HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2017.09.19. 11:48 Mr. Cool

Mercedes “Infrakulcs” kamurestaurálás

Amióta megvettem a CLK-t, bosszantott, hogy nem néztem meg jobban a kulcsokat a vásárlásnál, és nem derült fény arra, hogy az egyik kulcsom csak indítja az autót, nem nyítja-zárja, mert a rádiós része tönkrement, egy belefolyt elemnek köszönhetően. Mivel a kulcs nem volt sajnos javítható, megoldást kerestem a problémára, lehetőleg a kulcs újrarendelésének kihagyásával.

De kezdjük az elején, az “Infrakulcs”-nak nevezett eszköznek 4 generációja volt.

kulcsok.jpg

Nálam a 2. Generációról volt szó, ahogy a képen is látszik, ebben NEC programozott IC van. A terv az volt, hogy vásárolok egy új, utángyártott, szintén NEC IC-s kulcsot, és abba átforrasztom a saját kulcsomról az integrált áramkört, átvíve így a programozott tartalmat. A kulcs meghibásodásakor nagyon ritkán sérül ez az alkatrész, és a benne tárolt adat, így egy egészséges donorba ültetve működő kulcsot kapunk. Az enyémnek is ugye csak a rádiós része nem működött, nem világított a piros led a gombok megnyomásakor. A másik gyakori hiba az esetleges leejtésekkor leszakadó, pirossal jelölt, nagy tömegű tekercs, amin keresztül táplálja meg a kulcsot a gyújtáskapcsoló, biztosítva ezzel az indítást, lemerült elemmel.

dsc_0722.JPG

Vásároltam is egy NEC IC-snek hirdetett utángyártott, 433MHz-es, 3. Generációs kulcsot. Persze, amikor megérkezett, kiderült hogy nem NEC van benne és más az architektúrája, így az nem lesz jó a céljaimnak. Szóval fogtam magam, és lőttem az ebay-en egy használt ugyanolyat, amilyen nekem van.

dsc_0718.JPG

Szét kellett dönteni őket, az első lépés az elemtartó kihúzása, a képen látható, hogy tudjuk oldani a rögzítését.

dsc_0719.JPG

A következő lépés a PCB-t tartó műanyag eltávolítása, ez a video sokat segíthet: https://www.youtube.com/watch?v=tJZdf1_F8LM

dsc_0721.JPG

Innét már a kezünkben a panel, cask leforrasztjuk mindkét kulcsról az IC-t, és áttesszük a sajátunkat a donorra.

dsc_0723.JPG

Ezután már csak a fordított sorrendben összeszerelés (új elem fokozottan ajánlott!), és a kulcs kipróbálása, majd az örülés marad hátra. Jó kamurestaurálást!

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr812877710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

46Laca 2017.09.23. 20:04:05

Kicsit irigyellek,hogy nem gond egy IC ki-beforrasztás.Tudom,nem agysebészet,csak jó szerszám és jó szem kérdése,de akkor is.
Az a bekarikázott tekercs szerintem nem segédlet a lemerült elemnek,hanem attól függetlenül a kulcs azonosításának egy com alkatrésze.Az elem csak a zárak,meg a komfortelektronika működtetéséhez kell.
Én eléggé meglepődtem,amikor először kipróbáltam elem nélküli kulccsal az indítást és simán működött.
Ennek a zárrendszernek van még egy,szerencsére ritka,de nem olcsó hibája.Akkor kell elkezdeni aggódni,amikor a kulcs behelyezésekor nem csak oldja a kormányzárat,hanem elkezdi többször ki-be zárni azt.Na olyankor lehet számítani a műszerfalban lévő kulcsfészek fogadóelektronikájának a közeledő halálára,ami állítólagos infók szerint több kapcsolódó alkatrész költséges cseréjével jár.
süti beállítások módosítása