Nagy dolog az ember életében, amikor először lesz Mercedes-tulajdonossá. Még frankóbb érzés, amikor az emberfia először birtokol S-osztályt, pláne, ha egy bálnáról van szó. Mert a bálna egy jelenség, a mai napig az - megnézik, ha feltűnik az utcán.
És ha az ember egy fekete bálnával jelenik meg, megteheti, hogy harminccal krúzol méltóságteljesen a városban, ablak le, könyök ki, egész estét betakaró napszemüveg fel, bentről szolidan felsejlik a TFT monitor, és diszkréten dübörögnek a basszusok.
Nos, ebben a miliőben az ember úgy érzi, megteheti, hogy kilóra vegye meg a világot, ne érezze magán a kispolgári konvenciók nyűgét, és néha kiszóljon a járdán grasszáló csajoknak csak úgy, ahogy a címben vagyon. (inspired by a true story, thanks for Stallone)
Egyébként ha mindenképp válaszolni kell a kérdésre, akkor jelentem, én igen. (kárörvendőknek lehet röhögni, többieknek opció) Szépen, magabiztosan egyre fényesebb lesz az a bizonyos szopóroller, amire lelkesen szálltam fel nagyjából 3 éve. De hogy szépen sorrendben haladjunk:
Hevenyészett kompressziómérés ugye megvolt még tavaly ilyenkor, de mivel az olajnyomás rendben volt alapjáraton és tartós terhelésen is, az alul döglött motort és az olajfogyasztást ráfogtuk típusbetegségre.(ti. az alapmotor 300-24v motor is küszködik ezekkel) A gebasz mértékének pontos megállapításához azért egy veszteségmérés kell, ez lett a verdikt. Miről is van szó?
A hengereket a kiszedett gyertyák helyén kb. 2bar nyomással feltöltik levegővel, majd műszerrel megmérik, mennyire tartják a nyomást - a procedúrát ezért hívják ugye hengernyomás veszteség mérésének.
A nagynyomású levegő gyk. letolja az olajat a hengerfalról, így nincs, ami tömítsen. Olajbetöltő sapka, légszűrőház fedele le, és lehet fülelni. Mórickásan: ha a kipufogóból jön a sziszegő hang akkor a kipuff szelep, ha a szívótorok felől, akkor a szívó szelep kuka. Ha az olajbeöntő felől hallani hangot, akkor a karter fele szökik a levegő, azaz a hengerekkel van a probléma. Mint például nálam.
25% veszteség felett dukál a motorbontás és felújítás, ezt is megnyertem, - lásd a cetlire felírt számjegyeket a százalékjel előtt - sallala. (Pedig tavaly Zsóti azt mondta, ne foglalkozzak vele, csak hajtsam, amíg tudom, hehe) Hát én nem az egyszerűbbik megoldást választottam, - nem is erről vagyok ismert - úgyhogy március első hetében kikerült a motor az autóból, és apró darabokra lett szétszedve. Látlelet: hengerfej és szelepek teljesen jók, ez kipipálva. Dugattyúk menthetők, gyűrűkészlet kéne. Blokk felejtős, valószínűleg (fagyott) víz állhatott benne, és belemart a hengerfalba. (mivel az autó előéletének utolsó 3-4 évét homály fedi, a kuplung és váltó szétszedésénél talált gányolások alapján bármi megtörténhetett) Főtengely és vezműlánc cseréje is erősen indokoltnak tűnik. Ja! A motorban a hat hengeres sokszelepes dízel főtengelye van, mint az E36 AMG-ben is (nem röhög).
Innen a sztori sarokpontjai a következők, a Kárpát utcával és más alkatrész forgalmazókkal folytatott beszélgetések zanzája alapján:
1. Lehet gyűrűgarnitúrát rendelni, alulról karcolja ugyan a 200 ezret, de még visszaszólnak.
2. Nem lehet mégsem rendelni, az infó a gyári méretes dugattyúhoz volt. Pfff.
3. Lehet rendelni mégiscsak az AMG motorhoz gyűrűgarnitúrát, de csak a dugattyúkkal együtt. Ára 337 ezer forint, már ebbe is belementem volna, amikor mondja a kedves fazon a Kárpátban, hogy darabja. - Három munkanap alatt itt van. Kéri? Nem kértem.
4. Ugyanitt új blokk is kapható az autóhoz, potom 864 ezer forintért meg tudom rendelni. Köszönöm, még gondolkodom rajta. Azóta is.
5. Ha végképp nincs gyűrűkészlet, alternatív megoldás kéne a dugattyúkra. Kolbenschmidt gyártmányúak egyébként a motorból kibányászott dugattyúk, cikkszám is van hozzájuk.
Persze ezen a cikkszámon se a magyar importőrnél, sem közvetlen a németektől nem rendelhető a cucc. Frankó.
6. Már az egyedi gyártású kovácsolt dugattyúk beszerzése van napirenden, lenne is rá vállalkozó szellemű (amerikai) gyártó. Jihááá.
7. A húsvéti nyúl érezte, hogy valamit le kéne már tenni az asztalra. Nagy volt az elvárás a tavalyi csomag miatt, úgyhogy most is alakítani kellett. Szóval pénteken jött a telefon klubos berkekből, hogy minden ellenkező híreszteléssel szemben mégis lehet gyűrűgarnitúrát rendelni az AMG motorhoz, nem is veszélyes áron. Gyors egyeztetés, alvázszám-motorszám, hengerátmérő csekkolás, és tényleg. Itt tartunk, most folyik az egyezkedés a műhellyel, ahol a gépmunkát és az összeszerelést végeznék. Nekem speciel ettől lettek kellemesek a húsvéti ünnepek, ha értik mire gondolok.
Na meg attól, hogy azért sikerült pár dolgot rendbe rakni, és az autót kiállítani az idei OT Expón. Műanyagos megcsinálta a repedezett első lökhárítót és gyártattam vonószem takarót is, - bonus track: találtam egy tartalék első lököst, amit szintén magamévá tettem - fényezve lett a lökösön kívül a hűtőmaszk (amibe került új díszrács), és a fényszórómosó lapátjai, meg a fényszórók alatti takarólemezek. Lett még új légzsákos kormány, bekötött külső hőmérséklet kijelző, gyári váltógomb szoknyával, kalaptartó csere, és befigyelt a rég kiszemelt fejegység is az autóba. Majálisig talán még belefér az indexek és a fényszóróüvegek cseréje, mert a cucc már megvan hozzá...
Következő státuszriport akkor esedékes, ha elkezdődik a motor összerakása. Az OT Expós képekből készült válogatást pedig ITT lehet megnézni.
Utolsó kommentek