by Killmark
Úgy kezdődött ,hogy a drágám 240D-jében (szegény pisztácia.) kiégett a vezetőülés,a noname ülésfűtésnek köszönhetően.(ezt inkább hagyjuk is ennyiben ,már kaptam érte elég savat)
Aztán SD Atti klubtárstól kaptam 2 ülés háttámlát, ami neki már nem kellett, el akarta égetni.
Micsoda vétek!
Annál jobb helye lesz nálam. Meg amúgy is mentem pár alkatrészért hozzá, akkor meg már legyen tele az a csomagtér. Elfér a bontott kombilökös, a kidobásra ítélt komplett gyári ülésfűtés meg a kincset érő hátsólámpák mellé. Mivel belém jött egy opel asztma hátulról, és nekem ki kellett cserélni a lököst, meg a bal hátsó lámpát,és tolatólámpát. Neki meg az autót. :-)
Aztán decemberben, karácsony környékén, mikor itthon voltam, nem tudtam mit kezdeni magammal, ezért kivettem a két első ülést a kombájnból. megnézem én azt az ülést, ami olyan kemény, minha lócán ülnék. Ki kellett venni belőle a rugók közé tömött szivacsot. Zsigabácsi a kárpitos kicsit eltúlozta a dolgot ,mikor azt mondtam,nem baj ha kicsit keményebb az ülés, de sebaj.
Ezzel megvolnánk, de mit tudok kezdeni a háttámlával?
Lefejtettem a háttámlát a vázról, felhúztam rá az ortopéd háttámlát (made by Continental), amit felfújtam finoman kompresszorral. És örültem mint majom a farkának.
Működött, nem szelelt! Huzat vissza rá, kocsiba be.
Ez így volt benne vagy fél évet,mikor bontóban kiszúrtam egy szétszakadt 124 es vezetőülést,amin ott figyelt az ortopédkapcsoló. Na ,te gyere velem!
és mint utólag megtudtam: 10 ből egy szokott rendesen működni úgy, hogy meg is tartja a nyomást.
Ez is pihen vagy fél évet a garázsban, mire megérett a gondolat: kell egy pumpa!!
Mondjuk ebbe belejátszott hogy Boti klubtárs szólt ,hogy e-bayon van egy centrálpumpa, ami kétcsöcsű ,tehát vezérel ortopédülést. Tököltem rajta erre elvitték valami 60 euróért. (váááááá).
Ritkaság, úgyhogy kincset ér. Mos tmár jobban ráfeküdtem a problémára, mégiscsak ott van félkészen!
És lett . 50 euróért ! Mi ez ha nem isteni beavatkozás? Úgyhogy a projekt kissé felpörgött.
Először is biztonsági öv csere kellett mert a kapcsoló csak a harmadszériás csatra csatlakozik, az én csatom meg régebbi. Úgyhogy ha már cserélem, berakok egy pirotechnikai övfeszítőst. Ha már cserélni kell, akkor jobbra cseréljem.(azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy egy övet 1db124, 1db 126, és az alapértelmezett 123 as övekből legóztam össze.) Ez ám a kamurestaurálás! Aztán pumpa próbán kiderült hogy akárhogy adom neki a delejt, naná hogy nem megy. Elektroműszerész guru cimborám átnézi, kiderül hogy belül minden oké. semmi leégve, és minden alkatrész van neki fiókban. Akkor ménemmegy? Próbálgatjuk, mire kiderül ,hogy 15 mp es késleltetéssel kapcsol be! Öröm a köbön, tehát mégse vettem kacatot!
Most fogom elhelyezni a végleges helyére. Alapban ez ugye a hátsó ülés alatt lenne,csak ott nekem semmi hely nincs,mivel az felnyitható. Egy hely van ami alkalmas rá: a kombi csomagtér jobb oldalán a szerszámos-emelős rekesz. Oda lesz beszerelve, a gyári szivacs házában,mert azért hangja van a drágának, rendesen. Viszek neki egy szál vákuumcsövet, aztán annyi . Most még az anyósülés alatt morog, de nekem az nem zaj, sőt isteni muzsika. keményít deréktájon, vesénél ,és oldaltámaszként. Jövő hétvégén lesz egy 700 km-es kör, ott kiderül hosszútávon megérte-e a küzdelmet. De ha nem, én már ki nem szedem!!!
Utolsó kommentek