HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2010.01.14. 08:30 Dagiszabi

Situation report: January, 2010


Lássuk utolsó riportunk óta hová jutott a Kupé 2010 januárjáig.

1. Elkészült az AMG widebody szélesítés a bal első sárvédőn.


Ha minden jól megy már készül a másik fele is és a képekkel ellentétben a bal oldala már nem csak össze van heftűve' hanem le is van hegesztve és csiszolva.
Ez utóbbit már láttam a saját szememmel, csak nem volt nálam fényképező gép, azóta meg dögrováson vagyok és nyomom az ágyat.Kb olyan mintha egy darabból lenne öntve.
Kittelni nem sokat kell majd rajta. Frankón összejött a hótolóval is, úgy hogy az ívét meg kellett toldani a jobb hátsó javítóívből kanyarított szelettel. Tulajdonképpen majdnem dupla méretű ív van rajta, mert a hátsó az kb tőből lett vágva és az eredetinek a majdnem teljesen az ívéhez lett hozzárakva.


2. Meglett a zaj forrása ami az előző beszámoló végén még talány volt.
Nagyon okos Szabolcska fordítva rakta fel a fogaskoszorút a főtengelyre. Nem nehéz.

Ugyanúgy néz ki mint ha jól lenne, csak pár mm a differencia, de ez pont elég ahhoz, hogy az önindító, visszahúzott bendix-el is még hozzáérjen, ezáltal visszahajtva azt és némi túráztatás után (hátha elhagyja :DDD ) csapágyasra vágja az egyébként frissen felújított önindítót.
Még szerencse, hogy volt a polcon még egy frissen felújított darab. Viszont a probléma megoldása bár egyszerűnek tűnik, hogy fordítsuk meg, annyira mégsem az, mivel ez a szemét ez pont a váltó és a motor közt van, ergo szét kell őket választani egymástól és valamelyiket kivenni. A váltó lett az áldozat.
Persze megint lehetett olajat leengedni belőle, csöveket, drótokat, rudazatot, kardánt, mindent lekötni, és akkor már a futómű összekötőt, meg a teljes kipufogó rendszert levenni. Jó kis délutáni gyakorlás volt Cool-al. Neki majdnem az ujjai bánták, amik levételkor beszorultak a citrom és a váltóharang közé, majd mikor ennek hatására eldobta a váltót, még térddel levette esés közben, nehogy nagyot koppanjon az akna padlóján.
A váltónak nem lett baja :)
 
Ezután következett a nagy esemény, az indítás!


Minden szépnek és jónak tűnt, de sajnos még maradt némi fekália a pfankuchen mélyén.
Eljutottunk arra az állapotra amilyen már vételkor is volt. Tökéletesen működik előre is meg hátramenetben is, csak rükvercben még mindig megvak az a darálós hangja, hiába szedtük szét a projekt elején. Akkor nem találtunk semmi bajra utaló jelet benne.
Némi agyalás és telefonos segítség felhasználása után arra jutottam, hogy elfogadom Cool barátom gyorssegélyét, egy tökéletes váltó formájában, aztán széjjelborítom az eredetijét, immáron rendesen és végére járok a dolognak, de addig is járóképes a gép.
Csak segítséget kell máshonnan vadásznom, mert ő előre láthatóan pont akkor nem fog ráérni, mikor cserélem a váltót. Akármikor is tenném azt. :)

3.Zárak
Lévén nincs olyan kulcs a birtokomban, amely jó lenne az autó bármely zárjához (csak távirányítóval tudtam nyitni) és a két ajtó zár tulajdonképpen meg volt semmisítve, erre valami megoldást kellett találni.
Kiszedtem két limo zárat a padláson levő ajtóimból, kiszedtem a kesztyűtartó zárat, a gyújtáskapcsolót, meg a csomagtartó zárat, összeszedtem pár kulcsot és elküldtem záras emberhez, hogy legózzon össze a szatyorra való cuccból egy komplett egykulcsos szettet.
Szegény embert nem irigylem. Lesz mivel játszania a Barátok közt alatt. Néhány epizód bele fog férni.

4. A műszerfal
Ha már megbontottam a kesztyűtartót, meg úgyis kell hegeszteni a tűzfalon (nem, nem számot kell cserélni, csak lukas, meg a szellőzőrendszer légbeömlőjének a pereme rohad) akkor már gyorsan kidobtam az armaturenbrettet is belőle.


  Így legalább a fakérdés megoldását sem kell tovább halogatni. Most már lassan elérkezünk (talán valamikor) az összerakás fázisához és akkora minden komponensnek beépíthető állapotban kell lennie. Így a fabetéteknek is.
Talán régebben már említettem, hogy ebben a tekintetben nem tervezem a gyárias look visszaállítását. Egyrészt drága, ami önmagában nem olyan nagy baj, de tapasztalatom szerint Magyarországon nem is tudják normálisan megcsinálni.
Nekem a MiamiWeissban 70 rongyért csinálták meg őket naggyon baráti áron, igen nagy nevű embernél, aki állítólag a Jaguárokhoz is gyárt fabetétet, de szerintem egy rakás szar lett.
Gyáriban megrendelni őket felejtős. Abból kb 2 jó állapotú ilyen verdát lehet kapni, ugyanis mindet meg kéne venni hozzá. Egyrészt mert egyik sem tökéletes, másrészt ugyanolyan árnyalatút nem fognak tudni reprodukálni. A bontott szintén felejtős. Ugyanilyen hulladék mind, ráadásul pont ilyen kapcsolókiosztással találni tökéletes komplett szettet az kb a lottó ötössel azonos kategória.
Így jutottam el a kígyóbőrrel behúzatjuk verzióig. So.low 124esében is elég odabaxós, nekem is jó lesz. Lesz ez az autó annyira egyedi, hogy ez simán belefér és még nem lesz tőle túl giccses. Azaz mivel korhű 80as évek AMG tuningjáról beszélünk aranyra fújt krómokkal, ezért természetesen meg lesz a gagyi feeling benne, de ez hozzá tartozik.
Íme egy minta próbálás közben, már a bőrös embernél.



5. BBS RS

Végre RS-felni.hu Viktor is lefényezte a BBS-ek csillagjait, meg megvannak a 4 collos peremek is, összedobott egy felnit mutatóba az arany csavarokkal. Ilyen lesz.


A belseje eredeti BBS RS gold edition színre fújva és novi új peremekkel. Szép kis vödör. Remélem mihamarabb kész lesz és akkor a hátsó sárvédőszélesítéshez nem kell nyomtávszélesítőkkel imitálni a vödörfenit, hanem már a véglegeshez lehet hozzászabni a méreteket.
Cool igért hozzá 245ös gumikat próbára, de tartok tőle hogy keskenyek lesznek, viszont ez a legnagyobb méret amit normál kereskedelemben lehet kapni 16-os felnire és nem terepjáróra való átmérőben. Meglássuk mit mutat, aztán annak fényében állunk neki a gumivásárlásnak.
Ha valakinek esetleg lenne forrása olyan gumira ami 16J11-es felnire jó és az átmérője valahol 650mm +/- 10mm körül mozog az sikítson! Pl 305/40R16, 265/50R16, 285/45R16

6.Átírás
Na ez egy kevésbé vidám story.
Az előtörténet ugye ismert. Mohácson a cimborám akivel együtt vettük anno a gépet (mármint jött velem szagérteni), odáig jutott a papírozással, hogy minden OK, át lehetne íratni, ha lenne érvényes műszaki vizsga (hatósági). Nem, a bukott műszaki nem jó.
Én bementem ugye a pécsibe, hogy hát van az a 15 napos határidő, meg kötelezettség, meg ilyesmi, és én szeretnék eleget tenni, igaz kb egy év késében voltam ekkor már, de nem az én hibámból. Na mind1, rákérdeztem, hogy akkor ennek van-e valami határideje, vagy számíthatok-e valami bírságra, ilyesmi.
Erre akkor rendszám alapján utánanéztek a történetnek, én átadtam fél köbméter papírt és azt mondták, hogy ezzel semmi gond, ők átírják. Mondom biztos? Mohácson azt mondták, hogy műszaki nélkül nem.
Erre ők: Pedig de.
Akkor ők átkérik az ügyiratot és értesítenek, ha megjött és akkor jöhetek átíratni, de ez akár 2-3 hétig is eltarthat.
Ez volt októberben.

Január 3.-án megjött a papír, hogy ott van náluk minden, mehetek.

Ma meg is jelentem, elmesélem, mit akarok, adom ugyanazokat a papírokat, erre azt mondják, hogy ezt nem tudják átírni.
Kell egy érvényes műszaki vizsga.
Nem tünt fel neki, hogy az autó ki van tiltva a forgalomból, mivel az előző okos tulaj aki mellékesen át se íratta, papírok nélkül járt vele és ahogyan kell meg is dőlt vele.
Persze én ezt elmeséltem az ocsmányirodában akkor is és háromszor, különbőző módon rákérdeztem, hogy tényleg tuti biztosan átírják?
Na Mind1. Én megtettem amit tudtam, az ügy el van indítva, engem nem baxtathatnak és addig se kell kifizetnem sem az átírást sem a luxusadót a 150ezeres autómra, se a biztosítást.
 

 

14 komment

Címkék: mercedes benz coupe w126 kamurestaurálás youngtimers


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr511668658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.14. 10:46:07

Hogyan dobtam volna el a váltót, ha be voltak szorulva az ujjaim? Te dobtad el, én meg tompítottam!:) vagy mittudom én:)

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.14. 10:52:53

Na ez megint egy fasza DagiSzabi poszt! Bazzeg az a Felgen...király lesz! Gumiért dúrjad az ebayt.

Kedvencem: lakatos ember, bőrös ember, záras ember...csak adjál nekik valami hősnevet, mit Rs-felni Viktornak!

Dagiszabi 2010.01.14. 11:55:47

@Herr Tschik: Milyen nevet?
Lakatos János, Bőrös Balázs?
A zárast nem ismerem személyesen, vele a Lakatos ember a contact person. :)
Egy valamit khúrtam el. A post időzítést. Kb fél órát voltunk kint a TC-n. Átidőzíteni meg nem akartam, az nemjófejség.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.14. 16:25:33

Oszt miért nem 300D van benne?

Télre a félfát, full, full riszpekt Szabi.

dojcsáklaci 2010.01.14. 16:50:02

Nem kéne.Sokat fogyaszt!Igaza van Malenykij Pekkának. :-D
Egyébként meg:-Lakatos Ember,
-Bőrös Ember,
-Záras Ember,és készen vannak a nevek.

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2010.01.14. 16:57:37

@Dagiszabi:
Mer a TC is csak 3 blogot tart kinn, ez a "jajdecsúnya" meg minden negyed órában posztol egyet.
A bőr meg vad lesz. Lássuk a seggét is!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.14. 17:06:49

Eléggé odateß a felge is. Rendelhetjük tonnaszámra a gumicukrot hozzá:
indafoto.hu/malenykijpolgar/image/3826019-f333220e/163207

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.14. 17:13:11

@malenykij polgar: Mekkora ötlet! Na, ha egy találkozó kedvéért beleteszünk egy 300D-t, szívesen segítek az át, és visszaépítésben! Csodájára járnának a világ sütőolajos csóró álmodozói! :D

Subby 2010.01.14. 17:41:43

Szia Szabi! Fabetét ügyben ez milyen lehetőség: www.autokarpitos.hu/
Vagy pont ő az a nagy nevű ember?
Egyébként alakul a gép, mint púpos gyerek a prés alatt:)))

Dagiszabi 2010.01.14. 18:42:40

@Subby: Az az igazság, hogy nem én intézem a fabetét dolgot, úgyhogy nem ismerem személyesen az elkövetőt. Amit küldtél, az nem tűnik rossznak. Főleg, hogy a képeken is pont egy 126-osnak a fái vannak. Minden esetre én szerintem már maradok a bőrözésnél. Attól függ milyen alapanyagot sikerül vadászni. Köszi!

Tommoka 2010.01.14. 20:48:09

Őőő akartam is kérdezni (bár ezt a végére tartogattam) Segítsek valamit? :))))))
Tudod csak hog mondhassam hogy azt a csavart én tekertem be... ;)
Hagyhatnál egy kóbor anyát valahol :P

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2010.01.14. 21:29:13

@Dagiszabi: Csodáltam is mi ez a patyoltattiszta mancs a képen.

Dagiszabi 2010.01.14. 22:28:26

@Zaba: Az a bőrösemberé nem az enyém :)

Dagiszabi 2010.01.14. 22:28:54

@Tommoka: Majd hagyok neked valamit! ;)
süti beállítások módosítása