HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2010.05.25. 23:23 malenykij polgar

Yetro rajzás

Kezdjük azzal, hogy az elsö négy helyezett között két csillagos volt az MBYBK istállójából. Az élen egy Alfa végzett, nekik ezúton is gratulázunk, a harmadik helyre egy szivar Audi futott be.

A huszonakárhány nevezöböl négy autót delegáltunk, Stern papa Infernoja (W116 450 SE), Berti brutálja (W126 ötkiló mit AMG Paket), Herr Tschik kabriyója (A124 300 CE-24) és a Millenium Falcon (S124 300 TE).

Jó, mi? Talán csak egy guszta kuppé hiányzott.

 

Részemröl botrányosan indult az egész. Mivel tavaly nem jutottam el a rendezvényre, idén annál nagyobb reményekkel pakoltam, a nap is kisütött, gyí. A Falcon nem így gondolta. 235 ezer kilométerével eddig komolyabb gond nélkül teljesítet hosszú távon is, most meg Bécstöl 50 kilométerre úgy döntött, hogy füstcsóvával kényszerít rendkívüli pihenöre. Nesze. Kiszáll, megnéz, nyilvánvaló, hogy a katalizátoron ég valami olaj. Phasza. Motortér felnyit, nézelödik. A legjobban amiatt aggódtam, hogy navigátorom, Kugyi mester Szarvasról indult Siófokra és kicsit hülyén adja magát a hívás, hogy bocs, nem lesz Falcon a yetrora, esetleg vissza tudok kanyarodni Bécsbe a kupéért, de 1. nem tudom, mi baja a Falconnak és meddig jutok el vele, 2. foggggalmam sincs, mikorra érek Siófokra.

Telefonos segítséghez folyamodtam. Schrei papa az általam leírt látványról szelepfedél tömítési inkontinenciát diagnosztizált. (Ezúton is köszönöm.) Az ÖAMTC közeli szervízpontjára begurulva letakarítottuk az autó alját és egyórás kényszerpihenöt rendeltünk el, pelenka helyett karton került a Falcon alá. Egy csepp folyadék sem jött ki ezalatt, így úgy döntöttem, hogy ha véres torokkal is, de nekivágunk a táv maradék részének, no meg másnap a yetronak. Ami gép, az javítható, a yetrot viszont nem akartam kihagyni. Hüjjje. A zirci vasúti átjárónál is eregetett egy kis füstöt, de ezt nem íteltem drámainak.

Mindesetre szombat reggel felsorakoztunk a rajthoz, amit csak az árnyékolt be, hogy az egyik szervezö éjszaka nekitolatott a Falconnak és betört a hátsó lámpabúrám. Mi jöhett még? Nem füztem vérmes reményeket a versenyhez, de a jó hangulat mégis megvolt. Meg immár egy poroltó is az utastérben. Kösz, Stern.

A yetro arról híres, hogy általában Manta kapitány nyeri. Meg arról, hogy igyekszünk ott lenni, eddig talán Berti tud a legtöbb yetros trófeát felmutatni a MB Youngtimers baráti körböl. Kugyival pedáloztunk, ö pedig kiváló navigátor volt. Én gyakorlatilag az egész hétvégén a tükröt lestem, hogy mikor jön a füst, de délutánig kihúzta, csak az utolsó elötti feladatnál leparkolva gyújtott rá az autó. Na ja, egy kis füst, hehe. Most nagy a szám, de akkor megkértem Kugyit, hogy inkább egyedül menjen a feladatnak, én meg sasolom, hogy kigyullad-e a kocsi vagy nem. Nem tette, milyen jófej.

A yetro az Alfa Romeo 100. születésnapja jegyében telt, hát ez volt az oka, hogy nem sokat tettünk volna bármilyen helyezésre, egész nap vártam az olyan feladatokat, amit az Alfa-guruk részegen, csukott szemmel oldanak meg, én meg csak okosan hümmögök, nekem már az általanosban is felmentésem volt Alfából. Hát este jöttek is a kérdések, kvíz volt az Alfa történetéböl és sporteredményeiböl szemezgetve. Egy csapat három induló autós csapatból állt össze, a miénk német, cseh és japán gyártókat képviselt. Szevasz. Igyekeztünk, de minimum két kérdésnék üres lapot adtunk be, nekünk meg annyira sem futotta, mint Bertiéknek, akik rajzoltak is minden kérdéshez. Kész szerencse, hogy ez a vetélkedö nem számított az eredménybe.

Vasárnap jött az eksön (ejtsd: action). Raliautó terelése. No, ezt a jóisten is Kugyinak teremtette, már ami a mi csapatunkat illeti. Szoktatásnak BMW, mért kör Subaruval. Hellógyerebe, de jó volt. Délután eredményhirdetés a kempingben és jött a meglepetés. Az Alfás kvízt megnyertük, de ez inkább a japó verda tulajainak köszönhetö. A yetron idén részszintidök is voltak, ami odatett a taktikázásnak. A táblától tábláig tartó sebességtartós feladat pedig annyiban változott, hogy míg korábban valóban táblától tábláig mértek, most elörébb jöttek a szervezök. Így Bertiék kiszámolták ugyan, hogy mennyi idö alatt kell megtenni a távot, de az elörehozott csekkpoint miatt úszott az átlagsebességük.

Kugyival úgy saccoltuk, hogy az elsö hat-hétben lehetünk, a szintidönk többé-kevésbé rendben volt (6 óra 45 perc a kitüzött 7:01-hez képest), a feladatlapunk sem volt rossz, a müszaki feladatnál Kugyi dobogós idöt nyomott, a sebességtartós feladat úszott az Ikarus miatt, talán a ralizás lehetett döntö. Majd jött a végeredmény: a 22-es rajtszámú különítmény második lett! ABER HALLO!!! Herr Tschik és a cabrio team negyedik lett. Enyhén véres torokkal, de a Falcon hozta a formáját. Naná, hogy hazafelé füstmentes üzemben nyomta le a távot.

Lényeg a lényeg: jó volt a kollegákkal bohóckodni, talán csak azért kár, hogy mindössze négy csillagossal vonultunk fel. Ki jön legközelebb?

 

 

 

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr772031749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommoka 2010.05.26. 00:20:20

Rally opciót bevezethetnénk a nyári talinkra.Értékelném :P Phászmek de mentem volna... :((

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.05.26. 23:08:27

@Tommoka: Még vasárnap délelött is azon vigyorogtunk, hogy ha felhívnánk biztos ideérnél negyven perc alatt.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.05.28. 08:26:56

Jó buli volt, szombaton krúzolás a szép somogyi tájakon, vasárnap csapatás keresztbe!!!

Itt vannak a fotóim:

www.flickr.com/photos/35858582@N00/sets/72157624149598112/

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.05.28. 09:43:23

@Herr Tschik: Jók a képek, papa! Be is szúrok egy Infernósat a posztba. Ja, és kösz a rugós képet!

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.05.28. 10:21:44

@malenykij polgar:

Danke.

Kár hogy nem vettünk fel egy videót a speakergyerekről, nagyon rázta a pofonfát Bertinél...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.05.28. 10:25:03

@Herr Tschik: Az különösen szimpatikus volt, amikor megkérdezte, hogy a Falcon dízel vagy benzines...