Na de nézzük, mi fért eddig bele!
Az kuplung és környéke
Kuplunngtárcsa, kuplungszerkezet, kinyomócsapágy cseréje, csavarok, alátétek cseréje a kuplungban, alsó munkahenger cseréje, új csövek a munkahengerek közé, váltókar és váltórúd szilentek cseréje. Természetesen olajcsere is a váltóban.
Fék, futómű körüli témák
Első-hátsó fékbetétek, féktárcsák cseréje, plusz fékfolyadék csere. Kormányösszekötők, stabrúdtartók cseréje, hátsó futómű bölcsőszilentek, diffi felfogató szilentek cseréje, hátsó kerékagycsapágyak, első rugók cseréje. Ja, meg a toronycsapágy szilentek is. A kormány lengéscsillapító határeset, soroljuk ide (merthogy az is cserés lett) A diffiolajat se hagyjuk ki, meg a Hardytárcsa cseréjét, mert azon is túlestünk.
Motortér, egyebek
Légszűrő, olajszűrő, üzemanyag szűrő, gyertyák cseréje, és ha már gyújtás, akkor az elosztó rotorja is. Bordás ékszíj, görgők cseréje. Ha már lúd alapon a hűtő és a vízpumpa is, úgyis szét volt borítva. Innen aztán nem volt megállás, jöttek az egyéb nyalánkságok, mint a főtengelyszimmering csere, a torlótárcsa levegő potméter kicserélése, házi feladatként ASD relé és túlfeszvédő relé betárazása. Desszertnek szelepfedél tömítés és szívósor tömítés cserék, meg az olyan apróságok, hogy olajbeöntő sapka és tanksapka cseréje. Piha! Hogy ne röhögjünk annyit, ki kellett cserélni a kilométeróra spirálját is...
Villanyászat
Először persze akksi kellett új. Aztán a népi iparművészetek képviselőiként dolgozó villanyász kollégák keze nyomának eltüntetése, régi riasztók maradékainak száműzése, kábelezés és csatlakozók gyáriasra történő visszaalakítása. Aztán jöve a riasztó, majd a hangszórók cseréje, és előtte természetesen újrakábelezése. Aztán végre megjött az antenna is, merthogy az autón a vicc kedvéért persze nem a gyári van.
Belsőtér + szépészet
Kellett egy első kartámaszt szerezzek, és azt bőröztetni. A villanyos ülésállítás gombjai újak lettek, meg a váltógomb (még nem a gyári, dehát). Megvolt a kilométeróra javítása, mert a mutató vitustáncot járt, ha megmozdult egyáltalán, és a számlálók sem mentek. Szemem fénye az új szőnyeggarnitúra, nem kis vadászat volt beszerezni a gyárit. Lett még új burkolat a gurtbringerekre, a világításkapcsoló köré, és a biztonság kedvéért vettem egy nagy marék műanyag patentet a mindenféle kárpitok rögzítéséhez.
Került a bal oldalra új határoló, mert magától vágódott be az ólajtó. Ki kellett cserélni az első szélvédőt, mert a sarka törött volt két helyen is, meg az ablaktörlőt (a mechanika 'hálisten hibátlan). Visszakapta a gépsárkány a gyári sárga indexeket, azzal sokkal morcosabb lett, a végén pedig felkerültek a Csík Atti segítségével bótolt AMG Aero I felnik, amik előtte átestek görgőzésen, fényezésen és perempolíron.
Jelenleg itt tartunk:
És ami még hátravan:
A kisebb falatok: első lámpabúrák cseréje, Kugyi proftól megszerzett kormány bőröztetése és beszerelése, új motorháztető szigetelés, kalaptartú újrakárpitoztatása. Aztán ott van még a műanyag elemek (heckspoiler, jobbos küszöb) újrafényezése, jobbos ajtó javítása-fényezése, (nem én húztam meg, tényleg) és egy új csomagtér kárpit a tank mögé. A végén pedig mélylevegő, és miután a szomszéd malacperselyét is feltörtük, jöhet a hátsó szélvédő, és az új hátsó kipufogódob.
Extrásítás kapcsán egy fejegységet kell még szerválni az autóba, tervben van a balos tükör villanyosítása, és a külső hőmérő beszerzése, beszerelése a gépsárkányba. Ez leírva ugyan nem tűnik soknak, de időben legalább 2-3 hónap. Nem több, remélem.
Utolsó kommentek