HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2011.04.18. 10:00 Zaba

Egy fecske ≠ Ezerkecske

Ez a bejegyzés nem az idén 40 éves Zsiguliról, hanem egy tíz évvel idősebb cégről fog szólni. Tudjátok mit hiányoltam én az OT Expóról? Nem a hálókocsikat, bár az is érdekes lenne, végülis a Vasúttörténeti Parkban tartottuk -már mi is harmadszor- a kiállítást. Gondoljatok bele, milyen jó remake-et lehetne forgatni a Gyilkosság az Orient Expresszen-ből egy ilyen hétvégén! De ki lenne Poirot? Úúú várjatok! Ez messzire vezet, ha belefogok az Agatha Christie témába! (Pl. már csak napok kérdése, hogy teljes legyen a gyűjteményem, már ha valakit érdekel a "nyomorom".)

 

Akkor a cikk: Itt a tavasz, relatíve csökken a páratartalom, döngicsélnek a méhecskék, a vándormadarak csapatostul húznak el a fejünk felett, előkerülnek a vasak a titkos garazsokból és mi is kikívánkozunk az ország határain túlra. Nem a csapot-papot itthagyni készülő “új disszidensekre” gondolok, hanem azokra akik még hazajönnének. Nyaralni mennénk, vagy ahogy a fiam kisvakondos mesekönyvében olvastam: "Jöhet szavanna, trópus,/kitűnő utitárs a mókus." De lassan nincs hova, mert vagy a gazdaság dől össze (PIGS országok) vagy a diktátoraikat váltják épp le (ahonnan a benzin érkezik), az egzotikus uticélok esetében pedig nem árt, ha van nálunk Geiger-Müller számláló, de legalábbis egy Richter-skála. 

Szóval kellene valami kicsi, magunkkal vihető cucc, amiben meg tudjuk magunkat - , vagy másvalakit ;) - húzni, ha úgy adódik. Mert, ha ilyenek maradnak, vagy drágulnak a benzinárak, szállásra már nem igazán marad della. És itt jön képbe ez a lakókicsi. Izé, lakókocsi. 

A gyártó az épp idén 50 éves Knaus. Ezért mondom, hogy ott volna a helye néhány ilyen “zuhanyfülkének” a kiállításon (igaz, ebből pont a fürdő maradt ki). Itt az eredeti 1962-es katalógus adatlapja. Ez az ékszerdoboz két személyre épp elég. Egyeseknek k*rókéró helyett is megfelelhet a zártkertbe letámasztva, de szerintem nagyot virítana egy Pagoda, egy SLK, vagy ne adj isten egy Vollblau A124 mögött in den Alpen.

A vándormadarakra visszatérve, a termék fantázianeve Schwalbennest, azaz fecskefészek: ezekszerint jól nézne ki egy Heckflosse (W111) mögött is?!

Belülről tuti Leder Brasil (code:263). Tudjátok, ez a kedvenc kárpitom. És van rajta "vészkijárat", mint minden rendes autón. Meg váza, abrosz, csetreszek az ablakpárkányon. (Mondjuk ezt aztán végképp nem értem: egy komolyabb fékezés és a plexi jó lesz halatpucolni,  a csomagtartófedél pedig fényezhető.) De figyeljétek a minibárt a sarokban! Mint egy miniatűr nappali.

Az egész bagatell 5990 Euro (inkl. Merwersteuer). Aki ilyet szeretne siessen, mert a limitált széria 150 darabos és itt rendelhető. Ismét becsülöm a németekben ezt a precizitást, ahogy kortárs anyagválasztással is sikerült a hatvanas évek hangulatából idecsempészni azt, amit imádok az olyan filmekben is, mint a Dr. No, az eredeti Olasz meló, vagy a Mr. Hobbs szabadságra megy. A kivitelezés minőségével kapcsolatban nincsenek kétségeim, azt pedig már régóta tudjuk, hogy az ördög a részletekben lakozik:


Jó-jó, egy fecske nem csinál nyarat. De kettő már talán, ha nagyon szépen kérjük. Légyszi-légyszi-légyszi!!!

 

15 komment

Címkék: retro expo off 50 lakókocsi ot knaus schwalbennest


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr792828697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2011.04.18. 12:24:32

Zaba, ez a poszt még nekem is tetszik. El is kezdtem lakókocsikat nézegetni, ha már úgyis vettem egy vonóhorgos vasat, ami bónuszként kb akármit elhúz:)

Dagiszabi 2011.04.18. 15:44:11

Újabb csillagosötös Zabaposzt!
Gratula.
Párszor én is nézegettem lakókocsikat. Mondjuk van is egy régi Bürstner 550-em, de azt már nem nagyon huzgálom, mert nem bízok már a 30éves favázban.
Tetszik ez a picike. Nem sok alternatívája van. Régen volt a lengyel lakókocsi, de azok azért mára eléggé elfogytak és lestrapálódtak. A többi mind sokkal nagyobb és nehezebb. Azokkal nem szeretnék nagyon 140-el veretni. Ha meg lassabban kell menni akkor az ember a fél nyaralást az úton tölti.
A végén arra jutottam, hogy hajót kell venni, azt is lehet húzni, azon is lehet lakni és még cserébe vitorlázni is. Na ahhoz kell egy jófajta trélert építeni 4 hidraulikus tárcsafékkel. Akkor már persze Mercedes aggyal és akkor lehet ugyanolyan felnit tenni rá mint az autóra. Bár 4 BBS RS-t nem biztos, hogy szívesen mártogatnék a sós vízben, de egy garnitúra rialt, lehet, hogy nem sajnálnék rá.

stower 2011.04.18. 15:45:32

15-20 éve egy hasonló méretűvel mászkáltunk az Alpokban. Egy barátom 280-asával (W126) húztuk ezerrel hegynek fel és le. A kereke alig érte a földet :)
Cserébe az összes benzinkúton megálltunk tankolni. Régi szép idők...

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2011.04.18. 19:06:52

Na, fiúk, ne fényezzetek ennyire!

Remélem mindenki észrevette a finom kapcsolatot az Agatha Christie-s link és az első fotó között :)

Dagiszabi 2011.04.18. 19:37:55

@Zaba: Engem ez a részlet fogott meg:
" meg tudjuk magunkat - , vagy másvalakit ;) - húzni"

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2011.04.19. 10:47:05

@Dagiszabi: Egyszer azért a jó öreg Bürstner is felújításra kerülhetne! Bár ahhoz bognár kell, nem lakatos!

Dagiszabi 2011.04.19. 11:17:46

@Mr. Cool: Hát az egy elbaszott egy technológia. Főleg, hogy ugye alulemezzel van burkolva és ha egyszer elkezd beázni az isten le nem tömíti, cserébe a faszerkezet rögtön elkorhad.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2011.04.19. 11:46:22

@Dagiszabi: A Knott agyak 5*112-esek, mehet rá a mercifelni!

Dagiszabi 2011.04.19. 13:47:38

@Mr. Cool: Én nem tudok olyan knott agyról ami hidraulikus tárcsafékes lenne. Mind dobfékes, illetve kamion pótkocsihoz létezik tárcsafékes, de az levegős. És kuuuvanagy.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2011.04.19. 14:11:23

igen, dobosak, nem is a fék miatt mondtam, hanem mert a lehetőség sok esetben már alapban is adott, hogy stricifelni legyen a tréneren:) Cimborám trélerére ment volna a kézis régi stricifelnije, de a 4. db bent volt a mondeoja csomagtartójában, amikor azt ellopták, így maximum a motorszállító futójára lenne jó a maradék. De nem úszta meg benz felni nélkül, szereztem neki barokkot.

Dagiszabi 2011.04.19. 14:25:38

@Mr. Cool: Ellopták a Mond dejót? Száradna le a keze az ilyeneknek.

A dobfék sajnos szinte egyeduralkodó az utánfutók körében, pedig a sósvizet nem igen szereti a kimoshatatlan zárt térben elhelyezkedő sok apró alkatrész meg rugó. Ne aggódj, azért én majd megoldom, ha arra kerül a sor.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2011.04.19. 14:47:29

Betörtek, elvitték a kulcsot is, majd mikor hazaért, a ház elől vitték a kocsit a kulccsal. Ez ám a hidegvér.
Dobfék? Ha kevés ideig lenne a vízben, lehetne túlnyomást tenni bele, mondjuk egy air ride kompresszorral.

Dagiszabi 2011.04.19. 15:09:49

@Mr. Cool: Azért valljuk be, a tárcsafék menőbb lenne ;) Nem is olyan nehéz megcsinálni. Van is hozzá minden otthon a padláson. w123 lengőkarokról az agyat tokkal vonóval rá kell hegeszteni a torziós rugós lengőkarra és kész. Erre már csak egy szép alu váz kell mondjuk a Harbeck-től, aztán lehet is veretni a pályán 140-el Horvátországba. 4 óra alatt ott vagy. Péntek délután munka után elindulsz és este már a hajón húzod meg magad, vagy a mamát :) Vasárnap meg ráérsz elindulni délután. Majd hétfőn kialszod magad a munkahelyen :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.04.21. 10:49:56

Mennyire jó az intro a Knaus oldalán!
Eddig azt hittem, hogy majd nyugdíjas koromban fogom járni Európát egy lakóautóval. Ez az írás meghozza a kedvet. (Miért nincs a Falconon agrárkampó?)
süti beállítások módosítása