HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • bundy3: Kedves Berti! Nagyon szép lett az autó, gratulálok hozzá! Az ülés pedig teljesen gyárinak tűnik, a... (2024.06.30. 17:36) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • Utolsó 20

2009.02.24. 17:28 Mr. Cool

K-Jetronic kamurestaurálás

A 80-as évek elején szinte az összes európai autógyár a k-jetronicra esküdött, ezért a mi imádott youngtimereinkben is igencsak gyakran alkalmazták ezt a zseniálisan egyszerű befecskendezőt. Az agyonbonyolított és a kezdetleges, érintkezőkkel kombinált elektronikus D-jetronic befecskendező fiaskója után ez a mechanikus csoda maga volt a megváltás. Később persze ez is mutálódott, kapott elektronikát (KE-jetronic), hogy a szabályozott keverékképzés biztosítva legyen, de az már kit érdekel?

Mindössze 2 gyakori probléma van a Kjettel, az egyik, ha sokat állt, hajlamos az üzemanyagból kiváló trutyi miatt megszorulni a vezérlődugattyú, a másik pedig, hogy tönkremegy a bemelegedésszabályozó, ami miatt nem indul rendesen, vagy nem megy rendesen, vagy rohadt sokat eszik. Az esetek többségében az ezeréves, üzemanyagszűrő cserét sosem látott rendszerben előforduló apró rozsda és egyéb szemcsék eldugítják a bemelegedésszabályzó szűrőjét, ezzel magas lesz a vezérlőnyomás, és nem fog miatta hidegen indulni, és félmelegen menni. Sőt, ha olyan mértékú a dugulás, hogy 4bar köré emelkedik a vezérlőnyomás, melegen sem lesz egy rakéta. Ha már így belekezdtem a nyomásokba gyorsan konyhanyelven elmagyarázom, hogy mi a lényege a bemelegedésszabályozónak. Amíg hideg a motor (a), alacsonyabb vezérlőnyomásra van szükség a dúsabb keverék érdekében, bemelegedett motornál (b) pedig a 3.4-3.8bar közötti értékre, a normális keverékhez.

Persze az üzemi hőmérséklet eléréséig (illetve addig a hőmérsékletig, ami még igényli a dúsítást) folyamatosan változik a nyomás, ezt egy bimetállal érik el, aminek fűtése párhuzamosan van kapcsolva az üzemanyag szivattyúval, tehát ha az megy, a bimetál melegszik. Másodlagos fűtése is van, mivel a motorra van csavarozva, tehát az melegíti, azzal együtt hűl ki, megelőzve azt, hogy a motor még meleg, de a bimetál már kihűlt, és ezért a következő indításkor túl dús a keverék.

A legfontosabb eszköz a kjet hibakereséséhez egy nyomásmérő óra, az üzemanyag rendszernek megfelelő csatlakozásokkal (pl. a Porsche különbözik a Mercedestől), és a bemelegedésszabályozóra menő ágában kell lenni egy csapnak, amit elzárva a rendszernyomást méri a műszer. Ennek 5 és 5.6bar között kell lennie. A szállított mennyiségnek legalább 1 liternek kell lennie 40sec alatt, a visszafolyó ágon mérve. Ha a nyomás nem stimmel, azt be lehet állítani a rendszernyomás szabályozó megfelelő hézagolásával, a mennyiségen meg a szűrőcsere (a tankszűrő is!) szokott segíteni. Biztos, ami biztos, mindig cseréljünk szűrőt először!

Ha ezek megvannak, mérjünk nyomást. Csatlakoztassuk a műszert a csonthideg motorra, és indítás után egyből olvassuk le a nyomást. A grafikonból leolvashatjuk, hogy mennyinek kell lennie a hőmérséklet függvényében.

Hagyjuk bemelegedni a motort, és figyeljük, hogy változik a nyomás, meddig emelkedik. Ha 3.4-3.8bar közé emelkedik, és a hideg nyomás is rendben, akkor minden okay. Ha kicsit alacsonyabb sincs gond, csak többet fog enni. (az enyém 3Bar-ra van állítva, hogy jobban menjen:)) Amennyiben eltérnek a nyomások, vagy nem emelkedik, első körben nézzük meg, hogy mérhető-e feszültség a bemelegedésszabályozón, valamint, hogy nem szakadt-e a bimetál fűtőtekercse. Ha ezek rendben, kapjuk le a motorról, és döntsük szét!

4 csavar fogja össze, vigyázzunk a benne lévő rugókra, óvatosan szedjük szét, ügyelve arra, hogy megjegyezzük, mi hogy helyezkedik el. Csavarozzuk le a bimetált a tartócsapjáról, vegyük ki a csatlakozóját, és tegyük félre. Nagyon figyeljünk oda, hogy ugyanúgy tegyük majd vissza, mivel, ha átfordítjuk, az ellenkező irányba hajló bimetál rossz irányba fogja módosítani a vezérlőnyomást! Ha ezek mind kint vannak, 4 kicsi csavart látunk, amiket kivéve szét tudjuk szedni a "szeleptömböt" ha szétszedtük, nézzük meg, hogy mozog-e a "gomb" (amit egy rúd mozgat) a vastag fém lapban, ha igen, minden rendben, ha nem, szabadítsuk meg a rozsdától, ha szabadon jár, zsírozzuk be vastagon, és tegyük vissza a helyére.

Ha kint van a vékony fémmembrán is, tisztítsuk meg, ügyelve arra, hogy meg ne sérüljön! Ezután látunk 2 csatornát (az egyikben van egy szűrő is), amiket próbáljuk minél jobban kitisztítani (én nitrohigítót és sűrített levegőt használok). Ha az O gyűrű, amire a membrán felfekszik, nagyon lapos, cseréljük ki azt is. Ha magas volt a vezérlőnyomás, mielőtt összeraknánk, üssük kijjebb ezt az egységet egy bronz dornival a házból (most sokan azt mondják, hogy van egy csavar is, amivel lehet rajta állítani, ez igaz is, de azzal nem lehet az esetlegesen nagy nyomáseltéréseket korrigálni, csak finomhangolásra van, tehát kezdőnek nem kell vele foglalkoznia). Nem kell megijedni, szorosan van illesztve, elég nehéz kijjebb ütni rajta. Ezután szereljük össze, fordított sorrendben. A rudat, amit a bimetál mozgat zsírozzuk meg vastagon mindkét végén, így a helyén marad a szerelés közben. Ha komplett, jön a visszaszerelés. Ha olyan helyen van, mint mondjuk az M117-es, 8hengeres merci motoron, akkor szereljük vissza, és kössük be a műszert. A mennyiségelosztó teteje-közepéről a bemelegedésszabályozó felé menő cső helyére kössük be a műszert.

Ha nincs szerencsénk a helyzetével, mint az M110-es, sorhatosnál, ahol a blokk oldalán van, ott trükkhöz folyamodunk. Egy másik üzemanyagcső is kell, mert a bemelegedésszabálozót hozzáférhető helyre kell tenni, és ott bekötni. A mercik esetében ez a zárhíd. Ha vákuumcső is csatlakozik hozzá, azt is kössük be egy hosszabbítóval, ahogy a bimetál fűtését is. Indítsuk el a motort, és nézzük a nyomásokat. Ha túl júl sikerült a kalapálás, lehet, hogy nehezen fog indulni. De be fog, no para. Figyeljük a melegedés közben a műszert, és ha már egy ideje nem emelkedik a nyomás, ragadjunk kalapácsot! Óvatosan kezdjük beljebb ütögetni a "szeleptömböt" mondjuk egy nagy csavarhúzó kalapálásával, közben folyamatosan figyelve a műszert. 3.4 és 3.8 bar között frankó. Ezután már csak el kell vinni egy zöldkártyáshoz, vagy valakihez, akinek van gázelemzője és beállítani az alapjárati keveréket. Ha volt hidegindítási problémánk, várjuk meg, amíg a motor teljesen kihűl (mondjuk másnap reggel) és mérjük meg újra. Ha a korábban említett grafikonnak megfelelő a vezérlőnyomás, akkor nyert ügyünk van. Ha nem (ez a ritkább eset) akkor a bimetál csapjával is el kell játszani a mókát, amit a "szeleptömbbel" tettünk. Beljebb ütve csökken a "hideg" vezérlőnyomás, kijjebb ütve nő. Ez nem befolyásolja a már beállított meleg vezérlőnyomást. Ne feledjük visszaszerelni a bemelegedésszabályzót a helyére, ha hosszabbítókkal dolgozunk, mert nem fog lecsukódni a gépháztető :)) Jó szórakozást! Persze nem árt tartalékban egy bontott bemelegedésszabályozó, ha mondjuk elhagynánk valamit belőle, vagy eltörnénk a bimetál fűtőtekercsét...

62 komment

Címkék: mercedes porsche youngtimer k jetronic


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr84963367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stern James 2009.02.25. 18:02:00

Ez király cikk volt, az enyémen be is kellene mutatni a produkciót.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.02.25. 18:12:08

@Stern James:
Rendbehozzuk Inferno befecskendezőjét, ne aggódj! A kópét is megcsináltuk hajdanában! ;)

Spakel 2009.03.08. 16:56:04

@Mr. Cool:

A kiállításon majd ráérünk vele foglalkozni ;-)

DiscoPatkany 2010.08.30. 16:54:29

www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/w_123/mercedes-benz_w_123_200d-4057841 Na ehhez mit szóltok? :) szerintem nem reménytelen, és még az ára is kedvező ;)

David Bowman 2011.02.26. 18:38:39

És mi van akkor, ha fordítva rossz? Hidegen pöccre indul, de melegen nehezen.(Csak benyomott gázpedállal hajlandó indulni.) A meleg alapjárat meg olyan rázós, mint 1 rossz traktoron.

Dagiszabi 2011.02.27. 17:36:17

@David Bowman:
Akkor vagy a meleg vezérlőnyomása nincs jól beállítva, vagy meg van kopva a vezérlődugattyú és beereszti a benzint.
Igazából ki kell mérni a nyomásokat, beállítani a gyújtást, a CO, alapjáratot és onnantól frankónak kell lennie.

De nekem pl volt olyan, hogy a bemelegedésszabályzóban fordítva volt benne a bimetál. Tehát melegen dúsított, hidegen szegényített. Rá kell áldozni egy vasárnap délutánt egy nyomásmérő órával és egy strobival.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.02.28. 11:47:10

Nagyon jó írás. Remélem nem gond, hogy belinkelem a saját blogomba.

Dagiszabi 2011.02.28. 18:05:04

@Sidaries: Dehogy Sőt megtiszteltetés!
Sukorón nagy élmény volt a DMC-be beülni!

Ádán 2012.10.17. 22:57:11

Nálam a hibajelenség az, hogy ha alacsony fordulaton nagy gázt adok, fulladozik, dadog a motor, alig gyorsul. 3000 fölött nagyon megindul.

Én is szétszedtem a melegedésszabályzómat, de semmi hiba nem látszott benne.
380 SE, motor 116.963, tehát az egyik utolsó K-Jetronic.

Ezeket a nyomásokat mértem (zárójelben a gyári értékek):
Rendszernyomás 5.0 (5.0-5.6)
Stabilizálódott vezérlőnyomás 3.5 (3.4-3.8)
Vezérlőnyomás 15C-on 1.6 (1.6-2.0)
Gyorsításkor dúsítás 3.0 (2.6-3.0)
Ezek elvileg jók.

Az normális, hogy elindulok hideg (15C) motorral, megyek 2-3 saroknyit, a vízhőmérséklet nem nagyon mozdul, de a vezérlőnyomás addigra beáll 3.5-re?

Gyorsításkor, amikor dúsítani kell, a vezérlőnyomás csak 1 mp-re megy le 3.5-ről 3.0-ra. Furcsa, hogy a vezérlőnyomás az alsó határon van, de dúsításkor csak kicsit megy le, csak a felső határra. 3.5-ről nem kéne mondjuk 2.6 körülre lemenni, és hosszabb időre?

A másik kérdés, hogy mi ennek az oka. A szabályzó, vagy a bemenő vákuumok.
Mit gondoltok?

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.10.18. 10:33:13

@Ádán: Ennek pont igy kell mukodnie, mas lesz a gond. Nem sziv falsot, keverek, gyujtas (elogyujtas) rendben?

David Bowman 2012.10.21. 21:57:43

Már csak az 1500as hideg alapjárat a bajom. A "szakműhely" állítja, hogy így jó.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.10.22. 10:13:18

Melegen rendben van? Akkor ne foglalkozz vele. A nem elektronikusan szabályozott alapjárati rendszereknél lehet ez ennyi. Az én M110-es Mercedes motorom is 1700-at forgott nagy hidegben, annyira kinyílott a pótlevegő csatorna, melegen szépen visszamászott 900-ra.

Ádán 2012.10.23. 22:01:27

@Mr. Cool: (Nem is küldött a rendszer mail-t, hogy jött válasz...)
Elvileg nem szív falsot. Horn Lászlónál voltam Hidegkúton párszor. Év elején cserélt szívósor tömítéseket, gumikarikákat, egyebeket. Előgyújtás, CO be van állítva a gyári értékre.
Most hétvégén szétszedtem újra a melegedésszabályzót. A vákuum dolgokat, tömítettséget ellenőriztem. Volt egy kis tömítetlenség a kis szabályzó csavarnál és az egyik vákuum membránnál, a ház illesztésénél. Megtisztítottam, bekentem szilikonzsírral, és megszűnt a tömítetlenség. A működés nem javult.

Kipróbáltam alacsony, (2.8 körüli) vezérlőnyomással, úgy nagyon ment, de gondolom nagyon is fogyasztott.

Még ez a gyorsításkori vezérlőnyomás csökkenés nem egyértelmű nekem.
www.startekinfo.com/StarTek/outside/12253/disc%202/program/Engine/107/M116_38/07.3-120.pdf
Az első oldalon dúsításkor a nyomás 2.6-3.0.
9. oldaltól kezdve egy másik teszt: meleg motort leállítani, 0.5 bar vákuumot adni, szivattyút elindítani. Ilyenkor 1.4-1.8 vezérlőnyomásnak kell lennie. Horn László is 1.5 körülit mondott. Most hogy így van ez?

David Bowman 2012.10.25. 19:59:38

@Ádán: Hat hengeres 2660 ccm, benzin.
E 260as, ha van ilyen.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.10.25. 20:59:17

@David Bowman: Na, olyan pont nincs, 260E van. Abban meg KE-Jet van és az 1500 sok neki.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.10.25. 21:02:40

@Ádán: Ennek pedig így jónak kellene lennie. Én átnézném a gyújtást, változik-e terhelésre, fordulatra az előgyújtás.

Ádán 2012.10.25. 22:01:58

@Mr. Cool: Néztem én már mindent. Megszakító nélküli az elosztó. 1 vákuumos. Vákuumra a külső kör, az a korona-szerű elfordul. Levettem a belsőt, ami forog, de ott alatta nem látok röpsúlyt:
kepfeltoltes.hu/view/121025/2012-10-07_12.16.21_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Lehet, hogy a tekercs alatt van a röpsúly?

Ádán 2012.10.27. 20:18:29

@Ádán: Szétszedtem még jobban, kiszedtem a tekercset is, és tényleg ott van a röpsúly. Sajnos jó. Máshol van a hiba.
Én még mindig arra tippelek, hogy gyorsításkor nem megy le eléggé a vezérlőnyomás. Van más ötletetek?

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2012.10.28. 17:09:15

@Ádán: Más lesz a baja, nyomozz még. Sok modellen nincs is vákuumos vezérlőnyomás moduláció, mégis rendesen működnek.

Ádán 2012.12.09. 07:46:38

@Mr. Cool: Nem ment minden henger rendesen. Mentem vele kicsit többet és megjavult. Csak arra tudok gondolni, hogy bepárásodott a gyújtáselosztó, aztán amikor kiszáradt, megjavult. :)

Ez biztos? "Sok modellen nincs is vákuumos vezérlőnyomás moduláció" Nekem fontos részletnek tűnik.

Ádán 2013.01.28. 21:57:44

@Mr. Cool: Kiderült, mi a rossz gyújtás és egyenetlen és alapjárat oka. A gagyi gyújtó trafót kellett kidobni. Tettem bele egy Bosch-t, azzal jó.
Jönnek a következő kihívások. Magas alapjárat (~900) és nehéz indulás...

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2013.01.29. 08:19:31

@Ádán: Magas alapjárat. Ha minden rendben, nem belevaló az elektronika. Nekem is 900, de engem nem zavar. Tavaly javítottam az egyik klubos srác elektronikáját, azzal 750-et pörgött az enyém is hidegen.
Nehezen indulás. Sokat kell tekertetni? Hosszabb (min 1 nap) után indul rendesen? Hidrotőkék. Én most cserélem őket állíthatóra, M110-ből.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2013.01.29. 08:26:44

@Mr. Cool: Hosszabb állás (min 1 nap) után indul rendesen?

Ádán 2013.01.29. 22:10:56

@Mr. Cool: 5-10 perc után is nehezebben indul. Hidegen is, melegen is. Beindul, kicsit dadog, felpörög, aztán beáll.
Elől a nyomócsőre rákötve mértem benzinnyomást: 8-9 bar. Ez 15 perc után is meg volt. Elvileg a nyomástároló és visszacsapó szelep jó. Rendszernyomás 5. Vezérlőnyomás is jó. Leállítás után fél órával is meg van.
Legközelebb kipróbálom, h a szivattyút kicsit megjáratom és utána indítózok. Asszem, akkor is nehezen fog indulni.
Hidegindító szelep szépen spriccel, amikor kell, máskor nem csöpög.

Nekem van még egy alapjárat elektronikám. Talán az eredeti. Egy alkatrész kicsit megégett benne.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2013.01.30. 20:57:23

@Ádán: Nincs mese, el kell bontani.:)
Azt hittem az volt az első, hogy indítás előtt felnyomattad a rendszernyomást. Szerintem nem befecskendezés gondja lesz, ha valamelyik fúvóka, vagy több rossz is lenne, elmenne ez 5 hengerrel is, ha már elindult. Mérj kompressziót. A megégett elektronikát meg javítsd meg. egyszerű, mint a zsebpeca.

Ádán 2013.01.30. 22:13:26

@Mr. Cool: A fúvókák jók.
kepfeltoltes.hu/view/130130/2012-09-28_11.36.00_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/130130/2012-09-28_11.33.13_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem rég csináltak veszteségmérést és 95% körüliek a hengerek.

Az elektronikával még nem tudom, mit csináljak. Nézzem meg mi az égett alkatrész és cseréljem, gondolom.

Ádán 2013.01.31. 20:03:13

@Mr. Cool: kepfeltoltes.hu/view/130131/2013-01-31_09.05.49_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez a tranzisztor éghetett le. Az van ráírva, hogy BOX 78 J01 36. Hogy lehet ilyenből újat találni?

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2013.02.01. 06:56:42

@Ádán: Persze, hogy lehet. Nem kell pont ilyennek lennie, elég, ha ugyanezt tudja. Tranyót én is cseréltem már ilyenben, én sem kaptam ugyanilyet, mégis jó lett. Ha cseréled, a hővezető paszta ne maradjon ki!

Ádán 2013.02.01. 14:36:10

@Mr. Cool: "Persze, hogy lehet." De hogy? Tudsz adni valami számot, kódot, valamit? A "BOX 78 J01 36" alapján sem interneten, sem boltban nem találtam eddig.

Egyébként cikkszám szerint az elektronika bele való és a kettő egymással kompatibilis.
Rossz: 002 545 0732
Autóban: 002 545 4032

Benzinnyomást felnyomatva sem indul könnyebben.
Másik elmélet, hogy az injektor fej maga alá engedi a benzint a szívócsőbe és ezért indításkor először túl dús a keverék...

lolapa 2013.02.02. 07:47:23

sziasztok ! segítsen vaklaki ha tud! van egy 24 szelepes e 300 -as dizelem és remeg a kaszni alapjáraton. előzményként: -az adagoló fejszelepnél csepegett az olaj és az automata váltóból a kardán felőlis csepegett az olaj, az O gyűrűk és a váltó szimering cseréje után kezdte el a remegést.vissza a szerelöhöz adagoló atnézése (nem padon ),porlasztó csúcsok rendben ,kompresszió a 6.hengernél 22 . hengerfej le, 12 darab szivószelep csere, mert 2 db megégve és ha már úgyis lentvan cseréljük a többit is. OK. rendben ,összerakták de ugyanúgy remegteti mint azelőtt.minden felfűggesztést motor és váltótartót megnézettem de nincs megoldás.mindeki csak azzal vigasztal,hogy érdekes ilyet még nem láttam de ez engem nem vigasztal nincs egy hozzáértő szaki Debrecenben (lehetőségeket mondanak pl: -az adagoló hibája, vagy az automata váltóban valami nem frankó

Ádán 2013.02.02. 16:39:12

@lolapa: Elsőnek motortartó bakra tippelek. Nekem van egy hússzelepes szívó dízelem és remegett alapjáraton. Egy éve kicseréltük a két motortartó bakot Birth-re és elmúlt a remegés. Azóta újra előjött a remegés alapjáraton. Asszem, valami jobbat kellett volna venni.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2013.02.03. 17:35:18

@lolapa: Azért remeg, mert dízel!:) Jobbat nem tudok mondani, vidd olyan helyre, ahol értenek is hozzá. Mondjuk kérdezd meg Csabai Sanyit, Csömörön. +36309828135

Ádán 2013.02.06. 20:58:28

@Mr. Cool: A tranzisztort kiforrasztva jobban látszik a felirat. BDX 78 J81 36. A boltban adtak helyettesítőnek BD810-et, de nem jó. Megmértem a kimenő feszültséget, ami a motorhoz megy, különböző elektronikával.
Javítottal 2V, 2000 RPM
Eredetivel: 4V, 950 RPM
Névleges: 5V +-1, 650RPM
Van ötleted, hogy milyen tranzisztor kell bele, vagy mit nézzek még az elektronikában?

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2013.02.09. 09:50:08

@Ádán: Én bementem a boltba, megmondtam mi kell, és adtak olyat, ami jó helyette. A típusát nem tudom, mert nem a saját autómhoz csináltam. Biztos, hogy csak a tranyó a baja? A 2000-es fordulat az olyan, mintha nem is menne a szabályozás. Forraszd át a csatlakozó forrasztási pontjait a panelen, szinte mindegyiknek az a baja eredetileg, hogy meg vannak repedve a forraszkötések.

David Bowman 2013.02.13. 18:43:54

@Mr. Cool: Könyörgök egy időpontért! Fizetni akarok!!

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2013.02.13. 19:03:53

@David Bowman: Szívesen segítenék ingyen is, de a KE-ben nincs tapasztalatom.

David Bowman 2013.02.14. 11:57:42

@Mr. Cool: Tudnám, ki tud segíteni rajtam.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2013.02.15. 15:28:32

@David Bowman: Ezért inkább hagyod így, esetleg kitanulod, és megjavítod magad?

automento2000 2013.02.20. 18:54:37

hy
a következő a dolog javítunk egy w123 280e nagyon sokat állt minden cserélve ill. takaritva (új pumpa szürö csövek stb)utána hibátlanul ment .most pedig gázadásra fullad vagy megáll kérdés mi lehet?

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2013.02.21. 18:49:07

@David Bowman: Pedig most javítottak egy M103-at, magas volt ott is a hideg alapjárat (a tulaj mondta), lehet, hogy érdemes lenne kimérned az alapjárat kapcsolót.
www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=318&akt=2

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2013.02.21. 18:51:17

@automento2000: Valószínűleg eldugult a bemelegedésszabályzó a kosztól, ami kimosódott a rendszerből. Szét kéne szedni, kipucolni, beállítani. De távjavítás, ahogy folyékony szerelő sem létezik, vidd el olyanhoz, aki ért is hozzá, nem csak alkatrészcserélő.

David Bowman 2013.02.21. 19:31:37

@Mr. Cool: A műszerekkel lenne a gond. Jövő hétfőn Legéndi Tamáshoz viszem.

David Bowman 2013.02.21. 19:35:33

@Mr. Cool: Ha kikötöm, úgy se jó, ha bekötöm, úgy se. Ráadásul változik is. Múlt héten sikerült még jobban tönkretennem. Véletlenül kettesbe kapcsoltam az autópályán. Kiakadt a fordulatszámmérő. Azt hiszem, valami elromlott a torlótárcsánál.

David Bowman 2013.02.21. 19:36:51

@Suttora: Úgy tele van munkával, hogy hónapokra előre sem fogad.

becseit 2013.03.10. 19:07:41

Köszi a cikket, jól érthető és sokat segített egy VAG-os hidegüzemi, ingadozó alapjárati problémánál!

Én nem voltam olyan bátor, hogy szétszedjem; csak bő karburátor tisztító spray-vel nyomattam ki a tüzelőanyag csatlakozásoknál, oda-vissza többször (valaki előttem kiütötte belőle a szitaszűrőt) és viszonylag bő mennyiségű Nicro 607-et küldtem bele az atmoszférikus és a vákuum oldali légcsatlakozókon keresztül, majd lassan minden irányban körbeforgattam.
Manométerem sajnos nincs, de a probléma látszólag megszűnt.
Igaz, valódi hidegben lenne az igazi a puding próbája.

gabi79 2013.09.29. 19:17:53

Sziasztok! Segítségre lenne szükségem! Van egy W124-es (2,5D)Mercim. Valami nem stimmel a vákuumrendszeremmel.Nem lehet leállítani a gyújtáskapcsolóval. Van valami ötletetek? Előre is köszönöm!

Ádán 2013.10.05. 12:07:32

@gabi79: Ha van fék rásegítés, akkor a vákuum szivattyú jó.
Valószínű, hogy az adagolón a leállító membrán szakadt ki. A fekete, kerek alkatrész fehér fülekkel és csővel a tetején:
www.team-bhp.com/forum/attachments/technical-stuff/1057314d1362204516-mercedes-w124-e-class-support-group-img2013030200069.jpg
Próbáld meg a csövön kiszívni belőle a levegőt. Ha jön a levegő akármeddig, nem fogy el, akkor ezt az alkatrészt kell cserélni. Ha neked is van fölötte a kerek fém dob, akkor nem lesz egyszerű.

Ádán 2013.10.05. 12:09:37

Más kérdés: nincs valakinek egy 380-as bal vezérműtengely 70-es számmal a végén eladó?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.01.28. 20:46:32

@David Bowman: Nem lehet, hogy a torlótárcsa elötti potival van gond? Nekem is az a gond az M103-ban. Cserélni szokták, de be is kell állítani, különben nem lesz jó az alapjárat.

Van hozzá komplett német nyelvü irodalmam, én is az alkatrészt vadászom.

David Bowman 2014.01.29. 13:43:39

@malenykij polgar: Hol kéne lenni ennek a potméternek?

jakabzoli 2016.11.06. 19:20:54

Most találtam rá erre a blogra, és Mr. cool érdekes írására a bemelegedésszabályzóról. Hónapok óta áll az e300 as mercim, mert senki nem tudta idáig megjavítani. A hiba jelenség hasonló: beindul, leáll, 10 percig nem indul, majd indul, de megint leáll. Igaz, hogy elég régiek ezek a blog bejegyzések, de bízom benne, hogy Mr.cool talán még erre jár néha, és fel tudom venni vele a kapcsolatot. Üdv mindenki!

jakabzoli 2016.11.07. 07:24:50

@David Bowman: köszi a gyors választ, utánanézek

Dávid Tóth (Koni) 2016.12.19. 20:23:53

Sziasztok ugyan ilyen problémám van nekem is az autóval mint a fentiekben ami le van írva ez egy w124 3000 sor6 ha minden igaz akkor M103as. segítséget szeretnék kérni hogy ezt a bemelegítésszabályzót valaki megnézné-e nekem és a fent leírtak alapján meg is csinálná a műveletet ! köszönöm Dávid
süti beállítások módosítása