport bal oldalán, a kis olajos kannával jelölt műszer környékén keresendő. Ha ez a mutató üzemmeleg állapotban az 1baros lélektani határt felülről megközelíti, akkor tuti az izgalmi állapot…  A tavalyi év őszén nekem is sikerült ilyen módon csúcsra jutnom, mert alapon kb. 0,6bar volt az olajnyomi. Mivel 3 éve volt a motor komplett felújítva (kivéve az olajpumpát), ezért betáraztam 1 új szivattyút,


 

és „lelkesen” nekiálltam hogy kicserélem, ami az  M102-es motornál nem olyan sima ügy. Ugyanis nem a karterban helyezkedik el, hanem a vezérműfedél alatt és a főtengelyre van felfűzve.

Szivattyú kibányászása után a csipa rögtön kiugrott a szememből az állapotát meglátva…

Rövid töprengés után kiemeltem a motort, majd szétszerelés alatt megállapítottam hogy jól döntöttem, mert ami szétrágta a szivattyút annak sikerült a főtengely + hajtókar csapágyakat is megkajálni. Csupa öröm az élet, irány köszörűs, átmosás, új csapágyakkal összerak. Itt már pörög a motor.

Ha már kint volt a motor néhány régen eltervezett upgrade is megejtődött.

- turbósításkor maradt az eredeti kuplung, és néha bizony sikerült megcsúsztatni Ezt orvosolván megkapta a 6 hengeresek nagyobb átmérőjű tárcsáját és nyomólapját, a lendkerék, pedig ki lett esztergálva minta alapján.


- a szintezős hátsó lengéscsillapítók tömítéscserén estek át mivel a ZH-M olaj erősen fogyó tendenciát mutatott. A végső megoldást amúgy a szivattyú szimeringjének cseréje jelentette, mert ott eresztett…

 

 

 

 

- a sorukra váró felújított tartalék féltengelyek is végre bekerültek a helyükre


- a KE-jetronic befecskendező rendszerrel nem voltam működését tekintve kibékülve, túl összetett ahhoz, hogy a töltés miatt szükséges plusz anyagot könnyedén lehessen adni a motornak. A megoldást egy Motronic rendszerben láttam, ami már ott feküdt a garázsban beépítésre várva. 

A befecskendező szelepek beültetése miatt a szívósort némi gépmunkának kellett alávetni, a főtengely tárcsa megkapta a jeladónak szükséges „ricnizést”, majd az elemek felépítése után jött az igazi cumi, kábelköteg gyártás.

Néhány álmatlan éjszaka után már röffent is a vas…. 

 


Kapott egy állítható üzemanyag nyomásszabályzót, egyenlőre a többi elem „gyári”. A donorból kibontott befecskendező rendszerhez lehetett illeszteni Reiserechnert is, így most ugyan nem gyári (nem tudom 4 hengereshez egyáltalán rendelhető volt-e), de van, és tök jó lehet mindenféle haszontalan adatokat kicsikarni belőle.. 

Nem fogok unatkozni a jövőben sem, már kezembe vannak a Malenykij kollégától kapott piros ruganyok, (ezúton is köszönöm!) amik egy első futómű felújítás keretében bekerülnek a cuccolós kombájnba


 

16 komment

Címkék: mercedes turbo átépítés youngtimer lpg w124 230te kamurestaurálás efi


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr911867128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moleman 2010.03.25. 15:07:48

Őrület az a műszerfal :D

martong 2010.03.25. 15:28:43

A kábelköteg látványától is agyárgörcsöt kaptam volna. Bár aki szeret kirakósozni ;)

Tévedek vagy ez a comp tényleg olyan, mint az Opelekben volt?

Dagiszabi 2010.03.25. 20:36:56

@martong: Mondhatni kúvajómegfigyelő vagy. :)

Tommoka 2010.03.25. 20:50:24

Bazeeg Zsóti.Jó móka lehetett a tykbél :O
Ha már arra "jártál" kovácsolt dugókat neki,turbót feltekerni vagy kettőpontnullára laptopot a jobb 1 be és go baby go.... :)))))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.03.25. 23:30:23

Mondjuk áttörölhettem vóna a ruganyokat.

Te Zsóti, téged is szeretnek otthon, mikor eleresztesz egy olyat, hogy "megyek egy kicsit szerelni", nem?

Cuccolós 2010.03.26. 06:29:02

@malenykij polgar:
nekem is fotó után jutott eszembe, hogy megtehettem volna... a dolgát így is kiválóan teszi ;)

Cuccolós 2010.03.26. 06:31:28

@martong:
nemhogy olyan, hanem az :)

na.perszemár. 2010.03.27. 10:32:45

A reiserechnert hol szerezted mennyiért? Qva jó szerintem benne! Az én kombájnomba is akarok... kár hogy ott neki a fordszámmérő van :(

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2010.03.27. 10:41:43

Azért a bal oldali óra sem egy megszokott összetétel. Csak úgy kapkodnám a fejem, mit is nézzek az alatt a fél sec - ééérted, fél SEC :) - alatt, amíg a műszeren a szemem.

A Reiserechner meg akkor már nem is annyira bonyolult. Mondjuk olyan 38-42 liter pillanatnyi fogyinál kiakad. Omegákban (hajaj, az még hátsókerekes Opel) is volt régen, azok meg mostanság már kicsipéz.

martong 2010.03.27. 12:11:25

@Zaba: ja és a felének lóg a bele, a másikfele meg kardántörött ;)
A jókat meg nem adják el, vagy jódrágán. Alul volt méretezve a kihajtás.

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2010.03.27. 12:52:40

@martong: Csak a Reiserechner kamurestaurálók miatt gondoltam, hogy akkor nem is annyira lehetetlen beszerezni egy ilyet. Málenkíj Petya, hm?

Dagiszabi 2010.03.29. 08:57:10

@:snetch:: A teljes EFI és Reiserechner egy Opelből van kibontva. Ha jól emlékszem pont Omeából. A fordulatszámmérő ebben a kombiban is pont ott volt, mint ahogy minden nem reiserechneres, de fordulatszámmérős Mercedesben. Ezért lett átalakítva a baloldali óracsoport, mert gyárilag is oda van költöztetve a fordszámmérő ha van board computer. Csak ebben még a turbonyomásmérő is ott lakik.

Suttora 2010.03.29. 18:55:58

Azt lehet tudni mi rágta szét a szivattyút?

Cuccolós 2010.03.30. 07:20:01

@Suttora:
igazándiból nem találtam semmit a blokkban, ahonnan levállhatott darab. A szívó kosár viszont eléggé el volt tömődve, ezért arra a következtetésre jutottam, hogy kavitált a szivattyú, és a fogakból lepattanó darabok maródtak be a házba :-(