HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2010.01.06. 19:34 Tommoka

E 500 "The beast"

 

Mercedes-Benz W124 500E - E500
Meghatározás: 500E - E500
Pontos megnevezés: W124 E500/500E ("facelift" elött)
Gyártási időintervallum: 1990-től
Legyártott példányok száma: 1995-ben 5 évi előallítás után 10479 db </p>

 

 

 

<p>1990-ben a Mercedes egy úgy határozott, hogy kifejleszti a sikeres 300 E típus magas teljesítményű verzióját, amelyet először 1986-ban gyártottak. Szerződést kötöttek a Porsche-vel, hogy a szükséges módosításokat végezze el a motoron és a közönséges 300 E-t alakítsa át speciális 500E-re.1990 októberében mutatták be először az 500E típusú Mercedes-t a Párizsi autó szalonon (Mondialon) a nemzetközi sajtónak.
  Bár alapja W124-es alváz volt, mégis hamarosan világossá vált, hogy ez nem egy közönséges Mercedes. A Stuttgarti Porsche gyár speciális futószalagján állították össze. Szélesebb lökhárítóval/sárvédővel és keskenyedő karosszériával rendelkezik, és 16 colos '8 lyukú'(harapásnyomos) alu.felnivel  225/55-ös abroncsal szerelték. De a leginkább lenyűgöző az 5.0 l 326LE V8-as motor. Olyan kicsi hely maradt az autó motor részén, (és persze a súlyelosztás végett)miután a V8-at belegyömöszölték, hogy az akkumulátort a csomagtérbe kellett tenni. Miután az európai sajtó képviselői kipróbálták, mennyekig magasztalták és "Szuper kocsinak" és az "Utak Koronázatlan Királyának" nevezték.

"Face lift"
1993-ban a W124-es osztályt kicsit átkozmetikázták és az 500E-ből E500 lett. Az E osztály besorolású modellek új hűtőrácsot és csomagtér burkolatot kaptak. Az első jelzőlámpák borítása fehér lett és a hátsó világító egység piros és fehér színűvé vált. A V8 teljesítményét 320 LE-re redukálták, az akkori idők környezetvédelmi szabványának megfelelően.
    
1994-ben történt az E500-as utolsó átalakítása egy különleges kiadás készült kizárólag a svájci piac számára. Ez volt az E500 Limited.Ez az autó csak Saphirschwarz vagy Brillantsilber'-ben szerezhető be (ezek színek - németül). A Saphirschwarz autók oldal paneljei is ebben a színben készültek. Ez egy 17 colos,"DTM" felniken látott napvilágot, 245/45-ös abroncsokkal. Az elkészíthető autók számát 500 db-ban limitálták.

1995-ben 5 évi előallítás után 10479 db autó készült el.

"Összefogás":
  Az alváz és a kasztni tekintélyes módosítása azt eredményezte, hogy az 500E-t nem lehetett könnyen összeszerelni a Mercedes amúgy is túlterhelt Sindelfingeni üzemegységében.Így a Mercedes a Porsche-hez fordult, hogy szereljék össze az 500E-t a Zuffenhauseni Rossle-Bau gyáregységében. A szerződés szerint napi 12-16 db 500 E-t kellett elkészíteniük, ami évi 2400 db-nak felel meg és a legkiválóbb minőségben készült.
  A gyártás 1990-95-re eső idejében a Porsche Rossle-Bau gyáregységében a termelés a régi világ színvonalán zajlott: kerekeken gördülő szállítógépeken állították össze az autókat és kézzel gurították tovább az egyik helyről a másikra, ahogy sorban következett. Az elektromos pont hegesztést is általában kézzel végezték. Ez a folyamat a fő oka annak, hogy az 500E ilyen különleges értéket képvisel a modernkori Mercedesek körében, hisz olyan sok-sok törődést kapott az összeszerelés során, s természetesen minden részegységnél minőségileg is ellenőrizték.

Gyártási folyamat:
Minden egyes 500E életét az Rossle-Bau gyáregységében kezdte, ahol a karosszériát állították össze, beleértve az ajtót, a csomagtartót és a motorháztetőt, aztán átszállították speciális szállító járműveken a Mercedes Sindelfingeni üzemegységébe át a városon.

Ott a karosszériát korrózió elleni védelemmel látták el és befestették, a legnagyobb mértékű védelmet kapta a rozsdásodás ellen, megadva a lehetőséget a vásárlónak arra, hogy a Mercedes teljes színskálájából válassza ki autójának színét. Ezután minden egyes 500 E-t visszaszállítottak a Porsche gyáregységébe további munkálatokra. Motort, áttételeket és más fontos mechanikai alkatrészeket a Mercedes gyártotta, majd átszállították a Porsche üzemébe és ott építették be, ezután újabb utazás vissza a Mercedeshez, ahol minden egyes 500E-t még egyszer átvizsgáltak, mielőtt a hazai tulajdonoshoz vagy exportra került volna.

 

   Az eredeti 300E módosítását a Porsche végezte azáltal, hogy megerősítette a fém kereteket, kiszélesítette kardántengely helyét, módosította az első tengelyt és egy másik motor öböl elemet helyezett el, amely lehetővé tette a 326LE-s V8-as 5l-es motor befogadását. Ezt használták az 500 SL-nél is abban az időben, s ez 32kg-mal többet nyomott, mint a 300E motorja.A nehéz akkumulátort áthelyezték a csomagtartóba, s ezzel elérték az 50:50 arányú teherelosztási egyensúlyt 2 utas és 80 kg csomag esetén. Az 500 SL-től átvett merevítő felfüggesztésdarabjai és a kormányzás rendszerét is megerősítették, hogy elbírja az 500 E megnövekedett súlyát.

Az 500 E alja 2.5 cm-rel lejjebb van, mint a 300 E-nél, a rövidebb és a merevebb rugónak köszönhetően a belső rugózat elnyeli a gázpedál hirtelen nyomásából eredő energiát. A hidraulikus önemelő felfüggesztés ("szintező") az alapfelszereléshez tartozik.

11.8 ujjnyi első szellőzőtárcsás féket a 300 CE-ből vették át, míg a 10.9 ujjnyi hátsó szellőző lemezek megegyeznek az 500SL modellével. A szélesebb kerekek és abroncsok azt eredményezték, hogy a nyomtáv elöl 37, hátul 38 mm-rel lett nagyobb. A kerék és a lökhárító közötti területet kiöblösítették, a megnövekedett szélesség miatt.

Míg az 500SL az M119 V8 motort használta, addig az 500E számára a Bosch egy speciális üzemanyag adagolót az LH Jetronic-ot fejlesztette ki, ami a KE egy továbbfejlesztett változata volt (amit eredetileg az 500SL-nél használtak). Az új sokoldalú rendszer hosszabb élettartamot eredményez és ráadásul 300 Nm forgatónyomaték 480Nm-ra nőtt 3900 rmp alatt.

 
 

Hogy kezelni lehessen a megnövekedett LE-t és a forgatónyomatékot a 4 sebességes automata átvitelt átvették az 500SL modellből csakúgy, mint a hátsó tengelyt, ami 2.81:1 különbség a V8 teljes hasznosításához képest.

Az ASR ellenőrző rendszer szintén alapegység, de vészkapcsolót nem szereltek be gyárilag, de pótlólagos beszerelésre a vásárlás után még van lehetőség. Mint az összes Mercedes autónál abban az időben alapértelmezett volt a 2-es sebesség indulásnál, feltételezhetőleg azért, hogy biztosítsa a sima indulást. 2 módja volt annak, hogy 1-esből indítsunk: vagy padlógázzal, ami egy simának egyáltalán nem mondható indulást eredményezett vagy a sebességváltót lenyomva átvezetni B-be, majd vissza D-be (ez becsapta a sebváltót, mintha visszavettük volna a gázt 1-be).

A gyár az alábbi számokat közölte: 0-ról 100km-re gyorsulás 5.6mp alatt történik és a végsebesség 250km/h. Az ASR-rendszerrel felszerelve a hétköznapi vezető számára ez 6.0-6.2 sec-ot eredményez. Ha az ASR rendszert csak vásárlás után szerelik fel, akkor valószínűbb a 6.0 alatti teljesítmény elérése. A 250km/h végsebességet elektronikus úton állították be az Audi/BMW/Mercedes megegyezés alapján, hogy elkerüljék a sebességháborút.


Vetélytársak:
  Egészséges (és néha egészségtelen) kereteken belül a gyárak között mindig is volt, van és lesz is verseny, ami csak az autók javára válhat. (Gondolok itt az Audi/BMWkre) Az 500E méltó ellenfele volt a BMW M5-nek amelyet sokkal inkább az autópályák szerelmeseinek terveztek, mert hagyományos kézi sebességváltóval működik (nem is ajánlják az automata váltó beszerelését), és megerősített "inline-6-os" motort szereltek bele.
  De az autópályák királya az 500E volt a V8-as motorral és a tank-erősségű karosszériával. Ha nem az a fajta vezető vagy, aki alatt füstöl az egész autó, amit elérhetsz az M5-nél, hanem inkább egy sima,(?)(nem találtam a megfelelő szót,mivel egy 326le motorral szerelt vasban ülsz,ami következtében egyáltalán nem lehet olyan"sima"az út) egyenletes, de kifejezetten erőteljes haladást biztosít a megfelelő tapadással különösen a hosszú, kanyargó, zsúfolt autópályákon Németországban és Olaszországban. Ugyanakkor simán előcsalhatod autópályán kívűl is a motortérben található rendkívül nagy "meglepetéseket", akkor te a Mercedest választod.

"Hibái":
  Igen-igen, ennyi dicsérő szó után, símán kérdezhetné az ember, minek is vannak más márkák a világon ha ez ennyire jó!? Az 500E-nek volt egy új hibája. Az egy darab ablaktörlő kar! Bár erős motor működtette, nem működött megfelelően nagy sebességnél. A klímaberendezés sem biztosított állandóan egyenletes hőmérsékletet. Ezen kívül ahogy említettem, az ASR rendszer nem volt irányítható. 1995 óta a Mercedes ajánlja az ASR vészkapcsolót a legszínvonalasabb modelleknél. Tehát a "nagybevásárlós-parkolós" Mad Max mutatványokat elfelejtheted, viszont cserébe megannyi dolog van amibe szinte lehetetlen belekötni. Erre egy kedves barátom azt mondta, hagyjuk meg azokat a köröket és kézifékes drifteket OFF kisköbcentis rommá neonozott és spoilerezett autóknak. Egy Mercedesszel gázadással Driftelünk ;) És végül de nem utolsó sorban a zsúfolt motortér sem eredményezett kellő hűtést a motornak,ezért a 90-100 fok körüli hőmérséklet
normálisnak mondható nála.


  Hibaként említeném még (sajnos), hogy 2010-et írunk ma, és eljárt már felettük az idő. Találni még szép példányokat,de sajnos többnyire össze vissza tákolt, 2 ne adj isten 3 db-ból összevágott "af" és stb sorolhatnám a végtelenségig milyen darabokat találunk itthon. És sajnos ez a nem W124-el kompatibilis alkatrészek számlájára (is) írható. A bontott alkatrészek állapota teljesen kriminális. Elvétve található hozzá 1-2 dolog, ami természetesen akkor lehet fontos, ha szerencsétlenül "járunk" és összetörjük. Gondolok itt például: sárvédők, első ill. hátsó lökháritó, futómű alkatrészek stb.
De ennek ellenére (véleményem szerint) aki a W124 ill. E-Class mellett teszi le a voksát, annak mindenképpen a kedvence lesz az 500 as modell!
1990-1995 között a Mercedes 500E igazán különleges és egyedülálló darab, mely a Porsche-val együttműködésben készült, amit egy Mercedes modell sem mondhat el sem azelőtt, sem azóta!!! Vonzza mind a Mercedes, mind a Porsche rajongókat.



Tunning:
Ha lehet nem térnék ki részletekig menően az ezerféle tunning cégekre és technikai adatokra, mivel alapvetően egy "morcositott" kivitelről beszélünk! De az ember ugye telhetetlen, az autógyárak közötti egészséges verseny pedig pláne nem tűrhet kivetnivalót maga után, ezért persze hogy az AMG piacra dobta az E500 módositott változatát az E50 ill. E60 AMG-t. Ami inkább belbecsben, mint külcsinben vált javára az autónak (mivel egy Porsche által tervezett eleve sportos kasztniról beszélhetünk). Ugyanakkor akkoriban még Lorinser és Brabus változatok között is válogathatott a kedves vevő, ami természetesen "némi" többletköltséggel járt... Csak példának hoznám fel, hogy az amúgy is éppenhogy belegyömöszölt 5L V8 motor helyett a Brabus cég 7.3 as V12 erőforrást (is) préselt bele, amit mindenkinek a fantázijájára bízok, mit művelehetett-művelhet az utcán ;))
 

29 komment

Címkék: mercedes porsche tuning w124 500e


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr251652366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ottopappa 2010.01.07. 01:01:08

A történelem legjobb merci és bmw autói. Vinném!!!

Cuccolós 2010.01.07. 06:09:40

Ez szép vót' Tommoka, RESPECT!

DBandesz 2010.01.07. 07:18:12

35000 EUR-tól indulnak szép példányok a mobile-n. Instant Get!

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.07. 07:55:01

Fájdítod itt a szívünket Tommokám...a listámról nincs kihúzva!

@DBandesz:

Azért 15k-tól már indulnak a normálisabbak, 20-ért szépet kapni!

esef 2010.01.07. 08:18:14

A '90-es évek végén diákként voltam Németországban, Stuttgart mellett egy kisvárosban. Ahol laktam családnál, volt egy dízel Golf III és egy ilyen Merci világosszürke színben. Valami kegyetlenül ment...

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.07. 09:41:25

"...aztán átszállították speciális szállító járműveken a Mercedes Sindelfingeni üzemegységébe át a városon."

Mutatok egyet :)

farm3.static.flickr.com/2684/4253599790_d83234f8a5_o.jpg

cork77 2010.01.07. 09:56:34

Egyszer ülhettem ilyenben,a pofám leszakadt. Addig is imádtam,azóta tisztelem is.

martong 2010.01.07. 10:36:11

"Ez az autó csak Saphirschwarz vagy Brillantsilber'-ben szerezhető be (ezek színek - németül)." -itt felröhögtem, zseniális :)

Sikerült már nekem is betennem a valagam egy ilyen vadba, kicsit besza-behu (pedig a mi gépünk sem gyenge); a tulaj szerint akkor épp beteg volt, ja aha, akkor milyen ha egészséges. Ez egyébként 'Münken' mellett volt, elképesztő amit 200-ról még tol. Mit tudhat egy 7.3, aminek még cask a hangját hallottam: az olyan, mint amikor a vonták megindulnak a vizen extrém alacsony fordulaton, érezni a mellkasodban a bugyogást...

Van belőle 1.6-os dízel? ;)

cork77 2010.01.07. 10:48:36

@martong: SL 7,3-hoz szintén volt szerencsém.A W12 A8 mehet mellette a túróba.

Subby 2010.01.07. 10:55:31

Igen Igen Igen!!!!!! Egy ismerősöm mondta, hogy miután eladta az 500E-t, vett 1 C36 AMG-t, de gyorsan visszatért ehhez a csodához.
Ha jól emlékszem, Tommo, Te is azt írtad, hogy jó a C36, de az nem szerelem! És ez így van jól:))

Tommoka 2010.01.07. 11:43:53

@Subby: Így így!! Az szerelem volt(van).Be is remegett a lábam mikor egy kedves barátom felajánlott egy cserét mostanság :)
3 évig nyűttem,és annak ellenére hogy rengeteget költöttem rá,nem bántam meg.(akkoriban nem így tünt) :P

Tommoka 2010.01.07. 11:45:59

@Herr Tschik: Hát ez naon kemény :)
Bár nem speciel erre a "speciálisra" gondoltam :D
De "dugnám" így ahogy van,csoportosan :P

Tommoka 2010.01.07. 11:52:36

@Cuccolós: Köszííí igyekszem ;)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.07. 11:57:33

@Herr Tschik: Az E500 még a tréleren is húzza a lichthupe-t! :)
Kövezzetek meg, de nekem a zugmachine kéne! ;)

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.07. 14:22:09

@Mr. Cool:

Jól mondod Berti, a Zugmaschine is fent van a listámon, kábé 7 éves korom óta...

Tudok is egy jól tartott Vollblau példányt nem messze, bár nem hiszem hogy odaadnák, pláne nem alkalmi áron!

:)

www.flickr.com/photos/35858582@N00/tags/vollblau928gts/

Tommoka 2010.01.07. 16:33:37

@Herr Tschik: Te képes voltál elmenni nélkülünk a Porka múzeumba?És még nincs poszt?Utállak :))

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.07. 17:05:43

@Tommoka:

Csikós elmondott/leírt mindent!

Pedig már vagy 3x voltam...a ludwigsburgi bevásárlóközponttól 20 min-re van, ha vannak vendégeim, a fogékonyabbjával át szoktam ide lépni, jó alternatívája a zombi-shoppingolásnak!

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.07. 17:08:49

@Tommoka:

Csikós elmondott/leírt mindent!

Pedig már voltam vagy 3x...20 percre van a ludwigsburgi bevásárlóközponttól, ha vannak vendégeim, a fogékonyabbjával át szoktam ide lépni, jó alternatívája a zombi shoppingolásnak!

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.07. 17:09:46

(bazz az elsőt elveszettnek hittem, lefagyott a rencerem)

Lowtyo 2010.01.11. 11:17:24

egyszer munkából hazafelé, kikanyarodott elém egy 124-es az országúton. épp elkezdtem volna káromkodni és már nyúltam a a fénykürt felé, amikor azt láttam, hogy valsz. nem kell belelépnem a fékbe, mert emberünk kezd elnyúlni. akkor viszont már baszni kezdte a csőröm, hogy egy ilyen "taxis-merci" nehogy már odaverjen az én irgalmatlan fiat bravomnak. visszapakoltam, még a szemét is kinyomtam a kicsinek, de nem. a csillagos csak távolodott. a teszkó parkolóban láttam újra (csávó szerintem már épp fizetett a kasszánál, mire odaértem) és ott láttam, hogy nincs minden rendben vele. szép szélesítések voltak rajta elől hátul, sejthető volt, hogy valami finomabb darab. aztán a szerelőm világosított fel pár nap múlva, mit is láttam, meg ő mesélt először nekem az e500-ról. nem lennék elég bátor, hogy vegyek egyet, pedig nagyon el tudnám képzelni, hogy ezzel viszem reggelente az óvodába a lánykámat, aztán meg...

Tommoka 2010.01.11. 12:44:11

Sok hasonló meglepetést okoztam én azzal a "taxis-mercivel". :)
Régen még poénkodtunk is vele hogy kéne festeni a sárvédőre egy "Killmark-ot", mint a vadászrepülőkön... :) Lett volna rajta bőven a "prémiummárkákból" ;)

béstélé 2010.03.03. 20:25:22

Heló minden E500 rajongónak. Nekem nincs ennyi élményem mint nektek de nemsokára lesz. Szerencsére tudom én is hogy milyen egy igazi autó mivel a főnökömnek 2db E500-asa is van meg a testvérének is van egy. Egyszer vitt az egyikkel és alátámaszthatom hogy 200-ról még olyat gyorsul a gép hogy azt hittem leszakad a hajam a helyéről!

Dagiszabi 2010.03.05. 14:18:19

@béstélé: Mesélj! mit takar az a nemsokára lesz?

Dagiszabi 2010.03.05. 14:21:18

Rohadjak meg kéne egyet venni és lefóliázni matt hellelfenbeinre, csak a vicc kedvéért. Meg egy szabadjelzőt a tetejére, full fekete fékporos achtloch felnivel, meg a hátulját megködölni mattfeketével, csak úgy korom imitáció gyanánt.

béstélé 2010.03.05. 19:44:36

@Dagiszabi: csak annyit mondok hogy nem sokára elkezdődik egy bizonyos szezon amin indulni fog egy E500! De a másik 2 gép kb. úgy néz ki mintha most futottak volna le a szalagról!
Kint kb. 50.000. az ára azaz makula!
Még ráadás az elöl 245/30ZR20 hátul meg 285/25ZR20 eredeti lorinser felnik

Tommoka 2010.03.06. 14:03:32

@béstélé: Drift szezonról,és a Szilárdékról beszélsz éppen?

béstélé 2010.03.06. 20:54:44

@Tommoka: Ja ja honnan ismered őket? Te is driftelsz?

Tommoka 2010.03.08. 12:29:46

Verseny szerűen sajnos (még) nem.És személyesen (tudtommal) még nem ismerjük egymást,de sok közös ismerősünk van,de Május elsején ha minden igaz,erre is sor kerül ;)

Odiepapa 2011.01.21. 21:25:45

Hibbbatlan egy vas volt Tommokam!
süti beállítások módosítása