HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2011.02.12. 11:41 Zaba

Az űrturista és a használtautó-nepperek

Kérdezhetnétek, hogyan jön egymáshoz a kettő, pedig nem is annyira elképzelhetetlen, legalábbis az én logikám szerint nem az. A lényeg, hogy szerintem Charles Simonyi egy zseni. Van ez a táblázatkezelő program, amihez neki is sok köze volt: ő vezette a program fejlesztését. Én meg oda és vissza vagyok az állandó kereszthivatkozásoktól; többnyire azért fogalmazok annyira érthetetlenül, mert mindig azon jár az agyam, hogy mi mivel áll kapcsolatban. Az Excel pedig tökéletesen alkalmas ennek a nehézkes és bonyolult gondolkodásmódnak a vizuális megjelenítésére.

Mikor megvettem a Bicskát, elfelejtettem kikapcsolni a hirdetésfigyelőt. Csak gyűlt a sok Mercedes hirdetés a postafiókomban, és egy nap arra döbbentem rá, hogy ezzel az adathalmazzal lehetne is valamit kezdeni. Mivel a zöld X-es programot használom szinte mindenre, nem volt gond összeütni benne néhány grafikont.

Alant olvashatjátok az utóbbi egy év benzines W202-eseinek hirdetési statisztikáját, melyből a vételi árakra csak feltételekkel, de a magyar gépkocsipark e szegmensére általában jól következtethetünk. Majdnem kilencszáz hirdetésről lesz most szó.

Évjárat: A kínálat közel kétharmadát a facelift előtti, öregebb példányok teszik ki, ebből is különösen erős az 1994-es (ebben az évben gyártották a legtöbbet, 314700 db-ot) és az 1996-os évjárat.


Motorok: Nincs csoda, a magyar piac költségérzékeny, a kocsik több mint fele az 1,8-as alapmotorral felszerelt. A 2,8-as motor nagy arányú jelenléte miatt pedig egyértelműen a dupla teljesítményadó sápját kell okolni.


Felszereltség: itt a két véglet dominál, a magyar eredet inkább a fapadot (Classic) jelenti, az Elegance kivitel magas jelenléte ugyanakkor utalhat arra is, hogy a szürkeimportos autók magas felszereltséggel jobb áron adhatók el. A képen látható példány facelift utáni Elegance, lehajtható függőleges hátsó támlával - nem összekeverendő a limuzinban széria hátsó könyöklővel, 4 elektromos ablakkal, és felhajtható gyereküléssel.


Színek: Bár a W202 az utolsó olyan széria volt, ahol még lehetett tisztességes pornóbelsőt rendelni, a karosszériák színei már egyértelműen a schwarz-polarweiss-brillantsilber korszakot jelzik. A pajettrot ne adj isten bornit, saharagelb, vagy zypressgrün ennél a modellnél már nem rendelhető színek.


Karosszéria: A 7%-os kombi jelenlét alatta marad a gyártási arányszámnak (12%), ugyanakkor kapósak, épp ezért drágábbak is.


Extrák: Tetőablakost és meglepő módon bőröst könnyebb találni, mint klímást (hol volt még a klímaváltozás -hehe, szóvicc- réme!), vagy automataváltós autót (pedig a Mercedes automaták ugye...). Az extrák kombinálásával viszont erőteljesen, 5% alá csökken a kínálat. Megint csak egy facelift utáni Elegance, automata, 4 elektromos ablak, klíma, tempomat, könyöklő: ritka, mint a fehér holló.


Ármegoszlás: Az autók nagy része (több mint 50%-a) az 500 ezer és 1 millió közötti sávban mozog. A 250 alatti sáv egyértelműen a sérült, hiányos és/vagy jobbkormányos autóké, 250 és 500 ezer között a lelakott öreg csótányok, az 1 millió feletti sávban pedig a facelift (1997. június) utáni, kiemelkedő állapotú, vagy extrázottságú illetve a kombi autók találhatók.


Futásteljesítmény: Itt ugye két állatfaj van, aki teker, és aki nem meri bevallani. Ettől függetlenül érdekes adat, hogy a hirdetők 36%-a gyáva, míg a legtöbben (26%) azt állítják, hogy 150-200 ezer közötti távot tettek meg a minimum 11 éves autójukkal. Nálam ez megállná a helyét, de senki nem hinné el.

Most meg majd kérhetek elnézést a svejci orvosfeleségektől és a katolikus családapáktól, akiket a Gyalog galopp-pal szólva csak le-"enyveskezű"-ztem a címben, de az az igazság, hogy átolvastam pár hirdetést és láttam is már falon pókot (másfél éves fiam is kiszúrja már őket: Ppóóó!). Ha pedig, valamilyen idétlen belső indíttatásból, netán szükségből jobbkormányos autót vásárolunk, ne csodálkozzunk, ha az eladó előtti tulaj felmenői között -ugyanezen filmből szerzett információim alapján- hörcsög, illetve fókabajszú ganajtúró található.

És íme az erdedmény:

Mindegy is hogy kitől, (de a diagramokból egyértelműen kiderül, hogy) a legnagyobb valószínűséggel egy ezüstszínű, 1994-es, C180-as, Classic limuzinra van esélyünk, melynek órájában legfeljebb 175000 km van, esetleg tetőablakkal, kb. 750 ezer uszkve egymillió forintért. Fontos tudni, hogy az ilyen, első szériás darabok még 4 tekerős ablakkal rendelkeztek, narancssárga volt az irányjelző, nem volt ASR (rendelhető sem), sőt az anyósnak légzsák sem járt (tudom, most azt gondolod, minek is neki?!).

Az alábbi fotón látható példány 100%-ban megfelel az átlagnak:


 

11 komment

Címkék: statisztika mercedes használtautó w202 hahu


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr882654413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sealard 2011.02.12. 11:54:08

elég cizelláltan sikerült megfogalmaznod a magyar hassználtutók szar állapotát. :D

sealard 2011.02.12. 12:03:00

@sealard: na még gépelni sem tudok: használtautók

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2011.02.12. 21:36:44

@sealard: Látod, erről beszéltem az első bekezdésben, hogy néha saját magam is belefulladok a barokkos körmondataimba.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.02.12. 21:44:12

Jessz, nagyon érdekes poszt. A 202-es hirdetések is megerösítik azt az axiómát, hogy a tíz évnél idösebb autókban leginkább 160 ezer kilométer van. 8)

sealard 2011.02.13. 08:09:07

@Zaba: nem a körmondatokra értettema cizelláltságot, hanem amilyen finoman fogalmaztad meg, hogy tákolt, kotvány szarok vannak csak visszatekert órával.

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2011.02.13. 10:21:41

@sealard: Azért ki lehet időnként fogni jó darabokat. Az illusztrációként beszúrt fekete és pezsgő színű darabok pl. fotón megütik azt a szintet, amiért vidékre is érdemes leutazni, ugyanakkor nyilván nem az átlagnak megfelelőek.
És az is igaz, hogy van egy barátom, aki három hónapig keresett tavaly 230K-t (ugyebár a legkisebb keresztmetszettel próbálkozott) és nem talált értelmes darabot, végül vett egy G Astrát. Mivel nem elvakult hívő, elégedett a döntésével, amiért nem is kárhoztatom, mert használati tárgynak vette. De féltem, mi lesz akkor ha majd nem egy bolhát kell megvennie, hanem egy egész panelt. Más lesz rögtön az árfekvés.

sealard 2011.02.13. 10:36:29

@Zaba: igen, ez a mit vegyünk húzós kategória. Sokan nem hiszik el, hogy egy jó Mercedest elég olcsón fenn lehet tartani. Én is a mai napig vitában vagyok apámmal, ő az új autóra esküszik, én a bejáratottra. Egyébként én sem vagyok teljesen elvakult Benzes minden téren, de egy 116-ot nem mellőzhetek. Lassan már egy éve hajtom, de az általam elérhető árkategóriában nincs olyan amibe bele mernék ugrani. Napi autónak meg tervezem egy 124 kombi beszerzését, szigorúan kéziváltóval, de ilyet Svájcban alig találni, ha van is jóval drágább mint az automata. Itt is vannak lerúgott romhalmazok, de legalább nem kamuznak róla, órák nincsenek piszkálva. Még tavaly néztem egy 123-at, órájában 500 valáhezerrel, erre mondja a nepper, az már fordult egyet, azért olcsó. Abszurdisztánban vajh mikor lesznek ilyen neppereink?

MAGADAN 2011.02.13. 16:48:30

Gratula,jó kis poszt!Megerősitettél benne,miszerint még mindig jobb a mobilén csoroálmodozni,mint kifizetni a hahun a varázsgarézst tizszeres szorzoval.Én is inkább 124-st nézegetek,de van amikor el tudnék duzzogva fogadni egy elegancsos goldmetálban azzal a vérlázito bordo bőr belsővel.Hiába no,az ember néha feladja a puritánságot,legalább néhány percre.:_))

Benyás 2011.02.13. 23:18:03

Valószínű kevesen foglalkoznak a tudományos alaposságú használtautó kínálat elemzéssel kis hazánkban, gratula! Nekem az jut róla eszembe, mikor a mentőszolgálat informatikai vezetője aszonta a nyáron, jó lenne egy olyan szoftver, ami optimalizálná a vonulások útvonalát. Erre a kollégám rávágta, hogy ez csupán gráfelméleti kérdés...

apamacko 2011.02.22. 20:43:05

@Zaba: Jó poszt lett köszi!
Két éve kerestem autót 500.000 Ft környékén, de nem leltem normális W124-re egy-két hónap alatt. Sajnos.
Így lett SAAB9000 neppertől 271.000 km-el. (bár lehet ez is több) még elég épp(belső) bőrrel, rozsdamentesen, 350.000-be. Nem bántam meg, majd egyszer csak lesz egy csillagos is, legalább lesz mihez mérni :-)
Érdemes a ha.hu-n megnézni menyi autót hirdetnek a 80.000+ autóból 300.000 km felett.
Elég keskeny sáv lesz. ennyit a "magunknakishazudunkmagyarisztánba" piacról.

Zola86 2012.10.13. 20:38:56

Tetszik a poszt! Én egy éve vettem egy w202-t, nem bántam meg,nagyon szép és jó állapotban van,peddig autókereskedésbe vettem. Igaz van rajta javítani való,de egy 13 éves éves autón ez megérthető.