HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2009.01.12. 10:16 malenykij polgar

Más világ

1991. nyarán (harmadikos gimisek voltunk) úgy döntöttünk haverommal, hogy elmegyünk Párizsba. Stoppal. Miskolcról. A projekt sikerült és ekkorra datálódik az első komoly csillagos élményem.

Hazafelé Karlsruheban álltunk és már borzasztó rutinnal lengettük a kezünket, ha megfelelö autó közeledett. Helyesen mondva már tudtuk, mik azok az autótípusok, amik biztosan nem állnak meg. Ehhez képest igencsak meglepődtünk, amikor egy fekete Mercedes coupé lasított. A második döbbenet az volt, hogy amikor a fehér hajú kb. 70 éves tulaj leengedte az ablakot és megkérdezte, hogy hova megyünk, dőlt a kocsiból a hideg. Számunkra ez akkor a szájensz fiksön kategóriába tartozott. Egy kicsit szabadkozott a bácsi, hogy hátul nem lesz kényelmes, de mindegy volt, én elölre ültem. A csomagartó elnyelte a két szovjet csővázas hátizsákot és a kis proli szemem csak bámult, amikor az ajtó becsukása után valaki vagy valami előreadta az övet. A bácsi valami gyáros volt és a mai napig nem tudom, hogy mindig így közlekedett-e, de mi őszinte döbenettel ültük végig az utat Münchenig. Bal kezét a combján nyugtatta, jobb karja a könyöklőn, nagyjából két ujjal terelte az autót nyélgázon. A fekete coupé helyet foglalt a belső sávon és ha egy-egy bocika miatt le kellett fékeznie 160-ra, utána megrökönyödve figyeltük, ahogy egy padlógázra megemelkedett az orra és a mutató zsinórón húzva szaladt 250-ig. A bőrülés, a szép fa, ki figyelt erre akkor... Amikor Münchennél kiszálltunk, csak hebegtünk. Egy Trabant/Wartburg/Zsigulin szocializálódott magyar embernek egyszerűen túl sokkoló élmény volt a 126-os 500 SEC. Később derült ki, hogy az itt felszedett coupévírus ellen az én szervezetem nem termel elég ellenanyagot.

Hazatérve beszereztem az 1:26-os bburago változatot. Vegytiszta csóró álmodozás volt.

Évekkel később már azzal etettem az öcsémet, hogy nekem egyszer lesz egy Mercedesem. A 90-es években a hazai felhozatal zöme a W-zöldséges szériából származott. Mivel jutott még a párizsi úton egy 123-as kombi is, azt hittem, hogy ez az álmok netovábbja és nekem egy 123-as kombim lesz- a 26-os coupé tényleg elérhetetlen volt.  Ja, pénzem az nem volt. Így a saját autós karrier egy szakadt 80-as Audival indult.

Csak 2006-ig kellett várni. A kollégám kaszinóban nyert egy autót, és bár addig hallani sem akart a 124-es coupé eladásáról, hirtelen ráállt. Így járt. Vagyis így jártam én. Kis valagom egy blauschwarz coupéban, toltam a csillagot és vigyorogtam mint egy bekakilt bölcsis. Nem is V8, nem is 26-os, de Mercedes Coupé és az enyém. Tavaly már beleszaladtam a klasszikus hülyeség-próbába is, ebayről vettem megtekintés nélkül egy 124-es kombit. Úgy tűnik, mákom volt. Makula nem sok, szolgál böcsülettel. 

Jó, jó, mondaná a rutinos, de hol van ez még a 26-os coupétól... Türelem.       

Szólj hozzá!

Címkék: mercedes youngtimer w126


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr74872369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása