Az egész úgy kezdődött, hogy pár évvel ezelőtt a Yetro-n mentünk egy rohadtat Herr Tschikkal Szilvásvárad környékén és emelkedőnek felfelé elfogyott az 500-as féke. A tuningbogár már régen megcsípett, szóval egyből upgrade-en kezdtem törni a fejem. A Porsche-k féke mindig is etalon volt, így a 993-as 4 dugattyús nyergeire esett a választás.
Elkezdődött az alkatrészkeresés. A Brit ebay-en lőttem is egy pár nyerget jó áron. Tschik Úr segítségével a Német ebay-ről rezgéscsillapító betéteket hozzá, az alkatrészboltos cimborám szerzett hozzá új betétrögzítő rugókat, betéttartó lemezeket, fékbetéteket és egyéb finomságokat a felújításhoz, szép kis Porsche feliratos dobozok, zacskók érkeztek, egy tanári fizetésért... Lyuggatott tárcsa szintén a netről, ezekkel a kézben már csak rajtam múlt, hogy mi lesz belőle, szóval nekiálltam méregetni, rajzolni, majd gyártatni.
A helyzetet bonyolította, hogy a 26-os csonkállvány kialakítása miatt a két nyeregfél hidraulikus összeköttetését át kell alakítani, mert máshogy nem fér fel a nyereg. De erre is lett megoldás. Legyártattam a konzolt, és újabb problémába ütköztem, a városban a csavarboltokban nem találtam 12*1.5-es, belső kulcsnyílású csavarokat, és azt mondták nem is tudnak szerezni. Ehhez képest Cuccolós Zsolti azonnal szerzett, 12.9-es minőségben, méretre igazította, lehorganyoztatta őket. Most már össze is lehetett szerelni a dummy állványt féktárcsával, nyereggel, konzollal.
Gyakorlatban is igazolódtak a méréseim, tökéletesen a helyén van minden, mehetett a cucc a kocsira, ahol már várta a többi tuning barátja, az állítható Koni gátló és a Koni rugó.
Az új, ide gyártatott fékcső is jó lett, ezután lecseréltem fékrendszerben a lét, Ferodo 5.1-es verseny fékfolyadékra. Légtelenítés, és mehet a kipróbálás. Jól is ment minden, fogott, mint a ződ festék, már előre vártam, hogy fog muzsikálni a Yetro-n. Mentem vele kb 100km-t, hogy ha van valami tömítetlenség, akkor adja ki. Indulás előtti este még végignéztem mindent, és akkor láttam, hogy az egyik konzoltartó csavar feje letört!
A Yetro elúszott, illetve a Jeep-el kellett abszolválnom. Mint kiderült, a 12.9-es csavart nem lett volna szabad horganyozni, mert tovább ridegedik. Na, ennek olyan jól sikerült, hogy a 3-asnál vastagabb fúrók mind kicsorbultak benne, amikor próbáltam kifúrni a helyéről. Végül levettem a csonkállványt, úgyis rossz volt a porvédője a gömbfejnek benne, így a csavar eltávolítása mellett, kapott egy új gömbfejet is, amit a közben lejárt műszaki is indokolttá tett. Újra össze lett rakva, ezúttal 10.9-es csavarral (a gyári is ilyen), horganyozás nélkül. A műszaki vizsgán az egész műhely azt csodálta milyen fék van rajta. Tökéletes értékeket hozott, mint úgy általában az egész autó, így csont nélkül meglett a vizsga. Azóta csak az örömködés megy:)
Utolsó kommentek