HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2017.10.02. 10:15 Mr. Cool

CLK (A209) Bi-Xenon retrofit

Itt van az ősz, itt van újra, és lassan a reggeli sötétben indulás és este sötétben hazaérkezés is itt van. Én meg nem látok, mert szegény CLK fényszórói halmozottan hátrányos helyzetűek. A korábbi tulajdonos különös kegyetlenséggel, parasztba’ bexenonozta, ha már vak volt a foncsor. Az ívkisüléses pilács pedig ugye nagyobb hőt fejleszt az izzószálasnál, ezért az utóbbira méretezett foncsor állapota tovább romlott, lehetetlenné téve, hogy visszatérjek a belevaló H7-es izzóhoz. A hab a tortán már csak az volt, hogy a fényszóró kapott egy most divatos, kókány polírt is, ahol csak elcsiszolják mattra a polikarbonát búrát, és színtelen lakkot fújnak rá, amitől az újra ragyog. Már ameddig. Na, ez pár év múlva minden esetben csodálatosan besárgul, és a lakk is szépen kezd leperegni. Ilyen volt az upgrade előtt:

dsc_0736.JPG

Ezt sem lehetett ennyiben hagyni, a következő tervet eszeltem ki.

Retrofit Bi-Xenon projektor, amit némi kézügyességgel a H7-es izzó helyére be lehet építeni. A lakk maradékát lecsiszolni, és a búrát felpolírozni.

Meg is vásároltam a 3 colos projektort és a rá való takaró, díszkeretet.

projektor1.jpg

shroud.jpg

 

A 209-esen, hogy ki lehessen venni a fényszórót, le kell venni a lökhárítót, mert a fényszóró oldalsó rögzítője, egyben a lökhárító egyik tartója is. Nem egy nagy ügy, ha az ember már látott ilyet.

dsc_0737.JPG

Ha már kint volt a fényszóró, le kellett venni a búráját. Ez ragasztva van, de már kidolgoztam rá a megoldást tavasszal, amikor a stuttgarti off-om fényszóróján cseréltem ki a repedt búrát.

dsc_0584_1.jpg

Meg kell melegíteni, ettől meglágyul a ragasztó, és szét lehet szedni. Az a fényszóró akkora, hogy nem fért be a sütőbe, így más megoldás után kellett nézni, ez meg is lett, egy nagy kartondoboz személyében, amit egy rá vágott nyíláson keresztül hőlégfúvóval megtámogatva príma sütőt kaptam. Akkor fél óra és 300 fok volt a működő beállítás, ezzel kezdtem itt is, de ettől a gagyi lakk kicsit megpörkölődött, így a második lámpa már csak negyed órát kapott. Ezután szépen le lehet venni a búrát, kivesszük az izzó előtti takarót, amire már nem szükségünk, ellentétben a rögzítésére használt furatára, amin keresztül fogjuk kivezetni a fényváltást intéző elektromágnes vezetékeit, amiket a reflektorral párhuzamosan kötünk. Projektor a megadott alkatrészekkel beépít, rögzít, a takaró méretre farag, hogy illeszkedjen (ez azért kicsit tovább tart, mint leírni :)), azt ragasztóval rögzít, friss ragasztóval búra visszaszerel és egy máris kész.

dsc_0735.JPG

Aztán ennek analógiáján kész a másik is.

dsc_0738.JPG

Lehet nekiállni a polírozásnak. 600-as vizes papírral a lakkmaradványokat lecsiszoltam, majd vizes 1000-es, 1500-as és 2000-es papírral folytattam. Ezután a következő szerepet a polírozó gép kapta, amivel kifényeztük a búrákat. Talán látszik a különbség, itt még csak az egyik ragyog:

dsc_0739.JPG

Aztán a másik is megkapta a fent említett kezelést. Nem kapnak lakk bevonatot, az auto éves polírozásainál majd áthúzom mindig egy kis pasztával.

Az autó orra összeszerelve, azt hiszem látható a különbség.

dsc_0032_1.JPG

A garázsban ellenőriztem, hogy jó-e a vetítési kép, jónak tűnt, és amint beesteledett, a próbaúton is az elvártaknak megfelelően teljesített a tompított. Mivel meghagytam az eredeti reflektorokat is, úgy világít, mint az egykori Jeep-em a 3 Hella Rally reflektorral!

dsc_0313.jpg

Bónuszként a rádióm sem recseg, mert a régi xenon szettel döccenőknél valami kontakthiba miatt be-be zavarta azt, ezt kiküszöbölendő, új trafókat is vásároltam, amik meghozták a várt eredményt.

 

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr6312918189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Glazier · http://glazier.inda.hu 2017.10.03. 14:14:17

Gyárilag is lakkozva vannak és ha rendes autólakkal fújja le a fényező akkor nem sárgul, nem pereg.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2017.10.04. 09:06:12

@Glazier: Akkor a gyári miért sárgul és pereg? Pedig az a bevonat oda van kitalálva. Több autófényező által elkövetett lakkozott fényszórót ismerek, napi használatos autón, pár év múlva mind pereg. Ja, és mivel a helyén csinálják a "felújítást" a lakk szépen megtámadja, és gyurmává roncsolja a fényszórókat körülvevő gumitömítést.

Glazier · http://glazier.inda.hu 2017.10.04. 11:46:25

@Mr. Cool: Egyszer láttam egy filmet, talán a Hella gyár volt és ott mutatták hogy lakkozzák. A családban van egy Sebring kabrió ami csak nyáron van használva és 10 éve bírja a normális lakk az első lámpákon. A hátsón meg 17 éve. De ha belegondolsz az autókról sem pereg és sárgul a normális lakk pár év múlva. Jó pár autón megcsináltattuk, nem csak sajáton de ügyfélén is és eddig nem volt panasz.