HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2009.01.28. 08:11 Dagiszabi

Halálosztó a családban

Van én nekem még egy projektem. (a legújabb, számszerint a harmadik)
Ő a Halálosztó kupé.

Hogy ne vágjunk az Immédiás néni résébe, röviden elmondom hogy indult, de a postok lényege a feltámasztás lesz.
Már régóta piszkálta a csőrömet, hogy OK hogy a w126 a legjobb autó amit emberi kéz megalkotott, de csak kéne belőle egy kétajtós V8as is. A Miamiweiss-al meg mindíg úgy
voltam, hogy abból gyárit, vagy ahogy Cool mondja, gyáriast szeretnék faragni (ez azóta némi Lorinser optikával kiegészült) így nem élhetem ki peverz vágyaimat rajta mint az AMG widebody szélesítés, ballonos úthenger kerekek (értsd max 16 coll átmérőben, minimum 9-10 coll szélességben), turbósítás, mifene. Kacsintgattam hát a 126os kupék felé, mint egy rendes használtautó.hu-n csóróálmodozóhoz illik, mikoris feltűnt ez a hirdetés:

Az alábbi szöveggel:

 

Eladó sürgősen, anyagi problémák miatt egy 500 SEC mercedes alkatrészként és egyben. Kitünően felhasználható másik SEC szervizeléséhez, pótlásához




 

Legalább semmi mellébeszélés, a svájci vak fogorvosról.

Főleg a vételár tűnt kecsegtetőnek, ugyanis nézegettem én már régóta ezeket és tudom, hogy amit jó állapotúnak hirdetnek és 800tól indul az ugyanekkora szemétkupac.
És akkor már ha 2 milliót nem 800ra, hanem 250-re dobok akkor máris bő félméterrel beljebb vagyok. Ami a végén persze nem is 250 lett. :)

Hozzátenném, hogy pár éve én már lementettem egy használtautó.hu hirdetést ugyanerről az autóról, akkor még 1.2M-ért volt fent és mint kiderült azóta 2000km-t ment az autó.

Elküldtem pár hozzáértőt a klubból, akik rögtön jelentették, hogy igaz amit írnak, csak bontani érdemes, mivel egy határ szar, de tele van extrával, ráadásul papírbajos. Engem ezek persze nem rettentenek el. Én imádom megmenteni a bontószökevényeket. Megérdemelnek mégegy esélyt az élettől, ha már az előző gazdáik nem adták meg nekik ami járt volna és hiszem azt, hogy egyszer vége lesz ennek a hiteles, lízinges, eldobható műanyag világnak, és akkor újból megtanulják az emberek értékelni az igazi mérnöki teljesítményt. Addigra viszont elfogynának szegények, ha mindenki úgy áll hozzájuk, hogy alkatrszben többet lehet kiárulni belőlük, mint egyben.

Lényeg a lényeg, Zsoltw124 barátommal (vagy másnéven Opelzsolt) elmentünk megnézni és rögtön el is akartuk hozni, ha elindul. Persze nem indult. Az moszkvai születésű fiatalember, azt mondta, hogy egy ideje még indult, aztán egyre nehezebben, mert lemerült az akksi. Persze az önindító tekert, azzal nem volt baj, de még egy köhintést se
sikerült kicsalnibelőle, csak két mocskosnagy visszarobbanást. Látván, hogy a kasztni rohad, nem is kicsit, a belseje mintha kutyafuttatóként üzemelt volna az utóbbi 10 évben és a motor is kuka, ráadásul papírbajos, mondtuk, hogy ÁÁÁÁÁÁ, ezt nem visszük el. Ez tényleg kuka. Na jó talán 150ért...  OK hangzott a válasz az eladótól. Ezt gyorsan alá is irattuk vele, közben megjött apuka aki még pár gyári tartozékot odaadott, hozzá. Mondta, hogy a gyerek valszeg nem is tud róluk. Másnap küldtem érte a trélert és vittük a Zsolti garázsába, ahol igenhamar sikerült orvosolni a legjelentősebb hibákat. Név szerint a gyújtás sorrendet visszaállítottuk a gyári értékre :) és öntöttünk bele benzint, innentől mint a doxa úgy járt a motor és teljesen használható autót nyertünk "némi esztétikai hibával".

Az első beröffenés, pár év összevissza gyújtássorrenddel való próbálkozás után:



Innen pár hónap papírügyintézéses pihenő következett, aminek az lett a vége, hogy minden megvan, csak egy hatósági műszaki kell rá, hogy át lehessen iratni.
Ez így egyszerűen hangzik, de Zsoltinak nem egy ősz hajszála ennek köszönhető, lényeg hogy mindent hivatalosan el lehetett intézni, csak végig kellett járni.
Az eredeti terv az volt, hogy lepapírozom, és pár évre elteszem és majd hosszútávú projektként talpraállítom. Ezt húzta keresztbe, hogy hatósági műszaki kell rá.
Na jó akkor irány a lakatos és csinálunk némi bádogot rá, vagy ahhoz hasonlót betonból pufajkából, üvegszálas gittből, purhabból, újsgpapír, gitt kombinációból, meg féket
aztán mehet a papírmunka és irány a C vágány addig ameddig nem lesz kedv rendesen megcsinálni.
Telt, múlt az idő, vakartuk a fejünket a lakatossal, melyik bajt hogy lehet orvosolni, közben én szorgalmasan íbéjeztem, ennek köszönhetően a Németországban élő Herr Tschik klubtársunk azóta nem hajtotta fel a hátsó ülést a céges kombi Astrájában.
Végülis arra jutottunk, hogy tök fölösleges időt, pénzt energiát feccölni a gányolásba, mert ha már szétszedtük, meg fényezni meg lakatolni is kell, akkor csináljuk véglegesre. Ez azt jelenti, hogy rögtön widebody lesz és visszakapja az eredeti Manganbraun színét. Magyarul szét lesz vagdosva még az is ami eddig ép volt és az átfényezés miatt csontra szét lesz szedve. Ez a "hamár itt tartunk" elv eszkalálódott odáig, hogy tegnap kivettük a motort.
Tulajdonképpen csak erről akartam írni, de kicsit hosszú lett a bevezető, pedig ennél a valóságban sokkal hosszabb volt, kb 9 hónappal.
Szóval szombaton a lakatossal beszélgetve, odáig jutottunk, hogy ha a péppérohadt rugótornyot ki akarjuk cserélni és úgyis át lesz fényezve az autó akkor vegyük ki a
motort.

Ennyire:

Én nagyon húztam a számat, mert tudom jól hogy hova vezet ez. A fehér már állt szétszedve emiatt 1.5 évet, mert mindent normálisan akartam megcsinálni, hamár
egyszer szét van szedve, de most sem tudtam ellenállni. Gyorsan átrángattuk a műhely másik felébe az aknára hogy mindent lekössünk és én életemben először akkor láttam az
alját.

Az első utam a difihez vezetett és a látványtól összeszorult a gyomrom, a szívem mind hevesebben vert, elöntött a boldog forróság, mert megláttam ezt:



gy.k.: Ez egy táblácska amire ez van írva: " Achtung Spezial Öl Sperrdifferential"
Tehát kincs van alatta: Sperrdifi!!! Nem kell százezreket kidobni rá, és szívni vele, nembeszélve a felkutatásról. Mert vanbenne!

A csövek, drótok kikötése egész hamar meglett. Hálisten ez egy Mercedes, szóval hiába 24 éves minden csavar egyet kattan és utána kézzel jön kifele. Még a kipuffogó leömlő
is a csonkról. Jöhetett a gólya, vagy béka vagy krokodil, vagy milyen állat (az a piros) és tegnap kb 10 perc alatt kint volt V8.

Csináltam már ilyet, de ha emlékszem rá hogy ilyen egyszerű, akkor egy percig nem gondolkodom a szükségességén. Mert most lehet midenhez rendesen hozzáférni és a legrejtetteb zug is normálisan ki lesz pucolva, kezelve. A második tűzfal mögötti, allatti részhez pl esélyünk nem lett volna másképp hozzáférni, pedig ott kb két lapát föld és komposzt volt benne ami alatt persze az évekkel ezelőtt elfolyt fékolaj lemart minden festéket. Most még csak felületi rozsdás, de rossz belegondolni, hogy ha úgyhagyom akkor pár év és menthetetlenül szétrohad az egyik legrosszabb helyen a frissen felújított autóm.
Én a kivett motoron még kicsit élvezkedtem. Leszedtem pár sallangot, amit hamár egyszer kint a motor, akkor most rendbeteszünk és akkor pár évig el lehet felejteni hogy egyáltalán létezik. Ilyenek az önindító, generátor, és kispolszki motor méretű Harrison klímakompresszor, na meg az összes hidraulika cső, kormányszervó-olaj hűtő, stb...
Nem volt baj egyikkel sem, működött minden, max az olajcsövek voltak olajosak, de bent a helyén nem jó ezekkel küzdeni.

A motor maga, egyébként meglepően száraz. Pl az olajteknője csupa vakrozsda, mert az életben nem volt rajta olaj. Ahol van az főleg a segédberendezésekől és a csövekről folyt rá. Illetve a váltó az szenved némi inkontinenciában. Őt egyébként is szét akartam borítani, egyrészt mert rükvercben ad valami kerregő hangot, másrészt ha egyszer
turbós lesz a motor, azaz biturbo, mert V8as, akkor valahogyan meg kellene erősíteni, hogy a 450 lovat elviselje. Egyébként előrefele teljesen hibátlanul váltogatott, szóval
használni lehetett volna még így is.


 

15 komment

Címkék: motor mercedes szerelés kupé halálosztó c126


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr55907663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.28. 10:03:53

Most egy cseppet lehidaltam attól, hogy mibe vágsz bele. Riszpekt, Szabi.

Dagiszabi 2009.01.28. 10:06:42

Nehogy azt hidd, hogy a MiamiWeiss kisebb falat volt. Sőt. Ez ahhoz képest egy elnagyolt valami lesz. Bár ha kicsit okosabban csinálom, talán rosszabb nem lesz a végeredmény.

Benyás 2009.01.28. 10:25:24

1. a Herr Tschiknak Vectra kombija van :-)
2. látom már, nem talultál a Fehérke esetéből...de drukkolok!

Dagiszabi 2009.01.28. 14:46:00

@Benyás:
1. Nekem az egykutya. De az ha jól tudom az még nagyobb is :)
2. Igazi barom vagyok aki még a sajátjából sem :)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.01.29. 02:00:31

Innét kell megtudnom, hogy kivetted a motort? Ennyit ér a barátság? ;)

Dagiszabi 2009.01.29. 08:07:15

Ennél jobban hogyan kürtöljem tele a világot a hírrel?
Ugrottam volna el Mehikóba este, hogy egy coronita mellett meséljem el? Mikor érsz haza? Ha gondolod hétvégén elugorhatsz kamuzni. Szerintem szétszedem a váltót a Cuccolósnál, csak ő még nem tud róla. Viszont valamikor össze kéne már olajozni azt a szép új garázst!

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.01.29. 17:14:12

@Dagiszabi:
ez mondjuk igaz... Egy jó modelo-t mondjuk megihatnánk a Fajitas mellé :)
Most 7vége nem jó, vasárnap éjjel érek haza. de ha már itthon leszel a következőn...

Marvell 2009.01.30. 10:28:15

Elég érdekes a project,ráadásul a kedvenc tipusom,remélem lesz sok kép!:)

BUBISBUBLEK 2009.02.01. 22:23:35

nagyon kellemes darab lesz ez! A vas ! alias : Halálosztó :)
rengeteg extra ,isteni forma ! stb.
és vé nyóc is ;)

a mai eldobható vedd meg drágán hitelre autók szánalmasak és érzéketlenek számomra . ezek az öregecske AUTÓK ezek bizony lázba hoznak legyen az szinte bármi ami nem csak olcsó műanyagból készűlt ,és vasból is van benne bőven :)
kivánok hozzá sok kitartást ,és sok közös megtett kilómétert majd hogy aztán kárpótolja a sok sok fáradságos munkát és anyagi áldozatot :)
üdv. zsolt

(én éreztem a spert! grrr höhö :P )

Dagiszabi 2009.02.02. 07:32:42

Most nézegettem vissza a régi képeket és úgy volt a gyújtás összedugva, hogy ami az elosztón baloldalon volt az sorban egymás után a baloldali hengersorra ment, a jobb oldaliak meg jobb hengersorra. Végül is szépen párhuzamosan mentek a drótok. :)

BUBISBUBLEK 2009.02.03. 22:21:59

@Dagiszabi:
nem bízták a véletlenre na :)

azért amikor szépen beindult mind a nyolc henger , no akkor azt mondtam magamban hogy jesssz ! ez igen! :) ez tud valamit! ;)

kárpát utcai felső garagéban láttam egy ilyen vasat és nagyon szép volt .

monjuk több öreg vas is volt ott amit bevállalnék .
csóró álmodozóóóóó voltam úgy kb. 5 percre magam elé bambúlva :P
majd egyszer :)

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.02.04. 14:35:14

Hűűű.

Igazából irígy lettem. Én is végigcsináltam már hasonlót, és az ember amikor utólag végiggondolja jön rá, hogy mit hogyan lehetne/lehetett volna még jobban megcsinálni.

Ha lenne cash szétborítanám megint a sajátomat...és szarnék a papíírokra is, a nagyobb blokkot használnám...

RESPECT!

Tommoka 2009.02.04. 15:46:44

Keezdőőődikezdődik kezdőőőődik
Alig várom hogy kész legyen!

Dagiszabi 2009.02.05. 09:35:48

@Tommoka: Hátmég én... ;)
Bár igazából élvezem minden percét annak is mikor csinálhatom, de mindig úgy csukom rá a műhelyajtót, hogy wazzzeee dekúúvajónézel ki és mennyire király lesz veled járkálni! És akkor beleülök a másik 126osomba amit ugyanúgy imádok és elforgatom 6ezerig mikor kifordulok az útra :)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.02.09. 21:26:28

@Dagiszabi: miért csak 6ezerig? ;) megint valami baja van? ;DDD
süti beállítások módosítása