HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2012.05.29. 08:30 Benyás

Youngtimers nyerni Yetro

A Youngtimers társaságát évek óta mindig képviseli egy-két csapat a Yetro túraversenyen, és hagyomány az is, hogy mindig áll Mercedes a dobogón. Végre idén úgy alakult, hogy a rutinos Berti-, Herr Tschik- és Stern-féle csapatokon kívül sikerült nekünk is benevezni Malenykij kollégával a versenyre, javítandó az esélyeket.Yetro_1.jpg

Eredetileg a Szürkével mentünk volna, de mikor a szerelőm múlt hétfőn harsányan felröhögött arra a kérdésre, hogy lesz-e ebből kész motor a jövő hétvégére, akkor jobbnak láttam felhívni a csapattársat, és megkérni, hogy ugyan hozza már a saját kupéját. Ha kíváncsi, milyen autóval is indultunk, lapozzon! 

A túrán bebizonyosodott, hogy a W124 220CE kéziváltóval nagyon jó partner egy ilyesféle versenyre. Yetro_2.jpg

Ja, hogy milyesfélére? Autózni kell párszáz kilométert szintidőre egy itiner alapján, amit csak az induláskor kapsz a kezedbe, az útvonalon pedig néha meg kell állni egy-egy ügyességi feladat vagy fejtörő megfejtésére, mindennek az eredményeit fel kell írnod egy feladatlapra vezetés/navigálás közben (mi itt vettük hasznát remek asszisztenciánknak a hátsó ülésen). Yetro_9.jpg

Mivel mi alapvetően egy jót autózni jöttünk, a fahrer sporttárs már eléggé a verseny elején bemondta, (nagyjából a start utáni második benézett kanyarnál, úgy 1100m tájékán) hogy nekünk nincsenek ambícióink - lévén ő már volt tagja II. helyezett csapatnak. Ez a bemondás aztán sűrűn elhangzott a továbbiakban, különösen a turai kastélynál lévő tolatós feladatot követően. Yetro_4a.jpg

Ebédnél már röhögtem rajta, hogy persze, majd pont ez miatt csúszunk le a dobogóról, ja. Aztán vacsora után már nem, mikor megtudtuk a napi két etap szintidejét, és kiszámoltam, hogy állunk.

Mint a felírólap csekkolása után kiderült, az első etapon elmaradtunk 7 perccel a 3 óra 51 perces szintidőtől, de a második etapon sikerült 2 percre megközelíteni a 2 óra 48 perces szintet. (Sternék szintidő +1 perces teljesítménye azért is tiszteletreméltó, mert legalább két alkalommal jöttek velünk szemben is) Mindenesetre a harmadik, szimulátoros etap előtt nem akartam szólni Malenykij kollégának, nehogy befolyásolja a teljesítésben az esélyesség miatti nyomás. Nem befolyásolta, mint ahogy engem és másokat sem - a hajnalig tartó beszélgetés következtében Herr Tschik például közölte a versenyzőülésbe huppanás előtt, hogy ő ittasan ezt se kéne vezesse. Yetro_5.jpg

A szimulátoros feladaton futott kur középszar idővel már nem is nagyon kalkuláltam tovább, élveztük a napsütést, és maradék energiáinkat fotoszintetizálásra és autóbuzulásra fordítottuk. A géppark sztárja egyértelműen ez a vas volt, Maci-Merci alapra rakott Hymer felépítmény, 240Dezsővel és minden földi jóval: Yetro_3.jpg

A piroska is többünk fantáziáját megragadta, mit is tagadnánk - dehát ha ez is Stuttgartból jött, érthető, nem? Yetro_7.jpg

Az eredményhirdetés ebéd közben esett meg. Sternék második helye nem volt akkora meglepetés, lévén az kiderült már időközben, hogy az egyik etapon övék a legjobb idő. Malenykij kolléga kezéből viszont kiesett a leveseskanál, mikor bemondták a nyertes páros rajtszámát. Legnagyobb meglepetésünkre megnyertük a 2012-es Yetro futamot, aber hallo! Sajnos a hármas Mercedes-befutó nem jött be, mert Rosberg lecsúszott az első helyről Monacóban, de így se volt rossz...

Pezsgőlocsolás ugyan nem volt a dobogón, - dobogó se igen - úgyhogy miután átvettük az arany és ezüst vezérműtengelyeket, tartottunk egy közös Mercis fagyizást hazafelé, aztán indult ki-ki a maga útjára. Yetro_6.jpg

Lévén, hogy jövő ilyenkorig még van idő gyakorolni a tolatást, megállapodtunk, hogy indulunk a következő alkalommal is...reméljük lesz még, minél több. Hajrá bajnokcsapat! ;-) Yetro_8.jpg

6 komment

Címkék: coupe yetro w124


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr54551488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.05.29. 09:30:27

Valószínüleg Sternék babérjaira törtem, amikor a szimulátoron a kijelölt úttal szemben mentem :)))

Jó volt a verseny Papa, remekül foglaltad össze a posztban is.
Ja, és Stern vasa igen, igen, nagyon szép.

Dagiszabi 2012.05.29. 21:54:09

Oszt Berti hova lett a posztból?
Képet se látok róla.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.05.29. 21:55:53

@Dagiszabi: A faxbook poszton van az összes indulóról kép, Berti a Csirkével jött.

Dagiszabi 2012.05.30. 06:45:44

@malenykij polgar: Vágom, hogy csirkével ment. Pont azért lettem volna kíváncsi rá ;)
A fácse meg persze cégesen le van tiltva.

Benyás 2012.05.30. 08:23:01

Bertiék és Tschíkék helyezéséről nem tudunk, elég hirtelen szakadt vége a programnak. Volt róla szó, hogy a yetrósok felrakják a weblapjukra, akkor majd lesz poszt update.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.05.31. 15:01:34

Fent vannak a részletes eredmények a yetro oldalán. Hát, ölég necces lett a gyözelem...