HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • bundy3: Kedves Berti! Nagyon szép lett az autó, gratulálok hozzá! Az ülés pedig teljesen gyárinak tűnik, a... (2024.06.30. 17:36) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • Utolsó 20

2009.03.29. 10:56 Dagiszabi

Szerencsés csillagzat alatt

by Warren


   Szerencsés embernek érzem magam, mivel gyakorlatilag beleszülettem a Mercedes-Benz autóiba, melyek segítségével az egész család bejárta Európát. Szüleim imádnak utazni,
azelőtt még Trabival járták a Keleti blokkot. Utazási mániájuk később rám is átragadt.
Íme egy térkép, az eddig bejárt helyekről:

 

Édesapám 1985-ben vásárolta első "Autóját" egy diamantblau 190D-t.
Ezzel játunk többek között Ausztriában és Svájcban, igaz,
mivel csak egy évvel volt fiatalabb nálam nem sokra emlékszem. Sajnos nem találtam túl jó képeket, akkor még nem volt fényképezőnk, nagynéném lőtte ezeket.
"Csak volt egyszer a kék..."


Lassan, de biztosan nőttünk bátyámmal, így Édesapám cserére szánta el magát.
Akkoriban itthon könnyen túl lehetett adni az újszerű Merciken,
viszonylag nagy volt a kereslet, szűk a kínálat /forgalmazó sem volt még/.
1986-ban vásárolt egy új bordó 250D-t a W124-es családból.
A napfénytetőre emlékszem belőle, gyakran fölálltam benne és onnan nézelődtem :)
Bátyámmal pedig lassan megkezdődtek az első (párna)csatározások, kokiharcok.
A hosszú, néha hetekig tartó utak alatt elég sok időnk volt ilyesmire.
Ezzel voltunk az egykori Jugoszláviában, Görögországban, Isztambulban.



Ezt '89-ig tartottuk meg, gyönyörű állapotban volt, csak nyáron használtuk.
Az utóda egy rauchsilber metál 250D Turbo lett, automata váltóval, klímával, tempomattal, ASD-vel.
Kőkemény 70.000 DM-et kellett letenni érte. Ez a mai napig megvan, hűen szolgál.

Spanyolország 1990. Három autóval mentünk, nagybátyámék egy fehér 190D-vel, keresztanyámék pedig egy bordó CX-szel :) Befogtuk a Petőfi rádiót Gibraltárnál!.



1996 körül Erdélyben érte el a 100.000 km-et.



Most 310.000 van benne. Ennek a 80%-át velem együtt tette meg az autó.
  
Gyerekkoromban még nem volt meg a rajongásom a márka iránt.
Természetes volt, hogy nyaralni, vagy vidéki ismerősökhoz,rokonokhoz a Mercivel mentünk. Problémamentesen, biztonságosan, méltóságteljesen :)
Ezzel az Autóval eljutottunk a kontinetális Európa legészakibb, legdélibb és legnyugatibb pontjára is.
   A leghosszabb utazás a 2001-es norvég túra volt.
Az Északi-fok eléréséhez 4870km-t tettünk meg, Észak felé.
Sajnos igen rossz időnk volt végig, sokat esett az eső, szinte vízkövesedett a szélvédő egy hét után.
Az egyik kedvenc táblám a következő volt, Trondheim után: "Narvik 900km".
Onnan még 700 km-t tettünk meg felfelé...
Mindig sátrazni szoktunk, errefelé viszont gyakran faházat béreltünk.



Bejártunk vele számos szigetet is. Kréta, Korzika, Korfu, Szardínia, Szantorini , Elba, Cres, Krk,
Mljet stb.
Szicília:


Nem az évek számítanak, hanem a kilométerek :)


   Teltek múltak az évek, és eljutottunk oda, hogy a napi használatú OFF autónkat lecseréljük.
Én is szerettem volna egy autót, így két legyet (vagy többet:) ütöttünk egy csapásra,
és egy újabb csillagos állt a házhoz, de ez már a Fekete története…








 

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr931032567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dagiszabi 2009.03.29. 11:11:51

Wazzee! Az a régi kisrendszám a heckblendén ütvefúr.

Megdöbbentő ezeket az autókat abban az utcaképben látni amibe ők beleszülettek. Ha belegondolok, hogy ha bárki kérdezi tőlem melyik a legjobb autó, mit vegyen, rögtön vagy a 124et vagy a 190-et vágom rá 2009ben és mikor ezeket csinálták és a tőlünk szerencsésebb történelmű országokban már emberek százezrei jártak velük, akkor mifelénk és a hozzánk hasonló helyzetű országokban mennyire idegenül hatottak a moszkvicsok, trabantok, stb-k között.

BUBISBUBLEK 2009.03.29. 22:41:39

fhuuuu .

azt nem lehet mondani hogy otthon ülős család !
és hogy Mercivel , azt hiszem én is szívesen ücsörögtem volna abban az autóban ;) a dátumot nézve nem volt az egy kis dolog akkoriban :)
remekművek ezek az autók na .
különös nosztalgia ..nyolcvanas évek ,,, jajj de szerettük :)
rég volt...rég......
micsoda autók ,,, ma már csak egy álom hogy volt áldozva ennyi a minőség oltárán .

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.03.29. 23:50:41

Apám....amikor én ezekre 87-ben a nyálam csorgattam, te már benne ültél! Hut ab a Fater előtt, tudta mit kell venni és azért különdíj, hogy a 250 TurboDiesel még mindig megvan!!! Azt nagyon megnézném, hogy néz ki, ennyi km és hű szolgálat után. Megérne egy posztot simán. 70.000 maki...hanyadik tulaja vagytok, nemtán 1. Hand??

Ááá...gratulálok az utakhoz, szép teljesítmény, nagyon jó hangulatúak a fotók. Ez még abban az időben történt, amikor még külföldön ha két magyar autó találkozott még integettek egymásnak és (őszintén) minden jót kívántak!

Amire felfigyeltem még a Kennzeichnenhalteren kívül, az a hátsó sárfogó gumi. Tipikus korabeli cucc, tegyük hozzá nem volt haszontalan!

Dagiszabi 2009.03.30. 08:59:18

@Herr Tschik:
Nagybátyám 88ban vette a 86os 190D-t ami addig szalonban állt, ma is megvan neki csak már nagyon szarul néz ki. De a lényeg, a sárfogó gumi. Az első vizsgáján, a forgalombahelyezéskor megbukott az autó 88ban, mert nem volt rajta sárfogó gumi. Mekkora sztori volt az akkor, hogy lám az új mercedes megbukott a vizsgán. Aztán raktak rá és átment.
De őt még a lakóautójával is megvágták a műszakin, mert jobb oldalon volt a kipuffogója.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.03.30. 13:56:45

@Dagiszabi: Pedig a zsigulinak is jobb oldalon van...

Cuccolós 2009.04.01. 07:17:12

Mr. Cool: de hátul jobb oldalon, nem pedig a jármű jobb oldalán :)
süti beállítások módosítása