Amióta megvettem a CLK-t, bosszantott, hogy nem néztem meg jobban a kulcsokat a vásárlásnál, és nem derült fény arra, hogy az egyik kulcsom csak indítja az autót, nem nyítja-zárja, mert a rádiós része tönkrement, egy belefolyt elemnek köszönhetően. Mivel a kulcs nem volt sajnos javítható, megoldást kerestem a problémára, lehetőleg a kulcs újrarendelésének kihagyásával.
De kezdjük az elején, az “Infrakulcs”-nak nevezett eszköznek 4 generációja volt.
Nálam a 2. Generációról volt szó, ahogy a képen is látszik, ebben NEC programozott IC van. A terv az volt, hogy vásárolok egy új, utángyártott, szintén NEC IC-s kulcsot, és abba átforrasztom a saját kulcsomról az integrált áramkört, átvíve így a programozott tartalmat. A kulcs meghibásodásakor nagyon ritkán sérül ez az alkatrész, és a benne tárolt adat, így egy egészséges donorba ültetve működő kulcsot kapunk. Az enyémnek is ugye csak a rádiós része nem működött, nem világított a piros led a gombok megnyomásakor. A másik gyakori hiba az esetleges leejtésekkor leszakadó, pirossal jelölt, nagy tömegű tekercs, amin keresztül táplálja meg a kulcsot a gyújtáskapcsoló, biztosítva ezzel az indítást, lemerült elemmel.
Vásároltam is egy NEC IC-snek hirdetett utángyártott, 433MHz-es, 3. Generációs kulcsot. Persze, amikor megérkezett, kiderült hogy nem NEC van benne és más az architektúrája, így az nem lesz jó a céljaimnak. Szóval fogtam magam, és lőttem az ebay-en egy használt ugyanolyat, amilyen nekem van.
Szét kellett dönteni őket, az első lépés az elemtartó kihúzása, a képen látható, hogy tudjuk oldani a rögzítését.
A következő lépés a PCB-t tartó műanyag eltávolítása, ez a video sokat segíthet: https://www.youtube.com/watch?v=tJZdf1_F8LM
Innét már a kezünkben a panel, cask leforrasztjuk mindkét kulcsról az IC-t, és áttesszük a sajátunkat a donorra.
Ezután már csak a fordított sorrendben összeszerelés (új elem fokozottan ajánlott!), és a kulcs kipróbálása, majd az örülés marad hátra. Jó kamurestaurálást!
Utolsó kommentek