HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2009.01.19. 22:48 Spakel

Szenvedélyem

  Talán édesapám a hibás. Ha ezt tudta volna előre, valószínűleg a mai napig inkább a citromsárga ezerötös Zsigulinál marad, vagy megveszi azt a csinos Volga kombit, amit az utolsó pillanatban vettek meg előle. De nem így történt.

  A rendszerváltozást gyermekként éltem meg. Emlékeim homályosak már, de egy dologra  nagyon is tisztán emlékszem: pár napra fater elment néhány barátjával Németországba. Autót venni! Lázasan vártam, vajon milyen autócsodával fog hazatérni. Az biztos volt, hogy egy Mercedes-Benz lesz az, dízel. Erről álmodozott, mint akkoriban sokan mások. A fűtőolaj szinte ingyen volt, a maszekolások, vállalkozások virágoztak, nyakunkba omlott a nyugat és jó sok forint, amit fogalmunk nem volt, mire költsünk. Egy új hűtő? Egy jókora színes TV? Egy C64? Esetleg egy Hifitorony? Talán egy Akai videómagnó? Vagy inkább egy állólámpás Merci? Nem! Egy fekvőlámpás! Utóbbi már elképesztően menő dolognak számított. A mai tinédzsereknek ezt már magyarázni kell. Ilyenre fájt a foga mindenkinek, mikor még a DVD és házimozi fogalmak ismeretlenek voltak:

Emlékszem, ahogy vártam apát. Megérkeztek a nagy trélerrel, amin egy gyönyörű citromsárga 116os Merci pihent. Nagyot dobbant a szívem, még most is magam előtt látom azokat az óriási hátsó lámpákat. De el is szomorodtam, mert ez bizony nem a miénk volt. A nagymenő autókereskedő haver hozta, apu üres kézzel tért haza.

  De alig telt el pár hét, a családfő ismét útra kelt. Új reményekkel, töretlen lelkesedéssel és egy köteg márkával a Levi’s dzseki belső zsebében. Akkoriban nem volt még mobile.de, vagy a bárhol kapható D A Z újság. Sőt, még telefonunk sem volt, de tervbe volt véve, hogy bekötik valamikor, talán. Nem beszélve a nyelvtudás teljes hiányáról. Más szelek fújtak akkor.

  És már haza is tért jóatyám, ezúttal nem üres kézzel! Emlékszem a csillogó classicweiss fényezésre, a makulátlan pergamen műbőr/szövet belsőre. Mesésen suhant, és olyan halkan duruzsolt a motor, hogy szinte már nem is hallottuk a hangját.A kőkemény valóság viszont sosem ilyen szép. Ez az autó már akkor is egy 12 éves sokszázezer km-t futott példány volt, a kínálat legaljáról: 200D, 1976ból, nulla extra, leszámítva az utólag beépített Blaupunkt rádiót. Az autó első útja egy karosszériás jóbaráthoz vezetett, ugyanis akadt már rajta némi tennivaló. De a miénk volt, elmondhatatlanul boldogok voltunk, a szomszédok pedig elmondhatatlanul irigyek.

  Bejártuk vele egész Közép-Európát, szinte a hátsó ülésen nőttem fel. Felfedeztem benne a világot, álomba ringatott a óriási hátsó ülés, a dízelmotor kerregése, és a kopott difi búgása.Apám viszont a kenyerünket kereste vele. Üzletelt, árut beszerzett, utánfutózott, tetőcsomagtartózott. Nem, zöldséget nem szállított, és piacra sem járt vele. Kikérem magamnak!

  Két-három év kíméletlen szolgálat után kihasalt a motorja egy kecskeméti benzinkútnál. Addigra már sok helyen előtűnt a rozsdabarna árnyalat is a fényezésen, napfénytetőt kapott a forróság, gagyi üléshuzatot a mocsok ellen. Elkerülhetetlen volt egy lakatolás-fényezés, motorfelújítás. Eközben került a családhoz még egy w123, egy benzines példány.

  De én mindig, mikor a garázsban jártam, előkerestem az autónk kis könyvecskéit, emlékszem ott voltak a második szekrényben, és tanulmányoztam a képeket(olvasni sem tudtam, németül meg aztán főleg). Csodálkoztam, mennyi kapcsolót lehet még bebiggyeszteni oda a műanyag lapok helyére, és hogy milyen sokféle változatban készült ez az autó. A másik Mercinek kockalámpája volt, fabetétje, tempomatja, könyöklője, és tök jó fényszórómosója pici lapátokkal, de arra senki nem adott választ a felnőtt társadalomból, hogy miért különbözik egymástól ennyire a két autó. Íme a sokat tanulmányozott könyv legszebb képe:

 

Ez pedig egy fapados százhuszonhármas-beltér. Manapság ez már megkímélt darabnak számít. Külön figyelmet érdemel a műszőrme üléshuzat.

Gyermekfejjel elhatároztam, lesz egy ilyen kocsim, és minden létező ketyere benne lesz, amit ott a gyárban kitaláltak neki, csak a gonosz tulaj nem rendelte meg hozzá. Ezek az extrák felértek egy jó Opel árával:

 

Jogosítvány híján maradtak a játékautók, így azokat gyűjtöttem, természetesen a csillagosokat. Az első komolyabb darabot egy olaszországi nyaralás során kaptam, egy Bburago gyártmányú 500SEC-et. De ez egy másik történet…

  Nos, 2009et írunk. Itt áll a garázsomban ugyanaz az autó, amiről a történet szól.Amióta nálam van, szinte mindig szerelgetem valamijét. Nagyon sok időt, energiát, és nem kevés pénzt áldoztam már arra, hogy olyan legyen, mint amilyennek megálmodtam. Mikor megörököltem, már reménytelen darab volt. De nem adtam fel, és talán –köszönhetően a barátaimnak, akiket ebben a társaságban megismertem- hamarosan szebb lesz, mint amikor életemben először ültem bele, már lassan húsz éve. Íme egy kétéves fotó:

  Úgy tűnhet, hogy még nem nőttem fel, de én attól tartok, hogy már ilyen is maradok. Menthetetlen elmebajom súlyosságát elkövetkező írásaimban ismerheted meg.

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr4889891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2013.02.21. 21:12:01

Hol maradnak az ígért írások? 4 év telt el!:)
süti beállítások módosítása