by Imikeee
A történet szereplője egy 1997-es gyártású w140 S 300 Turbodiesel „bálnamerci”. Ez már egy utolsó szériás modell, amibe a OM 606.961-es motort tették, ami megtalálható a w210-es E osztályos Mercedesben is.
De most nem is ez a lényeg hanem az 5 sebességes elektronikus automata váltó (722.6) , amit tudni kell róla a történet előtt, hogy ennek a váltónak már elektronikus vezérlése van és ha valami gond van vagy vész módot kapcsol vagy indítás tiltást csinál.
A történet nagyon egyszerű, beugrottam az egyik boltba vásárolgatni egy kicsit, majd gyanútlanul bepakoltam a kocsiba, beülök, izzítok, fordítom a kulcsot…csend. Még az önindító se teker. Ezt hirtelen felindulásból eljátszottam vagy 10szer..semmi :) Riasztóval is játszottam, akkusarut is levettem, de semmi reakció. Gyors telefon.. már jött is apám menteni, kötél rá és hazahúztuk. Még jó hogy csak pár száz méterre az otthonomtól hagyott cserbe. Első lépésként rákötöttem a diagnosztikai rendszerem és ki is írta szépen hogy EGS (Electronic Gearbox System) control unit error. Vagyis Elektronikus sebességváltó rendszer vezérlő egység hiba. Valószínű azt hitte hogy sebességbe van, így letiltotta az indítást. Gyors telefonálgatásba kezdtem, jelzem péntek késő délután volt, biztos mindenki örült nekem :) Így ezúton is megköszönöm a segítséget mindenkinek aki próbált segíteni. Kibontottam az egységet, hogy a számát lelessem, meg reménykedtem benne hogy szét lehet szedni magát a kis dobozt is. A w140-ben ha szembe állsz az autóval , akkor bal felső sarokban lévő műanyag fedél alatt található. Van ott még izzító relé, ASR/ABS vezérlő..stb.
Most hogy már az első szívinfarktuson túl voltam jöhetett a következő, amikor megtudtam az új egység mennyibe kerül, ez 155 ezer jó erős magyar forint. Na itt még átharaptam a szék lábát, de túltettem magam rajta, és az egyik barátom ajánlott egy srácot akinek épp van is ilyen meg eladó is meg olcsó is :) De csak pár nap múlva tudtunk volna találkozni. De addig se tétlenkedtem, a régi elektronikát szétszedtem, átnéztük, megdelejeztük és láss csodát..működik.
Na de nem hagytam annyiban a dolgot, és hoztam hozzá egy másik vezérlőt is, amit felprogramoztunk az autóhoz. Így most van egy „tartalék” a kesztyűtartóba, így ha még egyszer szórakozni mer, már cserélem is ki ? Engem nem hagy ott sehol még egyszer mert körbelocsolom benzinnel és alágyújtok :)
Utolsó kommentek