HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2009.03.03. 09:50 Dagiszabi

Lambóboltban jártam

Kicsit off lesszek, de aki a csillagot szereti, az azért van mert a techinka a gyengéje és ez azért megtalálható ebben a márkában is.

Tegnap jártamban, keltemben belebotlottam európa egyik legnagyobb Lambo szalonjába


Itt vett pl Kyle Minogue is kettőt, mivel Svájcba kedvezően alakulnak az adóterhek, nem EU és közel a Német és francia határ is.

Hozzá kell tennem, most épp Svájcban lakom, kb 5 kilométerre ettől a falutól (Porrentruy), szóval ha valakinek kell valami a boltból az szóljon, haza tudom vinni, csak utalja a vételárat előtte. :)
A vicc az, hogy ez tényleg egy falu, vagy legalábbis max kisváros és a környéken szintén csak falvak vannak, minden háznál trágyadombbal, ahogy azt kell. Igen ám de a trágyadombok tövében Porschek, Ferrarik, de legalább Subaru WRX STI-k állnak mindenhol. De még a legcsóróbbak is Golf GTI-vel középmotoros Clio sport-al szaladgálnak.
Életemben itt láttam először, de a héten már hármat is. Na jó, van pár öregebb autó is, mint pl PUG 205 GTI, 126os Merci (csak hogy ne legyek annyira off).

Minden esetre a Porsche az itt kb olyan mint otthon egy BMW, tényleg minden faluban van pár darab. És ha valami kommereszebb autóval jár valaki akkor is sanszos, hogy a legnagyobb motor van benne ami elérhető volt. Vagy valami tuning változat. Egy autóbuzinak maga a menyország. Csak azt tudnám minek? Ha valahol felesleges a teljesítmény, hát akkor az pont Svájc. Faluban 50 a max, de mindenhol falu van, országúton 80, autópálya 120. És mindenki betartja. Nem néha és nem nagyjából. Mindíg és pontosan. Ugyanis ahol 50 van, ott 51-55km/h az első tartomány tarifailag. Igen 51-él már jön a csekk! Nem is tudom hogy fogom megúszni az egy hónapot. Drága lesz ez nekem...
Egyetlen dolog jön jól egy sportosabb autó tudományából, a kanyarsebesség. A sebességkorlátozsok ugyanis nem olyan meggodnolásból kerültek elhelyezésre, hogy minden útszakaszon a biztonságos sebességet írják elő, mint pl Ausztriában. Bele lehet szaladni olyan kanyarokba ahol semmiféle tábla nincs, de az ember 60al is vért izzad mire beletereli a vasat. Nemhogy a megengedett 80-al. Az tuti halál. A helyiek viszont szabályszerető emberek és ha 80-van akkor az 80 egy milliméterrel sem több, de nagyon kevesebb sem. Érdekes ez a folyamatos idegesítő lassúság, majd ugyanazzal a sebességgel bevesszük a hajtűkanyart felfogás. Legalább akkor akarják élvezni a vezetést.
Legalábbis másra nem tudok gondolni.

Na de elkanyarodtunk a trágyától, akarom mondani a tárgytól.
Szóval Szabolcs megérkezik magyar rendszámos Skoda Octavia 1.4 típusú személygépkocsin a Lamborghini szalon elé és leparkol.
Az emberek összenéznek, hogy vajon koldulni jött-e ez az ember, vagy mit akar itt?
Mikor pár métert arrébb mentem az autótól, azért az ingem és testsúlyom segített kicsit. Legalább messziről nem látszottam koldusnak.
Aztán mikor bementem láttam hogy nem én vagyok az egyetlen csóróálmodozó. Aki Hummerrel jött az se vette ki a "csomiból" az aktatáskát és sétált a pulthoz.
Az első meglepetés akkor ért mikor a parkolóba bekanyarodtam. Állt ugyanis két három Lambo ott is. Koszosan, kormosan, fékporosan. Látszott hogy nem kiállítási tárgyak,


hanem ezek bizony nap mint nap használják és tiporják. A második az volt mikor közelebb mentem és ha nem lett volna olyan széles át is tudtam volna ugrani, olyan alacsonyak. Mögötte állt egy Infinity, annak a gépháza volt olyan magas mint a lambo teteje. Mikor már bent jártam és próbáltam fotózni és hátrébb léptem volna, hogy beleférjen a képbe a bringa, többször majdnem hanyatt estem, ugyanis az elejük, jelemzően térdmagasságban van, tehát ha hátranéztem simán elnéztem fölöttük.

A harmadik meglepi, egyrészt az hogy mennyi van belőlük (legalább 100), másrészt, hogy nem csak zsírújak, hanem van Espada, Countach, Miura, és még a Hummergyilkos LM002 is, alias RAMBO LAMBO,ami viszi a kétkilót terepen is!

Viszont egy átlagember aki az évjáratokat és típusokat nem ismeri, az meg nem mondta volna egyikről sem, hogy nem újak.
Árak persze nincsenek kitéve és Cetelemes pultot sem láttam 0%-os THM-et hirdetve. Ez nem az a műfaj.
Azt hogy ezek a gépek milyen hatást gyakorolnak a retinán keresztül az emberi agyra, azt leírni nem tudom. Egyszerűen csodás, ahogy szakítanak mindenféle normál autóknál megszokott formával, megoldással és kizárólag arra összpontosítanak, hogy a techikának a legjobb körülményeket biztosítsák, hogy mindenből a legütőképesebbet hozzák ki.
De beszéljenek inkább a képek. Úgysem tudják visszaadni se azok se a szavak ezt az élményt. El kell menni és megnézni. Ha meg fussa, akkor megvenni.
A címet megtaláljátok a honlapon. :)


Aki járt már Media Marktban, vagy bármilyen hűtőgépboltban, az tudja, hogy mindet teleragaszgatják A, meg AA, vagy AAA+ vagy valami hasonló energiatakarékossági matricával. Olyan ez mint az EuroNCAP törésteszt. Mindegyiknek megadjuk a 4-5 csillagot aztán lehet matricázni a paraszt meg majd beveszi mint keszeg a paprikáskenyeret.
Azt nem tudom, hogy svájcban ez kötelező-e az autókra, vagy csak a Lambós fiúk kitaláltak valamit és csak úgy "against the grain" kirakták az ablakba, hogy ezek biza, G energiaosztályúak. Mindenesetre hatásos.



Aztán érdemes egy pillantást vetni erre az erőforrásra.
8200 ccm, V12, 980 LE csónakmotor. 94-98 ig volt bajnok az első osztályban, de mégis, a részletek a lényegesek.
Egyrészt a lenyűgöző auspuff, másrészt ez a befecskendezési elrendezés sem egy túlbonyolított valami, de mégis odabax. Minden bögre fölé lógattak egy kerticsapot, aztán ha menni kell akkor kinyitjuk mindet és csak megindul az a masina... És hogy Merci vonatkozású hírrel is szolgáljak, ugyanolyan Bosch generátor van rajta mint a 123asokban, vagy akár a 126osban, stb...

 

 






És hogy azért az illendőség kedvéért le is húzzuk kicsit a digó technikát, íme egy kép a nem látható helyekről: kábelkötelegelő és olajfolt a parkettán:

Ja és találtam 126os merci képet is az egyikre ráragasztva: Mégiscsak irígykednek ők is valakikre :)))

8 komment

Címkék: lamborghini youngtimer porrentruy


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr36976357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lowtyo 2009.03.03. 11:15:16

...hát, nem kicsit irigyellek szabi...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.03.03. 11:17:54

Szabi, azt a fehér Countacht foglalózd már le nekem léccilécci. Köfi.

sosperec 2009.03.03. 12:22:26

Ott laktam 2 honapig. :)
Erdemes az udvaron is szetnezni, ott is vannak kincsek. Pl. Maserati Quattroporte teljes kollekcio, es hasonlo finomsagok.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.03.03. 16:54:53

Wáó! Van itt minden finomság...Személyes kefvencem az Espada, a Báró autója.

Hanzi 2009.03.04. 12:59:09

Szabi a mennybe megy...
Ha nincs kiwizöldben,jöhet a fehér Miura...simán becsokiztam,írhattad volna,hogy a cikk a nyugalom megzavarására alkalmas elemeket tartalmaz!

Stern James 2009.03.04. 21:37:54

Nem rossz a hely.
Brooklandsben, a Merci szalonban is minden fel volt cimkézve, mint a hűtőgépek, de az AMG osztályon mindegyiken G jel szerepelt.

Dagiszabi 2009.03.05. 19:42:04

@Stern James:
Akkor ezek után mindenből a G energiaosztályosat fogom keresni. Mint Japánban is úgy választottam mindig az étlapról, hogy melyik mellett van nagyobb szám a KJ betűk előtt. A kis japók ki is voltak akadva. :)

mv3 2009.03.11. 15:56:09

Nagyon csini autók, nem is tudom, melyikre stipi stopiznék. De a legjobb tréfa, természetesen a 126-os Mercedes képpel ellátott riasztós matrica :o)
süti beállítások módosítása