HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • Mr. Cool: @Ződ2000: Köszi az észrevételt, megoldottam! ;) (2018.09.12. 17:48) CLK update
  • Ződ2000: Lécci tegyél be egy oldaltorést a kínai poszt elejére (ide sem ártana), mert a főoldalt nehezen em... (2018.09.07. 20:17) CLK update
  • Ződ2000: Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál. A Wey Frank... (2018.08.29. 14:04) Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.
  • dakodakodako: Köszi a tippet ! üdv ;-) (2018.08.12. 17:36) A CLK. M271-el.
  • Mr. Cool: @dakodakodako: Örülök, hogy sikerült az olajat kitakarítani, és azóta hibamentes! Én ezt az ACDelc... (2018.07.23. 15:53) A CLK. M271-el.
  • Utolsó 20

2018.08.29. 09:09 Dagiszabi

Képes beszámoló az Auto Beijing 2018-ról.

Ha már itt lakom és egyébként is szeretnék tisztábban látni a kínai autók világában, hát kiugrottam családostól a Pekingi autószalonra.

Sokkal tisztábban látni nem sikerült, csak miután otthon utánaolvastam pár dolgonak. Láttam cserébe SUV és kínai márka dömpinget.

Ami viszont érdekes, hogy ha összevetem az utcaképpel a látottakat, nem túl sok az átfedés. A Nép itt is Japánnal, koreaival és Volkswagennel jár. Audi, Mercedes és BMW is van bőven. Az EU márkákat mindet itt gyártják. Ezért is tud versenytárs lenni. Ehhez képest kicsit alulreprezentált volt a német prémium részleg. Jelen voltak. De a kínai kínálat tarolt.

Az utcán kb 20-30%-ra tenném a kínai termékek arányát, cserébe van pár márka vagy típus (sokszor azt sem tudom eldönteni, melyik van ráírva) amit a kiállításon nem láttam és mégtöbb ami a kiállításon ott volt, de az utcaképből nem rémlik. Talán ezek nagyon friss modellek, bár az utcán se látni túl sok 5 évnél öregebb autót. És nem csak Pekingben, ahol a Maserati szinte népautó, hanem vidéken sem. A másik tényező meg az lehet, hogy van kb 10 nagy gyártó és ezek folyton más brandeket vezetnek be vagy vásárolnak fel.

Akkor sétáljunk egy kört.

Az első kinti stand a JMC nevű márkáé. Jiangling Motor Corporation. A vállalati nómenklatúra erősen hajaz a szovjet mintára, miszerint is Hely neve + auto corporation vagy motor corporation és ez lerövidítve.Mint a GAZ, UAZ, stb, ahol az Avto Zavod volt mindennek a vége. Bár a BMW is így készült. Lehet, hogy ez a diktatúrás sajátossága?

Na, de ezek az igazi oldschool kínai gyártók. Szemérmetlen koppintás, némi igénytelenséggel fűszerezve. Nagyjából az egyetlenek ezzel az egész kiállításon. Gondolom nem véletlen, hogy csak openair stand jutott nekik.

Van valami majdnem autó formájú SUV-jük, de alapvetően Ford alapú teherautókat gyártanak. Darus autótól a koknrétan  30 éves Transitig mindent. Nézzétek csak a plakátot a háttérben!

img_5199.JPG

Itt vannak a transitok

img_5200.JPG

Ezek meg a teherautók, túl közelről szemlélve.

img_5193.JPG

img_5194.JPG

SWM motors.

Az úgy volt, hogy a Brillinace és a Shineray motorcycles nevű cég megvette az olasz SWM motorkerékpár gyártót. Ezeknek már volt pár autójuk is a piacon Jingbei néven és a Shineray a legnagyobb motorbicikli gyártó Kínában.  Fogták az SWM-et, ami eddig Sironi Vergani-Vimercate Milano-t jelentett és azt mondták, hogy innentől ez azt jelenti, hogy Speedy Working Motors. Mennyivel jobb nem? :) Mondjuk megjegyezni egyszerűbb.

Na de ezek már a 2018-as Kínát mutatják be. Én kéte éve élek itt és ez idő alatt is óriási a változás. A légszennyezettség látványosan csökkent, komplett utcákat és piacokat dózeroltak el, hogy helyette új éttermek legyenek. Betiltották az utcára kiülést az éttermekben. 3 év alatt építettek 800ezer embernek új lakást abban az eredetileg kétmilliós kisvárosban ahol dolgozom. Így már 3 millós lett. Idén csak 7000km új vasutat építenek. Az elmúlt években ez nagyobb szám volt. De már így is minden olyan városba megy vonat 160-350km/h sebességgel, ahol van rá kereslet. És mind tele van.

Kanyarodjunk vissza az SWM-hez és egyben kanyarodjunk rá a lányokra is!

Saic (Shanghai Autimotive Industry Corporation mellesleg Joint venture-ben a GM-el és a VW-vel) Roewe Marvel X és a metal ladyk. Mégegy SUV. De ez villany SUV.  Csóróknak fehérben nem is volt.

img_5227.JPG

img_5229.JPG

Ilyen logoval láttam már sok autót. A 600ezer km-t futott lepukkant taxik ilyenek, amik nem VW Jetták, Santanák vagy Hyundai Elantrák, esetleg Citroen C-Elyséek. Azok végtelen egyszerű 20-30 éves konstrukciójú jó és rossz értelemben is igénytelen szekerek. Ezek itt viszont bármelyik EU/japán/Koreai/USA autóval szemben megállják a helyüket. Mármint optikailag és érzésre. Vezetni nem próbáltam egyet se, a motorokat sem ismerem bennük és a hosszútávú megbízhatóságról szerintem nem csak én nem tudok nyilatkozni. De én azt látom, hogy Kína most jutott el oda, hogy a másoláson és a gagyin már túl nőtt. Az orszába csábított nagycégektől megtanultak már vállalati kultúrát és minőség illetve gyártásirányítási rendszereket építeni. A jelen pedig arról szól, hogy a fejlesztést is világszinvonalra tolják fel és most jön az ami Japánban és Koreában már lezajlott: a bizonyítási szakasz. A hírnév megalapozása.

DongNan. Magyarul DélKelet. Angolul South East Motors (SEM) És Ő itt a SUV SEM DX7, akit nem más rajzolt, mint a Pininfarina studió.

GAC ChangFeng Leopard Mattu.  Alias Guangzhou Automobile Group. És van fehér SUV-jük. Na jó mindenféle színben is van SUV-jük. Ahogyan szörpjük is. Ízléses mind a stand, mind a portéka. Belülről is simán elmegy prémiumnak. BMW származék közvetlen befecskedezős 1,6 turbo motor van benne 200 lóerővel. A GAC-é egyébként a Trumpchi brand is. Azokból sok szaladgál és vannak nagyon szemrevalóak is köztük. Ez azt jelenti, hogy ők már legalább a második generációt csinálják a vállalható autókból. Állítólag Trump megválasztása tette be a kaput a Trumpchi névnek.

Luxgen. Taiwan-i cég. Van szériaérett SUV-jük, tanulmány autójuk meg villanyautójuk is. Tartják a lépést a világgal. Azzal együtt hogy a boltban kapható darabok nem teljesen az Európai ízlésvilágra vannak kitalálva.

 Abolus Epí. Akármi is legyen, jól néz ki. Egyébként Dongfeng gyártmány és villanyautó teljes szélességű screennel, de ilyet több autóban is láttam.

Piros SUV-k a Dongfengtől, akik készülve a globális piacra való betörésre, most adtak nemzetközi nevet a Dongfeng Fengxing X5s-nek. Úgy hívják, hogy Forthing. Nem Farting. 1.6 turbo benyás 204 lóval. Dízel az nincs, nem is volt. Nagyon másnak se.  De nem hogy személyautóban nincs, még sokszor 7,5 tonnás teherben is sorhat benzin van. A Dongfeng jelenlegi kínálatában a SUV-okban 2.0 és 2.3 literes sornégy érhető el 108 és egetrengető száztizenvalahány lóval. Szóval tényleg kellett az új modell. Összkerékhajtásról nem tudok.

 Morcos cucc. Páncélozott katonai csapatszállító jármű. Akármilyen meglepő, ilyeneket is látni az utcán. Főleg nagyobb forgalmú helyeken, mint pl a vasútállomás, ahol katonai őrhelyek is vannak. Kiskatonák markolják a dobogón erősen a géppityut a napernyő alatt, miközben mereven néznek. Mögöttük meg a miheztartás végett áll egy ilyen.

img_5280.JPG

 Jetour. X70. Hopp egy fehér SUV.

Mondjuk mocsok jól néz ki. Ez a márkának az első autója, de csak azért mert a Chery csinált egy új márkát, a Jeourt. Kicsit úgy néz ki, hogy a nagymúltú kínai gyártók akik beléptek a bizonyítási szakaszba, így próbálnak tabula rasa-t csinálni maguknak. Mint az egyszeri murvásnepper az eldobós cégeivel. 

Kia. Na ők nagyon kitettek magukért. A teljes palettát kirakták fehérben (és nem csak SUV-kat), de itt volt a Stinger is bordóban és ami igazán odabaszott, az a Telluride. Érted I Tell U Ride. Öngyi ajtós sofőrős behemót SUV. Kicsit arculcsapása az önvezető autók trendjének. Ember betesped hátra, mert neki van pénze sofőrre, nem csak olcsó elektronikára és majd ő megmondja a hangfelismerő emberének, hogy Sofőr! Hajts! :) Egyébként valami hibrid tanulmány egyenlőre, de 2019-re igérik a piaci bevezetést. Látszik is rajta, hogy szériaérett dolog ez, nem egy földtől elrugaszkodott tanulmány.

COS. Ez is egy régi gyártó (Changnan) új brandje. Hoztak egy csodaszép tárgyat, az OSHAN-t Még szerencse, hogy nem KoszOshan állították ki. (szarvicc) Állítólag autonóm verda, de mint sokan mások, ők is inkább rágyúrtak a futurisztikus formákra, a hatalmas ajtókra és a teljes szélességű kijelzőre. Azért remélem a szoftverébe beletáplálták az összes fekvőrendőrt és padkát. Ha egyen is át akarna hajtani, akkor onnantól gyaloglás van.

De hogy a realitás talaján maradjunk és hogy legyen miből megélni a COS-nak, itt egy affordable premium. Mi más mint egy SUV. Üdvözöljük hát a COS 1° -t, a gyártó egyetlen modelljét, egyetlen motorral. 1.5turbo elsőkerék.

 Nissan. Rögtön az első amibe belebotlottam, az iszonyat menő Navarra EnGuard Concept. Aztán beleültem a széria Navarrába és a sok kínai SUV után öklendezve szálltam ki abból az igénytelen belsőből. El is ment a kedvem az összes többi Nissantól. Bár a koncepció autójuk szép (fehér SUV) és a vetített szimulátoros installációjuk üt mint az ipariáram, de ezeket már láttam tavaly Tokioban is.

Majd kiesett a számon egy halk Asztakurva. Ott tornyosult felettem a Dongfeng Venucia TheX. Egy újabb giga fehér SUV giga öngyiajtókkal. Egyébiránt ez egy Nissan. És így ahogy van megvehető a boltban.

Geely. Újabb nagymúltú kínai gyártó, újabb fehér SUV tanulmánnyal, ami mellesleg ugyanúgy jól néz ki mint az eddigiek. Hoztak persze polgári fehér autókat is, de azok aztán tényleg tizenkettő egytucatok. Cserébe veszik is a népek. Erre van igény. Olcsó legyen, új legyen, modern legyen. Száguldozni a forgalom és minden sarkon lévő kamerák és rendőrök miatt úgysem lehet. Vezetési élményre nincs igény. Azon kívül ma már a minőség a legolcsóbb szegmensben is elérte azt a szintet amire átlag embernek szüksége van. Fényes is mind, Led is van mindegyikbe, nem ázik be, hűt, fűt, dudál. Az összes többi prémiumság meg úri huncutság. Legalábbis nem ér meg annyit a legtöbb embernek, hogy többszörös árat adjon egy autóért. És meg is értem. Úgyis kidobja pár év múlva és vesz egy újat. Egy fényesebbet, modernebbet. Pörög a gazdaság. Maximum a bolygót basszák tönkre 20 év alatt. De majd mire oda jutottak, addigra gazdaságilag leigázzák a világot és a kormány hoz néhány döntést, amitől másnap megváltozik a világ. Nem szaroznak.

 Zotye auto. Eddig leginkább a Porsche Cayenne és Macan koppintásukról voltak ismertek, de mára már nekik is van fehér SUV tanulmányuk. Ez is nagyon baró. De a piacon lévő autóik (leginkább SUV-k) is simán otthoni prémium szinten vannak, legalábbis így statikusan szemlélve. Azért azt tegyük hozzá, hogy a T800 kezdetben egy Range Rover Sport másolatnak indult, csak faragtak kicsit a designon. Szóval nem veszett ki mindenhonnan a régi jó kínai hagyomány :)

WEY. Lehet hogy kínai SUV túladagolásom van már, de ez megvett kilóra. Nekem nem tűnnek másolatnak és nagyon morcosan néznek ki. Van egy egész széles SUV portfoliojuk és bármelyiket elfogadnám. És még a tanulmány autójuk is elég merész, de egyedi. Lehet, hogy azért mert nem fehér? :) Azért nagy ajtó és fullwidth screen csak jutott bele, de az a boattail minden mást elfeledtet.

Haval. A Great Wall márkája. Erős piaci részesedéssel rendelkeznek, ami az utcaképen is meglátszik. De a nemzetközi piacon is jelen vannak és azt kell mondjam, hogy bár ők is a megfizethető prémium vonalat képviselik, semmi szégyenkezni valójuk nincs.  A Standon mi más lenne, mint fehér SUV dominancia.

Azt hiszem elfogytak a szavak. Jöjjenek továbbiakban csak a képek. Ne aggódjatok, van még fehér SUV a tarsolyban! Meg Maybach is, meg olyan autók amiket abszolút nem tudok hova tenni.

Külön szedtem némi maradék kínait:

És pár érdekesebb Nyugati autót.

 

 

 

 

1 komment

Címkék: Kína COS Dongfeng GAC Zotye Maybach Telluride SAIC WEY Trumpchi SWM Luxgen Jetour Oshan Venucia Auto Beijing


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr1114207029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.08.29. 14:04:09

Ez egy felettébb tartalmas poszt, szerintem mindannyiunknak sok újdonsággal szolgál.

A Wey Frankfurtban is nagyot villantott (miközben a konvencionális márkák fele hiányzott).

Sok kidobni való pénzük lehet...