HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2009.02.05. 01:03 Herr Tschik

25 éve W124. A következő Klasszikus?

Követtétek az új E-Klasse premierjét? Láttátok a sajtófotókat? (Aki nem, itt mazsolázhat.) Én egyet emelnék ki:



Nem nagy vaszisztdasz kitalálni, hol áll a két youngtimer modell a Mercedes történelmi időszalagján: határvonalon a ma és a tegnap autója között. A W123 már befutott; ott van a Klasszikusok csapatában a nagy elődök mellett. A W124 még bebocsájtásra vár. Vajon sikerül neki? El fogja érni valaha ezt a kiváltságos státuszt?
El bizony. Mindene megvan hozzá.
Idén 25 éve, 1984-ben mutatták be. Bár bemutatásakor nem aratott osztatlan sikert (a modern formatervezés, a ’műanyag-világ’ túl idegen volt még akkor a 123-asok békés formái, krómozott elemei után) a későbbiekben bizonyított.

Négy fő karosszériaváltozatban:

- limuzin (W124)
- kombi  (S124)
- kupé   (C124)
- kabrió (A124)
mintegy 2,3 millió példány készült belőlük 1997-ig. Ez azért nem olyan kevés… :)  még ma is jónéhány fut belőlük szerte a világon, talán nincs olyan motorizált ország a Földön, ahol ne ismernék jól ezt a típust. A hosszú idő alatt bizonyított: az utolsó Igazi Mercedesként emlegetik, minősége, kényelme, megbízhatósága miatt. Elfogadott lett a formája is: klasszikus vonalvezetés, univerzális dizájn: a szürke hivatalnoktól az aktív családapán keresztül a fényűző életet élő sztársportolóig mindenki találhatott kedvére való (és pénztárcájához illő) modellt.

Habár számuk mára némileg megkopott, még ma is az utcakép részét képezik, bár a kép eléggé vegyes.
Nézzük, hogy például itt, Németországban mi a helyzet:
 
1. Schrottkarren – Bontószökevények
Leharcolt, rozsdás, optikailag és technikailag is ápolatlan példányok. Értékük egy átlagos versenybringáéval vetekszik, mennek, amíg tudnak, minimális karbantartással.  Megváltás lesz nekik a bontó!

2. Helden der Arbeit – A munka hősei
Több százezer km megtétele után kissé megviselt, mégis ápolt és üzembiztos modellek, melyek magukon hordják az elmúlt évek patináját. Hasonló karbantartás mellett még hosszú évekig szolgálnak a hétköznapi robot során. Féltett kincs már sosem lesz belőlük, de új karrier várhat rájuk mondjuk Afrikában!

3. Liebhaberautos – Kedvencek
50-200 ezret futott, kizárólag priváthasználatú, általában kevés extulajdonossal  (1-2) rendelkező járgányok. Állapotuk kitűnő: technika és optika rendszeresen karbantartva, javarészt ledokumentált múlttal rendelkeznek. Persze garázsból gördülnek ki és hétvégente mindig lemossák őket…ezekből még lesz valami!

4. Sammlerstücke – Gyűjtői példányok
Extrém alacsony futásteljesítménnyel rendelkező modellek, motorizáltságuk és felszereltségük változatos (egyáltalán nem biztos, hogy jól felszereltek, de az alapszabály akkor is érvényes: minél inkább a modellpaletta krémje, annál értékesebb) közös jellemzőjük az újautó-állapot. Elhasználódásnak, időjárási viszontagságoknak, stb. nyoma sincs. Normál közlekedésben már régóta nem vesznek részt, tulajdonosaik csak kitüntetett alkalmanként veszik elő őket és már régóta tudják amiről ez a post szól: tudatosan tartogatják őket a Klasszikus Státuszra.

+1. Sondermodelle – Különleges modellek
Különleges motorizáltságú, felszereltségű, színkombinációjú modellek. Elhasználtságtól függetlenül meg kell őket menteni!!! Nem hagyhatjuk őket kárba veszni, túl ritkák ahhoz!!!
Kitűnő példa erre Benyás barátunk AMG kupéja: az akkori csúcskupé, a 300CE-24 tuningváltozata, a kor jellemző über-autója, majd’ húsz évvel ezelőttről. Egy technikai műremek, ami nem vész kárba, hanem újjáépül. Igen!!!


Nézd csak meg még egyszer a fenti képet! Ugye milyen szépen ’öregszik’ a 124-es? Lehet, hogy ideje lenne betárazni egyet és tovább ’érlelni’? Bezonyám!!! Választék még van bőven, mind az öt felsorolt kategóriából. Az 1-esen kívül mindenki választhat kedvére, legyen az egy Munka Hőse, vagy egy Kedvenc. Na, azt nem mondom, hogy Magyarországon is olyan a választék, mint itt Németországban, de nem reménytelen a dolog, viszont ha valaki igazán komolyan gondolja, meg se álljon idáig! Hosszútávon jobban jár. A regadó meg monnyon le… :(

Ha szerencséje van, akár egy ilyen kapása is lehet, mint az egyik német márkatársnak a napokban: egy hathengeres 300TE 1992-ből: KATT!



Igen, jól látjátok, szép és ápolt, úgy néz ki mint egy pár éves autó. Fűtött, még valódi bőrből varrott ülésekkel, klímával, állófűtéssel, automata váltóval, und, und, und…hogy mi az a műszeregység az óracsoport jobb oldalán? Az kérlek, egy Reiserechner, a 80-as évek fedélzeti komputere.
Hogy mindezt mennyiért? Hihetetlen, de igaz, mindössze 2999 eur-t kértek érte, ’villámáron’ le is csapta emberünk. Mit mondasz? Miért nem én csaptam le? (ne is mondd….ááááá) Meg hogy ennyiért nem adnak egy fél Asztra kombit sem, fapadosan, nejlon ülésekkel és az extrák jó része még csak felárért sem kapható hozzá? Ugye. És majd meglátod, a végén a 124-es még tovább is bírja. De az Asztra keveset eszik, ez meg sokat fogyaszt. Na jó, elég lesz, matek órát majd legközelebb tartok!!!

U.i.
Olvassátok vissza Malenykij Polgár postját a kombájnjáról...szerencsés ember!

U P D A T E 
Egy informatív link a témához: Klikk!

4 komment

Címkék: mercedes youngtimer w124


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr79923664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dagiszabi 2009.02.05. 07:11:38

Ajaj, Attikám!
Muszáj volt ilyen kendőzetlenül a pofánkbavágni ezeket a kategóriákat? :)
Sajnos igazad van. És be kell ismernem, hogy minden autóm az első két kategóriából való és próbálom őket minél több kategóriával feljebb hozni, ami általában többe kerül (hú, de mennyivel) mint megvenni egyet rögtön onnan. De mit csináljak, ha meglátok egy jobb sorsra érdemesebb romot és muszáj megmentenem. Pedig csóróálmodozok én a jókról is, biz'isten. Mindig elhatározom, hogy legközelebb olyat veszek, de ez a szemét autovadász mindig keresztül húzza a számításaimat.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.02.05. 08:32:21

@Dagiszabi:
Ne viccelj Szabi! A Halálosztó abszolút +1-es katgória, meg kell menteni. A MiamiWeiß meg a Piros Kombájn már Liebhaberstück. Bár ha azt nézzük, hogy honnan indultak...kivétel erősíti a szabályt!!!

Dagiszabi 2009.02.05. 09:40:06

@Herr Tschik:
Most már kezdenek feljebb kerülni, de nem mikor megvettem őket....
Jut eszembe a pirosról még nincs is poszt! _idea

Tommoka 2009.02.05. 18:40:09

A +1 es kategória besorolásához tartozik az E500 is.Viszont ilyenkor az a faramuci helyzet kerül elő,hogy azért kell döntened bele a lóvét hogy nehogy lentebbi kategóriába kerüljön,ugyanis a csúcstól feljebb nincs tovább...:) Néha (sőt) ez fárasztó és kimerítő feladat,de még mindig azt mondom hogy megéri...:)
Mert hát "betegek" vagyunk vagy mi ;)
süti beállítások módosítása