HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2012.03.26. 09:18 malenykij polgar

BenzPorscheMeilenwerkRetroClassics avagy hat er, hat er

Mi a közös a Mercedes Benzben, a Porschéban meg egy valag oldtimerben? Sokminden, de most legyen a hét törpe.

Vagyis a mi hétfejü kommandónk. Kirongyoltunk Stuttgartba és feszes iramot diktálva megvolt minden, ami még egy telivér autóbuzinak is kiakasztja a mutatót minden érzékszervén. Mercedes-Benz Museum, Meilenwerk, MB GTC, Retro Classics, Porsche Museum. Vegyük sorra mindet, induljon a csóró álmodozás. 

 

Kezdjük azzal, hogy köszönet Herr Tschiknak a helyi szervezésért, minden klappolt. Még egy dankeschön (ejtsd: merci beaucoup) a francia isteneknek, a Renault Espace derekasan megküzdött a távval és hiszti nélkül teljesített hat személlyel és csomaggal.

Elindultunk csütörtök éjszaka és mivel rendkívül jófejek vagyunk, péntek reggel 5:40-kor felhívtuk Herr Tschikot, hogy ébren van-e már, mert már Ulmnál járunk. Igen, felébredt. A hívásra. Rövid séta Ulmban (in Ulm, um Ulm und um Ulm herum) és nyitásra már ott álltunk a Mörszédesz múzeumnál. Bemelegítésnek azokra az autókra csorgattuk a nyálunkat, amik a cégközpont elötti körforgalomban vonultak éppen munkába. A múzeum elé kiraktak egy SLS AMG-t, egy B-Klassét, meg a Transformers 3 egyik statisztáját, jó reggelt kívánunk.

Múzeumba bemegy, kávé, perec, ez meg az, a Young Classics kiállított autóinak fikázása, miszerint nem érnek ezek egy khalap szhart sem, de annyit végképp nem, mint amennyiért árulják. Nyilván mi tudjuk rosszul, de mégis megy nekik a bolt. Ellenben ennyi pénzért legalább lepolírozhatták volna az almadinrot 24-es kupét, ha már homár. 

Belepö nyolc ojró, lifttel fel a legfelsö emeletre, múzeum végignéz. Könnyebb leírni, mint megtenni. Történeti áttekintés autókkal illusztrálva, jó néhány egyedi darab, néhány teremben tematikus gyüjtemény, a falakon pedig a történelmi háttér, mi is történt a világban, amikor ezeket a roncsokat gyártották. Nem is nagyon részletezem, mert meg kell nézni, szagolni, hallgatni.  Utána pedig be kell menni a shopba és kapaszkodni, hogy csak jövedelemarányosan tapsolja el az ember a pénzt szuvenírre.

Ezt az izét épp a sajtósok fotózták, de nem akarjuk tudni, hogy mi ez.

A piroska párja 7 millióért ment el egy árverésen nemrég. Euróért.

A buenos airesi BKV egy igavonója.

 

Ringo Starr megaigénytelenül megcsinált 190-es AMG-je.

Egy másik sztár mergája.

Elötte:

Utána:

Amikor megteltek az agyak, elmentünk a gyári bontóba. Hehe, bontó.
Mercedes-Benz Gebrauchtteile Center. Majdnem olyan, mint Üröm. A Daimler AG 100%-os tulajdona, több mint száz dolgozóval, 30.000 négyzetméteren keresik a mellékest. Az alkatrészekre 12 hónap garancia van. A donorok? Hát ilyenek:

Igen, az egy F1 medical car. Fölötte meg egy levetett hatkilós. Az udvaron meg tesztautók, amik szintén itt végzik. Ez van. Meg a gyári akkumulátor, amit a kupéba löttem. Mivel a 2009-ben gyártott darabbal nem voltam elégedett, elötúrtak egy 2011-est, 70 ojró, bittedanke.

Sipirc tovább a Meilenwerkbe. Ez a helyi Csonti car. Muhaha. Egy nagy csarnokkomplexum, szép üvegfronttal, ahova egy felelös, rendes családapa szombat délutáni programot szervez a családnak. Megnézi, hogy épp milyen autót kamuztak ki, vagy beadja a sajátját felújítani, vagy csak egy rendes szervizt csináltat a Lambóján, vagy épp választ egyet a kész darabok közül az üvegkalitkából. Amíg apuci alkudozik, anyuci vásárol a ruhaboltban, utána a család a rátelepült étteremben bedönt egy pár házi sört, eszik, iszik, napozik, habzsi-dőzsi tejbevaj. Volt itt egy dízel 124-es limó, amit dokumentált egymillió kilométeres futásteljesítménnyel árultak. Ezen jót mosolyogtunk, mert ök még nem tudják, hogy Magyarországon minden 24-es dízel tudja ezt a futásteljesítményt, csak épp 181 ezer kilométerrel vannak fenn a hahun.  

Pföjjj, tetszett ez a nepper. Márkafüggetlen a bolt, tehát minden van, ami tetszik. Kerestük azt az embert, aki hagyta, hogy centis por kerüljön a Countachra, de nem tudtunk neki körmöst osztani. Vacsora helyben, vissza a szállodába, néhány gyógysör az út porára, aztán alvás, mert másnap jött az ütvefúrás, a Retro Classics.

Erröl azt érdemes tudni, hogy idén ugyanarra a hétvégére szervezték, mint Essenben a Techno Classica-t. Nem irigylem a kiállítókat, mert mindkét rendezvény élmunkás a maga kategóriájában. Stuttgartban 1300 kiállító 105.000 négyzetméteren 3000 jármüvet hozott el, aki meg nem jármüvet hozott, az vagy alkatrésszel, vagy tartozékkal, modellekkel próbálta kihúzni a pénzt a zsebekböl. Kilenc (ejtsd: 9) csarnok az utolsó négyzetméterig lefoglalva, no meg a galériák. Meg a kiállítási csarnok elötti tér, ahova reggel kiálltunk, hogy az érkezö oldtimereket szakértsük meg. Anyám, ne hagyj el.

 

Miután kigúvadt a szemünk, megvettük a belépöt és már az átriumban kiállított szarok sejtették, hogy ez nem buziknak való kis sétagalopp lesz. Vagy ahogy a német mondja: das Leben ist kein Ponyhof.

Szemezzünk a kiállítói kínálatból:

Gyüjtök, kereskedök, gyártók. A gyárak múzeumai. Magánemberek és cégek börzéje (autó, alkatrész, tartozék). Klubok és országok standjai. Restaurátorok és szakik. Youngtimer és motorsport részleg. Motorkerékpárok, haszongépjármüvek, mezögazdasági gépek. Modellezök. Satöbbi. Lehetetlen bejárni.
Tetszik már érteni? Ha csak egy napot szán az ember erre a kiállításra, fókuszálni kell. Ez azért nehéz, mert én már az 1-es csarnokban bucira jártam a talpam, itt voltak a kaviáros nepperek: Kienle, Mirbach, Hahn és társai. Amikor már unja az ember a tömeget, felmegy a galériára, körülnéz, piheg, vagy éppen megnézi, hogy a galérián milyen roncsoktól akarnak megszabadulni a tulajok. Mire ezt végigjártuk, kiszedtük az esernyöt a Rolls Royce Ghost ajtajából, hatszor szétszéledtünk és újra találkoztunk, muszáj volt egy kis kávét, sört, perecet tankolni.
Megbeszéltük a szervezett szétszéledést, mert van aki a motorokat akarta megnézni, van akit a modellek érdekeltek, legkésöbb a 9-es csarnokban úgyis találkozunk, mert az csak az alkatrészeké. Hívhatjuk ezt is bontónak. Igen, volt minden. Meg még több. Az is. Az? Hogyne, abból hétféle. 

 

 

 

Figyeljük a fejvakarást: BMW E9-ben M5 E39 technika és bél.

Á, nem fehér embernek való ez az egész, föleg nem egy napra. Zárásra pont elegünk is lett, vacsora az olasznál szemben, másnap a porke múzeum már kellemes levezetés. 

A Porsche múzeum pár léptékkel kisebb, mint a Mercedesé, az ufószerü építményben viszont minimum olyan profi a kiállítás. Kezdik az Austro Daimlerekkel, aztán Ferry Porsche idézete adja az ívet: körülnéztem olyan autót keresve, ami tetszene, de nem találtam. Így hát eldöntöttem, hogy megépítem én. Vagy valahogy így. Nem rontotta el, na.

Páratlan élmény a kiállított autók, motorok, karosszériák között nyálcsorgatni. Prototípusok, szériamodellek, motorsport legendák, alkatrészek, mindez gusztusosan tálalva, lökdösös képernyök magyaráznak, kedves kislányok mosolyognak és csak az öltönyös srácok nem hajlandók felnyitni a V8-as 914-es gépháztetejét.

 

Jót kacagunk a lila cipzárral rögzíthetö rongytetös Panamericana tanulmányautón, mert ez azért mégis egy kicsit izé, na. De legalább Porsche logó volt a gumiprofilban, az is valami, ha már nem vagyunk biztosak az identitásunkban.

Végül 11-kor beröffentenek egy 993-as gyári tesztautót, ami mostoha idöjárási és útviszonyok között teljesített 100.000 kilométert. Túráztatják a népnek, panem et circenses, a nép boldog. Utána shop, gyí haza.

Napsütéses hétvége volt, csak kicsit lefáradt az agyam. Az itt leírt dolgok értelemszerüen csak a mazsolák, nem tudom és nem akarom leírni, hogy mi volt még. Talán a kollegák megosztják a képeiket, remélem értik a célzást.
Egyszer mégis el kellene indulni megint, hiszen a sinsheimi Technik Museumban nem is voltunk :)))

Aki bátor és ráér, itt jól megnézheti a teljes galériát.

Update: idöközben felkerültek Pali képei is, klikk, klikk!!!

8 komment

Címkék: mercedes porsche stuttgart youngtimer meilenwerk


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr644339830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2012.03.26. 14:04:37

Hát ja. Ledobtuk a láncot nem egyszer! Hut ab a beszámolóért, valahogy így érzem én is!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.03.26. 14:15:22

@Herr Tschik: Hazafelé az Ingolstadt táblánál elgondolkodtunk, hogy beugorjunk-e egy autómúzeumba :)

Kösz mindent Papa.

WSzabi 2012.03.28. 18:32:20

irigylésre méltó wochenendét zártatok!

Ciri 2012.03.29. 19:14:39

@malenykij polgar:

Szenzációs beszámoló öregem, gratulálok!

Ádán 2012.04.01. 10:31:30

Jó hétvégétek volt. Az ilyenekkel csak az a baj, hogy az ember mindig kevesli az ott töltött időt. :)

Siensheim-et csak ajánlani tudom. Ott még lehet Malév gépet is látni. De ha már ott jártok, 1-2 napra be kell menni a másik múzeumba is, Speyer-be. 40 km van csak közöttük. A kettő közül valamelyikben van egy régi Maybach platós mobil fűrészgéppé átalakítva...
v5.cache2.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/39967816.jpg?redirect_counter=2

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.01.14. 21:33:17

@Ádán:
Azóta megvolt Sinsheim is. Illetve füllentek, mert beestünk és két és fél órát voltunk csak.
Ütvefúr.

Ádán 2014.01.14. 21:43:21

@malenykij polgar: Ütvefúr, mint Stanley a filmben?
süti beállítások módosítása